BacingsPen
Badass junkie
Verslaafd aan:
Cafeine (Red Bull, Bullit, Golden Power)
THC (Jointje, SpaceCake)
Internet(MSN, DrugsForum etc)
Ben je 'ECHT' verslaafd? Waar heeft het mee te maken?
Cafeine - Er zijn ook dagen dat ik geen behoefte heb aan cafeine, op schooldagen/zondagen komt dat niet voor. Vooral in vakantie heb ik het niet echt nodig. Als ik door mijn omgeving gedonwen wordt te presteren, zal het verlangen naar cafeine toenemen.
THC - Als ik echt zou willen dan zou ik het weer kunnen beperken tot 2-3 keer per week. Stop om het te controlen ook altijd 1 maand of langer. Redenen waarom ik doordweeks ga gebruiken hebben vrijwel altijd te maken met school. Vooral als je veel bezig moet zijn met oninteressante onderwerpen. Ik denk dat THC dan voor een soort compensatie zorgt. Heb aan het einde van de dag dan alsnog het gevoel dat ik heb geleefd die dag. En anders zou ik met een onvoldaan gevoel naar bed gaan.
Internet - Vooral in de zomer, als ik veel buiten ben met vrienden, mis ik internet geen minuut. Ook op vakantie waar je overal een internet cafe binnen kunt gaan is er geen verlangen. Deze verslaving heeft (net zoals THC) voor een groot deel te maken met niet goed weten hoe je vrije tijd anders nuttig kunt indelen.
In het algemeen kan ik wel zeggen, dat ik vooral verslaafd ben aan: Hulpmiddeltjes die dienen om mijn vrije tijd op te vullen, te leren, te functioneren, het leuker te hebben met vrienden, om ergens aan te wennen, om een positieve instelling te krijgen en ga zo maar door
Wat zou er voor kunnen zorgen dat je niet meer verslaafd bent?
Om te zorgen dat ik deze middelen niet meer wil gebruiken/nodig hebben zouden de volgende dingen moeten gebeuren:
- Op school alleen nog maar leren over onderwerpen die je interesseren.
- Zelf bepalen in welk tempo je leert
- Veel Vrienden krijgen die veel interessante dingen te vertellen hebben
- Uit Nederland verhuizen.
- De ware vinden.
- Veel in de natuur zijn.
- Een eigen huis hebben. (hutje? :P)
Hoe zit dat bij jullie?
Vond trouwens nog een interessante site over verslaving onder studenten! Eindelijk lees ik een ervaring die een beetje lijkt op die van mij
http://www.trajectum.hvu.nl/archief/20032004/9/verslaving.htm
Mod-EDIT: ik heb de titel ietsje ingekort
.
haha, ok
Is misschien ook wel beter, maar anders leek ie teveel op die ander?
Naja, wat ik er nog bij wou zeggen: In dit topic moet je onder verslaving verstaan: Iets wat je regelmatig wil gebruiken/nodig denk te te hebben. Een middel waar je niet echt verslaafd aan bent maar eerder gewoon gewend mag ook