• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

vriend gaat bad op truffels

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Ufo piloot

Experimenterende gebruiker
hallo,

een paar maanden terug heb ik truffels gedaan met een goede vriend van me dit ging alleen helemaal mis en ik heb er tot de dag vandaag nog steeds last van.

even ter info
deze vriend en ik kennen elkaar al heel lang. hij is 18 jaar en ik 17(toendertijd). het speelde af in november 2019 in de avond in rotterdam centrum.

we gingen dus chillen in de stad (rotterdam) en het plan was om te gaan blowen. totdat die vriend (vanaf nu heet hij geert), zei dat hij zin had in truffels. ik had er niet echt behoefte aan omdat ik op dat moment niet zo lekker in mijn vel zat. maar uiteindelijk heeft hij me overgehaald voor een lage dosering.

geert had de minst sterke soort gehaald (mexicana) en we zouden elk 5 gram eten. ik had hiervoor al 2 keer truffels gedaan en 1 keer daarvan was met 20 gram hollandia truffels. dus ik ging ervanuit dat dit niks zou zijn vergeleken met mijn andere trip.

eenmaal de truffels naarbinnen gewerkt zijn we naar een mooie plek in de stad gegaan namelijk oude haven, daar staan allemaal oude boten met mooie verlichten en je hebt er prachtig uitzicht. na een half uur ongeveer begonnen de truffels in de kicken. ik had misselijkheid verwacht aangezien dat de 2 keren hiervoor wel misselijkheid gaven. maar we zijn allebei niet misselijk geworden. wel moesten we bijzonder veel pissen de hele tijd. echt 2 keer in een half uur, nog nooit meegemaakt.

toen begonnen de truffels echt in te kicken, het ging echt supergoed aan het begin en de vibe was super chill. geert vond het een goed idee om een blowtje op te steken. dat vond ik zelf ook wel een goed idee. na het eertse blowtje begon ik echt keihard te hallucineren, patronen zien kleurverschuivingen etc. wel superleuk gelukkig. we besloten te gaan lopen. geert had ondertussen nog een jointje gedraaid en was deze onderweg aan het roken. en eigenlijk ging het vanaf dat moment alleen maar bergafwaarts voor hem.

het was ongeloofelijk koud dus ik stelde voor om naar mijn huis te gaan en daar verder te trippen. toen moesten we dus 20 minuten in de metro zitten en daarna fietsen. in de metro heeft hij geen woord gesproken maar hij bleef me de hele tijd aankijken alsof ik iets probeerde te doen.

eenmaal uit de metro moesten we naar mijn huis fietsen. dit is waar het raar begon te worden. ik probeer een beetje met hem te praten, maar elke keer als ik een vraag stelde gaf hij geen antwoord op de vraag, maar zei hij iets wat totaal niet met het onderwerp te maken had. op een gegeven moment hoorde ik hem tegen zichzelf mompelen. ik had geen idee wat er omging in zijn hoofd dus ik vraag. ga je nog een beetje lekker of? waarop hij antwoorde, uhm ja hoor gaat wel. niet een al te best antwoord dus.

toen we bij mijn huis aankwamen en voor de deur stonden gebeurde er iets geks. hij vroeg met een boos gezicht en boze stem "wat probeer je hier nou eigenlijk te doen". dus ik zeg nou geert het is fucking koud buiten dus ik wilde naar binnen gaan. hij zweeg en bleef me boos aankijken. dus ik stelde voor om dan maar een stukje te gaan lopen. onderweg zei hij ineens ja maar (mijn naam) ik heb rustig een vriendin hoor. op dit moment begon ik een beetje geïrriteeerd te raken. ik zei "ik geloof dat je een beetje te hard gaat man". maar hij dacht dus echt dat ik gay was en dat ik hem op date vroeg ofzo. daarna weer een lange stilte. hij begon weer tegen zichzelf te praten en hij begon te huilen. pas vanaf dat moment realiseerde ik me, shit, hij gaat bad. ik was natuurlijk zelf ook nog aan het trippen maar een stuk minder als hem. dus ik probeer hem te kalmeren. door te zeggen dat hij onder invloed is van truffels en dat dit vanzelf weer voorbij gaat. ik zei, waar je nu ook aan denkt. verzet je er niet tegen laat het over je heen komen. hij antwoorde hierop. nee ik durf dat niet. waarop ik zei dat hij mij moet vertrouwen en dat hij in mijn ogen mijn beste vriend is. ik hoopte dat door dit aan hem duidelijk te maken, hij me kon vertrouwen. maar het werkte dus niet en hij bleef maar raar doen. nog steeds keek hij me ansgtig en boos aan. hij bleef maar gekke vragen aan me stellen. die vragen sloegen helemaal nergens op. zo bleef hij ook de hele tijd dit vragen "van wie mag je het niet zeggen dan" en "wat mag je niet zeggen dan". Alsof ik een soort staatsgeheim had. deze vragen heeft hij misschien wel 100 keer gesteld en ik kon hem op geen manier duidelijk maken dat ik geen antwoord had op zijn vraag.

uiteindelijk werd ik helemaal gek van hem. ik zag geen andere uitweg dan naar huis te gaan. dus we hebben toen afscheid genomen. pas toen ik thuis kwam realiseerde ik me wat voor kluns ik was dat ik hem achter liet in die staat, gelukkig is hij veilig thuis gekomen.

