Vriend verslaafd aan hero !?!?

frezzle

Newbie
Ik heb wat vraagjes een goede vriend van mij gebruikt sinds oktober 2009 met heel veel regelmaat bruin. Ik denk dat hij nu op 3 of 4 gram per week zit. Is hij nu al lichamelijk afhankelijk?

Eigenlijk ben ik bang om hem kwijt te raken.

Hij voelt zich alleen fijn als hij gebruikt en zegt dat het allemaal wel mee valt.

Wat moet ik hiermee?

Peace Frezzle

Nathaniel

Wijs gebruiker
Ik weet niet hoe het precies zit maar durf wel te stellen dat na 5 maanden (dagelijks?) gebruik lichamelijke verslaving een feit is.

Als vriend zou ik proberen te achterhalen waarom hij gebruikt. Hij zegt dat hij zich alleen dan fijn voelt. Komt dat door de verslaving, of doordat hij in de problemen zit waar hij onder invloed niet meer aan hoeft te denken? In het 2e geval kun je proberen hem te steunen in het overwinnen van deze problemen.

Uiteindelijk zou ik denk ik een soort interventie organiseren : Haal betrouwbare vrienden en familie erbij, en maak hem duidelijk dat jullie je ontzettend zorgen over hem maken, en hem graag willen helpen, met eventuele problemen in zijn leven en het afkicken.

Heel veel sterkte en succes!

artwork

Experimenterende gebruiker
Ja ga er maar vanuit dat hij lichamelijk ,maar ook psychies verslaafd is. En ja hoe hij het benoemd als van het "valt allemaal wel mee" is een typische reactie van iemand die ontkend dat hij verslaafd is. Schijnbaar heeft hij er zelf geen probleem mee nog. Dus de mogenlijkheden om er dan wat mee of aan te doen zijn er mijn inziens niet.
frezzle zei:
Ik heb wat vraagjes een goede vriend van mij gebruikt sinds oktober 2009 met heel veel regelmaat bruin. Ik denk dat hij nu op 3 of 4 gram per week zit. Is hij nu al lichamelijk afhankelijk?

Eigenlijk ben ik bang om hem kwijt te raken.

Hij voelt zich alleen fijn als hij gebruikt en zegt dat het allemaal wel mee valt.

Wat moet ik hiermee?

Peace Frezzle

frezzle

Newbie
Hij heeft nu vanaf zaterdag niks meer gebruikt. Is een paar dagen echt ziek geweest, en nu zegt hij dat het bijna over is. Hopelijk gaat hij het niet weer gebruiken.

Hoe lang duurt een cold turkey normaal?

Groeten Frezzle

Bovenaan