Waaraan ben je verslaafd?

BacingsPen

Badass junkie
Verslaafd aan:
Cafeine (Red Bull, Bullit, Golden Power)
THC (Jointje, SpaceCake)
Internet(MSN, DrugsForum etc)

Ben je 'ECHT' verslaafd? Waar heeft het mee te maken?
Cafeine - Er zijn ook dagen dat ik geen behoefte heb aan cafeine, op schooldagen/zondagen komt dat niet voor. Vooral in vakantie heb ik het niet echt nodig. Als ik door mijn omgeving gedonwen wordt te presteren, zal het verlangen naar cafeine toenemen.

THC - Als ik echt zou willen dan zou ik het weer kunnen beperken tot 2-3 keer per week. Stop om het te controlen ook altijd 1 maand of langer. Redenen waarom ik doordweeks ga gebruiken hebben vrijwel altijd te maken met school. Vooral als je veel bezig moet zijn met oninteressante onderwerpen. Ik denk dat THC dan voor een soort compensatie zorgt. Heb aan het einde van de dag dan alsnog het gevoel dat ik heb geleefd die dag. En anders zou ik met een onvoldaan gevoel naar bed gaan.

Internet - Vooral in de zomer, als ik veel buiten ben met vrienden, mis ik internet geen minuut. Ook op vakantie waar je overal een internet cafe binnen kunt gaan is er geen verlangen. Deze verslaving heeft (net zoals THC) voor een groot deel te maken met niet goed weten hoe je vrije tijd anders nuttig kunt indelen.

In het algemeen kan ik wel zeggen, dat ik vooral verslaafd ben aan: Hulpmiddeltjes die dienen om mijn vrije tijd op te vullen, te leren, te functioneren, het leuker te hebben met vrienden, om ergens aan te wennen, om een positieve instelling te krijgen en ga zo maar door :)

Wat zou er voor kunnen zorgen dat je niet meer verslaafd bent?
Om te zorgen dat ik deze middelen niet meer wil gebruiken/nodig hebben zouden de volgende dingen moeten gebeuren:

- Op school alleen nog maar leren over onderwerpen die je interesseren.
- Zelf bepalen in welk tempo je leert
- Veel Vrienden krijgen die veel interessante dingen te vertellen hebben
- Uit Nederland verhuizen.
- De ware vinden.
- Veel in de natuur zijn.
- Een eigen huis hebben. (hutje? :P)

Hoe zit dat bij jullie?

Vond trouwens nog een interessante site over verslaving onder studenten! Eindelijk lees ik een ervaring die een beetje lijkt op die van mij :)

http://www.trajectum.hvu.nl/archief/20032004/9/verslaving.htm

Mod-EDIT: ik heb de titel ietsje ingekort :).

haha, ok :) Is misschien ook wel beter, maar anders leek ie teveel op die ander?

Naja, wat ik er nog bij wou zeggen: In dit topic moet je onder verslaving verstaan: Iets wat je regelmatig wil gebruiken/nodig denk te te hebben. Een middel waar je niet echt verslaafd aan bent maar eerder gewoon gewend mag ook![

cunt

Wijs gebruiker
Re: Waar ben j aan verslaafd?Waarom?Wanneer zou j dat niet z

verslaafd vind ik een groot woord .. maar ik rook, wat dus zou moeten betekenen dat ik verslaafd ben aan nicotine.
maar het ligt heel erg aan m'n omgeving of ik zin in een sigaret heb of niet.

verder niet echt verslavingen geloof ik .. zit vaak te msnen en beetje te internetten enzo maar dat is meer uit verveling dan dat ik het nodig heb, net zoals je al gepost hebt. ik vind het op vakantie en in de zomer ook geen reet aan.

Bal0n

Badass junkie
Re: Waar ben j aan verslaafd?Waarom?Wanneer zou j dat niet z

Verslaafd aan:
Alcohol (geen drank tijdens het uitgaan? Lijkt me geen moer aan)
THC (alleen als het in huis is)
Trippen (LSD, paddo's, 2c-b, etc etc :wink:)

Ben je 'ECHT' verslaafd? Waar heeft het mee te maken?
Alcohol - Het is niet dat ik hunker naar alcohol als ik niet uitga in het weekend, maar ik zie mijzelf niet nuchter stappen.

THC - Tja, als ik het niet in huis heb, mis ik het ook niet. Maar daar tegenover staat wel dat ik het ook niet kan laten liggen als ik het wel in huis heb.

Trippen - Als ik ergens mee zit dan wil ik altijd snel trippen om het op te lossen, terwijl het vaak ook gewoon nuchter is op te lossen. Nu vind ik dit niet echt een verslaving en ook geen slechte ontwikkeling, maar soms leidt dit wel tot onnodig vaak trippen. En als ik wat vaker trip dan 2x per maand dan lijkt de wereld toch een stukje vreemder :sunglasses: .

Wat zou er voor kunnen zorgen dat je niet meer verslaafd bent?

Zelf discipline, wat dus nog wel eens ontbreekt, is het enige wat ik nodig heb.

BacingsPen

Badass junkie
okj :) Ik kan THC best laten liggen als ik het in huis heb. Moeilijker is het om een jointje (ookal is het met tabak, of misschien zelfs: JUIST met tabak?)af te slaan als vrienden er 1 opsteken!

