1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vreemde uitslag testcentrum.

Discussie in 'Speed' gestart door Parfumflesje, 19 apr 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Parfumflesje

Parfumflesje Bewuste gebruiker

Vandaag kreeg ik de uitslag van het testcentrum. Het gaat om speed.

Amfetamine 54%
    Spreiding 39% - 69%

Cafeine 41%
    Spreiding 26% - 56%

Die 54% Amfetamine is dus 68.04% amfetaminesulfaat in het sample. Als ik 68% amfetaminesulfaat optel bij 41% cafeine kom ik uit 109% totaal. Dat vind ik dus best een grote afwijking voor een labtest. Het klopt gewoon niet. Een autist wil gewoon kloppende waardes.

Wie weet hoe ik dit moet interpreteren?

2. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Ik ben geen rekenwonder dus dat laat ik even aan een ander over maar ik snap sowieso niet altijd iets van die uitslagen.

Soms geven ze gewoon de waardes in aantal % en dan ineens soms die uitslagen zoals jij ze hebt met een "afwijking marge".
    Ze zeggen dus in jouw geval dat er 54% amfetamine in zit. Ongeveer. Kan dus ergens tussen de 39% en 69% zitten. Same met de cafeïne in jouw speed.

Is dat afhankelijk van het lab? Of gebruiken ze dan een andere manier van testen? Waar zit dat verschil in?
    Ik ga altijd naar hetzelfde testcentrum en heb beide type uitslagen al eens gehad met speed.

Was dit trouwens gewassen speed of de uitslag van voor het wassen?

3. Parfumflesje

De spreiding van 39% en 69% amfetamine is nog wel te begrijpen. Er worden meerdere testen uitgevoerd op het sample. Van die meerdere testen was de laagste uitslag 39% amfetamine en de hoogste uitslag 69% amfetamine. Eigenlijk is dat ook raar want de amfetamine en cafeine waren heeeel goed gemixt door al het wassen, drogen en hakken.

De mensen die samples afnemen en de uitslag door geven bij het testcentrum begrijpen niet eens wat ik bedoel. Ze weten het verschil niet tussen amfetamine en amfetaminesulfaat. Zij zijn geen laboranten zeggen ze. Ik stuur wel een mailtje naar het Trimbos instituut hoe het nu zit. Ik heb het samplenummer en de uitslag goed bewaard.

Dit was de gewassen speed. Een grote hoeveelheid baggerspeed heel vaak gewassen in wel 2 liter aceton totaal. Zie jou topic “speed wassen met aceton”. Daar staat het hele debacle beschreven. Misschien zit er van die chinese moeilijk oplosbare cafeine in. Ik heb daar ergens anders op dit forum over gelezen maar weet niet of dat echt bestaat.

Anyway. Deze speed bevalt me prima nu. Ik heb het gelabeld “68% amfetaminesulfaat gelijk aan 54% amfetamine + 32% cafeine”.

Laatst bewerkt: 19 apr 2018
  4. Parfumflesje

Na nog even rekenen zie ik dat mijn eerste post in dit topic niet klopt.

Amfetaminesulfaat is 73,98% amfetamine en 26,02% sulfaat.

Dit is een verhouding van 2,84 delen amfetamine tegen 1 deel sulfaat. Of een verhouding van 1 deel amfetamine tegen 0,3517 delen sulfaat.

Tegenover 54 delen amfetamine staan dus 18,99 delen sulfaat. 54% amfetamine is dus 72,99% amfetaminesulfaat.

Ik zie dus niet hoe er 41% cafeine in het sample kan zitten als er 54% amfetamine in zit.

5. Parfumflesje

Mail aan het Trimbos instituut;

“Goedendag,

Ik laat regelmatig drugs testen bij het testcentrum in CENSUUR IVM PRIVACY OP DF. Meestal heb ik vragen bij de uitslagen van speed die de medewerkers van het testcentrum niet kunnen beantwoorden.

Wat ik heb begrepen is dat er wordt getest op psychoactieve stoffen. In dit geval amfetamine en cafeine als versnijding.

De uitslag was als volgt.

Amfetamine 54%
    Spreiding 39% - 69%

Cafeine 41%
    Spreiding 26% - 56%

Pure speed (amfetaminesulfaat) bestaat uit 73,98% amfetamine en 26,02% sulfaat.
    Dit is een verhouding van 2,84 delen amfetamine tegen 1 deel sulfaat. Bij 54% amfetamine kom ik uit op 18,99% sulfaat.

54% amfetamine betekent dus 72,99% pure speed (amfetaminesulfaat). Als ik daar 41% cafeine bij optel kom ik uit op een totaal van 113,99% en dat kan natuurlijk niet kloppen.

Het gaat om samplenummer 181504.

Kunt u mij uitleggen hoe dit nu precies zit? Misschien sla ik de plank vreselijk mis, misschien ook niet maar ik begrijp er niets van.

Vriendelijke groetjes,
    CENSUUR IVM PRIVACY OP DF”

Laatst bewerkt: 20 apr 2018
  6. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Oh, ben benieuwd of je een (logisch verklarende) reactie krijgt.

Ik vind het zo vreemd dat de cafeïne zo lastig oplost uit je speed. Ik heb zoiets maar 1x gehad, en toen had ik teveel speed, te kort en met veel te weinig aceton gewassen. Alle andere resultaten kwamen altijd terug met 0% cafeïne. Ik gebruik aceton van de Gamma (Die uit mijn filmpje). Zou daar dan toch verschil in kunnen zitten? Al is dat raar want jouw aceton zou in theorie nog zuiverder (droger) moeten zijn. :thinking::thinking:

7. Parfumflesje

Ik snap er niets van. Hopelijk begrijpt het Trimbos mijn vraag en krijg ik antwoord. Vind jij de mail duidelijk en komt de mail goed over?