nou dat dus, geen leuke ervaring en sindsdien durf ik geen psychedelica meer te doen. het vervelende is, is dat dit nog steeds invloed heeft op onze vriendschap. omdat het toch in je achterhoofd blijft zitten. en chillings zijn niet meer hetzelfde geweest sinds die keer.

nu is er dus een maand terug weer iets soortgelijks gebeurt met dezelfde vriend. deze keer mdma kristallen, ik ga het verhaal niet te lang maken dus ik zal alles vertellen wat belangrijk is.

het was voor mij de eerste keer mdma kristallen, had hiervoor wel 2x xtc gedaan. geert had dit al meerdere keren gedaan. er waren ook 2 andere bij. deze waren ook bij mijn eerste keer xtc en dit was super leuk dus ik vertrouwde deze mensen. 1 van hun ging wel vroeg weg. de persoon die wel is gebleven heet vanaf nu kees. die de come up was erg heftig. k werd misselijk enzo. ik weet nog wel dat dit weg ging, en daarna ben ik eigenlijk alles vergeten wat er in die 3 uur daarna is gebeurt. na die 3 uur heb ik alles onthouden. we zijn dus naar het huis van geert gegaan. waar we een beetje hebben zitten gamen. we hadden ook nog bijgenomen. toen vonden we het een goed idee om nog te gaan blowen. dit was dus echt het domste wat we ooit hadden kunnen doen. ik wist niet dat een mens zo vergeetachtig kan zijn. geert en ik probeerde te praten maar ik wist de betekenis niet van de woorden die ik zei. en elke keer als je iets wilde zeggen, vergat je gewoon het onderwerp terwijl je het aan het vertellen was. echt super vervelend want we konden allemaal gewoon niet meer praten. maargoed.

geert had nog een keer bijgenomen, ik zag ervan af, ik vond het wel mooi geweest zo. toen begon dus het rare. hij begon mij en kees weer boos en angstig aan te kijken en ik dacht. oh here we go again. dus hij begint tegen zichzelf te praten. wat ik eruit opmaakte was dat hij dacht dat kees iets raars aan het doen was. toen keek hij naar mij en toen zei hij. neejoh, jullie allebei ainee gadverdamme. hij dacht dus weer dat we gay waren en ik stond nog strak en werd super boos op hem. ik kon het gewoon echt niet hebben dat dit 2 keer gebeurt en dan precies weer om dezelfde reden. op dat soort momenten ga je je afvragen of diegene je wel ziet als vriend. want hij vertrouwde me gewoon echt niet.

geert heeft mij en kees zo goed als naar huis gestuurd. niet leuk natuurlijk. dus ik heb nog even met kees een goed gesprek gehad op de fiets over geert. ik vroeg of dit vaker gebeurde en hij vertelde mij dus dat hij 1 keer heel erg bad is gegaan op lsd en dat hij sindsdien heel raar kan doen met drugs. maakt niet uit wat voor drugs. dit was voor mij een opluchting. ik wist nu dat het in ieder geval niet door mij komt. aan de andere kant is het ook zorgwekkend om te horen dat hij zo een slechte ervaring heeft gehad en niet meer leuk drugs kan gebruiken. maar hij blijft het dus wel doen. en dat vind ik vervelend.

wat als hij nou echt een keer helemaal gek word en gek blijft.

nou, jullie zullen wel begrijpen dat na 2 keer zo een situatie, de vriendschap niet meer is wat het was, en daar zit ik enorm mee. ik vraag me ook af hoe het kan dat een slechte lsd trip zo langdurige gevolgen kan hebben. zijn er onder jullie misschien een paar anderen die iets soortgelijks hebben meegemaakt. en tips voor mij hebben om de vriendschap weer een beetje normaal te krijgen?
zo ja, dan hoor ik ze graag.

bedankt voor het lezen.

gr,

ufo piloot

Laatst bewerkt:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Sorry ik moest wel een beetje lachen om dat "Geert" steeds iedereen er van verdacht homo te zijn. :sweatsmile: (vreemd trouwens, ik heb ooit eens een soortgelijk verhaal gehoord/gelezen, misschien ook hier op DF...)

Maar dat is wel echt super vervelend allemaal. Je zou zeggen dat "Geert" er zo zelf ook niet zoveel plezier aan beleeft, dus waarom steeds drugs blijven gebruiken? Wat me trouwens opvalt is dat jullie overal wiet bij gebruiken. Dit doen heel veel mensen, maar het verhoogt de kans dat je bad gaat enorm wanneer je dit combineert met psychedelica. En het is maar een klein gokje hoor, maar ik schat zo voorzichtig in dat "Geert" tijdens die ongelukkige LSD trip ook wiet heeft gebruikt. Zelf heb ik ervaring met een gruwelijke 'bad trip' ervaring op LSD in combinatie met wiet, dus ik kan me voorstellen dat hij op een vergelijkbare manier heel erg verkeerd is gegaan of zelfs erger dan ik mee heb gemaakt.

