• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Waarom nemen jullie disso's ? (O-pce)

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

inner_search

Badass junkie

Effe een vraag , wat hebben jullie of voelen jullie bij disso's ?
Ik heb vroeger wel ketamine eens gebruikt.
Maar nu heb ik sinds een tijdje o-pce.
Ketamine interesseert me niet omdat ik nix heb.
Maar met de o-pce houd ik de komende 4/5 dagen nog een mooie gloed van geluk over (En op dit moment na 18mg nasaal en een joint een enorme plakbek 🧐)

En wat is jullie ervaring met andere rc's disso's tegen over o-pce?
Het is me dus iet echt om de ervaring te doen die ik nu beleef.
Zou er een rc zijn die me nog meer kan bekoren als de o-pce ivm de dagen erna nog zo happy en vrolijk te zijn ?

Graag jullie mening.

inner_search

Badass junkie
Wat voel je uberhaubt van o-pce? Dat is een rc toch?
Men hoofd is heel leeg , alles draait maar toch is het op zen plek.
Ik heb adhd en heb enorm last van mind loops.
Dus ik heb vandaag wat o-pce gebruikt, nu al een hele opgave op zich is om te typen icm een joint.
Maar het gebruik van de o-pce helpt me de mind loops tot 4 a 5 dagen na men pce avond , uit te stellen zodat ik stabieler lijk te zijn mentaal.

Met ketamine heb ik deze ervaring dus totaal niet.

Als dat wat klopt..

MDMAZING

Badass junkie
Men hoofd is heel leeg , alles draait maar toch is het op zen plek.
Ik heb adhd en heb enorm last van mind loops.
Dus ik heb vandaag wat o-pce gebruikt, nu al een hele opgave op zich is om te typen icm een joint.
Maar het gebruik van de o-pce helpt me de mind loops tot 4 a 5 dagen na men pce avond , uit te stellen zodat ik stabieler lijk te zijn mentaal.

Met ketamine heb ik deze ervaring dus totaal niet.

Als dat wat klopt..
Ik neem vaak ketamine.

Is het te vergelijken met ketamine? En hoelang werkt het? Is een rc toch?

MDMAZING

Badass junkie
Ik denk voor een stuk fisiek wel , maar mentaal is het veel intenser voor me.
Ik denk dat men laatste lijntje van 10 een uur geleden was , en space hem wel hard nu

Ik vind het een heel rare onset hebben.

Edit. Ja dit is een rc. Robot ik
10 uur geleden? lekker man, ben nu ook wel geintresseerd.
Het is niet dat je tript van dat spul?

Stonologie

Wijs gebruiker
O-PCE is mijn favoriete dissociatief, echt een fijne!

Ook de sterkste die ik ooit heb gehad. 1-3mg oraal heeft al echt een duidelijk effect. 10mg vind ik het chilst nassaal, doorboven word het wel heel trippy en ga je echt anders denken. Afterglow is fijn, net als met de 3-MeO’s. Keta heeft ook wel een afterglow, maar wel wat minder.

Heb geen last van die loops dus daar kan ik niks over zeggen.

inner_search

Badass junkie
agh geniet je nog? Moet je morgen (zaterdag, vandaag dus) verplichtingen doen?
Ik ben blijkbaar na men voorlaatste bericht zo in men gedachten verdronken dat ik in slaap gevallen ben tot nu.
Word netjes op de zetel wakker.

Ik hoor wel de wekker van men vrouw afgaan , maar ik weet dat dag niet echt is.

Ik ben nog redelijk waus eigenlijk, maar voel dat men kop weer een pak meer aankan.
Alsof ik alles eruit gedroomd heb en op de zetel laten liggen heb.

Paar trekjes van men joint en kruip er nog even bij boven.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
De vraag is waarom niet?
Mijn eerste gedachte toen ik de topic titel las.
Wat voel je uberhaubt van o-pce? Dat is een rc toch?
Ketamine met een chloor atoom op de 2 positie benzeenring minder en een ethyl in plaats van methylstaart.

Meer neutraal en potent qua effecten dan Ketamine. Duurt zo'n 75-90min om volledig op te komen en houdt toch wel zo'n 4 uur aan na inname van een 'gemiddelde' dosering (denk aan zo'n 8mg). Effecten en duratie nemen natuurlijk toe als je herdoseert.

inner_search

Badass junkie
Ben benieuwd hoe je hier over een x aantal uur nog over denkt. Denk dat die joint de 3meo-pcp verlengt 🙃😅
Ja daarom blow ik er ook bij eh :grin: maakt het aangenamer vind ik.

Edit* het is o-pce geen 3-meo-pcp.

De vraag is waarom niet?
Mijn eerste gedachte toen ik de topic titel las
Wel ik vind namelijk aan de hele ervaring zelf , niet zo heel veel aan.
Ik heb enkel ervaring met (2jaar terug ofzo.) Keta en dan nu o-pce.
Keta interesseert me niet omdat het niet die afterglow heeft die ik nu voel zoals bij de o-pce.
hoofd dat niet vol lijkt te zitten zeer vrolijk en goed gezind , meer verdraagzaam , meer energie om dingen te doen, minder moeite me aan men benzo schema te houden 🤔
En dit duurt ook nog eens een Paar dagen..

Heeft mxe dit ook bvb of MXPr ?

inner_search

Badass junkie
Ik was best verslaafd aan ketamine. Is dat spul net zo verslavend als keta?
Persoonlijk zou ik niet echt verslaafd kunnen worden aan dissos in het algemeen denk ik , je bent niet echt functionleenals je ze in de dag neemt eh.

Maar kan me voorstellen dat iemand met een keta verslaving direct vasthangt aan dit goedje..

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
MXE is nog een stuk leuker dan o-pce vind ik zelf, maar probeer daar maar eens aan te komen.

O-pce vind ik een van de helderste disso's die ik heb gebruikt, ik vind die iets interessanter dan de 3meo's. Ketamine zelf vind ik dan weer een van de minst heldere disso's waarbij ik ook nog een irritante mistige kop heb een uur of 2 lang als die uitgewerkt is, en dat heb ik bij de rc-disso's nooit ervaren. Maar de k-holes vind ik dan weer wel bij ketamine de beste.

Persoonlijk zou ik niet echt verslaafd kunnen worden aan dissos in het algemeen denk ik , je bent niet echt functionleenals je ze in de dag neemt eh.

Maar kan me voorstellen dat iemand met een keta verslaving direct vasthangt aan dit goedje..
Er zitten wel degelijk mensen dagelijks aan lage hoeveelheden 3meo, ik heb vernomen dat dit een antidepressieve werking zou hebben. En die mensen kunnen gewoon functioneren.

Of het verstandig is om dagelijks aan een redelijk nieuwe RC te gaan waarvan de lange termijneffecten nog niet bekend zijn is natuurlijk punt ter discussie. Ik zou dat in ieder geval nooit doen.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
hoofd dat niet vol lijkt te zitten zeer vrolijk en goed gezind , meer verdraagzaam , meer energie om dingen te doen, minder moeite me aan men benzo schema te houden 🤔
Maatschappelijk geaccepteerde rommel kanker benzos. Je kunt beter opioïden gebruiken, dan neem je jezelf in ieder geval bewust in het ootje.
Heeft MXE dit ook bvb. of MXPr ?
3-MeO-O-PCE (MXE) vertoont serotonine heropname remming, het voelt iets minder serieus dan O-PCE in ieder geval en is natuurlijk iets gebruiksvriendelijker. O-PCE ligt qua gefaciliteerde effecten in het verlengde van O-PCM (DCK) wat een methylstaart in plaats van ethylstaart heeft.

O-PCM (DCK) is een zeer solide allround dissociatief gekeken naar potentie in gewicht, opkomst snelheid, duratie en algehele effecten wanneer je recreatief tegen introspectief afweegt. O-PCE is simpelweg de meer potent in gewicht variant daarvan dat trager opkomt en langer duurt. Er zullen altijd kleine nuances zijn maar dat is wel waar het grotendeels op neer komt.

Het extra chloor atoom van Ketamine ten opzichte van O-PCM (DCK) voegt een extra 'wonky' aspect toe ten koste van een stukje helderheid van gedachteproces. Op meer extremere doseringen zullen O-PCM en O-PCE dan ook een meer lucide ervaring faciliteren waar Ketamine vooral populair is omdat je het zonder weegschaal kunt toepassen, het snelst opkomt en het snelst weer is uitgewerkt. Gebruikersvriendelijkheid zogezegd.

Daarbij moet je natuurlijk rekening houden dat lucide dromen interessant kan wezen maar veel energie kan kosten. Mensen zullen onbewust en bewust instinctief net iets sneller naar Ketamine leunen omdat het toch net een licht roeziger effect geeft waardoor een Ketamine ervaring net iets minder beladen aan kan voelen. Maar ik spreek hier over zeer subtiele verschillen die zich concreet verwoord moeilijk laten toelichten.

inner_search

Badass junkie
Thx @8️⃣6️⃣ @Jmths ! Hier hebik wat aan !

Ik heb tot hiertoe enkel de o-pce gebruikt op een avond rond 9 a 10 uur het eerste lijntje en dan een uurtje erna de 2de in combi met wat joints.
Van de trip op zich kan ik zelf niet echt zo genieten , wat verward rondlopen nix meer kunnen volgen en een beetje tegen het parra aan maar toch net niet.
Alles met 1 oog dicht typen en als een robot door het huis dolen met wat beats op.
Meer heb ik er niet aan.
Maar nu zoals ik wakker word zit ik vol energie en wil dingen gaan ondernemen (antiaxiety en meer open minded zeg maar)

@Jmths benzo's zijn idd kut , maar ik kan niet zomaar omschakelen van men benzo's naar een opiöd om af te kicken 😅
+ dat ik deze week slecht ben geworden van valtran en een beetje bang geworden ben voor morfine/opiöd achtige substanties.

Heb een heel weekend vrij van verplichtingen , behalve met de hond wandelen.
Nu twijfel ik of ik wat verder zou searchen straks rond 2 a 3 uur op 10mg opce zonder combo of bijnemen na een uur en kijken wat dat me brengt.
Het heeft echt een ziek lange opkomst tijd idd , daarom dat ik na een uurtje een 2de lijntje altijd bij nam.

Zou de afterglow dan eigelijk gewoon meer een goed aanvoelende bodyload zij voor me dan die extreem lang duurt ?
Kan het niet echt beschrijven maar heb net het tegenovergestelde van een kater.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
@Jmths benzo's zijn idd kut , maar ik kan niet zomaar omschakelen van men benzo's naar een opiöd om af te kicken 😅
Van een opioïde naar benzodiazepine overschakelen kan dus wel gewoon, heel apart dit.
+ dat ik deze week slecht ben geworden van valtran en een beetje bang geworden ben voor morfine/opiöd achtige substanties.
Van benzodiazepine ontwenning kun je inderdaad een beetje angstig worden ja.

Wist je dat benzodiazepines een significante werking op de oxytocine receptoren hebben en dus ook je hormoonhuishouden in de war kunnen schoppen?

Grappig hé? Ik gok dat je je aardig verwildert zult voelen. Heb ik al eens genoemd dat benzodiazepines kankerrommel zijn trouwens? :')

Laatst bewerkt:

inner_search

Badass junkie
Van een opioïde naar benzodiazepine overschakelen kan dus wel gewoon, heel apart dit.
Zonder de withdrawl van de benzo's? 🧐
Ga nu men tuin doen en wa kleine klusjes.
Ga ik effe achter searchen.
Gewoon om bij te leren , wil namelijk niet aan de opiöds om van men benzo's af te komen..

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Is de withdrawl van opiaten zoveel korter dan van benzodiazepines?
Ja, minder dodelijk ook.

Maar dat hangt ook af van de benzodiazepine natuurlijk. Farmaceutische benzodiazepines staan vaak bekend om een trage opkomst, stabiel plateau en maandenlange ontwenning. Diazepam en Clonazepam bijvoorbeeld.
Was dit geen disso topic?
Als je naar buiten kijkt kun je de zon zien schijnen. Lekker weertje vandaag. :tongueout:

Purplext

Bewuste gebruiker
Het omgekeerde des te minder.

Dat zijn gok ik overprikkelde glutamaat receptoren.
Kun je me uitleggen hoe dat zit?

Ik ervaar ook een afterglow van 4 dagen na het gebruik van een disso. Daarnaast vind ik het erg fijn de ballast van mijn lichaam kwijt te zijn tijdens gebruik.
Verder word ik er enorm chill van en heb ik soms enorme euforische vlagen.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Maar dat hangt ook af van de benzodiazepine natuurlijk. Farmaceutische benzodiazepines staan vaak bekend om een trage opkomst, stabiel plateau en maandenlange ontwenning. Diazepam en Clonazepam bijvoorbeeld.
Weet jij misschien hoelang de ontwenning van clonazepam zal zijn voor iemand die al jarenlang dagelijks 0,5 mg slikt? Of kan dat nog meevallen op zo'n dosering?

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat is ongeveer wat ik nu doe , valt niet mee.
Wel in combi met nog andere benzos..
Hoelang neem jij het al niet meer?

Ik vraag even voor mijn vader, die al jarenlang dagelijks 0,5 mg clonazepam neemt. Hij denkt dat het allemaal geen kwaad kan, maar vraag me af wat er gebeurt als hij nu ineens helemaal zou stoppen.

inner_search

Badass junkie
Hoelang neem jij het al niet meer?

Ik vraag even voor mijn vader, die al jarenlang dagelijks 0,5 mg clonazepam neemt. Hij denkt dat het allemaal geen kwaad kan, maar vraag me af wat er gebeurt als hij nu ineens helemaal zou stoppen.
Als in stop (cold tukey dan)
Krijg ik een enorm lastige droge mond (anders dan plakbek)
Hevig beven.
Stotteren.
Zweten.
Niet uit men woorden geraken.
Enorm depri.
Wil enkel op de bank liggen
Hoofdpijn.
Spierpijn.
Noem maar op..

Taper net hetzelfde maar in mildere maten.
Dan kan ik wel gaan werken , cold turkey kan ik niet gaan werken.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@inner_search

Dat klinkt niet zo best... Mijn vader wil het allemaal niet geloven, maar we zullen zien wanneer hij er ooit mee stopt. Of misschien valt het mee, want clonazepam is de enige benzo die hij neemt...

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Weet jij misschien hoelang de ontwenning van clonazepam zal zijn voor iemand die al jarenlang dagelijks 0,5 mg slikt? Of kan dat nog meevallen op zo'n dosering?
Ik heb alleen gezien vanaf een afstand wat hogere doseringen jarenlang Clonazepam gebruik kan doen bij twee mensen. Maar clichés die ik er mee associeer is dat mensen het onderschatten, vrij standaard van zichzelf zeggen dat ze genetische aanleg voor gevoeligheid hebben en dat ze vaak niet weten waar de grens tussen GABA A ontwenning en natuurlijke depressie ligt.

In ieder geval tot bepaalde hoogte ga je op een gegeven moment jezelf voorliegen, je vergeet simpelweg wat je zoal hebt gebruikt, je wordt stoïcijns, meer schommelingen in gemoedstoestand. Blijkbaar haalt hij iets uit slechts 0,5mg dat het de moeite waard maakt en dat gaat uiteindelijk de andere kant op werken en de realisatie schiet er vaak pas zodra er iets ingrijpend plaats vindt wat van alles kan zijn zoals het overlijden van iemand die dicht tot je staat.

Ik sprak in Antwerpen een psycholoog en die vertelde dat een oudere mevrouw al zo'n 20 jaar voor het slapen gaan Flunitrazepam nam. Zijn punt was dan ook, het kan. Al werkt Clonazepam natuurlijk veel langer door en wordt voor andere doeleinden voorgeschreven (anxiolitisch en spierspanning i.t.t. hypnotisch) dan Flunitrazepam.

Als je na jarenlang 0,5mg Clonazepam ineens stopt kan het maar zo dat dit nog 12 maanden merkbaar is, maar het kan ook enorm meevallen. Dan moet er wel aardig fundamenteel iets verandert zijn denk ik wil het geen verschil meer maken op het moment dat je stopt. Het vervelende aan die vraag is ook dat niemand het je met zekerheid gaat kunnen vertellen, maar waarschijnlijk kunnen we zelf het antwoord daarop wel bedenken.

De vraag is ook een beetje, hoe druk wil je je daar over maken als je het in eerste instantie al neemt om zorgen te vergeten?

Wanneer ik onder invloed ben van Clonazolam en mijn partner merkt dat begint ze te zeuren en juist op dat moment moet ik er niets van weten in ieder geval.
Dan kan ik wel gaan werken, cold turkey kan ik niet gaan werken.
Wanneer je benzodiazepines afbouwt hoor je vanaf ethisch perspectief eigenlijk niet te werken tenzij je werknemer hier al van op de hoogte is.

Een oprecht zorgsysteem hoort niet alleen de lusten maar ook de lasten te dragen die hierbij komen kijken. Die verantwoordelijkheid hoort direct terug gekoppeld te kunnen worden aan de persoon die jou in eerste instantie benzodiazepines voor schreef.

Laatst bewerkt:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! @Jmths

Mijn vader slikt het puur voor spierspanning in de onderrug (hij heeft daar last van zenuwpijn, waardoor hij zich gaat verhouden en daar komt die spierspanning weer van). Mijn vader is altijd al een erg vrolijk iemand geweest (itt mezelf :sweatsmile: ) en zou het denk ik niet gebruiken als zijn spierspanning ineens weg zou zijn.

Oeps, gaat een beetje offtopic zo...

inner_search

Badass junkie
Ik heb alleen gezien vanaf een afstand wat hogere doseringen jarenlang Clonazepam gebruik kan doen bij twee mensen. Maar clichés die ik er mee associeer is dat mensen het onderschatten, vrij standaard van zichzelf zeggen dat ze genetische aanleg voor gevoeligheid hebben en dat ze vaak geen idee hebben wat

In ieder geval tot bepaalde hoogte ga je op een gegeven moment jezelf voorliegen, je vergeet simpelweg wat je zoal hebt gebruikt, je wordt stoïcijns, meer schommelingen in gemoedstoestand. Blijkbaar haalt hij iets uit slechts 0,5mg dat het de moeite waard maakt en dat gaat uiteindelijk de andere kant op werken en de realisatie schiet er vaak pas zodra er iets ingrijpend plaats vindt wat van alles kan zijn zoals het overlijden van iemand die dicht tot je staat.

Ik sprak in Antwerpen een psycholoog en die vertelde dat een oudere mevrouw al zo'n 20 jaar voor het slapen gaan Flunitrazepam nam. Zijn punt was dan ook, het kan. Al werkt Clonazepam natuurlijk veel langer door en wordt voor andere doeleinden voorgeschreven (anxiolitisch en spierspanning i.t.t. hypnotisch) dan Flunitrazepam.

Als je na jarenlang 0,5mg Clonazepam ineens stopt kan het maar zo dat dit nog 12 maanden merkbaar is, maar het kan ook enorm meevallen. Dan moet er wel aardig fundamenteel iets verandert zijn denk ik wil het geen verschil meer maken op het moment dat je stopt. Het vervelende aan die vraag is ook dat niemand het je met zekerheid gaat kunnen vertellen, maar waarschijnlijk kunnen we zelf het antwoord daarop wel bedenken.

De vraag is ook een beetje, hoe druk wil je je daar over maken als je het in eerste instantie al neemt om zorgen te vergeten?

Wanneer ik onder invloed ben van Clonazolam en mijn partner merkt dat begint ze te zeuren en juist op dat moment moet ik er niets van weten in ieder geval.

Wanneer je benzodiazepines afbouwt hoor je vanaf ethisch perspectief eigenlijk niet te werken tenzij je werknemer hier al van op de hoogte is.

Een oprecht zorgsysteem hoort niet alleen de lusten maar ook de lasten te dragen die hierbij komen kijken. Die verantwoordelijkheid hoort direct terug gekoppeld te kunnen worden aan de persoon die jou in eerste instantie benzodiazepines voor schreef.
Mijn werknemer is op de hoogte van mijn benzoge(mis)bruik.
Het is niet zo dat ik grammen clona en dia wegeet op een dag , maar als ik men onderhoud aan 5mg dia (taper nu) 6mg broma (nog geen taper) en 0.25clolam per dag niet heb ik toch wel heftig begin af te kicken..

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan