1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vriend crack verslaafd

Discussie in 'Verslaving' gestart door Molly5, 21 okt 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Molly5

Molly5 Newbie

Hoi mensen, na wat dagen het forum doorgelezen te hebben ,op zoek naar info,besloten om een account aan te maken om redelijk anoniem mijn verhaal te kunnen doen en om advies te vragen,alvast excuus voor het lange,misschien warrige verhaal. Zoals de titel al zegt,is mijn vriend verslaafd aan crack.Het makkelijkste zou zijn om mijn spullen te pakken,maar een relatie van 16 jaar,waarvan alleen de laatste een hel was,gooi je niet zo maar weg.. Begin van het jaar begon het met extreem afvallen en hoesten,waardoor zijn familie en ik zelfs dachten dat hij ernstig ziek was. Totdat ik sealtjes vond..Een snuifje op zijn tijd kon nog niet zo heel erg kwaad,dacht ik... Maar het ging zo veel verder als dat.. Hij sliep niet meer,at niet meer,was altijd weg,complete gedragsverandering en ga zo maar door..Toen ik lepels,ammoniak,folie enz achter in de auto vond,was ik op scherp en erop gebrand hem op heterdaad te betrappen,erover praten was onmogelijk door het liegen en de agressie. Dat betrappen is mij binnen een week gelukt,pijpje meteen afgepakt en voor z’n neus schoongespoeld.. Ik heb hem altijd willen beschermen en dacht dat ik hem wel alleen aankon; fout gedacht. Meteen zijn vader gebeld en ben iig blij dat ik het nu niet alleen hoef te dragen. Het betrappen is nu een week geleden. Vooropgesteld dat hij nooit van mij heeft gestolen,hij is heel ver gegaan.. Ivm zijn werk is het onmogelijk om professioneel af te kicken. We hebben zijn bankpassen ingenomen,geen contant geld op zak,zorgen dat hij zo min mogelijk alleen is, de welbekende telefoonnummers geblokkeerd en heb testen in huis gehaald,wat kan ik nog meer doen..?? Het rare is en waar ik heel graag ervaringen over wil horen; hij lijkt nergens last van te hebben..?? Niet eens chagrijnig of nukkig?? Hij slaapt en eet al stukke beter.. Is het normaal dat iemand zonder grote problemen af kan kicken? Zou natuurlijk mooi zijn maar mijn vertrouwen is tot een 0 punt gedaald na een hel van bijna een jaar,hoe hard hij ook beweerd ervan af te willen en blij te zijn dat wij nu op de hoogte zijn... Alvast bedankt..

2. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Kort op de bal spelen en goed controleren. Zorg dat hij voor en na werk, jij of iemand bij zich heeft die niet met coke verbonden is. Je hebt het meeste gedaan wat je kon. Als hij zelf er van af wil is dat al een goed teken maar controleer hem er wel goed op dat alles goed blijft lopen. Dat is het voornaamste indien er herval is dat het meteen opgemerkt word.

JoopDoop vindt dit leuk.
  3. JoopDoop

JoopDoop Newbie

Hi

Ik hoop dat je het kan volhouden je vriend van de crack (basecoke) af te laten blijven.
    Het afkicken gaat niet vanzelf en is moeilijker dan je tot nu toe denkt.
    Ik raad professionele hulp aan maar aangezien je aangeeft dat dit moeilijk word kan ik enige informatie en tips geven.

Je zegt niets of weinig te zien van de afkickverschijnselen waar ik een mogelijke verklaring voor heb.
    Crack is een buitengewoon mentaal verslavend middel, lichamelijk is crack dan ook niet verslavend.
    De afkickverschijnselen zullen dus ook vooral mentaal zijn.
    De meest gerapporteerde afkickverschijnselen van basecoke zijn onder andere:
    - neerslachtigheid (depressie) die ernstig kan oplopen
    - vermoeidheid
    - uitputting
    - onrust
    - slecht slapen
    - trillen
    - ernstige craving die lang kan aanhouden

Ik wil je vermelden dat je helaas niet zomaar van de coke of basecoke (crack) af bent.
    Hier gaan maanden of soms zelfs jaren overheen.
    De mentale verslaving aan dit goedje is zwaar en neemt je compleet over.
    De hersenen zullen coke altijd als een plezierig goedje zien en denken dat het op moment van gebruik goed bezig is.
    Dit word een gewoonte, een gewoonte die lastig, zwaar en vermoeiend te doorbreken is.

Het is dus belangrijk dat je je vriend inderdaad zo goed mogelijk controleert met drugstests en er voor zorgt dat hij er niet aan kan komen.
    De eerste stap is goed inzien dat het fout is voordat er een tweede stap gezet kan worden.

In de afkickperiode is het belangrijk dat je vriend een gezonde levensstijl krijgt.
    Zorg dat hij goed eet, dat hij af en toe wat gaat sporten, beloon hem met complimenten of ga een keer wat leuks doen.
    Beloning is belangrijk omdat voor een verslaafde zijn drugs het enige was waar nog plezier in zat.

Ikzelf heb ook een maat gehad die nu ongeveer een jaar verslaafd is aan de crack.
    We hebben er dan ook veel aan proberen te doen maar helaas herviel hij keer op keer en leek het wel of hij niet geholpen wilde worden, ookal wilde hij dit natuurlijk super graag.
    Ik heb deze maat dan ook aan de kant gezet omdat jij nog steeds op nummer 1 staat en niet mag lijden aan een andermans verslaving.

Coke verandert persoonlijkheden van mensen waardoor alles extra lastig word en kapotmakend.
    De jongen met wie je bevriend bent geworden, de jongen waar je vriendschappelijk van begon te houden omwille van zijn eigen unieke persoonlijkheden kan helemaal wegvallen door een cokeverslaving.

Ik spreek uit eigen ervaring, probeer te helpen nu het nog kan, maar ga er zelf niet om lijden want dan is het altijd het beste om gewoon het contact te verbreken.

Na zo’n lange periode aan vriendschap is dat moeilijk, je zou dan in contact met de ouders kunnen blijven en gewoon minder aandacht eraan besteden.
    Dit is natuurlijk plan B.

Ik wens je veel succes maat!

- JoopDoop

Revolutionair vindt dit leuk.
  4. Molly5

Molly5 Newbie

Hartstikke bedankt voor jullie reacties,doet me goed. Ik heb nu een week vrij genomen om iig thuis te zijn als hij thuis komt. De komende tijd moet hij verplicht naar zijn ouders,aangezien ik op werkdagen later thuis ben. Het liefst had ik hem de komende tijd thuis gehouden want ik weet niet wat hij onder werktijd kan en gaat doen.. Dank je JoopDoop voor jouw persoonlijke ervaring,precies de spijker op zijn kop; hij is totaal niet meer dezelfde persoon als nog maar een jaar geleden,agressie,paranoïde en het verdwijnen past totaal niet in zijn echte karakter... Op de uitputting en vermoeidheid na,zijn er totaal geen afkickverschijnselen,dat vind ik zo eng en gevaarlijk.. Heb ooit,alweer meer als 20 jaar geleden,een maatje proberen te helpen van de heroïne af te kicken,hoe hard dat ook was om aan te zien,het was zo veel makkelijker te herkennen als deze duivel. Zeg dagelijks dat ik trots op hem ben,zorg dat ie gezond eet maar push hem om zichzelf niet meer zo te verwaarlozen en zichzelf goed te verzorgen.. Schaam me de laatste tijd echt om met hem over straat te gaan,erg genoeg

5. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Basecoke is vrij prijzig in ieder geval, contactpersoon uit je mobiel verwijderen kan ook helpen.

De ontwenning verloopt relatief snel (agressie kan een symptoom van ontwenning wezen) maar zoals je al noemde kan cocaïne wel zijn uitwerking op het lichaam hebben. Het is vrij caustisch/brandend van zichzelf wat wel eens onderschat wordt door de sterke lokaal verdovende effecten van. Bij chronische cocaïne gebruikers wil de aantasting van hart- en bloedvaten dan ook wel eens problematisch worden. In het geval van je partner zal zijn kuchje hem dan waarschijnlijk ook relatief snel verraden.

Klinkt alsof je partner onderliggende problematiek ervaart of dat er betekenisvolle invulling aan zijn leven ontbreekt. Beetje voor de hand liggend maar gezond eten, sporten (hardlopen) en voldoende slaap zijn van die cliché dingetjes die kunnen helpen.

Je situatie klink als een handvol, sterkte er mee in ieder geval.

6. Molly5

Molly5 Newbie

Dank je wel,het is erg zwaar de afgelopen tijd,de term; liefde overwint alles,is moeilijk te geloven.. Heb idd de contacten verwijderd en geblokkeerd uit zijn telefoon,met toestemming. Al een aantal mensen bruut weggestuurd die aan de deur kwamen,de hond uitlaten gebeurt niet meer alleen.. Het kuchje,zou dat na gebruik ook kunnen aanhouden? Het lijkt soms net of hij stikt,erin blijft hangen of op zijn minst flauw valt,daarbij zijn de maagzuurremmers ook niet aan te slepen..Die onderliggende problematiek houdt mij heel veel bezig.. Daarvoor zou professionele hulp waarschijnlijk de uitkomst zijn.. Dat zou helaas anoniem moeten gebeuren,wat onmogelijk lijkt.. Onze financiën hebben we altijd gescheiden gehouden,misschien ergens goed gezien de huidige omstandigheden. Hij heeft een hele goede baan maar uiteraard kan een mens hier niet tegen werken. Heb afgelopen week inzage gehad in zijn bankgegevens en dat is gewoon dramatisch te noemen. Van het geld wat er de laatste 10 maanden is verdwenen,hadden we ons huis flink kunnen verbouwen om maar een voorbeeld te noemen,gebruik deze week ook om de financiën op orde te krijgen. Heb hem deze tijd ook veelal onderhouden en voel mezelf ook erg schuldig dat ik het zo ver uit de hand heb laten lopen.

7. Revolutionair

Revolutionair Bewuste gebruiker

Hoi Crack is een van de meest verslavende drugs als hij al een tijdje bezig is geweest helemaal.
    Die cravings gaan niet zomaar naar een paar weken weg!
    Je moet weten of hij het nu niet samen met iemand doet, iemand van zijn werk.
    Want het is iid vreemd dat je niks merkt.
    Alles afpakken kan dus maar even werken, want een crack roker word echt een junk en gaat dan wel stelen of iets verzinnen om aan zijn drugs te komen.

Mijn ervaring is dat als iemand een tijd lang crack heeft gerookt dat diegene zijn persoonlijkheid voorgoed is veranderd.
    Het maakt iemand zijn geest voorgoed kapot.

Dat is ook de rede waarom ik nog nooit crack heb gerookt, ik heb echt allerlei soorten drugs gebruikt en ook veel van alles. Maar er zijn bepaalde dingen die je niet doet omdat je weet dat het je kapot maakt.
    Dat is Heroïne en Crack roken. Terwijl zoals jij ook zegt een snuifje op zijn tijd kan ook gewoon.

Je zou dit de komende maanden moeten aankijken wat er gaat gebeuren en hoe dit verder gaat.
    Want laat je leven niet kapot maken!
    Er word ook niet voor niks de term crackjunk gebruikt als het meest erge wat er is.
    Zo iemand kan je geestelijk helemaal kapot maken tot een punt dat je voor jezelf moet kiezen.

Als je hier voor wilt vechten hou er rekening mee dat zo íemand nog heel lang op het randje staat om terug te vallen en dat dit niet zomaar weg gaat.

Ik hoop voor je dat je relatie zo sterk is met hem dat je hem kan redden om er uit te komen.
    Want daar ligt nog wel zijn hoop.
    Veel mensen verliezen alles wat ze hebben als ze aan de crack gaan.
    Succes ermee en zorg dat je niet word meegesleurd in de negatieve energie.

8. Molly5

Molly5 Newbie

Dat is dus ook meteen mijn grootste vermoeden en angst; Dat ie het samen met iemand op zijn werk doet. Het liefst zou ik bij zijn leidinggevende aan de bel trekken maar dan is het gedaan en geeft ie helemaal nergens meer om.. Stelen... Ook daar is ie al mee bezig (geweest?) Van mij nog niks maar wel geprobeerd mijn handtekening te vervalsen voor documenten.. Terwijl ik dit schrijf,vraag ik mezelf hardop af hoe onnozel ik wel niet ben.. Wil hem zo graag weer geloven en vertrouwen dat ik waarschijnlijk nog te veel aan de persoon denk die hij was.. Dank iig,hopelijk helpen jullie woorden om mijn oogkleppen af te houden,kan uit bescherming al niet bij mijn vrienden of familie aankloppen.. Door de ellende door de huisarts al aan de oxazepam gezet,maar na 3 weken mee gestopt,voor we alle 2 een probleem hebben. Anti drugs ben ik totaal niet overigens hoor,hoop ook niet dat ik daarin door sla.

Revolutionair en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
  9. Justme83

Justme83 Bewuste gebruiker

Mooie post JoopDoop,

Knap verwoord!
    Ik heb haar mijn ervaringen gestuurd, die aansluit op jouw ervaringen met
    "Verslaafd zijn" en dat het een moeilijk proces is om te doorlopen.
    Je begrijpt het alleen als je het zelf ook hebt ervaren!
    En je alleen kan herstellen als jij er klaar voor bent. Hoeveel hoop de partner ook heeft nog, hij moet het inzien en alles er voor over hebben nu.
    Er zijn geen winnaars in deze ziekte!
    Maar als je eenmaal door hebt hoe het precies zit kan je er ook weer vanaf komen!

Perenijsje, JoopDoop en Molly5 vinden dit leuk.
  10. Revolutionair

Iemand gaan veraden moet je nooit doen!
    En al helemaal geen famillie of vrienden.
    Ook niet voor je eigen gewin.
    En dat zou ook nog de laatste trap zijn de afgrond in..

16 jaar een relatie is niet niks..

Ik weet natuurlijk niet waarvoor.
    Maar als je elke keer geld mist en spullen dan zou ik wel snel aan de bel trekken.
    Door alles van hem af te pakken vergroot je die kans natuurlijk wel.

Misschien dat je voor hem hulp of ondersteuning kan vinden bij een insteling/kliniek.
    Al is het alleen praten.
    Of wil hij dat niet?

11. Molly5

Molly5 Newbie

Hem verraden op wat voor manier dan ook,is het laatste wat ik wil. Vind het ook niet normaal om een volwassen man alles af te pakken en elke stap die hij maakt te controleren. Voor eigen gewin; Ook maar op de eerste plaats om hem van verder verval te behoeden. Mijn handtekening heeft ie vervalst om een krediet los te krijgen,kan zeggen; je wordt er behoorlijk wanhopig van als iemand van wie je veel houdt en voor door het vuur gaat,ook jou die manier wil beschadigen. Met iemand praten weigert hij tot op heden..

12. Jmths

Korte tijd, als het een gezond mens is en hij rookt verder niet of iets dergelijks zou het uiteindelijk moeten minderen / ophouden lijkt mij. Aan de andere kant klinkt het alsof hij zijn longen flink belast heeft.
    Mijn ervaring met cocaïne is niet zo breed maar Amfetamine gebruik gaat voor mij vaak samen met toename van maagzuur. Maar ik ken de context niet, ik wil je ook niet mogelijk onterecht opnaaien.

Wat al een beetje benoemd is is dat Heroïne en base coke mensen nog wel eens in pathologische leugenaars wil veranderen. Van wat je zoal verteld word ik eerlijk gezegd niet heel erg optimistisch. Persoonlijke ervaringen die mee spelen natuurlijk maar in jou schoenen had ik je partner de komende maanden geen vertrouwen meer kunnen tonen. Extreem lastig om iemand op dat moment nog het gevoel te geven dat het leven los van drugsgebruik nog de moeite waard kan wezen.

Toen een goede vriend van mij volledig doorsloeg in de Diacetylmorfine heb ik hem gesaboteerd door het toeschuiven van potente benzodiazepines en vervolgens zijn vriendin/partner overtuigd om contact af te kappen zolang hij niet bereid was verbetering in zijn situatie te brengen met als gevolg dat hij zich gedwongen op moest laten nemen in een afkickkliniek. Ik ken je exacte context niet maar ik kan ergens wel begrijpen hoe extreem lastig zulk soort situaties kunnen wezen. Mijn ervaring met soortgelijke context is dat deze goede vriend er een verborgen bankrekening op nahield, hij maakte er een eind aan kort nadat deze opgedroogd was.

Hoe confronterend menselijk instinct ook kan wezen op momenten ben ik overigens niet akkoord dat het iemands persoonlijkheid voorgoed verandert al begrijp ik dat het zo kan voelen voor mensen. Het is voor mijn gevoel ook niet helemaal gepast in deze context dat een snuifje op zijn tijd moet kunnen al zal terugval eerder waarschijnlijk zijn.

Als je voor je partner wilt vechten is dat begrijpelijk maar ik ben ook akkoord dat in zulk soort situaties er soms geen andere optie dan een harde streep trekken om jezelf te beschermen. In het geval van de goede vriend die ik benoemde probeerde ik lange tijd te ondersteunen maar kwam uiteindelijk tot de pijnlijke conclusie dat deze mijn hulp als een extraatje beschouwde. De zowel grote achilleshiel als het grote voordeel aan base coke is dat het belachelijke klauwen met geld kost, ik vermoed dat je er relatief snel achter zult komen wat voor wending het verhaal krijgt. Ik hoop voor jullie beiden dat hij een stukje stabiliteit weet te behouden.
    Zucht.

13. Molly5

Molly5 Newbie

Hele diepe zucht,idd.. Moet zeggen dat dat misschien ook komt door invloed van zijn ouders. Om het helemaal spannend te maken; Die zien niet in hoe hardnekkig deze ziekte is,lezen er niet over,willen alles binnenskamers oplossen..Ze zien de lichamelijke aftakeling,de financiën heb ik ze onder de neus gedrukt maar geloven op zijn mooie blauwe ogen als ie de leugens uitkraamt,dat stadium ben ik inmiddels wel voorbij. Op het kantoor waar hij werkt,heerst een zero tolerence beleid,het gaat niet zo ver dat ie op het werk testen krijgt maar het wordt absoluut niet getolereerd. Ook daar zijn er vragen waarom hij er zo slecht uitziet,maar ze geloven de praatjes. Ik denk op het moment; neem ontslag,zoek goede hulp,ik regel de rest en werk komt later weer. Snuiven op zijn tijd lijkt me in deze situatie ook totaal niet wijs,evenals alcohol,aangezien hij aangegeven heeft dat dat ook een flinke trigger is,heb dan ook alle drank de deur uitgewerkt. Ook een wassen neus eigenlijk maar dan is er thuis iig geen extra aanleiding. Ben er bang voor dat hij z’n longen verpest heeft.. Verder rookt hij wel maar erg weinig,dat hoesten is iets van de laatste maanden. Op amfetamine testte ie negatief,maar ik zal ook dat voor de zekerheid in de gaten houden. Alles negatief behalve de coke.. Kanon duur is die troep zeg.. €100 per dag is niks!! Hij heeft een heel mooi inkomen maar daar is niet tegen te werken.. Heb idd ook al pasjes van verschillende banken onderschept,typisch dat ze allemaal dezelfde streken hebben/krijgen. Ik heb nog wat vechtlust in me,maar heb hem goed duidelijk gemaakt dat het tot hier is en niet verder. 1 nieuwe leugen of streek en ik ben weg. Zijn keus.. Gelukkig ben ik financieel onafhankelijk en hebben we in die tijd nooit aan kinderen gedacht. Eind van de week wil ik nog een testje afnemen,zou hij negatief moeten zijn.. Hou m’n hart vast

Jmths en *.exe2.0 vinden dit leuk.
  14. Natozlato

Natozlato Belezen gebruiker

Mijn broer is meer dan 10 jaar geleden ook verslaafd geweest aan coke en heroine roken. Hij wilde er niet over praten. Kreeg van mn moeder wel eens geld, zogenaamd voor boodschappen. Mijn fiets die hij leende was zogenaamd gestolen. Hij gebruikte samen met een goede vriend van mij. Die vriend heb ik uiteindelijk de rug toegekeerd. Mijn broer niet, dat blijft familie.
    Mijn broer is naar de Hare Krishna geweest, die konden/wilden hem niet helpen. Daarna is hij in een mannenhuis van de Victory Outreach kerk in Rotterdam afgekickt. Van 's morgens vroeg tot 's avonds werd hij daar beziggehouden met het geloof. Als we op bezoek kwamen en met hem de stad in gingen, ging er een 'broeder' mee. Om hem voor een terugval te behoeden. Sowieso mocht hij het eerste jaar niet alleen weg.
    Wij komen uit een Katholiek, maar niet praktiserend gezin. Hij was totaal bekeerd tot God. Nouja alles beter dan verslaafd. Beter verslaafd aan Jesus dan aan de dope.
    Hij heeft daar een aantal jaar gewoond en is 15 jaar later nog steeds er vanaf, waar ik erg blij om ben, want voor mijn ouders vond ik het super erg, die gingen eraan onderdoor.
    Het maakte mij ook ongelukkig en ik had er geen invloed op. Ik voelde me zo machteloos.

Wat ik me herinner, is dat een verslaafde alleen geholpen kan worden als hij het zelf wil. Ik denk dat je hem heel goed helpt nu, hij heeft maar geluk met zo'n lieve vriendin. Wil hij met jou wel praten over zijn verslaving?
    Praat eens met andere ex-verslaafden, zij kunnen jou precies vertellen waar je op moet letten en wat voor streken een verslaafde uithaalt.
    16 jaar een relatie is niet niks, stel wel grenzen voor jezelf. Als het na een bepaalde tijd niet lukt, is het mss beter om ermee te kappen. Hij leeft ongelukkig, wil jij ongelukkig zijn?
    En wat is belangrijker, werk of gezondheid? Afkicken van crack schijnt enorm zwaar te zijn. Hij kan zich beter laten opnemen.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid.
    Dikke knuffel

Jmths en *.exe2.0 vinden dit leuk.
  15. Molly5

Molly5 Newbie

Dank je voor je verhaal.. Wie weet is het geloof ook nog een inslag,op bepaalde momenten omarm je alles,al zijn wij ook totaal niet praktiserend. Je werkt om te leven,je leeft niet om te werken is mijn idee. Ik geef totaal niks om materialistische zaken,dan verkopen we het huis maar,dan doen we het maar van mijn loon; Dat heb ik er voor over om hem weer gezond en clean te houden. Zelf ziet ie werk ook als afleiding,klein meningsverschil.. Nu voor mezelf naar de huisarts en wil eigenlijk vanuit daar naar mijn beste vriendin,toch iemand die mij lief is in vertrouwen nemen.. Kijken of ik daar het lef voor heb

16. Jmths

Ik vind het wel bewonderenswaardig hoe sterk je jezelf in deze situatie hebt weten te houden in ieder geval.

17. Molly5

Molly5 Newbie

Das lief gezegd.. Heb mezelf ook een paar weken overgegeven aan de oxazepam,maar ja,herpakken en helder blijven.. Lijkt me verstandiger als 1 van ons dat is,hoe het ook mag uitpakken allemaal

*.exe2.0 en TripJess vinden dit leuk.
  18. Revolutionair

Wauw jij bent echt een lieve vriendin zoals ik dit lees.
    Hij heeft geluk met jou ik hoop ook dat hij dat inziet.
    Het is voornamelijk een gedragspatroon waar hij in zit dat veranderd moet worden.
    Verslaving is geen ziekte zoals sommige dat willen suggereren.

Daarom vroeg ik of hij gebruikte met iemand van zijn werk. Als hij de cirkel waar hij in leeft kan verbreken dan zou stoppen moeten lukken.
    Meestal zijn het de zelfde triggers die iemand weer terug zijn verslaving in trekt.
    Zoals de zelfde personen zien en plekken waar hij kwam.
    Als dat weg valt en hij heeft iemand (zoals jij) die hem lief heeft heb je een veel grotere kans dat iemand totaal zijn hersens kan herprogrameren en de verslaving langzaam kan onderdrukken.

19. Revolutionair

20. Molly5

Molly5 Newbie

Ik hoop dat het genoeg is.. Het is moeilijk bepaald gedrag te veranderen,voor hem maar ook bij mij. Ben nogal een opvliegend type terwijl geduld en rust een stuk verstandiger is... Net als nu net,hij houdt iets onder m’n neus en ik ruik gewoon DIE lucht aan z’n duim,tot 10 tellen en op m’n tong bijten.. Thx,dat zal ik zeker door lezen!! Heb via pb ook al heel fijn contact,die me veel inzicht geeft hoe het in zijn hoofd toe gaat

21. *.exe2.0

*.exe2.0 Belezen gebruiker

Hoi, hoe gaat met het je?

22. Molly5

Molly5 Newbie

Hejj.. Zat gister nog te denken om een update te geven.. Heb een helse week achter de rug. 3 dagen op rij zijn voorraad gevonden,niet goed verstopt overigens,en voor zijn neus weggespoeld,pijpjes bij de supermarkt op de hoek in de container gemieterd. Pijpjes kan hij zelf ook maken was ik achter dus dat heeft ook weinig zin.. Op aanraden had ik het gebruik op de tweede plaats gezet,eerlijkheid op 1.. Maar dat liegen & bedriegen begint me nu echt op te breken. Vanmiddag kan ik weer voor mezelf naar de huisarts omdat ik op instorten sta. Hoewel het totaal niet bij mij past,besloten dat ik mezelf nu op 1 zet. Ben er zo klaar mee dat er al gelogen wordt als iemand je aankijkt. Zolang hij geen hulp zoekt en niet in wil zien hoe verkeerd hij bezig is,blijft de deur dicht.

*.exe2.0, Mindless en acht.zes vinden dit leuk.
  23. Sniffle88

Sniffle88 Experimenterende gebruiker

Hey molly
    Super moeilijk voor je maar wel de beste manier denk ik.
    Je moet idd ook aan jezelf denken en je niet alleen maar mee laten slepen.
    Voor je vriend staat de drugs momenteel op 1 en hoe goed je je best ook doet je kunt dit niet zomaar even met het afpakken voor hem oplossen. Pas als ie zelf wilt kun je er voor hem zijn. Er zullen altijd momenten zijn dat hij ff snel wat kan regelen en dat zal telkens je vertrouwen in hem schaden. Afstand nemen is aan de ene kant verschrikkelijk maar ergens geeft het ook wel rust. Heb het zelf meegemaakt met oa familieleden en vrienden die drugs/ alcohol verslavingen hadden en sommige nog hebben. Maak me natuurlijk ook nog steeds wel zorgen dat gaat niet weg.

Laat hem weten hoe je je voelt en dat je hem wilt helpen maar er pas weer voor hem kunt zijn als hij zelf de eerste stappen zet. Een deel van je verhaal komt waarschijnlijk nu niet meteen 1,2,3, aan maar hopelijk binnenkort wel.

Ik wens jullie heel veel sterkte.
    En mocht je er behoefte aan hebben blijf het hier lekker van je afkletsen.

Natozlato en *.exe2.0 vinden dit leuk.
  24. Molly5

Molly5 Newbie

Dank je wel.. Heb hem goed duidelijk gemaakt hoe ik erin sta en dat ik op het moment mijn handen van hem aftrek. Heb vorige week het financiële deel waar hij mij ook in benadeeld heeft,hypotheek ed,recht getrokken. Gelukkig heeft ie nooit aan mijn spaarrekening kunnen komen. Nu maar proberen afleiding te zoeken op mijn werk,al loop ik om het half uur naar buiten voor een rook pauze. Het ergste is misschien wel dat ik er meer mee zit als hij

25. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

in deze context lijkt me dit de beste beslissing die je kon nemen.

Dat je dat liegen en bedriegen helemaal zat bent, begrijp ik volkomen.
    Ik heb zelf geen ervaring met een drugverslaafde partner. Maar ik had wel een goede vriend met een zwaar cocaïne probleem, waar we met enkele vrienden zo goed als dag & nacht voor klaarstonden. Maar idd altijd die leugens, bedrog, die eeuwige slachtofferrol, ... Op een bepaald moment zag ik in dat dit een hopeloze situatie was en heb ik vd. ene op de andere dag alle contact verbroken. Zonder enig schuldgevoel.
    In jouw geval ... een relatie v. 16 jaar verbreek je natuurlijk niet zomaar, maar je kan je grenzen niet blijven verleggen en verleggen. Op een bepaald moment houdt het op.
    Dus je bent er gelukkig al achter dat je éérst voor jezelf moet zorgen. Dat gaat het ook makkelijker voor je maken om zo in de toekomst de juiste beslissingen te nemen.

Ik wens jou alle sterkte, met alles wat er op je afkomt en zal afkomen.

*.exe2.0 vindt dit leuk.
  26. Molly5

Molly5 Newbie

Dank je wel.. Net weer terug van de huisarts,over 2 weken mag ik me weer melden. Ze is bang voor mijn veiligheid.. Dat is wel het laatste waar ik me druk om maak,dat geluk heb ik dan wel weer.. Dat daadwerkelijke weggaan en niet meer omkijken zal het zwaarste worden maar ik zie echt geen andere keus als het zo doorgaat. Beloven hulp te zoeken maar ipv nieuw spul gaan halen, zijn echt de uiterste van elkaar. Lijkt echt op iemand met 2 persoonlijkheden,waarschijnlijk is dat ook voortaan zo ook nog.. Heb nog liever dat hij voor m’n neus rookt in plaats van dat liegen telkens weer.

27. Revolutionair

Zwaar verhaal Molly!
    Iemand die aan de base coke gaat terwijl je samen een huis hebt gekocht en alles.
    Zomaar weg er van lopen gaat dus niet.
    Misschien moet je nu hem laten weten dat je het huis wilt verkopen en misschien gaat dat zijn ogen een beetje open doen (het is maar een suggestie).

Iig spullen afpakken en nog meer strijden gaat jullie nog meer uit elkaar drijven denk ik.
    Misschien is het het beste dat je hem laat weten dat je wilt weten wanneer hij rookt zoals je zelf al zegt.
    Liever voor je neus dan stiekem en kan je hem zo wel beter bij staan.

Maar ja hoe jij dit omschrijft naar ons lijkt het op een einde te komen.
    Niet dat iemand dat hier goed kan beoordelen na een 16 jaar relatie want dat is persoonlijk en daar kan niemand zich mee bemoeien.
    Vrienden niet en famillie niet!
    Dat is mijn mening, je moet je eigen keuzes maken.

Waarschijnlijk weet je jezelf geen raad meer.
    Dat je je verhaal hier zelfs kwijt moet.
    Maar je zal echt bij jezelf te raden gaan of je hem wilt verliezen of je wilt hem redden.
    Met wel een kanttekening erbij, basers krijgen schijt aan echt alles en kunnen gevaarlijke mensen worden.
    En dan heb ik het niet alleen over geweld maar over het verwoesten van alles wat hun lief is.

*.exe2.0 en Ikbeneenfiets vinden dit leuk.
  28. Molly5

Molly5 Newbie

Hoe het is gaan lopen,geen idee.. Wonen 15 jaar samen en vorig jaar december is het basen begonnen.. In het begin was het een jointje,af en toe een snuifje en pilletje maar hoe het zover is gekomen? Geen idee. Heb hem inderdaad laten weten dat ik het huis wil verkopen en ook daadwerkelijk alles doorzet als hij geen proffesionele hulp gaat zoeken. Koffer staat al klaar. Dat schijt aan alles en iedereen; Zeer herkenbaar. Hij zweert weer eens bij hoog en laag dat ie al een week niks gebruikt heeft,ben benieuwd,geloof er niks van

29. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Moedig van je dat je deze stappen nu zet. Er is denk ik ook geen andere keuze zo te lezen, wat het misschien een klein beetje makkelijker maakt allemaal(?)

Heel veel sterkte en inderdaad, blijf hier gewoon lekker van je af schrijven.

*.exe2.0 vindt dit leuk.
  30. *.exe2.0

Eens met alle reacties.

Hoe k*t ook, je gaat erg sterk, moedig en verstandig met de situatie om.

Power voor jou!

31. Molly5

Molly5 Newbie

Wat een lieve reacties.. Heb inmiddels goed duidelijk gekregen dat hij degene is die moet willen stoppen en hoe harder ik push en dwing,hoe stiekemer hij wordt. Enige keus die overblijft; toekijken en meegesleurd worden of alles afkappen en weer een normaal leven op bouwen.. Hoewel ik nog steeds heel veel van hem hou en hoe egoïstisch ik het misschien ook vindt,er is maar 1 mogelijkheid. Moet vandaag werken tot 18u,in het weekend worden er knopen door gehakt

32. Mindless

Je ziet het misschien echt zo, maar volgens mij ben jij echt niet egoïstisch omdat je nu voor jezelf kiest. Ik heb het volgende verhaal hier vaker neergezet, maar mijn zusje had ooit een soortgelijke situatie met haar ex vriend die drank en drugs verslaafd was. En zij dacht ook dat zij de egoïstische was omdat zij eruit wou stappen. Ik ben toen samen met haar naar Amsterdam geweest voor een bijeenkomst van vrouwen met drank/drugsverslaafde mannen en al die vrouwen dachten er zo over. Dat zij de egoïstische waren omdat ze overwogen om eindelijk voor zichzelf te kiezen. Heel apart om te zien.

Voor jezelf kiezen is soms de enige keus en daarnaast misschien ook de aanleiding voor de partner om nu echt beter te worden, want hij (of zij) wordt dan niet meer enabled in zijn/haar gedrag.

Voel je dus niet schuldig! (Al is dat natuurlijk aan de ene kant ook wel weer begrijpelijk na zo'n lange relatie)

Ralou en *.exe2.0 vinden dit leuk.
  33. *.exe2.0

Heb trouwens in het verleden ook te maken gehad met een vriend die crackverslaafd was. Stal van zijn familie, brak daar zelfs in, naaide mij voor 100.-, etc. etc. Geen beginnen aan joh als zo iemand zelf niet wil. En altijd zielig zijn, hou op zeg. Bespaar jezelf de ellende verder. Nooit vertrouwen, jij wint het niet van de drugs die hij gebruikt. Faciliteren betekent jezelf binden aan het gedrag wat je juist niet meer wil zien. Het is een begrijpelijke maar verkeerde reflex. Hij is verantwoordelijk voor zijn gedrag en acties. Jij ook voor de jouwe.

En let op jezelf. Als jij knopen doorhakt is hij een kat in het nauw.

Peace

Laatst bewerkt: 1 nov 2019
    Molly5 en Mindless vinden dit leuk.
  34. Mindless

Heb daar ook ervaring mee (oud collega). Een van de raarste dingen die ik ooit mee heb gemaakt. Vent stond helemaal strak en lijkbleek een keer bij mij aan de deur en domme ik die ik ben laat hem binnen. Hij stond letterlijk een uur te smeken of ik hem naar zijn dealer wou brengen en wou niet weggaan. Heb hem uiteindelijk mijn huis uit geduwd en hem thuisgebracht. No way dat ik hem naar die dealer zou brengen. Bleek achteraf dat dat geleende geld van mij natuurlijk niet voor zijn jarige kleine neefje was, maar voor z'n "hobby". Super naïef van mij natuurlijk, maar je gaat er gewoon niet vanuit dat iemand zo laag kan zinken door daarover te liegen. Voor crack wel dus. Wel alles netjes teruggekregen.

Molly5 vindt dit leuk.
  35. Guapo Temudgin

Guapo Temudgin Belezen gebruiker

Probeer het onderliggende probleem aan te pakken dan verdwijnt de drugs ook.
    Het gevecht tegen coke is zwaar ik wens je veel succes en sterkte.

Molly5 vindt dit leuk.
  36. Molly5

Molly5 Newbie

Weer een verpest weekend achter de rug. Ik had voor mezelf al besloten dat het op zijn eind liep hier en ik na 16 jaar afscheid ga nemen. Zaterdag avond een redelijk gesprek gehad zodat we,naar mijn idee,fatsoenlijk uit elkaar kunnen gaan. Dat gaat hem dus niet worden.. De troep lag vanmorgen op tafel,nog geluk dat mijn hond er niet aan gezeten heeft. Daarnaast had ik mijn oude iPhone aan een vriendin beloofd en die is ook spontaan verdwenen. Van zijn ouders had ie al gestolen,nu ook van mij. Eerste deurwaarder brieven lagen al op de mat en ik ben niet van plan alles wat ik nog heb aan hem te besteden. Hij kan vertrekken

Revolutionair en Buu vinden dit leuk.
  37. Syl

Syl Bewuste gebruiker

Diep respect dat je je zo ingezet hebt om hem en jullie relatie te redden.
    Dat het niet meer gaat werken jullie relatie na 16 jaar is heel erg pijnlijk.
    Die gene waar je jezelf oud mee zag worden zo veranderd te zien is heel erg.
    Je denkt eerst dat je hem wel Kan veranderen weer en er hoop is.
    Het feit dat je zo je best hebt gedaan om hem te helpen zegt heel erg veel over jou!.
    Ik wens je onwijs veel sterkte toe in deze zware periode waarin je veel te verwerken krijgt.
    Ik vind je een topvrouw!!

38. Molly5

Molly5 Newbie

Wat lief.. Ben even helemaal ondersteboven en begrijp ook totaal niet dat het zover heeft kunnen komen. Zelf te veel en te lang oogkleppen op gehad, naïef en dom geweest.. Moet mezelf ook echt vreselijk opfokken en kwaad maken om niet telkens weer in janken uit te barsten als ik hem zie.. Net een grote foto van de muur getrokken omdat ik er niet meer naar kon kijken,precies een jaar geleden gemaakt,op alle manieren een verschil van dag en nacht met nu..

39. Revolutionair

Naïef kan je het niet noemen.
    Je hebt 16 jaar lang een relatie.
    Het is niet zo dat je verkering hebt en het zo maar even uit maakt.

Zelfs mijn relaties van 3 jaar duurde een tijdje om van elkaar af te komen.
    Dus voel je niet schuldig.
    Wees juist trots dat je het geprobeerd te redden en er nu net op tijd bij bent zodat je niet diep diep in de schulden zit.

*.exe2.0 en Molly5 vinden dit leuk.
  40. Dvh1991

Dvh1991 Newbie

Wil even zeggen dat je heel erg trots op jezelf mag wezen en dat hij zich geen betere vriendin kan wensen. Vroeg of laat valt ook bij hem het kwartje maar dan is het te laat. Hoop dat je afstand van hem nemen. Ik wens je iig heel veel succes en plezier in je eigen leven dat heb je wel verdient na zo'n ellendige periode!

Azarius vaporizers and accessories
Laden...