Ik zou jullie aanraden sowieso niet meer psychedelica en wiet te combineren. Je danst echt met de duivel op die manier. Alleen LSD of paddo's/truffels is al risico genoeg om mogelijk verkeerd op te gaan. Wiet erbij verhoogt die kans in mijn ogen aanzienlijk, omdat wiet gewoon de neiging heeft bij veel mensen om een element van paranoia toe te voegen. Wat je zelf ook omschreef, dat je niet meer uit je woorden komt en dit de hele situatie ongemakkelijk maakt. Zoiets kleins kan enorm worden uitvergroot in combinatie met bijvoorbeeld LSD en dan neemt een vrolijke trip ineens een heel andere wending.

Verder zou ik toch op een of andere manier proberen (nuchter) een goed gesprek met "Geert" aan te gaan. Vragen wat hem dwars zit. En niet zomaar meer met hem gaan trippen als je weet dat hij niet goed in zijn vel zit. En dus ook geen wiet meer gebruiken tijdens trippen...

GoldenGrow

Bewuste gebruiker
heb je Geert welleens hier van man tot man over gesproken? even oprecht aan hem gevraagt hoe het zit en of er misschien iets aan de hand is (na die LSD bad trip). als ik jou was zou ik dit gesprek een keer aangaan met Geert.

Ufo piloot

Sorry ik moest wel een beetje lachen om dat "Geert" steeds iedereen er van verdacht homo te zijn. :sweatsmile: (vreemd trouwens, ik heb ooit eens een soortgelijk verhaal gehoord/gelezen, misschien ook hier op DF...)

Maar dat is wel echt super vervelend allemaal. Je zou zeggen dat "Geert" er zo zelf ook niet zoveel plezier aan beleeft, dus waarom steeds drugs blijven gebruiken? Wat me trouwens opvalt is dat jullie overal wiet bij gebruiken. Dit doen heel veel mensen, maar het verhoogt de kans dat je bad gaat enorm wanneer je dit combineert met psychedelica. En het is maar een klein gokje hoor, maar ik schat zo voorzichtig in dat "Geert" tijdens die ongelukkige LSD trip ook wiet heeft gebruikt. Zelf heb ik ervaring met een gruwelijke 'bad trip' ervaring op LSD in combinatie met wiet, dus ik kan me voorstellen dat hij op een vergelijkbare manier heel erg verkeerd is gegaan of zelfs erger dan ik mee heb gemaakt.

Ik zou jullie aanraden sowieso niet meer psychedelica en wiet te combineren. Je danst echt met de duivel op die manier. Alleen LSD of paddo's/truffels is al risico genoeg om mogelijk verkeerd op te gaan. Wiet erbij verhoogt die kans in mijn ogen aanzienlijk, omdat wiet gewoon de neiging heeft bij veel mensen om een element van paranoia toe te voegen. Wat je zelf ook omschreef, dat je niet meer uit je woorden komt en dit de hele situatie ongemakkelijk maakt. Zoiets kleins kan enorm worden uitvergroot in combinatie met bijvoorbeeld LSD en dan neemt een vrolijke trip ineens een heel andere wending.

Verder zou ik toch op een of andere manier proberen (nuchter) een goed gesprek met "Geert" aan te gaan. Vragen wat hem dwars zit. En niet zomaar meer met hem gaan trippen als je weet dat hij niet goed in zijn vel zit. En dus ook geen wiet meer gebruiken tijdens trippen...

Bedankt voor de reactie. Ik denk inderdaad dat het ook met die wiet te maken heeft. Ik heb het onderwerp al een paar keer naar voren gebracht bij hem. Maar ik merk dat hij het heel ongemakkelijk vind om erover te praten. Hij schaamt zich er erg voor namelijk. Ik wacht nog een paar weken denk ik voordat ik er weer over begin zodat het even kan rusten. Het is nu nog vrij recent namelijk en het is nu nog een wat gevoelig onderwerp heb ik het gevoel.

Natozlato

Wijs gebruiker
Ik vind het wel sneu voor je dat de vriendschap erdoor bekoeld is. Heb wel een beetje met je te doen als ik het zo allemaal lees! Het is je beste vriend. Mijn advies is om het niet te lang uit te stellen en er echt proberen over te praten. Praat vanuit je gevoel, hoe jij je voelde in die situatie, dat je je geen raad wist met hem omdat hij niet op je reageerde en in z'n eigen gedachten bleef hangen. Dat je spijt hebt dat je hem alleen hebt gelaten. Dat hij je beste vriend is en dat je graag weer wil dat het zo wordt als vroeger.
Als hij zich zo schaamt, en het moeilijk vindt om erover te praten, doe het dat een keer als jullie een paar biertjes op hebben? (niet dronken of aangeschoten).

Wat het combineren met wiet betreft, daar heb ik zelf ook slechte ervaringen mee. Ik had een keer 2cb geslikt, en toen het bijna uitgewerkt was, wiet gerookt en 2cb bijgesnoven, en toen ging ik te hard. Heb gehuild als een kind. Wiet kan een trip al gauw te heftig maken.

Succes ermee!

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
geert had de minst sterke soort gehaald (mexicana)
Waren Mexicana en Hollandia niet allebei de sterkste soortjes juist?
Het is nu nog vrij recent namelijk en het is nu nog een wat gevoelig onderwerp heb ik het gevoel.
Vraag hem gewoon een keer hoe het met hem gaat, vanuit daar kun je hem ook vragen hoe hij de tripjes heeft ervaren. Psychedelica kan veel teweeg brengen, het is eigenlijk altijd wel verstandig om even na te praten hoe het beviel, alleen al zodat beide partijen een beetje het hart kunnen luchten. Als je niet goed met ongemak om kunt gaan kun je beter niet in gezelschap trippen nee, het komt vaak voor dat mensen in een flinke huilbui uitbarsten en wat niet.

Reizen / verplaatsen terwijl je flink aan het trippen bent is vaak niet ideaal, set en setting blijven zogezegd belangrijk. Het klinkt alsof Geert wel een goed gesprek kan gebruiken, ook voor zichzelf. Een beetje communicatie kan meestal geen kwaad. Kans is aanwezig dat hij het onderwerp mijd omdat hij zich schaamt, ik maak mensen nog wel eens extra duidelijk dat wat er tijdens een trip gebeurt privé is en tussen twee personen blijft. Als je tript (met een ander) ben je nou eenmaal kwetsbaar.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Ik heb het onderwerp al een paar keer naar voren gebracht bij hem. Maar ik merk dat hij het heel ongemakkelijk vind om erover te praten. Hij schaamt zich er erg voor namelijk.
Even heel inhoudelijk ben ik best benieuwd hoe die schaamte en het ontwijken van dat gesprek bij hem tot uiting komt. Heeft hij een groot ego gedreven persoonlijkheid terwijl hij eigenlijk van binnen onzeker over zichzelf is? Dan kan het best een mindfuck zijn namelijk om een middel te nemen die je ego deels oplost.

Ik heb een goeie vriend die ik ook eenmaal op truffels heb gezien. Een hele populaire jongen met veel aanzien en veel praatjes. Maar toen hij eenmaal op truffels zijn ego en zelfindentiteit verloor kon hij alleen nog maar geschokeerd JEZUS! roepen. Ik zag de angst in z'n gezicht dat hij het echt moeilijk vond te functioneren zonder z'n ego. Al worstelend zag ik de paniek en het was voor hem 1 grote error.

Deze persoon rookte er geen wiet bij en de dosis was nog matig. Volgens mij 15 gram. Dit soort mensen zijn niet gemaakt, of nog niet zelfverzekerd en open genoeg voor psychedelica. En ik kan me voorstellen als de eerste keer op lsd de setting niet optimaal was en er wellicht nog bij geblowd werd, dat het behoorlijk traumatisch kan toeslaan. En ik zie het gedrag wat jij beschrijft dan ook best wel als ernstig in. Zoals hierboven al eerder vermeld, hij moet echt geen drugs meer gebruiken. De error die jij omschrijft die telkens op hetzelfde neerkomt lijkt een moment te zijn op de avond wanneer hij zichzelf te ver verloren is, namelijk door alles te intensiviseren door erbij te blowen. En dan gaat dit programma ineens aan in z'n hoofd. Lijkt wel een diep probleem als je het mij vraagt.

Wel fijn dat je hem wil helpen, en de juiste intenties hebt. Je hebt het beste met hem voort en het zal goed zijn dit expliciet te benadrukken als je met hem hierover in gesprek gaat.

Ufo piloot

Even heel inhoudelijk ben ik best benieuwd hoe die schaamte en het ontwijken van dat gesprek bij hem tot uiting komt. Heeft hij een groot ego gedreven persoonlijkheid terwijl hij eigenlijk van binnen onzeker over zichzelf is? Dan kan het best een mindfuck zijn namelijk om een middel te nemen die je ego deels oplost.

Ik heb een goeie vriend die ik ook eenmaal op truffels heb gezien. Een hele populaire jongen met veel aanzien en veel praatjes. Maar toen hij eenmaal op truffels zijn ego en zelfindentiteit verloor kon hij alleen nog maar geschokeerd JEZUS! roepen. Ik zag de angst in z'n gezicht dat hij het echt moeilijk vond te functioneren zonder z'n ego. Al worstelend zag ik de paniek en het was voor hem 1 grote error.

Deze persoon rookte er geen wiet bij en de dosis was nog matig. Volgens mij 15 gram. Dit soort mensen zijn niet gemaakt, of nog niet zelfverzekerd en open genoeg voor psychedelica. En ik kan me voorstellen als de eerste keer op lsd de setting niet optimaal was en er wellicht nog bij geblowd werd, dat het behoorlijk traumatisch kan toeslaan. En ik zie het gedrag wat jij beschrijft dan ook best wel als ernstig in. Zoals hierboven al eerder vermeld, hij moet echt geen drugs meer gebruiken. De error die jij omschrijft die telkens op hetzelfde neerkomt lijkt een moment te zijn op de avond wanneer hij zichzelf te ver verloren is, namelijk door alles te intensiviseren door erbij te blowen. En dan gaat dit programma ineens aan in z'n hoofd. Lijkt wel een diep probleem als je het mij vraagt.

Wel fijn dat je hem wil helpen, en de juiste intenties hebt. Je hebt het beste met hem voort en het zal goed zijn dit expliciet te benadrukken als je met hem hierover in gesprek gaat.