Als deze lading speed op is ga ik op zoek naar nieuwe speed en ga ik de speed wassen met aceton van de gamma zoals de speedwas godin SanneBanne het doet.

Voorlopig moet ik het doen met de speed die ik nu heb want ik blijf niet aan de gang natuurlijk. Ik vind het nu wel erg fijne speed.

Bas vindt dit leuk.
  8. mick swagger

mick swagger Belezen gebruiker

De uitslagen zijn minder nauwkeurig door een nieuwe manier van testen. Deze manier is een stuk goedkoper en een stuk minder nauwkeurig!
    Deze manier van testen hebben ze een aantal jaar terug geïntroduceerd, omdat ze maar een beperkt budget hebben.

Je krijgt met deze methode dus een onder waarde een bovenwaarde en een gemiddelde. Het systeem is wat ik gehoord heb de laatste jaren een stuk nauwkeuriger geworden. Ik persoonlijk vind t ook een onhandige manier van testen aangezien je t liefst exacte cijfers wilt.

In de tijd dat ze alles nog op de gaschromatograaf meetten was het ook zeer vervelend dat ze selectie moesten maken (door beperkt budget) welke samples ze wel en welke samples ze niet gingen testen. Belde je week later voor uitslag, was de sample niet getest.... Leuke was dat je dan weer heen kon met een nieuwe sample, en weer week wachten...
    Ik wou wel de samenstelling van het product weten wat ik graag wou gebruiken...

Ik moet zeggen dat ik altijd vrij verwend ben geweest, vooral de laatste 4 jaar nooit meer onder de 59% gehad. Heb die speed van 59% (+sporen fenylaceton} toen gewassen de uitslag daarna was het zelfs 72%!

Mag ik jullie ook attenderen dat aceton hygroscopisch is d.w.z. dat aceton vocht aantrekt uit de lucht, amfetamine lost op in water dus als je t teveel vocht aan laat trekken betekent dit automatisch ook iets meer verlies product!

Ik vind zelf persoonlijk dat speed goed beschikbaar is en zie dat de kwaliteit de laatse paar jaar zelfs nog een klein sprongetje heeft gemaakt, eerst was het meestal rond de 65% en tegenwoordig is rechtstreeks bij de dealer 70% geen uitzondering meer. Maarja ben dan ook vies verwend.

9. Parfumflesje

Antwoord op mijn mail aan het Trimbos instituut;

“ Hoi,

Om te beginnen: je slaat de plank niet volledig mis. In totaal kunnen de twee componenten bij elkaar natuurlijk nooit meer dan 100% zijn. Ik zal je ter verduidelijking uitleggen hoe de uitslag van je speedsample tot stand komt.

Omdat we veel meer samples aangeleverd krijgen dan dat we met onze financiering kunnen testen via kostbare lab-methodes (GC-MS, LC-DAD), proberen we momenteel zo veel mogelijk samples met wat simpele methoden van een uitslag te voorzien, zodat we geen samples tegen hoeven te houden. Bij pillen doen we dat door ze te herkennen als ze regelmatig zijn binnen gekomen, en poeders testen we voordat ze naar het lab gaan onder een FT-IR, een infrarood spectrometer die vooral heel goed kan zien of een poeder afwijkt van hoe het er “normaal” zou moeten zijn. Bij veel speed poeders, zo ook die van jou, is op de FT-IR al duidelijk te zien dat er naast de amfetamine en cafeïne geen andere stoffen aanwezig zijn in het poeder, op zo’n moment besluiten we andere samples die ingewikkelder zijn voorrang te geven voor de labanalyses. Naast deze kwalitatieve bepaling, willen we gebruikers ook een kwantificatie van de inhoud geven, op een FT-IR is dat een stuk lastiger dan bij een conventionele lab-analyse. De modellen die we hier voor hebben gebouwd hebben kan je dan ook het beste semi-kwantitatief noemen: Ze geven een heel aardig idee, maar op de % nauwkeurig zal het niet zijn (gemiddeld heeft ons amfetamine model +/- 4% afwijking van een echte lab analyse). Dit is ook meteen de reden dat je een spreiding bij je uitslag vermeld krijgt: omdat we weten dat de kwantificatie iets minder nauwkeurig is vragen we gebruikers rekening te houden met een spreiding in de mogelijk dosis, net zoals we dat bij bijvoorbeeld herkende pillen vaak doen.

In het geval van jouw sample zal waarschijnlijk de kwantificatie van amfetamine en/of cafeïne (dit zijn twee los van elkaar staande analyses) wat te hoog zijn uitgevallen, waardoor het totaal boven de 100% uitkomt. Gegeven de spreidingen bij de uitslag zijn er echter genoeg verhoudingen denkbaar die wel realistisch zijn.

Ik hoop dat dit je vraag een beetje heeft beantwoord?”

Mijn uitslag was 113,99% procent. Dat is dus veel meer dan de afwijking van gemiddeld +-4% voor de amfetamine en de +-4% voor cafeine bij een goedkopere testmanier. Eigenlijk komt het er op neer dat de test ivm geldgebrek goedkoper en minder betrouwbaar wordt gedaan. Ik moet de cijfers nu dus zelf interpreteren zoals ik dat wil of logisch vind. Een afwijking van 13,99% is wel erg veel.

Laden...