Zeg jij gemakkelijk nee tegen een jointje die aangeboden wordt door vrienden?

Bal0n

Badass junkie
SpacingBen zei:
okj :) Ik kan THC best laten liggen als ik het in huis heb. Moeilijker is het om een jointje (ookal is het met tabak, of misschien zelfs: JUIST met tabak?)af te slaan als vrienden er 1 opsteken!

Zeg jij gemakkelijk nee tegen een jointje die aangeboden wordt door vrienden?

Ligt er aan wat ik die avond van plan ben. Zo had ik gister een "date", dus ik blowde bewust niet mee, anders zit ik weer zo gaar bij haar. Maar dat komt eigenlijk bijna nooit voor, dat ik besluit niet te blowen een avond.

EDIT: Ik had achteraf gezien toch wel meoten blowen, sommige vrouwen snap ik echt niet :P.

cunt

Wijs gebruiker
spacekonijn zei:
ik ben verslaafd aan roken , en ook wel een beetje aan 'niet nuchter' zijn.
ik ook wel eigenlijk ..
gister avond is daarvan een goed voorbeeld.
ging namelijk stappen .. en aangezien ik de komende 2 weken ofzo geen andere drug dan alcohol wil gebruiken heb ik me maar klem gezopen om toch onder invloed van iets te zijn ..

BacingsPen

Badass junkie
mja, dat zie je vaker! Die neiging heb ik ook als ik stop met blowen! Altijd maar weer die alcohol die als vervanger wordt genomen!

cunt

Wijs gebruiker
SpacingBen zei:
mja, dat zie je vaker! Die neiging heb ik ook als ik stop met blowen! Altijd maar weer die alcohol die als vervanger wordt genomen!
ja .. het is zo makkelijk te krijgen, en niemand kijk je raar aan als je zat over straat loopt.

BacingsPen

Badass junkie
k :)

Iets uit verveling doen is ook een vorm van verslaving toch? Volgens mij kan stoppen trouwens ook nog wel eens moeilijk worden als je je geen moment verveelt :confused:

Ben trouwens echt wel een beetje verslaafd aan dit forum. Zou gaan leren, maar ben hier nog steeds :P Eigenlijk zou ik de computer gewoon direct uit moeten doen, maar nu heb ik tenminste veel verschillende soorten muziek :) :grin:

Jeller

Badass junkie
Ik ben aan muziek verslaafd, vooral Goa.. Aan lekker zout eten zoals kebab, frieten, chips ben ik ook echt verslaafd..

Van drugs was ik vroeger aan weed ongeveer verslaafd maar nu aan niets meer.. ik kan wel niet uitgaan zonder te drinken maar verslaafd hierin ben ik niet.. smeer gelegenheidsgebonden

dallandra

Wijs gebruiker
ohja muziek ook nog ja...mn mp3 speler gaat overal mee naartoe,ook als ik naar de supermakrt ga die 5 min lopen ver is

cunt

Wijs gebruiker
SpacingBen zei:
dallandra zei:
ohja muziek ook nog ja...mn mp3 speler gaat overal mee naartoe,ook als ik naar de supermakrt ga die 5 min lopen ver is

Precies hetzelfde hier! luister zeker zo'n 5 uur muziek per dag :)
same here :)
lang leven m'n ipodje! :grin:
kan echt niet zonder muziek ..

BacingsPen

Badass junkie
:)

Lang leven me pc'tje!

Alleen een Ipod kan m'n pc vervangen :) Kan je zo'n ding ook op de grond laten vallen zonder dat ie stuk gaat? :grin:

cunt

Wijs gebruiker
SpacingBen zei:
:)

Lang leven me pc'tje!

Alleen een Ipod kan m'n pc vervangen :) Kan je zo'n ding ook op de grond laten vallen zonder dat ie stuk gaat? :grin:
heb die van mij best vaak laten vallen en hij leeft nog steeds ..:)

dallandra

Wijs gebruiker
spacekonijn zei:
cunt zei:
SpacingBen zei:
dallandra zei:

same here.
met muziek is niks erg , fietsen door de regen bijv.

en zonder muziek is t saai,bv in de bus zitten

cunt

Wijs gebruiker
dallandra zei:
spacekonijn zei:
cunt zei:
SpacingBen zei:
dallandra zei:

same here.

klopt helemaal :)

BacingsPen

Badass junkie
cunt zei:
dallandra zei:
spacekonijn zei:
cunt zei:
SpacingBen zei:
dallandra zei:

same here.

klopt helemaal :)

Dat kan ook ik bevestigen :)

Heb zelfs regelmatig dure batterijen gekocht omdat ik anders zonder muziek naar huis moest! En eens de bus in gestapt en de volgende er weer uit omdat ik m'n mp3 toch belangrijker vond dan op tijd komen :P

cunt

Wijs gebruiker
mathijs zei:
cunt zei:
SpacingBen zei:
dallandra zei:

iPod is zoooo chill! :mrgreen: :hearteyes:
zekerrr heheh :)
vind itunes alleen een beetje irritant .. ook dat je er alleen muziek kan opzetten en niet er vanaf halen is btje jmmr ..

maar voor de rest een top ding! :)

Bovenaan