Vreselijk tinteldende voeten tijdens LSD trip

Space cadet

Belezen gebruiker
Hallo, is dit herkenbaar voor iemand? Tijdens de come up en de piek van een LSD trip vreselijk tintelende voetzolen, niet uit te houden. Op blote voeten wat rondlopen lijkt wat te verzachten. Waar kan dat door komen en is er iets aan te doen?

XMR

Bewuste gebruiker
Eerlijk gezegd heb ik dit nog nooit gehad (en ik heb al heel veel lsd op). Misschien ben je gevoelig voor vaatvernauwing?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hallo, is dit herkenbaar voor iemand? Tijdens de come up en de piek van een LSD trip vreselijk tintelende voetzolen, niet uit te houden. Op blote voeten wat rondlopen lijkt wat te verzachten. Waar kan dat door komen en is er iets aan te doen?
Hoe is het inmiddels?

Komt me ook niet bekend voor van eigen (vele) ervaringen.

Waar komt je LSD vandaan (straat of RC boer?) En is het getest? Nbome's kunnen zulke effecten geven door vaatvernauwing, maar wellicht kan LSD zelf ook vaatvernauwing geven (weet ik niet zeker).

Pinnacle

Experimenterende gebruiker
LSD geeft vaatvernauwing dat zorgt voor het tintelende gevoel, er zijn wat 'simpele' oplossingen voor zoals magnesium of gemberthee.

Plex

Badass junkie
Zelf ook nooit ervaren na redelijk wat LSD ervaringen, vaatvernouwing zij goed kunnen als oorzaak zoals hierboven al gezegd.

Relmuis

Bewuste gebruiker
Bij mijn weten is LSD geen vasoconstrictor tenzij je het heel hoog doseert.
Het doet mij eerder denken aan paresthesie.

In dit geval veroorzaakt door LSD, niks om je zorgen over te maken.
Je ziet het ook af en toe bij antidepressiva of MDMA.
Je hebt het nooit eerder gehad, zonder drugs?

XMR

Bewuste gebruiker
Ik heb van nature best ver open staande aderen, met lsd worden ze overduidelijk veel smaller. Dit verklaart ook eventuele koude handen, voeten, neus, etc tijdens een trip.

IMG-20240705-WA0016.jpeg
Dit is wel wat extremer dan normaal, maar met lsd zijn ze amper zichtbaar

Laatst bewerkt:

Relmuis

Bewuste gebruiker
Lijkt wat je met LSD ervaart op de vasoconstrictie van stims?
Mocht je die gebruiken.

• Like
Waarderingen: XMR

XMR

Bewuste gebruiker
Lijkt wat je met LSD ervaart op de vasoconstrictie van stims?
Mocht je die gebruiken.
Volgensmij is het vergelijkbaar ja. De vaatvernauwing valt mij vooral altijd de flinke krimping in de edele delen. Zowel met lsd als met stims.

Wellicht is het met hoge doseringen een stuk meer aan bod zoals je zegt, ik neem eigenlijk altijd minimaal 200mcg (geen ondergedoseerde straat lsd).

Laatst bewerkt:

Relmuis

Bewuste gebruiker
Die flinke, net de nadruk op flinke, krimping van bepaalde onderdelen lijkt me een goede graadmeter voor vasoconstictie. :smirk:
Dat heb je dus met LSD, interessant.
De symptomen van paresthesie en vaatvernauwing overlappen elkaar een beetje in dit geval, dat tintelen van de voeten bv, maar bij paresthesie zie je vaker dat er een warm of soms brandend gevoel is, niet koud en ook geen blauwverkleuring.

G.Amer

Belezen gebruiker
De symptomen van paresthesie en vaatvernauwing overlappen elkaar een beetje in dit geval
Of de een veroorzaakt de ander als ik die Wikipedia lees die je linkte:

"Het is ook mogelijk dat de oorzaak niet direct bij de zenuw ligt, maar door een slechte doorbloeding, waardoor zenuwen niet goed meer kunnen functioneren."

Of heb ik het dan fout?

Laatst bewerkt:

Space cadet

Belezen gebruiker
LSD geeft vaatvernauwing dat zorgt voor het tintelende gevoel, er zijn wat 'simpele' oplossingen voor zoals magnesium of gemberthee.
Ik slik dagelijk magnesium (al jaren) en de gemberthee drink ik ook tegen de misselijkheid in de come up. Helaas, altijd dat tintelen nog steeds.

Space cadet

Belezen gebruiker
Hoe is het inmiddels?

Waar komt je LSD vandaan (straat of RC boer?) En is het getest? Nbome's kunnen zulke effecten geven door vaatvernauwing, maar wellicht kan LSD zelf ook vaatvernauwing geven (weet ik niet zeker).
1P-LSD van de bekende RC boer inderdaad. Heb ook al vele jaren en veelvuldig getript hierop maar altijd last van die tintelingen

Space cadet

Belezen gebruiker
Het doet mij eerder denken aan paresthesie.

In dit geval veroorzaakt door LSD, niks om je zorgen over te maken.
Je ziet het ook af en toe bij antidepressiva of MDMA.
Je hebt het nooit eerder gehad, zonder drugs?
Nee nooit zonder drugs. Bij MDMA en antidepressiva nooit ervaren. Interessant, ik zal er eens over lezen.

Space cadet

Belezen gebruiker
Houdt het de hele trip aan?
Het is het ergst in de come up en de piek. Hoe hoger ik doseer hoe meer tintelingen. Gelukkig is het niet constant maar met (heftige) vlagen anders zou het niet uit te houden zijn. Ik kan erg intens genieten van zo'n dag, zeker in de natuur. Maar door dat vervelende gevoel is het soms bijna niet de moeite waard. Ook mijn vingertoppen kriebelen vaak immens.

Wat ik me wel af begin te vragen: is zo'n LSD trip dan misschien niet gevaarlijk als je een aanleg hebt voor cardiovasculaire aandoeningen?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het is het ergst in de come up en de piek. Hoe hoger ik doseer hoe meer tintelingen. Gelukkig is het niet constant maar met (heftige) vlagen anders zou het niet uit te houden zijn. Ik kan erg intens genieten van zo'n dag, zeker in de natuur. Maar door dat vervelende gevoel is het soms bijna niet de moeite waard. Ook mijn vingertoppen kriebelen vaak immens.

Wat ik me wel af begin te vragen: is zo'n LSD trip dan misschien niet gevaarlijk als je een aanleg hebt voor cardiovasculaire aandoeningen?
Gevaarlijke cardiovasculaire problemen komen eigenlijk nooit voor bij LSD. Dus ik denk dat je wat dat betreft safe zit :wink:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hoe is het inmiddels?

LSD is wel een vaatvernauwer, ja, zij het in veel mindere mate dan stims.

Ik heb er ooit serieus blauwe voeten/tenen van gehad (ik ben dan ook wel vrij gevoelig voor vaatvernauwing, maar van de tig LSD-trips die ik gehad heb was de ervaring van verkleurde tenen eenmalig). Waardoor ik toen in bad ben gaan zitten - oei, wat mis ik het bad ik m’n vroegere appartement toch vaak - om dat bij te laten trekken.

Was er zelf ook redelijk verbaasd over, het betrof geen hogere dosis LSD dan normaal, zelfs vrij bescheiden, en het was ook geen nieuwe of afwijkende batch. LSD is cardiovasculair behoorlijk onschuldig. Mijn conclusie was dus: m’n voeten zijn nu gewoon zonder zinnig argument overdramatisch aan het doen.

Kan me voorstellen dat die tintelingen vervelend zijn. Ik zou de tip van @Neo-Shulginist eens uitproberen: paracetamolletje vantevoren.

Space cadet

Belezen gebruiker
Albert Hofmann ontdekte LSD per ongeluk toen hij op zoek was naar een medicijn dat snel bloedvaten kon sluiten bij een ernstige bloeding. Dus ik denk ook dat de tintelingen met doorbloeding te maken hebben. Neem de volgende keer anders nog twee paracetamol voor de trip. Dat ontspant de bloedvaten weer een beetje.
Nou die Paracetamol werkt echt! Nergens last van gehad! Bedankt voor de tip 👍🏻

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Of LSD proberen in een warmer land

Goed plan. ☀️ Al heb ik ooit een LSD-trip gedaan tijdens een heel erg hete zomerweek. De trip was gewoon binnenshuis, in ons kikkerlandje. De benauwde warmte die inmiddels in huis hing en die ik er niet uit kreeg, ondanks preventief hitte-management (‘s nachts tot morgens vroeg alles open, daarna alles dicht) was echt merkbaar storend aanwezig in de trip, behoorlijk constant ook. Ik sta bekend als een koukleum, maar dit was niet ideaal. Vanwege de hot flushes, zweetaanvallen en intense lamlendigheid echt wel een minpuntje op ‘setting’.

Overigens ook niet rampzalig, geen reden om het perse niet te doen. En hey,💡inderdaad GEEN koude of blauwe tenen en voeten. Je redt je wel met ventilator, drinken, ijsblokjes, waterijsjes. Het is altijd beter dan een ijskoud huis zou zijn, dat lijkt me naar, brrrr.

Zorg dus dat er geen dikke hittegolf heerst in dat warme land, en/of zorg voor goeie koeling. Eigen zwembadje zou nice zijn. ^^ Zie het voor me.

🏖️🌈💦🌞 🍡🍸🧊🍍🦩🐘👙🕶️🐳 🏝️ + sappig zegeltje in special summer edition ‘Pina Colada/Mojito/whatever flavor’, Olifant = ready, who’s with me? 😉

Bovenaan