Waar in nederland zijn de meeste alcoholisten ?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Spor

Wijs gebruiker
Ja, ik verwacht niet dat iemand dit uit zijn hoofd weet, of er een betrouwbare schatting over kan maken, maar misschien weet iemand waar ik het op kan zoeken, instanties die het zouden weten, noem maar op. Ik ben ergens mee bezig, waar ik het antwoord op deze vraag hoed voor kan gebruiken.

Alvast bedankt.

Deranged

Badass junkie
Interessanter lijkt mij de vraag waar in Nederland de meeste mensen ooit echt over alcohol hebben nagedacht. Waarschijnlijk te weinig waardoor het me niks zou verbazen dat dit onmogelijk te achterhalen is.

cropp

Badass junkie
Deranged zei:
Interessanter lijkt mij de vraag waar in Nederland de meeste mensen ooit echt over alcohol hebben nagedacht. Waarschijnlijk te weinig waardoor het me niks zou verbazen dat dit onmogelijk te achterhalen is.
ben je dan pas een alcoholist als je na een treetje halve liters denkt:``kut, waar ben ik nou mee bezig?``, en dan verder zuipt?

Deranged

Badass junkie
Een alcoholist ben je op het moment dat je nooit de ballen zal hebben om in te zien dat je eigenlijk gewoon een kankerjunk bent die het nog presteert om met dubbele tong en rookwaar in hand te gaan lopen zeiken over het feit dat iemand het woord 'kanker' zou gebruiken voor iets wat niet leuk is.

Zelf ben ik zo in ieder geval niet, maar wel een beetje een kankerjunk.

Af en toe.

En soms ook wat meer.

Oom Klaas

Badass junkie
Dan zijn er toch wel erg weinig alcoholisten, gezien ik weinig dronkenlappen heb meegemaakt die gaan zeuren over kanker, sterker nog kanker is bijna het enige wat dan nog uit de mond komt.

Deranged

Badass junkie
Dan zou dat zomaar de reden kunnen zijn dat ik uitgerekend dat woord erin verwerk, en niet een andere.

Meer weet ik er ook niet van.

Flameon

Badass junkie
Alcoholist ben je als je drank nodig hebt om je beter te voelen / niet zonder kan omdat je anders niet functioneert. Of dat nu 1 biertje is of 100 dat maakt weinig tot niks uit.
Statistieken volgens onze kliniek: noord brabant / zuid limburg zitten veel alcoholisten

:beer:

kaasbaas

Badass junkie
Wanneer je een alcoholist bent is denk ik...Wanneer je aan zelf medicatie doet met behulp van alcohol. Dit begin wellicht met ieder weekend (zoals veel mensen doen) en dan een treurige of stressende situatie waarbij je maar een fles sterke drank koopt... En uiteindelijk ga je dat voor steeds meer situaties doen.

"Ach een glas in de ochtend kan geen kwaad"

En dan is het over 2 maanden "Ach, t'is maar een halve fles dat is niks ik drink veel meer meestal"

Je bent eigenlijk een alcoholist als je afhankelijk bent van de alcohol in je leven. En op dat stadium kun je het eigenlijk al wel een verslaving noemen, mentaal althans. Lichamelijke verslaving komt als er een herhalend patroon van gebruik is met een drug.

kaasbaas

Badass junkie
Chris Pontius zei:
J0S zei:
Je bent eigenlijk een alcoholist als je afhankelijk bent van de alcohol in je leven.
Zou je denken?

Haha lekker kort door de bocht, nee maar ik bedoel wanneer je er afhankelijk van bent: Dat hoeft dus niet iedere dag 2 liter rum weg drinken zijn, dit kan ook 5 biertjes zijn. Of iedere keer drank pakken als je uit een bepaalde situatie komt.

In andere woorden: Je hoeft je niet iedere dag van de wereld af te zuipen om als alcoholist geclassifeerd te worden vind ik. Helaas denken veel psychologen, therapeuten, psychiaters en praktijken daar anders over.

Oom Klaas

Badass junkie
buster zei:
Nah de meeste in de kliniek... voor de rest gewoon hier en daar.
Daar is geen pijl op te trekken.

:tearsofjoy:

De meeste verslaafden zitten juist niet in de kliniek.
Anders zouden we zo 600k aan mensen weg kunnen voeren ofzo

zjimiz

Bewuste gebruiker
West Friesland zal erg hoog scoren, schat ik zo in. En dan bedoel ik de Streek (in de kop van Noord Holland).

Een ieder die een West Friese kermis heeft meegemaakt zal dit beamen.

Overigens wordt daar ook steeds meer snelheid bij genuttigd.

:wave:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Onder volwassenen in de randstad meer denk ik en onder jongeren meer in het platte land.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan