Vrienden die xtc niet snappen

BlijeChick

Belezen gebruiker
Hi allemaal,

Ik wil even mijn frustratie uiten en ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Binnen mijn vriendengroep wordt al een aantal jaren xtc gebruikt. We laten ze altijd netjes testen zodat we weten of er nog andere stoffen in zitten en hoe sterk de pillen ongeveer zijn.

Zo had ik laatst bijvoorbeeld pillen laten testen, hieruit kwam dat ze ongeveer 170 mg mdma bevatten en dat er verder niks geks in zit. Toch krijg ik dan van vrienden te horen die deze hebben gebruikt, dat het geen goede pillen zijn. Een aantal hadden deze gebruikt en allemaal voelden ze zich er niet heel fijn bij (zoals misselijk). Ik heb deze eerder gebruikt en bij mij viel het wel goed.

Dus, hoe bedoel je geen goede pillen? Het gaat er toch puur om hoe je doseert en hoe je persoonlijke vibe is en andere omstandigheden? Je kunt een pil toch niet als 'goed' of 'niet goed' bestempelen als het getest is en er alleen mdma in zit?

Ik erger me hier altijd zo aan, want zoals ik het heb 'geleerd' is een xtc pil niets meer dan mdma met wat bindmiddel (als het natuurlijk getest is en er verder niks uit de test komt..)

Volgens mij snappen mijn vrienden dus niet dat het niet aan de pil ligt, maar dat het kan liggen aan de dosering, hoe ze zich voelen, wat ze hebben gegeten, hoe de setting is etc etc..

Ik ben erg benieuwd of jullie dit herkennen en wat jullie ervan vinden, of dat ik misschien iets niet goed begrijp. In dat laatste geval, teach me! :grin:

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
@BlijeChick Als je pil getest is weet je dat er alleen werkzame stof en bindmiddelen in zitten. Ik stel me zo voor dat de precieze samenstelling een miniem effect kan hebben op de snelheid van opname, maar verder is MDMA gewoon MDMA. Er bestaat dus niet zoiets als een "slechte" (geteste) pil.

Mindset en setting zijn veel belangrijker voor het effect, evenals de tijd sinds je laatste maaltijd, je vochtgehalte, hoe goed je geslapen hebt, of je ziek bent, hoeveel serotonine je te verbruiken hebt (dus de tijd sinds je laatste trip; hoeveel tryptofaan / 5-htp je binnenkrijgt; en je eigen brain chemistry), ...

Dus ja, je hebt gelijk. Je vrienden kunnen zich beter inlezen over wat ze in hun lijf stoppen en hoe het werkt.

Ik vind het zelf ook altijd jammer als ik roll met mensen die ongeïnformeerd en onverantwoord drugs gebruiken, maar het is uiteindelijk hun eigen verantwoordelijkheid.

Mijn advies: probeer het los te laten! :wink:

Extra advies: laat ze deze post lezen, en de handleiding die ik geschreven heb (https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/). Misschien dat ze wel luisteren naar een onbekende drugsgebruiker op het internet :rolleyes:

BlijeChick

Belezen gebruiker
Thanks voor je reactie! Het is inderdaad beter om het los te laten.. Wetende dat ik het wel snap muahaha

En ik zal eens doorklikken naar je link en die idd doorsturen. Wie weet valt het kwartje dan bij ze :)

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Haha, van bovenstaande heb ik geen last, wel van mensen die maar niet willen begrijpen dat XTC en MDMA in principe hetzelfde is.

Leg je het ze uit, zeggen ze 'oh, ja, nou, bij mij werkt het toch echt heel anders hoor.' Dat kan, maar dat ligt toch echt eerder aan je manier van doseren of mindset dan aan de stof. Er zijn ook best veel mensen die denken dat kristallen uit 100% MDMA bestaan.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Haha, van bovenstaande heb ik geen last, wel van mensen die maar niet willen begrijpen dat XTC en MDMA in principe hetzelfde is.

Leg je het ze uit, zeggen ze 'oh, ja, nou, bij mij werkt het toch echt heel anders hoor.' Dat kan, maar dat ligt toch echt eerder aan je manier van doseren of mindset dan aan de stof. Er zijn ook best veel mensen die denken dat kristallen uit 100% MDMA bestaan.

Ja dit! Hier kan ik mij ook wel aan irriteren. Zeker als ze het blijven volhouden...

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Wat ik me wel afvraag, kan het gebruik van verschillende bindmiddelen waarmee de pil gedrukt word nog verschil uitmaken qua kater of andere bijwerkingen? Of is dat altijd hetzelfde spul?

Yaizer

Bewuste gebruiker
Wat ik me wel afvraag, kan het gebruik van verschillende bindmiddelen waarmee de pil gedrukt word nog verschil uitmaken qua kater of andere bijwerkingen? Of is dat altijd hetzelfde spul?

Lactose & Magnesiumstearaat.

Geen cellulose wat wel veel in de farmaceutische wereld wordt gebruikt.

Bindmiddelen geven geen katers anders zou het bindmiddel ergens "slecht" voor je zijn en zal iedereen andere opties kiezen voor bindmiddelen.

Helenas

Bewuste gebruiker
Ik herken dit gevoel heel erg! Sommige vrienden van mij gebruiken om de week. Er valt niet met ze te praten en ik wil ook niet altijd de wijsneus uithangen. Zo denkt een vriendin dat je met je geest je lichaam kan beïnvloeden en als ze een onwijs leuke avond aan de xtc heeft gehad, haar lichaam er geen last van heeft. Ze had een keer xtc gedaan en geen leuke avond gehad en de week daarna was ze ziek. Ga daar maar eens mee in discussie. Het zijn allemaal volwassen mensen maar soms zijn ze zo onwetend/willen ze onwetend zijn.

BlijeChick

Belezen gebruiker
Ik herken dit gevoel heel erg! Sommige vrienden van mij gebruiken om de week. Er valt niet met ze te praten en ik wil ook niet altijd de wijsneus uithangen. Zo denkt een vriendin dat je met je geest je lichaam kan beïnvloeden en als ze een onwijs leuke avond aan de xtc heeft gehad, haar lichaam er geen last van heeft. Ze had een keer xtc gedaan en geen leuke avond gehad en de week daarna was ze ziek. Ga daar maar eens mee in discussie. Het zijn allemaal volwassen mensen maar soms zijn ze zo onwetend/willen ze onwetend zijn.

Jaa heel herkenbaar, ik voel de irritatie als ik je stukje lees haha! We moeten maar zo denken, wij snappen het wel en laat hen maar. Blijkbaar heeft het geen nut steeds uit te leggen en wordt je er zelf alleen maar meer geïrriteerd door..

:wink:

De effecten van MDMA zijn volgens mij redelijk voorspelbaar MAAR kunnen toch ook rare onverspelbare dingen teweegbrengen lijkt me? Dingen die niemand echt kon voorspellen of voorkomen en die voor onverwachte situaties leidt. Ik snap je punt wel hoor.

En ik was er een. De sukkel die dacht dat MDMA 100% kristallen waren. Altijd gewoon voor waar aangehouden.

Bovenaan