Vriend is verslaafd aan blowen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Catwoman

Experimenterende gebruiker
Hallo,

Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt kan en wat advies kan krijgen. Mijn vriend blowt elke dag en ik heb daar best veel moeite mee. We hebben hier al meerdere keren gesprekken over gehad. Hij is een aantal maanden onder behandeling geweest en heeft 2x geprobeerd om te stoppen maar dat hield hij niet langer dan een paar dagen vol. Hij is nu gestopt met de hulp, hij wil pas weer een poging doen als we samenwonen. Ik heb nu zelf hulp gezocht omdat ik het moeilijk vind om ermee om te gaan. Heeft iemand hier ook ervaring met een partner die blowt?

Spyro

Badass junkie
Hi, welkom op het forum!

Waarom heb je er precies zoveel moeite mee? Is hij erg veranderd erdoor?

Uit ervaring weet ik dat afkicken alleen lukt als hij er zelf 100% achterstaat. Een verslaafde gaat jammer genoeg niet afkicken omdat jij dat wil...

Veel sterkte in ieder geval!

Catwoman

Hoi Spyro,

Bedankt voor je reactie! Hij doet het al sinds ik hem ken en dat is ruim 1,5 jaar nu. Ik heb al vanaf het begin gezegd dat ik het niet leuk vind en dat ik dat niet voor me zie in de toekomst. Hij zei dat hij ermee zou stoppen als het serieus werd en we een gezin zouden gaan stichten. In januari gingen we proef samenwonen en heb ik gezegd dat ik graag wilde dat hij er iets aan zou doen. Wat mij er aan stoort is dat hij vrij passief is, dat hij vaak afspraken niet na komt of te laat komt en daarnaast vind ik het ook moeilijk om te zien dat hij er zo afhankelijk van is.

Natozlato

Badass junkie
Hey, ik denk niet dat dit zomaar gaat veranderen. Het is niet eerlijk van hem dat hij iets belooft wat ie misschien niet kan waarmaken. Maar, hij doet het al vanaf dat je hem kent. Als ik jou was, zou ik er vanuit gaan dat dit niet gaat veranderen. Je kan dit beter accepteren. Wat je zeker niet hoeft te pikken, is dat te laat komen en afspraken niet nakomen.
Ik zou sowieso niet gaan samenwonen nu, voordat dit is opgelost. Maar laat je niet voor de gek houden. Stoppen of minderen moet echt vanuit hem zelf komen, jij kan hem daartoe niet dwingen. Het is aan jou hoe lang je dit nog de tijd wil geven.
Ik heb vroeger ook een vriendje gehad die iedere dag knetter was, rookte bongs, ik had hem nota bene in de koffieshop leren kennen. Later begon ik het vervelend te vinden dat hij zo afhankelijk was. Maarja, zo was hij wel vanaf het begin.
Ik heb wel door de jaren geleerd dat je een man niet kan veranderen. Accepteer hem zoals hij is of neem afscheid.

Veel sterkte!

Martinus

Wijs gebruiker
Je zal hem toch moeten leren accepteren voor wie hij is. En als wiet daar deel van is dan hoort dat er ook een beetje bij.
Ik rook ook wel eens wiet en mijn vriendin heeft er nog nooit over geklaagd en zij drinkt wel eens bier en daar klaag ik ook niet over.

Nu ben ik zelf niet perse passief in mijn leven. Wiet maakt passief wanneer het jou intentie is om passief te zijn.
Ik rook ook wel eens wiet als ik buiten aan het wandelen ben en dan word ik er juist actief van.
Ik zou me eerder afvragen waarom hij zo graag passief wil zijn. Misschien werkt hij wel te veel ofzo.

Catwoman

Beste Natozlato,

Bedankt voor je reactie! Ik wil ook niet gaan samenwonen op deze manier. We hebben het al 2x geprobeerd en dat werkte niet. Ik wil dat hij eerst aan zijn verslaving gaat werken. Ik voel me zo machteloos en ik zit steeds met die twijfels. Ik wil graag een toekomst met hem maar niet als hij elke dag op de bank ligt te blowen.

Spyro

Badass junkie
Beste Natozlato,

Bedankt voor je reactie! Ik wil ook niet gaan samenwonen op deze manier. We hebben het al 2x geprobeerd en dat werkte niet. Ik wil dat hij eerst aan zijn verslaving gaat werken. Ik voel me zo machteloos en ik zit steeds met die twijfels. Ik wil graag een toekomst met hem maar niet als hij elke dag op de bank ligt te blowen.
Denk dat dit een moeilijke kwestie gaat worden. Helaas kan jij een verslaafde niet veranderen... Dus dan zou je uiteindelijk voor jezelf moeten kiezen...

Catwoman

Hoi Martinus,

Bedankt voor je reactie! Ik ben niet anti drugs en ik zou er veel minder moeite mee hebben als hij het af en toe zou doen. Het is ook niet dat ik het hem misgun. Hij mag van mij blowen als hij alleen is of met vrienden maar ik vind het niet fijn als hij het doet als wij samen zijn. Hij heeft wel fysiek zwaar werk, misschien dat hij daar moe van is. Hij blijft ook vaak tot heel laat op, dat stoort mij ook. Dan ligt hij de dag erna alleen maar te slapen terwijl ik leuke dingen met hem wil doen.

Natozlato

Badass junkie
Ik herken mezelf wel in jou. Als je zo niet gelukkig bent, zou ik toch goed nadenken of je dit zo nog wel wil. Hij kan mss wel dingen beloven omdat hij je niet kwijt wil. Wat zeggen je vriendinnen ervan?
Mss kan je eens met een goede vriend van hem praten.

Denk goed na, geef je beste jaren niet weg aan iemand waar het niks mee gaat worden. Praat ook met hem.

Catwoman

Mijn vriendinnen zeggen allemaal dat ik beter verdien. Maar zij zijn ook allemaal anti drugs. En ik ben wel verliefd op hem en onze relatie zit verder gewoon helemaal goed. Dus ik vind het zo zonde dat dit tussen ons in staat. Ik kan niet met vrienden van hem praten want die gebruiken ook allemaal. Een goeie vriend van mij is inmiddels ook een vriend van hem geworden en daar praat ik veel mee. Pff moeilijk allemaal!

Spyro

Badass junkie
Mijn vriendinnen zeggen allemaal dat ik beter verdien. Maar zij zijn ook allemaal anti drugs. En ik ben wel verliefd op hem en onze relatie zit verder gewoon helemaal goed. Dus ik vind het zo zonde dat dit tussen ons in staat. Pff moeilijk allemaal!
Het is heel zwaar om een relatie aan te gaan met een verslaafde. @Blyatman en ik hebben een relatie en hij heeft mij ook verslaafd leren kennen. Ik heb hem vanaf het begin duidelijk gemaakt dat ik een ‘junk’ ben en gezegd dat hij wel moet beseffen waar hij aan begint. Gek genoeg is hij nooit bij me weggegaan (ik heb het hem extreem moeilijk gemaakt) maar hij is er nog steeds. We hebben hele zware tijden gehad maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Ik ben van mijn dagelijkse gebruik af en we zijn nu gelukkiger dan ooit. Blijf vooral praten en communiceren met elkaar, dat is zo belangrijk. Hij kan clean worden maar hij moet het wel zelf willen, anders is het trekken aan een dood paard. Denk er goed over na...

Blyatman

Badass junkie
Het is heel zwaar om een relatie aan te gaan met een verslaafde. @Blyatman en ik hebben een relatie en hij heeft mij ook verslaafd leren kennen. Ik heb hem vanaf het begin duidelijk gemaakt dat ik een ‘junk’ ben en gezegd dat hij wel moet beseffen waar hij aan begint. Gek genoeg is hij nooit bij me weggegaan (ik heb het hem extreem moeilijk gemaakt) maar hij is er nog steeds. We hebben hele zware tijden gehad maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Ik ben van mijn dagelijkse gebruik af en we zijn nu gelukkiger dan ooit. Blijf vooral praten en communiceren met elkaar, dat is zo belangrijk. Hij kan clean worden maar hij moet het wel zelf willen, anders is het trekken aan een dood paard. Denk er goed over na...

Niks eigenlijk meer aan toe te voegen, wel na te drukken: Je kan iemand niet dwingen, het is accepteren of afsluiten.
zolang jouw vriend niet wilt stoppen, of daar achter staat. Gaat het simpelweg niet gebeuren.
ik zelf koos voor het moeilijke en zware pad, en ik ga er geen doekjes om binden: Als je al twijfels hebt en mentaal niet sterk genoeg bent, sluit het af.

praten heeft zin, maar niet als het tegen de muur is. HIJ zal het keerpunt moeten maken en hoe graag jij ook wilt, ga hier geen druk op zetten want zo sluit hij zichzelf alleen maar af en gaat schijt aan jou krijgen in plaats van nadenken over deze situatie.

ik hoop dat het goed komt voor jou, en wens je succes hiermee want het is niet makkelijk.

Martinus

Wijs gebruiker
Waarom is het niet fijn als hij wiet rookt in jou bijzijn? Ik beduul ik rook ook wel eens als ik met mijn vriendin ben en ze zegt dan dat ze er bijna niks van merk dat ik high ben. En ik raak er juist ontspannen van en dat maakt het toch altijd wel gezellig :)

Daarnaast vind ik het idee dat iemand beter verdient een beetje raar. Ik ben met mijn vriendin omdat ik mezelf kan zijn met haar zonder dat ze gillend weg rent. Of ik beter verdien of zij beter verdien is totaal onbelangrijk. We zijn samen omdat we het leuk vinden om bij elkaar in de buurt te zijn. Niet meer en niet minder.

Laatst bewerkt:

Blauweaap

Bewuste gebruiker
Mijn vriendinnen zeggen allemaal dat ik beter verdien. Maar zij zijn ook allemaal anti drugs. En ik ben wel verliefd op hem en onze relatie zit verder gewoon helemaal goed. Dus ik vind het zo zonde dat dit tussen ons in staat. Ik kan niet met vrienden van hem praten want die gebruiken ook allemaal. Een goeie vriend van mij is inmiddels ook een vriend van hem geworden en daar praat ik veel mee. Pff moeilijk allemaal!
Oef vriendinnen... ik zou teminste niet teveel naar hun luisteren want dat gaat alleen maar meer ellende geven en vooral als ze anti drugs zijn. Luister naar jezelf ik heb mede door de vriendinnen van mijn ex zoveel ellende met haar gehad omdat zei dingen zeiden en zei daarin ging geloven aka teveel feesten festivals bla bla maar ze ging zelf wel mee.

Catwoman

Hi Spiro en Blaytman,

Wat goed om te horen dat het bij jullie goed is gekomen. Mijn vriend heeft mij niet van te voren duidelijk gemaakt hoe erg de situatie was en heeft het beter voor doen komen waardoor ik dacht dat het wel goed zou komen. Ik vind het heel moeilijk om nu een keuze te maken. Aan de ene kant wil ik hem niet kwijt en doe ik er alles aan om de situatie beter te krijgen maar aan de andere kant weet ik ook dat hij het zal moeten doen en dat ik daar geen controle over heb en daar moeilijk mee om kan gaan. Hoe lang houd ik dit nog vol vraag ik me af. Hoe ben jij tot het besluit gekomen om ermee te stoppen?

Laatst bewerkt:

Catwoman

Ja ik luister ook niet teveel naar mijn vriendinnen maar het is soms wel lastig als mensen in je omgeving er een oordeel over hebben. Ik heb soms het gevoel dat ik me steeds moet verdedigen voor hem naar mensen toe. Hij heeft heel veel goeie kanten en ik houd erg veel van hem. Het is niet zo dat hij een slecht persoon is omdat hij blowt. Het is alleen lastig voor mij om ermee om te gaan

Blauweaap

Bewuste gebruiker
Ja ik luister ook niet teveel naar mijn vriendinnen maar het is soms wel lastig als mensen in je omgeving er een oordeel over hebben. Ik heb soms het gevoel dat ik me steeds moet verdedigen voor hem naar mensen toe. Hij heeft heel veel goeie kanten en ik houd erg veel van hem. Het is niet zo dat hij een slecht persoon is omdat hij blowt. Het is alleen lastig voor mij om ermee om te gaan
Maar is het lastig dat je jezelf moet verdedigen steeds en dat hun er een probleem mee hebben. Of heb je er echt een probleem mee ?

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Ik ben zelf totaal niet anti-drugs en heb een hele waslijst aan middelen geprobeerd. Ik zou echter ook niet willen samenwonen met iemand die elke dag blowt, weinig uitvoert en beloftes maakt die hij niet van plan is na te komen. Of je tegen drugs bent is dus volgens mij niet de kwestie.

Je kan hem niet veranderen als hij dat zelf niet wil. Ik geloof er niet in dat je hem ertoe kan dwingen. Dan heb je twee opties over: of je accepteert dat je samen gaat wonen met hem zoals hij nu is, of je stopt met de relatie.

Als je de eerste optie kiest, accepteer je dat je hem niet kan veranderen. Waarschijnlijk gaat hij dat ook niet uit zichzelf doen. Je kiest ervoor het blowen, laat opblijven en op de bank hangen te accepteren.

Als je voor de tweede optie kiest, betekent dat absoluut niet dat je hem een slecht mens vindt, of dat hij geen goede kanten heeft. Het betekent alleen dat je besluit dat je niet op deze manier verder wil.

Ik zou in jouw situatie voor optie 2 kiezen, maar ik ken natuurlijk niet alle details. Echter lijkt het mij beter 1x een pijnlijke keuze te moeten maken dan vast te zitten aan een partner die elke dag onder invloed is.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Toevoeging: wat als jullie straks samen gaan wonen? Denk je dat hij evenveel gaat doen in het huishouden als jij? Of gaat hij op de bank zitten blowen terwijl jij stofzuigt?

Catwoman

Maar is het lastig dat je jezelf moet verdedigen steeds en dat hun er een probleem mee hebben. Of heb je er echt een probleem mee ?

Ik heb zelf een probleem met het blowen maar ik vind het vervelend als iedereen om mij heen mij er ook steeds op wijst en zegt dat ik het uit moet maken

Catwoman

Toevoeging: wat als jullie straks samen gaan wonen? Denk je dat hij evenveel gaat doen in het huishouden als jij? Of gaat hij op de bank zitten blowen terwijl jij stofzuigt?

Ik denk dat ik het meeste zal doen. Maar daarom wil ik ook nog niet samen wonen. Ik wil dat hij eerst iets aan het blowen gaat doen

Blauweaap

Bewuste gebruiker
Ik heb zelf een probleem met het blowen maar ik vind het vervelend als iedereen om mij heen mij er ook steeds op wijst en zegt dat ik het uit moet maken
Oftewel het beïnvloed jou dus. Ik zou gewoon x zeggen dan dat het wel genoeg is en hun jou nog meer in een negatieve spiraal sturen naar jou vriend toe

Blauweaap

Bewuste gebruiker
Ik denk dat ik het meeste zal doen. Maar daarom wil ik ook nog niet samen wonen. Ik wil dat hij eerst iets aan het blowen gaat doen
Maar stel hij doet alles gewoon en rookt savonds een jointje dus het huishouden mee helpen etc zou je er dan nog moeite mee hebben ? Ik blowde zelf ook vaak waar mijn vriendin bij was die niet blowde toch beïnvloede het onze relatie niet. Ik vond een jointje roken wel chil en daarna lekker met haar kroelen ofzo hielp haar ook met alles het beïnvloede me nada. Maar ik blowde dan ook niet 24/7 gewoon savonds ff rustig een jointje zei een sigaretje lekker gezellig kletsen. Denk zelf dat het aan het persoon zelf ligt dat het zon luie hond is eerlijk gezegt.

Catwoman

Oftewel het beïnvloed jou dus. Ik zou gewoon x zeggen dan dat het wel genoeg is en hun jou nog meer in een negatieve spiraal sturen naar jou vriend toe

Ik praat met een aantal mensen al niet meer over mijn relatie door die reden

Catwoman

Maar stel hij doet alles gewoon en rookt savonds een jointje dus het huishouden mee helpen etc zou je er dan nog moeite mee hebben ? Ik blowde zelf ook vaak waar mijn vriendin bij was die niet blowde toch beïnvloede het onze relatie niet. Ik vond een jointje roken wel chil en daarna lekker met haar kroelen ofzo hielp haar ook met alles het beïnvloede me nada. Maar ik blowde dan ook niet 24/7 gewoon savonds ff rustig een jointje zei een sigaretje lekker gezellig kletsen. Denk zelf dat het aan het persoon zelf ligt dat het zon luie hond is eerlijk gezegt.

Als hij niet zo passief zou zijn en niet steeds ligt te slapen terwijl wij hebben afgesproken dan had ik er veel minder moeite mee gehad. In het begin van onze relatie had ik nog niet zoveel last van het blowen omdat we elkaar maar af en toe zagen maar toen we zijn gaan proef samen wonen begon ik mij te ergeren aan die dingen en dat komt naar mijn idee door het blowen.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Maar hij wil toch helemaal niet stoppen met blowen? En als hij dat wel zou doen is het nog de vraag of hij dan ineens wel iets gaat uitvoeren.

Dat hij zegt dat hij pas wil stoppen als jullie samenwonen zegt al genoeg. Hij weet natuurlijk ook dat het dan alleen maar moeilijker voor je wordt de relatie te verbreken als hij zich weer niet aan zijn belofte houdt.

Catwoman

Maar hij wil toch helemaal niet stoppen met blowen? En als hij dat wel zou doen is het nog de vraag of hij dan ineens wel iets gaat uitvoeren.

Dat hij zegt dat hij pas wil stoppen als jullie samenwonen zegt al genoeg. Hij weet natuurlijk ook dat het dan alleen maar moeilijker voor je wordt de relatie te verbreken als hij zich weer niet aan zijn belofte houdt.

Ja daar sla je de spijker op zijn kop. Hij wil wel stoppen voor mij maar dan alleen als hij bij mij woont want bij hem thuis lukt het hem niet. Maar ik zie liever dat hij eerst gaat stoppen en we daarna pas gaan samenwonen

Natozlato

Badass junkie
Het ligt aan hem, niet aan het blowen, wat blauweaap ook zegt. Tenminste dat schat ik zo in.
Want ik heb ook eens een vriend gehad die alleen in de avond een jointje rookte, als alles gedaan was. Ik woonde ook met hem samen. Dat stoorde mij totaal niet, want het dagelijks leven leed er niet onder.

Jouw vriendje komt z'n afspraken niet na, komt te laat opdagen en is lui.
Vaak is het wel een teken aan de wand als jouw omgeving je relatie afkeurt. Dat is wel een rode vlag. Wat vinden je ouders van hem?

Catwoman

Het ligt aan hem, niet aan het blowen, wat blauweaap ook zegt. Tenminste dat schat ik zo in.
Want ik heb ook eens een vriend gehad die alleen in de avond een jointje rookte, als alles gedaan was. Ik woonde ook met hem samen. Dat stoorde mij totaal niet, want het dagelijks leven leed er niet onder.

Jouw vriendje komt z'n afspraken niet na, komt te laat opdagen en is lui.
Vaak is het wel een teken aan de wand als jouw omgeving je relatie afkeurt. Dat is wel een rode vlag. Wat vinden je ouders van hem?

Mijn ouders vinden hem aardig en kunnen het wel met hem vinden maar zij zouden mij liever met een andere man zien. Een man die er meer voor mij is en die me niet zo vaak teleursteld

Catwoman

Hier zou ik in ieder geval aan vasthouden!

Dat doe ik ook. Een vriend van mij heeft aangeboden dat mijn vriend een tijdje bij hem in huis mag om te stoppen met blowen. Daar denkt mijn vriend nu over na. Ik hoop heel erg dat hij dat aanpakt.

Catwoman

Hier ben ik het niet mee eens. Soms worden mening van andere zodanig in je hoofd gestampt dat je er zelf in gaat geloven. En vooral als je daar gevoelig voor bent.

Ja ik ben daar wel gevoelig voor en ga dan alleen nog maar meer twijfelen

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan