1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waarom gebruikt iedereen (erg) hoge doseringen in de Tripreports?

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door kippenZijnRelax, 1 aug 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Hallo allemaal,

Voor research heb ik gister 6APB tripreports gelezen. Wat mij opviel is dat vrijwel iedereen een erg hoge dosis gebruikt. Het drugsinfoteam heeft het over doseringen van 50/100/150 mg (licht/normaal/zwaar) en Drugs Classroom op YT heeft het over 40-80/80-100/100+ mg. Tussen de tripreports zie ik getallen tussen de 120 en 300 mg. Sommigen zeggen niet veel te voelen onder de 150 mg. Hoe komt dit? Zijn de ervaringen gewoon niet zo speciaal om te delen met "normale doseringen", zijn de voorlichtingsdiensten extra voorzichtig of zijn het vooral heftige drugsgebruikers die op dit forum zitten waardoor ik een scheef beeld krijg van drugs gebruik?

groetjes kip

Drugsinfoteam: https://www.drugsinfoteam.nl/drugsinfo/research-chemicals/benzofury
    Drugs Classroom:

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  2. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Ik denk dat dat onder andere te maken heeft met dat 6-APB een vrij subtiel effect geeft in vergelijking met MDMA en dat praktisch iedereen die 6-APB probeert weleens MDMA heeft gedaan. Zij willen dan vaak denk ik de sterke euforie die eerder op MDMA is ervaren herbeleven met 6-APB en daar is 100 mg in de praktijk gewoon vaak niet genoeg voor.

3. MDMA heeft meerdere effecten. Sociaal, lichamelijke high, trippy tot visueel. Hoe zou je 100 mg 6APB kunnen vergelijken met XTC op die vier dingen? Wat mij aantrok tot 6APB is dat het wat langer duurt, maar ook ik ben eigenlijk niet geïnteresseerd in visuals en trippy gedachten, dan neem ik wel 2CB of truffels.

XTC heb ik jaren geleden een paar keer gehad, maar vond het toch niet fijn. De avond is zo voorbij en de week er op voel je je gewoon niet goed. Doseringen lagen tussen de 90 en 180 mg (man 80 kg, was toen begin tot midden 20 jaar).

4. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Nog nooit 6-APB samen met anderen gedaan, dus daar kan ik niet op vergelijken. Lichamelijke high is in mijn beleving in principe hetzelfde met als groot verschil dat bij 6-APB die high meer stabiel is en bij MDMA meer in golven (pieken en dalen) komt.

Ik ervaar MDMA en 6-APB beide niet als trippy op 100 mg.

5. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Een van de problemen met 6-APB is dat zowel het HCl-zout als het succinaat-zout verkrijgbaar is. De laatstgenoemde is veel zwaarder, waardoor 6-APB.succinaat ongeveer 20% minder bevat per gram.

Daarbij richten voorlichtingsinstanties zich op harm-reduction: zo min mogelijk schade. De dosering van research chemicals is gebaseerd op tripreports, maar uiteindelijk is het nattevingerwerk. De voorlichtingswebsites zijn daar dus terughoudend in. Die zullen liever een conservatieve dosis vermelden dan te hoog doseeradvies.

Gebruikers daarentegen zijn vooral bezig met onder invloed te raken. Je mag hopen dat de afweging van risico's een belangrijke rol speelt, maar vaak worden de subjectieve effecten toch belangrijker gevonden.

Dat is nog allemaal naast het feit dat er allerlei individuele verschillen zijn zoals lichaamsgewicht, hoeveelheid beschikbare enzymen, vetweefsel versus spierweefsel, hormoonbalans, ga zo maar door.

En.. Er is natuurlijk geen objectieve schaal voor subjectieve effecten. Er is geen eenheid voor hoe erg je onder invloed bent. Of er sprake is van een hoge of lage dosis, dat is dus eigenlijk altijd een mening.

Fenrir, Zonnetje en Mezelf vinden dit leuk.
  6. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Dit dus.

Maar bij speed is het verschil nog groter hoor, kijk eens op psychonautwiki en daar zie je dat 75 mg een zware dosering is, terwijl er mensen zijn die er grammen per dag van wegwerken, met vaak de helft caffeine, dat dan weer wel. Cocaine zelfde verhaal, 90mg is een zware dosering terwijl ik mensen ken die er zo'n 5 gram per dag doorheen gejast hebben.

Ik vind de RC's qua aangeraden dosering wat beterouwbaarder dan de reguliere drugs (die dus behoorlijk laag zitten), die zijn geheel gebaseerd op ervaringen van gebruikers, want nog geen onderzoek naar gedaan door de wetenschap.

7. Dus ik kan het beste even wat tripreports afstruinen. Als ik dit weekend tijd heb doe ik een kleine analyse en maak ik een overzicht met doseringen, gewicht, geslacht, HCL/succinaat, duur en ervaring. Er komen zo veel meer dingen kijken bij drugs gebruik, maar zo krijg ik enigszins een idee.

8. Neo-Shulginist

Ik vind het doseeradvies van Psychonautwiki, Tripsit.me en The Drug Classroom stukken betrouwbaarder dan die van tripreports.

Psychonautwiki is onlangs wat strenger geworden bij de vermelding van dosering bij stimulantia. Ik denk omdat er wel eens verwarring ontstond met betrekking tot herdoseren. Die grammen speed op een dag die weggewerkt worden, dat is meestal niet in één snuif maar verdeeld over de hele dag. Tolerantie speelt daarbij een grote rol.

Fenrir vindt dit leuk.
  9. Neo-Shulginist

Maar sowieso moet je voor het nemen van een nieuwe stof eigenlijk minimaal één uur de tijd nemen voor research. Dat begint bij kanalen als Psychonautwiki, tripsit, The Drug Classroom en Erowid, en daarna nog wat ervaringen lezen op fora als hier, Reddit en Bluelight. Ga vooral ook op zoek naar negatieve ervaringen want in de tripreports zit een positiviteitsbias. Mensen die een goede ervaring hebben gehad zijn geneigd het van de daken te schreeuwen. Mensen die minder gelukkig waren met hun druginname schreeuwen dat doorgaans minder van de daken. Voor een betrouwbaar beeld moet je dus actief op zoek naar die vervelende ervaringen :wink:

Fenrir, Mezelf en acht.zes vinden dit leuk.
  10. Misschien is dat wel beter idd, Erowid. Ik heb even water ervaringen gelezen, maar tussen de "Awful Side Effects" sectie zit alleen maar onverantwoordelijk gebruik tussen. Van combineren met SSRI's (hallo? serotonine vergiftiging??) tot iemand die 6 keer bij pakt en in totaal 450 mg neemt in 23 uur... Opzich is dat wel een goed vooruitzicht, want dat impliceert dat als je er bedachtzaam mee omgaat de kans op negatieve effecten klein is. Mja, het blijft een gok.

11. Zonnetje

Zonnetje Experimenterende gebruiker

Denk dat die doseringen vooral gebaseerd zijn op het HCL zout van 6-APB. Nu is alleen nog de succinaat variant te krijgen ook al beweren de verkoop kanalen anders. Mocht je het met eigen ogen willen testen zul je wat demiwater en zilvernitraat moeten aanschaffen.
    Heb zelf de eerste keer 124mg geprobeerd. Was erg aangenaam en aan de wat mildere kant. Volgende keer 150mg en kijken of dat merkbaar verschil leverde. 6-APB combineren met andere middelen raad ik af. En mocht je het toch doen halveer dan minstens de dosis van het andere middel omdat het nogal hard kan binnenkomen.

12. F.E.A.R.

F.E.A.R. Belezen gebruiker

Als de dip van XTC de opvolgende dagen je tegenstaat, dan kan 6apb misschien ook tegenvallen. Heb zelf een flinke serotonine dip ervaren met dit middel.

13. Robbert40

Robbert40 Newbie

Tja, ik ben niet bekend met sommige van deze stoffen maar de dosis pados kloppen bij mij ook niet, een medium dosis start pas rond de 6 gram gedroogd en een zware na de 10 dit in combinatie met een flinke hoeveelheid syrian rue, terwijl een maat van me al weg stuiterd op enkel anderhalve gram paddos.(ps, beide hadden maanden niks gebruikt, er is geen weerstand opgebouwd.)
    Ik denk dat de dosis sterk afhankelijk is van je lichaams gewicht, bmi, weerstand, je ervaring en de chemische situatie in je hersenen op dat moment.

14. Ralou

Ralou Experimenterende gebruiker

Ik weet niet hoe dit zit met chemische stoffen, maar wat ik heb ervaren met natuurlijke stoffen is dat je de stof eerst met een bepaald respect moet aangaan.

In de zin, heb respect naar jezelf en begrijp dat wanneer je iets nog niet kent of ooit geprobeerd hebt dat je vrij bent om een gigantische dosis ervan te nemen , maar de effecten en het doel van het middel waarschijnlijk niet gaat begrijpen en je daardoor heel veel mist. (Hier spreek ik met name over psychedelica) . Ik heb gezien dat op een zeer lage dosis , door acceptatie en kennis een ego-dood mogelijk was, maar eveneens gezien dat door disrespect voor de drugs en dus de zelf, bij verkeerde set en setting en een dosis van meer dan 3 gram droog (voor een beginner een vrij hoge dosis paddestoelen) je nadien wegblijft van eender wat uit angst en niet begrijpen... Dat kan niet de bedoeling zijn van eender welk gebruik.

Het is dus enorm afhankelijk van je eigen redenen, manier en omgang met het geheel.

Zoals ik zei is dit dus bij de natuurlijke tripmiddelen voor mij en mijn omgeving zo geweest, van de synthetische middelen kan ik niets zeggen.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...