1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

vriend of vijand?

Discussie in 'Alcohol' gestart door psycel, 6 feb 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. psycel

psycel Newbie

Goedenavond beste DF'ers,

Ik ben een jongen van 20 jaar. Ik drink al vanaf mijn 16,5 vrijwel ieder weekend alcohol (voornamelijk bier) met vrienden. Dit is voor vrijwel iedereen in mijn persoonlijke omgeving normaal.

Het begon allemaal heel simpel en ''onschuldig''. Van ieder weekend dronken in de kroeg naar vier dagen in de week dronken in de kroeg. Dit heb ik gedaan tot aan mijn 18e, toen werd het erger. Vanaf vrijwel de eerste week dat ik als 18 jarige zelf alcohol mocht kopen in de supermarkt/slijterij werd het alleen maar erger. Ik heb tot aan mijn 19e misschien 15 dagen niet gedronken. Het kwam regelmatig voor dat wanneer iemand aan mij vroeg wanneer ik voor het laatst NIET had gedronken, ik het niet eens meer wist. ik ben op een gegeven moment gekapt met door de week drinken omdat ik mijzelf op de 1e schooldag van het nieuwe schooljaar ziek moest melden omdat ik met een dikke kater van de vorige avond op bed lag. Ik heb het vanaf dat moment (bijna) altijd in de hand weten te houden alleen ging ik er in het weekend altijd weer tegenaan.

Ik ben in de afgelopen weken/maanden gaan inzien hoe slecht het drinken van alcohol wel niet is, hoe snel het kan escaleren en hoe er tegenaan gekeken word door vrienden, familie, collega's, noem ze allemaal maar op. Het is allemaal maar normaal want ja, iedereen doet het of heeft het gedaan nietwaar? Het maakt simpelweg voor heel veel mensen niet echt uit wat je allemaal uitvreet in je vrije tijd, zodra je er bij vermeld dat je er bij gezopen hebt is het allemaal prima.

Ik ben tot conclusie gekomen dat vele van ons toch wel tegen een (lichte) verslaving aan zitten en dat we op deze manier ons eigen doodvonnis tekenen.

Ik ben erg benieuwd hoe het leven er uit ziet zonder alcohol en ben ook van plan om daar werk van te maken. Het zal moeilijk worden (zeker in het begin) om in het weekend niet meer te drinken maar ik ben er sterk van overtuigd dat dit het op het eind allemaal waard zal zijn.

Koffieboon vindt dit leuk.
  2. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

3. zen0Askii

zen0Askii Newbie

bouw af iig

4. Guapo Temudgin

Guapo Temudgin Belezen gebruiker

Herkenbaar ja, Woon je op een dorp? :P

5. psycel

psycel Newbie

Nee, in een stad, namelijk Goes. Maar dat is een groot dorp als je het mij vraagt.

Laden...