1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vrouw bestuurt auto met 30 keer te veel mdma in haar bloed

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door StimsalaBanne, 6 aug 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. StimsalaBanne

StimsalaBanne DF Stuff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Vrouw bestuurt auto met 30 keer te veel mdma in haar bloed

Een vrouw heeft het eind juni wel heel bont gemaakt in het verkeer in Scheveningen. Ze reed in een auto en had meer dan 30 keer de grenswaarde voor mdma in haar lichaam. De politie reageert geschokt op Instagram.

Redactie Den Haag 06-08-19, 12:42 Laatste update: 12:44
    Politie Scheveningen kreeg onlangs de uitslag van de bloedtest binnenkreeg. Eind juli hielden agenten de vrouw aan, die duidelijk zwaar onder de invloed was van de drugs. ‘Na ongeveer één maand kregen wij de uitslag binnen. Zelfs wij vielen van onze stoelen bij het zien van deze uitslag.... De bestuurster had 30 keer de grenswaarde voor mdma in haar lichaam!’

Volgens de politie is de grenswaarde 25 microgram per liter bloed. ‘Bij de bestuurster was 740 microgram per liter bloed aangetroffen. Een levensgevaarlijke hoeveelheid...’, aldus de politie.

Bron

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Die waardes zeggen mij helemaal niks.

Wat is het referentiekader? De politie zegt dat het heel erg veel is en dat moeten wij dan maar geloven? Ik geloof niks meer wat de politie zegt sinds oom agent glashard tegen me gelogen heeft dat je je niet illegale spulletjes ook kan terugkrijgen als je er vrijwillig afstand van doet onderwijl dreigend met inbeslagname...

Ik kan hier dus niks mee, 'vrouw aangehouden met MDMA in haar bloed' volstaat lijkt mij.

StimsalaBanne en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
  3. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

De politie is ook totaal geen betrouwbare bron met betrekking tot drugs. Dit soort berichten worden geschreven door basisteams: dat zijn dus agenten die een MBO-opleiding hebben gevolgd. Nu wil ik ook niet te denigrerend doen over MBO'ers, maar je kunt dus wel veilig stellen dat ze GEEN les hebben gehad over farmacologie of neurologie. Vaak waren ze niet eens heel goed in biologie op de middelbare school. Toch doen we (vooral nieuwsmedia eigenlijk) altijd alsof agenten een soort neutrale drugsexperts zijn die totaal geen belang hebben om de berichtgeving op te blazen zodat hun eigen acties heel belangrijk lijken.

4. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

@Neo-Shulginist
    Ik weet toevallig dat een mens 6 liter bloed in zijn lichaam heeft, en kom ik op ruim 4mg MDMA in haar bloed.
    Dan weet ik nog niks want geen idee hoeveel MDMA elders in het lichaam zit laat staan hoe veel mg MDMA deze vrouw heeft genomen en wanneer ze die genomen had. En ook de politie heeft daar geen flauw benul van.

5. Neo-Shulginist

Een snelle check leert dat het wel gaat om echt een stevige hoeveelheid inderdaad. In dit onderzoek wordt na orale toediening van MDMA een maximale bloedconcentratie van ongeveer 200 microgram per liter bloed bij toediening van 1,5 milligram MDMA per kilogram lichaamsgewicht.

cmax-mdma.png

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4492916/

Dat zou dus omgerekend betekenen dat de vrouw ongeveer 3,5 keer zoveel MDMA had genomen als de proefpersonen uit dit onderzoek. Even heel snel en veel te kort door de bocht berekend: 5,25 milligram MDMA per kilogram lichaamsgewicht. Dat is inderdaad nogal een forse dosering.

Mezelf, gomega, acht.zes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Neo-Shulginist

Verder weet ik dan niet wat ze bedoelen met 'levensgevaarlijke hoeveelheid', of ze het dan hebben over de invloed op de rijvaardigheid of de dosering MDMA an sich. Maar de kans op ernstige gezondheidseffecten bij MDMA is niet lineair verboden met de dosering. Anders gezegd: hoge doseringen zijn wel gevaarlijker, maar je kunt een heel hoge dosis MDMA niet enkel op basis daarvan bestempelen als 'levensgevaarlijk'. Overdoses met MDMA zijn heel zeldzaam. Meestal overlijden mensen na MDMA aan (de gevolgen van) complicaties waaronder overhitting of hyponatriëmie.

StimsalaBanne vindt dit leuk.
  7. Neo-Shulginist

Maarja, dat is het. De politie wil gewoon graag 'waarschuwen' (zoals ze het zelf zeggen). Of dat nu is op basis van een geïsoleerd incident, een redelijke casus, een bruin vermoeden of een hardnekkige trend, dat maakt ze niet zoveel uit. De aandacht van overspannen huismoeders die zich al doodschrikken als ze de letters m, d, en a in dezelfde context zien staan, die hebben ze toch wel. Hebben die agenten zichzelf weer even belangrijk gemaakt.

StimsalaBanne vindt dit leuk.
  8. Justme83

Justme83 Experimenterende gebruiker

Fake news dondersteen!!!

Je mag helemaal geen mdma op hebben als je auto rijdt

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...