Ik was er zelf niet bij toen hij lsd had genomen. Wat hij me erover heeft verteld is dat hij het erg had onderschat. En het dus veels te heftig was.
Wat je beschrijft over die onzekerheid zou heel goed kunnen. sinds die keer truffels komt hij erg onzeker over. Waarschijnlijk omdat ik een kant van hem heb gezien die hij liever voor zichzelf had gehouden. Tenminste dat is mijn theorie. Want zelfs nu als we alleen blowen kan hij al een beetje gek gaan doen. Rare vragen stellen, denken dat ergens een geheime betekenis achter zit en gedachte loops etc. Het lijkt soms net alsof hij realiteit niet meer goed van gedachten kan onderscheiden. Hij is wel gewoon aanspreekbaar en als ik hem vertel dat hij een beetje raar aan het brabbelen is zegt hij, oh had ik niet door. En dan doet hij weer normaal.

Ik zal binnenkort een gesprek met hem aangaan en vragen hoe dat komt dat die LSD trip zo slecht ging en waarom het nog steeds invloed heeft op zijn drugsgebruik in het heden. Ook gek om te zien is, is dat hij eigenlijk niet zijn excuses aanbied voor de rare dingen die hij doet. Het lijkt net alsof het voor hem normaal is allemaal, gewoon in zijn eigen wereldje. Lijkt een beetje op lichte psychose klachten.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Lijkt een beetje op lichte psychose klachten.
Ik wou net zeggen, dit klinkt echt alsof hij psychotische klachten heeft. Nu wordt tegenwoordig heel anders gedacht over psychoses. Waar ze vroeger dachten dat je 'gek' was, zeggen specialisten nu steeds vaker dat psychoses eigenlijk lang niet zo abnormaal zijn als veel mensen denken. In die zin hoeft iemand niet meteen in paniek te schieten als er mogelijk geconstateerd wordt dat men aanleg heeft voor psychoses. Er is trouwens ook wel wat voor te zeggen dat psychedelica mensen in een psychotische staat kunnen brengen. (wanen voor werkelijkheid aannemen)

Maar, hoe heftig en negatief Geert reageert op drugs is in mijn ogen wel zorgelijk. Ik denk dat het zeer aan te raden is om ver bij met name psychedelica en wiet weg te blijven, maar eigenlijk beter bij alle drugs. Want als je onstabiel bent op deze manier, kan een drug ervaring (en dan echt met name psychedelica en wiet) je over het randje drukken en dingen nog veel erger maken dan ze al zijn. Wat hij nodig heeft denk ik, is een periode helemaal drugsvrij zijn en professionele begeleiding bij de problemen die hij duidelijk heeft. Maar zoiets stel je natuurlijk niet even makkelijk aan iemand voor...

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Ufo piloot ,

Vervelend voor jou en je maat dat jullie zo'n vervelende ervaring hebben gehad. Volgens mij heeft dit meerdere oorzaken.
1) onverstandig omgaan met het middel. Door buiten in het openbaar te gebruiken terwijl jij nota bene niet lekker in je vel zat namen jullie een groot risico.
2) zoals @Mindless al aangaf versterkt cannabis het effect en vergroot het de kans op een slechte trip aanzienlijk.
3) het lijkt erop dat jouw maat mogelijk wat issues heeft waar hij niet open over durft te zijn en mogelijk zelfs aanleg heeft voor psychose / schizofrenie

Ik zou je aanraden een open gesprek met je maat te hebben. Probeer hem duidelijk te maken dat je er voor hem bent en dat het okay is zoals hij is. Zelf heb ik altijd het vermoeden dat mannen die moeilijk doen over homoseksualiteit zelf ergens latent homoseksuele gevoelens onderdrukken. Wie weet is dat bij jou maat ook het geval. Hoe dan ook lijkt het me verstandig als hij het even wat rustiger aan doet met de drugs totdat duidelijker is of hij inderdaad aanleg heeft voor mentale aandoeningen.

Supertof trouwens dat je hem zo goed wilde steunen en er ook nu voor hem bent!

luuuk

Newbie
He, dit klinkt bekend :) Zegt denk ik vooral over dat Geert nogal worstelt met dingen in z'n leven.
Ik zou bij zoiets gewoon eens met hem afspreken om samen iets leuks te gaan doen, en dan iets luchtigs wat jullie beiden leuk vinden en totaal wat anders dan iets met drugs. Gewoon om hem het vertrouwen te geven dat je nog steeds goede vrienden zijn en het voorval hem niet minder heeft gemaakt. Dit kan het ijs breken om het er later nog eens goed over te hebben, ik kan me voorstellen dat hij daar niet direct op zit te wachten.

Ik weet trouwens niet of dat bij jullie kan, hier zijn we best wel terughoudend met elkaar afspreken en dingen doen behalve met huisgenoten.

Ufo piloot

goed, even een update met goed nieuws.

nogmaals bedankt iedereen voor de vele hulpzame reacties.

Laatst ben ik dus even met Geert wezen chillen. ik had zelf al eigenlijk in mijn hoofd om het onderwerp van waarom hij zo bad gaat elke keer aan bod te brengen die avond. maar hij begon er toevallig dus zelf over. toen heb ik gelijk maar alles gevraagd en mijn volledige ervaring met hem gedeeld, dit deed hij ook. De keer MDMA was voor hem eigenlijk het ergste. maar er zat dus een logische oorzaak aan vast. hij had dus de dag ervoor XTC gedaan. hij had ook niet geslapen die nacht. vervolgens gingen we nog een nacht doorhalen en dat was voor hem te veel. het was gewoon een combinatie van slaaptekort, meerdere malen bij dosering MDMA en de comedown van xtc. misschien zijn jullie wel bekend met het fenoneem dat je gaat hallucineren als je een langere tijd niet slaapt. Dit was dus wat er bij hem gebeurde. hij beschreef dat de kamer waarin we zaten bedekt leek te zijn met gif. ook dacht hij dat er mensen naar hem keken en eigenlijk zag hij alles in die kamer als vijand, inclusief mij en kees. hij is ook heel veel vergeten van die avond.

verder had hij over de truffels niet heel veel te zeggen. het was gewoon een bad trip zei hij. vast in een gedachte loop en hij kwam er niet meer uit. hij zei wel dat als ik er niet bij was geweest die avond dat het veel erger had kunnen zijn. ik gaf hem namelijk uiteindelijk toch wel een veilig gevoel zei hij.

Dan is er nog iets leuks wat ik graag wil vertellen. 2 weken terug bood Geert mij aan om samen 2CB te gaan doen met zijn vriendin. Ik had nog nooit 2CB gedaan en had hier in de eerste instantie erg mijn twijfels over. echter heb ik het altijd al super graag willen proberen. dus ik besloot om mee te gaan om te chillen zonder te beloven dat ik het ook zou nemen. ik wilde eerst kijken hoe Geert en zijn vriendin erop reageerde. want ik wilde niet weer het risico lopen om onder invloed te zijn terwijl Geert een zenuwinzinking krijgt. we hebben daarom ook deze keer besloten om 1 keer in te nemen, er niet bij te blowen. en als het is uitgewerkt gewoon naar huis te gaan.

gelukkig ging alles super goed met de 2 en ik besloot een uur na hun inname ook maar te nemen. het waren gele batman pilletjes van 19 mg. ik heb een halfje genomen, Geert een hele en zijn vriendin een halfje.

toen hij helemaal begon in te kicken gebeurde er wel iets kuts. er kwamen namelijk 2 vrienden van geert toevallig langs en ze besloten er gezellig bij te gaan zitten. het vervelende was alleen dat het 2 compleet doorgesnoven gekkies waren. ik zelf blijf meestal uit de buurt van dat soort personen en werd hier dus erg ongemakkelijk van. toen besloot 1 van de 2 een lijntje keta te snuiven. en dat precies toen hij inkickte. meestal als ik een nieuwe drug probeer vind ik het erg fijn als ik mijn gevoel en ervaring met iemand kan delen. en deze 2 snuifduiven preventeerde dat dus. gelukkig was ik niet de enige die de 2 snuifduiven vervelend vond. ik zag namelijk dat de vriendin van Geert, oogsignalen gaf naar Geert dat ze weg wilde. dus verzon Geert een verhaaltje dat we eigenlijk net weg wilde gaan. wat dus eigenlijk niet zo was aangezien het een hele mooie locatie was waar we zaten.

maargoed, wij dus eindelijk wegfietsen en we waren allemaal blij dat we weg waren daar. fietsen gaf echt een super raar gevoel en ik had erg veel moeite met aklimatiseren. elke keer als je een bocht om ging voelde het alsof ik een nieuwe wereld ontdekte waarin ik moest verwerken wat er gebeurde. vond het trouwens niet vervelend maar het was wel intens. onderweg zagen we op een gegeven moment aan het eind van de straat een rij rode lichten en we konden allemaal niet uitvogelen wat het nou was. eerst dachten we dat het een auto licht was. ''nee, daar is het te groot voor''. toen dachten we dat het een hallucinatie was. toen we dichterbij kwamen, kwamen we erachter dat het gewoon een slagboom was. toen moesten we allemaal keihard lachen omdat we zo enorm ver zaten te fantaseren.

eenmaal aangekomen op locatie gingen we zitten op een bankje. op die locatie chillen Geert en ik bijna altijd. het is bij een bus centrum en je hebt dus wat leuks om naar te kijken. het was wel een enorme opluchting om eindelijk stil te zitten. het was toen even een tijdje stil. gelukkig is de vriendin van Geert een leuke sociale meid en kon ze wel leuke gesprekken starten. we hebben het over van alles gehad en het was super gezellig. ik heb voor de rest niet veel visuals gehad. wel een beetje het HD bril effect. dat je de wereld mooier ziet. ook een beetje golvend zicht. maar daar houd het ook op.

het begon koud te worden dus we besloten naar het huis van Geert zijn moeder te gaan. zijn moeder is een beetje een zweefteef en heeft een heel raar huis. alles lijkt wel antiek. en om dan maar te beginnen over die WC. de WC staat vol met jezusbeeldjes en andere christelijke artifacten. het raarste is misschien nog wel is dat er muziek aan gaat zodra je het licht aan doet. allemaal kerkliedjes. ik krijg altijd een beetje het gevoel dat ik een schietgebedje moet doen voordat ik naar binnen ga omdat ik anders naar de hel ga :P.

toen we eenmaal binnen zaten was ik al een tijdje over de piek heen. toen hebben we nog een half uurtje gepraat over games. was echt een heel leuk gesprek. ik begon alleen erg moe te worden en besloot om naar huis te gaan. dit vind Geert niet erg en we hadden het ook afgesproken om het zo te doen.

achteraf dus een super leuke avond gehad. tegelijkertijd ook fijn om te zien dat het ook goed kan gaan bij Geert met drugs op.
nogmaals bedankt iedereen voor de suggesties en hulp. zonder jullie had ik het niet ter sprake gebracht bij hem.

Peace out,

Ufo Piloot.

klein detail trouwens. Ik zie overal staan dat je na 2CB geen kater zou krijgen of een dip. echter heb ik 1,5 week na het gebruik mij erg depressief gevoeld. weet iemand hier iets over?

Laatst bewerkt:

Rosie

Belezen gebruiker
Dat klinkt als een geslaagde 2cb ervaring.
Was je 2cb getest?
Want 19mg geloof ik niet. Ik heb al veel verschillende pilletjes gehad. En die waren allemaal tussen de 8 en 14mg.

Van je dip kan ik je niet helpen. Ook daarbij weer je vraag. Waren de pillen getest?
Ik heb serieus nooit een dip na 2cb.

Ufo piloot

Dat klinkt als een geslaagde 2cb ervaring.
Was je 2cb getest?
Want 19mg geloof ik niet. Ik heb al veel verschillende pilletjes gehad. En die waren allemaal tussen de 8 en 14mg.

Van je dip kan ik je niet helpen. Ook daarbij weer je vraag. Waren de pillen getest?
Ik heb serieus nooit een dip na 2cb.
Volgens Geert laat zijn dealer/ vriend altijd alles testen wat hij binnenkrijgt. Om zo te voorkomen dat zijn reputatie naar beneden gaat. Kan natuurlijk ook gewoon gelogen zijn. Ik weet het verder niet helaas

Cerberus

Bewuste gebruiker
klein detail trouwens. Ik zie overal staan dat je na 2CB geen kater zou krijgen of een dip. echter heb ik 1,5 week na het gebruik mij erg depressief gevoeld. weet iemand hier iets over?
Hoeft niet gerelateerd te zijn (is het volgens mij ook gewoon niet). Heftige dingen die in je leven gebeuren, zoals dat inzitten met die vriend van je, of gelijk wat anders die gebeurd zou kunnen zijn, kan je even down doen voelen.

Ufo piloot

Hoeft niet gerelateerd te zijn (is het volgens mij ook gewoon niet). Heftige dingen die in je leven gebeuren, zoals dat inzitten met die vriend van je, of gelijk wat anders die gebeurd zou kunnen zijn, kan je even down doen voelen.
Dat kan heel goed kloppen. Tijdens het schrijven van de update was ik aan het stoppen met blowen. Heb daar ook een forum over staan. Waarschijnlijk was dat het gewoon.

Geert is trouwens, nadat ik weg ben gegaan. Toch weer in een psychotisch achtige staat beland. Hij vertrouwde zijn vriendin weer niet.

Even wat anders.
Hij heeft dus 2 weken terug een echte psychose gehad. Hij was dus erg verslaafd aan ADHD medicijnen. Die stal hij van zijn zus. Hij heeft toen een heel stripje ritalin geslikt op een dag. Hij is toen spirituele filmpjes gaan kijken waaruit hij opmaakte dat hij zijn bijstaande familie en vrienden moest verjagen uit zijn leven. Hij heeft toen zijn ouders, familie en zijn vriendin uitgescholden. Daarna hebben zijn ouders hem naar een arts gestuurd. Die heeft testen gedaan en daaruit bleek dat Geert een psychose had. Hij is nu volledig gestopt met alle drugs en lijkt ook niet meer terug te willen. Hij krijgt nu goede hulp dus dat is fijn.

Ik ben vorige week even met hem op pad geweest. Ik wilde graag even weten hoe het met hem ging. Hij heeft me toen uitgelegd dat hij al een langere tijd een stemmetje in zijn hoofd had die hem vertelde dat hij fuckt up shit moest doen. Ditzelfde stemmetje heeft ervoor gezorgd dat het bij de keer MDMA, truffels en 2cb fout ging en dat hij iedereen wantrouwde. Ik heb een heel goed gesprek gehad met hem en hij was heel open over alles.
Hij gaf aan dat hij zelf niet door had dat er echt iets mis was. Ik heb ook gezegd dat ik wel mijn vermoedens had, maar dat ik bang was dat hij boos zou worden als ik het zou vertellen. Hier had hij begrip voor. Hij vond het fijn dat ik eerlijk en open was, en hem niet aanzag voor gek.

Al met al leek het super goed met hem te gaan vorigr week, veel scherper, actiever en leek veel meer op zijn gemak. Merkte de laatste tijd al aan hem dat hij zeer angstig en ongemakkelijk overkwam als ik ging chillen met hem. Dat was nu weg.

Aan de ene kant is het vervelend dat hij het zo heeft moeten ondergaan. Maar aan de andere kant krijgt hij nu wel goede hulp.

Kwak

Belezen gebruiker
Ik denk dat Geert zelf gay is. Als je voor de tweede keer over hebt dan zit dat verbogen gevoel diep.
Nu lees ik net de laatste verhaaltjes.. Heftig verhaal. Zeker omdat je op dat moment er bij was.

Laatst bewerkt:

Tijdloos

Badass junkie
Tripreporter
Ik denk dat Geert zelf gay is. Als je voor de tweede keer over hebt dan zit dat verbogen gevoel diep.
Nu lees ik net de laatste verhaaltjes.. Heftig verhaal. Zeker omdat je op dat moment er bij was.

Dit dus , door zijn reacties beide keren komt dat bij mij ook naar boven. Maar het vervelende is dat hij er zelf geen vrede mee kan maken. Ongeacht of hij zelf gay is of niet , respteer de geaardheid van de andere mensen al helemaal je vrienden/vriendinnen. Lastige situatie heeft hij jou 2x in geplaatst erg jammer als je dit prachtige middel gebruikt.

Wel blij te horen dat ie goed thuisgekomen was. Wil niet als een hulpverlener klinken maar ik denk dat hij zeker wat zou hebben aan therapie.

Genoeg gepreekt :)
Erg leuk reporter geschreven heb ervan genoten en krijg na een decennia weer zin om truffels te gebruiken!

Neem je de 3 maanden regel in acht? Kust curious!

Hoop nog meer van je te lezen in de toekomst.

Groetjes Tijdloos

Laatst bewerkt:

GoldenGrow

Bewuste gebruiker
Dit dus , door zijn reacties beide keren komt dat bij mij ook naar boven. Maar het vervelende is dat hij er zelf geen vrede mee kan maken. Ongeacht of hij zelf gay is of niet , respteer de geaardheid van de andere mensen al helemaal je vrienden/vriendinnen. Lastige situatie heeft hij jou 2x in geplaatst erg jammer als je dit prachtige middel gebruikt.

Wel blij te horen dat ie goed thuisgekomen was. Wil niet als een hulpverlener klinken maar ik denk dat hij zeker wat zou hebben aan therapie.

Erg leuk reporter geschreven heb ervan genoten en krijg na een decennia weer zin om MDMA te gebruiken!

Groetjes Tijdloos
Dit laat maar weer eens de kracht van truffels zien, dat diepgewortelde en meestal weggestopte gevoelens ineens naar buiten worden geforceerd. En dan is het aan jou is of je kiest om daar wat mee te doen. in het geval van Geert denk ik dat hij hier van schrok en daarom een soort protest is begonnen tegen zijn eigen gedachten waardoor hij slecht ging.

Ufo piloot

Erg leuk reporter geschreven heb ervan genoten en krijg na een decennia weer zin om truffels te gebruiken!

Groetjes Tijdloos

Hallo, bedankt voor je reactie en super om te horen dat je me report leuk vind!

Aan de 3 maanden regel hou ik me zeker, Geert daarintegen niet destijds. Tegenwoordig gaat het wel beter met hem. De dag dat het mis ging bij MDMA kristallen had hij de dag ervoor ook al gebruikt dus dat heeft er waarschijnlijk een grote in gespeeld.

Ik zou het super tof vinden om nog meer trip reports te schrijven maar ik neem tegenwoordig bijna niets waar over te schrijven valt. Psychedelica ben ik nog steeds bang voor sinds die keer truffels en heb het niet meer geprobeerd sinds dien. Ik wil het wel echt heel graag doen maar ik moet er niet aan denken om in dezelfde staat als Geert te belanden. Vroeger kon ik echt super goed met psychedelica en dergelijke omgaan. Ik vond het heerlijk om mezelf te laten meedrijven in die high of trip. Tegenwoordig ga ik al snel bad op een beetje wiet. Dit is geleidelijk toegenomen sinds ik met Geert was wezen trippen.
Heel jammer, maar ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet want ik wil eigenlijk gewoon weer kunnen trippen. Toen ik het nog durfde bleef ik telkens nieuwe dingen over mezelf leren. En dit is dus gestopt wat ik nogal jammer vind.

Wat zeggen jullie, gewoon gaan voor die trip? Of wachten tot ik het goed achter me heb kunnen laten.

Gr. Ufo piloot

Ufo piloot

@Ufo piloot
Wachten. Bij twijfel niet gaan trippen.

Oke, dan zal ik wachten!

Vind het wel heel jammer omdat ik echt het gevoel heb dat ik wel een trip zou kunnen gebruiken omdat ik momenteel wat problemen heb waar mijn niet- trippende hoofd geen oplossing voor kan verzinnen.

Ik heb trouwens wel mijn eerste bad trip ooit achter de rug. Dat was 3 maanden terug op 2-CB (12mg) en daar heb ik ook een trip reportje van voor de mensen die geïnteresseerd zijn. Hier een linkje: https://drugsforum.nl/threads/bizarre-bad-trip-2-cb.67934/ Dat was een best heftige ervaring voor een drug die beschreven word als de meest milde en stuurbare psychedelic.

Ik heb toen voor een tijdje gehad dat ik elke keer bad ging op wiet en in dezelfde trip belandde. Maar daar ben ik binnen een maand mee om leren gaan en heb daar nu geen last meer van. Maarja, wiet is geen truffels en daarom heb ik dus die ansgt, ik ben bang dat ik het gevoel van trippen niet fijn ga vinden. Daarintegen zou ik wel weten hoe ik daar dus uit zou moeten komen, maar toch.

Nouja, ik ga denk ik nog even met mezelf in discussie om na te denken over wat verstandig is.

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan