(Waarschuwing) 3-MMC verkocht als “NEP/4-MPD” Pentedrone-achtige stof

Wauzeling

Belezen gebruiker
Sorry als er al een topic bestaat, maar Even een korte waarschuwing voor iedereen.

Afgelopen weekend een “stof” gekocht, uiteraard verkocht als 3-MMC bij een dealer. Ik ging er al vanuit dat het waarschijnlijk 3-CMC, 2-MMC of 2-CMC zou zijn.

Maar.. de effecten bleken echter totaal niet in die richting te liggen, maar veel meer op pentedrone-achtige stoffen (NEP/4-MPD). En helaas heb ik ervaring met deze middelen, dus kon me enigszins voorbereiden.

Maar stel je voor dat je dit voor het eerst gebruikt, in een dosering die je verwacht bij 3-MMC of 2-MMC.. dat is echt levensgevaarlijk en een 8-12 uur durende persoonlijke hel met te hoge doseringen.

Dit gaat echt een stuk verder dan opgelicht worden.

Pas allemaal alsjeblieft een beetje goed op jezelf.

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Waarom blijven mensen dit kopen. Snap dat niet. Nadat bekend is dat het grotendeels allemaal fuck zooi is.
10 jaar geleden deed het in mijn omgeving ineens op grote schaal zijn intrede.
Het veranderde de hele scène.
Na wat simpele research leek het me iets om ver weg van te blijven.
Beter gewoon af en toe XTC en op de blaren zitten(dinsdag dip).
Er is gewoon geen drug die vergeeflijk en perfect is.
Maar dat terzijde, ben wel benieuwd wat een Testcentrum er van zegt.

Jonkoman

Experimenterende gebruiker
Waarom blijven mensen dit kopen. Snap dat niet. Nadat bekend is dat het grotendeels allemaal fuck zooi is.
10 jaar geleden deed het in mijn omgeving ineens op grote schaal zijn intrede.
Het veranderde de hele scène.
Na wat simpele research leek het me iets om ver weg van te blijven.
Beter gewoon af en toe XTC en op de blaren zitten(dinsdag dip).
Er is gewoon geen drug die vergeeflijk en perfect is.
Maar dat terzijde, ben wel benieuwd wat een Testcentrum er van zegt.
Mag ik vragen waarom jij erachter bent gekomen dat je er ver van weg moet blijven? Ik heb het heel wat gebruikt in me leven en ben doodsbang voor de gevolgen ik gebruik het nu niet meer

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Mag ik vragen waarom jij erachter bent gekomen dat je er ver van weg moet blijven? Ik heb het heel wat gebruikt in me leven en ben doodsbang voor de gevolgen ik gebruik het nu niet meer
Vooral de sterke cravings en het verslavende karakter.
Blauwe ledematen vond ik ook afschrikwekkend om te lezen. Al heb ik dat niet vaak gehoord in mijn omgeving.

zweefmolen

Toen ik laatst bij de test service zat werd mij ook verteld dat er nu vaker NEP wordt aangetroffen bij ze wat wordt verkocht als 3-MMC. Dealers geven echt geen fuk om je gezondheid of je leven. Test alsjeblieft alles! Bijkomend voordeel is dat je dan jezelf verplicht een week bedenktijd geeft.

4-MPD is voor mij ook een nieuwe. Zeker niet zonder gevaar: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0379073820305211

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Toch nog maar een keer hier aansluiten, met een ervaring van een als 3-MMC verkocht middel.

Mijn bezoek gisteren was niet tevreden met mijn "huisblend van de maand" van restjes geteste 4-MMC en 2-MMC vloeistof (50/50 ongeveer). Hij had eerder het weekend en de maandagavond aan zijn in Amsterdam Noord bij een dealer gekochte 3-MMC gezeten (gesnoven). Voor het bijnemen (tweede booty en korter dan 2 uur na de eerste) hebben we daarom zijn zakje gebruikt.

Ik hield de veiligheid in het oog en zei al stop bij 160 mg: die opgelost en voor een tweede booty eerlijk gedeeld (halve dosis globaal). Hij vond deze wel lekker ... bij mij kwam het bijna als een mokerslag binnen, heftig, niet vervelend moet ik bekennen, wel met vervelend effect op de darmen. Lang aanhoudend met een stevige zeer langdurige nawerking. De factor craving was voor mij niet aan de orde. Vandaag een suboptimale dag.

Wat mij betreft duidelijk geen 3-MMC. Ook geen 4-MPD want geen gortdroge keel. In eerste instantie dacht ik NEP, maar door de vergrote pupillen en iets verminderde emotionele stabiliteit de dag erna onwaarschijnlijk. Verder speculeer ik niet.

Echt ongelofelijk wat er voor 3-MMC aan tombola troep verkocht wordt, waarbij een op 3-MMC gebaseerde dosering enorm verkeerd uit kan pakken. "Kut volk !"

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Toen ik laatst bij de test service zat werd mij ook verteld dat er nu vaker NEP wordt aangetroffen bij ze wat wordt verkocht als 3-MMC. Dealers geven echt geen fuk om je gezondheid of je leven. Test alsjeblieft alles! Bijkomend voordeel is dat je dan jezelf verplicht een week bedenktijd geeft.

4-MPD is voor mij ook een nieuwe. Zeker niet zonder gevaar: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0379073820305211
4-MPD werd aan een spotprijs verkocht en lijkt erg op Hexedrone & N-Ethyl-Pentedrone.

1771372256942.png

SoulAssassins

Badass junkie
Drugs is zelfmoord ,betaald in termijnen.
De niet klassieke drugs zijn het gevaarlijkste wat ooit op de markt is gekomen.
Al zijn de klassieke nu ook om te huilen ,vroeger was alles gewoon beter.

Heel de RC wereld is rotter dan rot , wie weet hoeveel doden dat heb geëist.

zweefmolen

Is het niet tijd voor een waarschuwingsbericht vanuit Trimbos oid?
Ik kreeg laatst van de test service inderdaad ook al waarschuwingen dat er nu ook behalve 3/4-CMC en 4-BMA ook NEP in omloop is wat als "3-MMC" verkocht wordt. Maar het mag inderdaad best wat groter worden opgezet qua voorlichting. Deze ontwikkeling is ook gewoon mede het gevolg van het verbieden van 3-MMC.

Ik zal nooit zeggen dat drugsgebruik de schuld van de wetgever is, maar ze kunnen best wat slimmer om proberen te gaan met hoe ze het misbruik en de illegale handel willen terugdringen. Het verbod op lachgas bijvoorbeeld heeft er vooral voor gezorgd dat opeens een groot probleem ontstond met de lege cilinders die in de vuilnis keten terecht komen met levensgevaarlijke gevolgen.

Zeehond

Badass junkie
Ik zal nooit zeggen dat drugsgebruik de schuld van de wetgever is, maar ze kunnen best wat slimmer om proberen te gaan met hoe ze het misbruik en de illegale handel willen terugdringen. Het verbod op lachgas bijvoorbeeld heeft er vooral voor gezorgd dat opeens een groot probleem ontstond met de lege cilinders die in de vuilnis keten terecht komen met levensgevaarlijke gevolgen.
De wetgever heeft vooral verdomd weinig geleerd vanuit het verleden. Zeker ook met lachgas verbod en de lege cilinders en gevolgen in de afval keten.
Die kosten worden nu gewoon in afval verwerking doorberekend. Die kosten stijgen en komen bij ons allemaal terecht. De overheid geeft niet thuis: ‘niet onze schuld’. De afvalbranche heeft het geprobeerd maar rechtszaak tegen overheid verloren. Het is bizar, echt.

En dat er nu in het illegale drugs circuit nog meer rotzooi en vervuiling zonder enige controle in omloop is zagen wij hier toch al jaren van tevoren aankomen?
Uiteraard verrast dit de overheid ook weer: ‘hoe kan dat nou, we hebben het verboden’. Neem nog een slok koffie en om 17.00 uur weer lekker naar huis. Trekken ze een fles wijn open.

Dit zal niet veranderen. Kansloos.

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Ik kan nog steeds niet m’n lege lachgascilinders anoniem inleveren. Dan moet ik postcode en huisnummer doorgeven. Echt No way.

Zo dwing je me toch om ze gewoon ergens weg te flikkeren op een verkeerde plek wat ik niet wil.
Niemand dwingt je. Je kunt ze naar het afvalstation brengen, toch?

De Apotheker

Badass junkie
Nou weet ik dus allang dat de "3-mmc" die ik haalde gewoon iets van 2-mmc of 3-cmc(wat ik in de hoogtijdagen ook chill vond) was maar het was prima spul en altijd hetzelfde, tot ik recent "3-mmc" haalde en het een of andere vage cathtinone was.. Nou heb ik alle obscure ookal gebruikt uit eigen wil maar wtf dit nou weer is, een punt is pure serotonine en geen stimulatie. Heb ergens het gevoel dat het misschien 4-cmc is maar zal wel iets raars zijn. Testen it is.

Jonkoman

Toch nog maar een keer hier aansluiten, met een ervaring van een als 3-MMC verkocht middel.

Mijn bezoek gisteren was niet tevreden met mijn "huisblend van de maand" van restjes geteste 4-MMC en 2-MMC vloeistof (50/50 ongeveer). Hij had eerder het weekend en de maandagavond aan zijn in Amsterdam Noord bij een dealer gekochte 3-MMC gezeten (gesnoven). Voor het bijnemen (tweede booty en korter dan 2 uur na de eerste) hebben we daarom zijn zakje gebruikt.

Ik hield de veiligheid in het oog en zei al stop bij 160 mg: die opgelost en voor een tweede booty eerlijk gedeeld (halve dosis globaal). Hij vond deze wel lekker ... bij mij kwam het bijna als een mokerslag binnen, heftig, niet vervelend moet ik bekennen, wel met vervelend effect op de darmen. Lang aanhoudend met een stevige zeer langdurige nawerking. De factor craving was voor mij niet aan de orde. Vandaag een suboptimale dag.

Wat mij betreft duidelijk geen 3-MMC. Ook geen 4-MPD want geen gortdroge keel. In eerste instantie dacht ik NEP, maar door de vergrote pupillen en iets verminderde emotionele stabiliteit de dag erna onwaarschijnlijk. Verder speculeer ik niet.

Echt ongelofelijk wat er voor 3-MMC aan tombola troep verkocht wordt, waarbij een op 3-MMC gebaseerde dosering enorm verkeerd uit kan pakken. "Kut volk !"
Ben jij er ook dagen van aan de schijt geweest ? En ook toen je was gaan liggen dat je maag rare dingen aan het doen was ?

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
@Jonkoman , nee op beide vlakken ondervond ik geen extra last, nadat de shockreactie bij/kort na het inslaan gekuist was.
Eigenlijk is dat voor mij een minder relevant detail omdat ik toch niet weet welke stof/welke mengsel in mijn lijf zat.

Iedere keer dat ik afwijk van mijn lijfregel dat ik alleen mijn eigen spul gebruik, aanvaard ik een extra risico dat zich te vaak verwezenlijkt: best een nuttige regel dus !

Bartiezz

Newbie
Hier paar weken terug in Zwolle dit ook gekocht onder het mom van echte 3mmc. Al wel ruime ervaring met 3mmc en 2mmc. 1e bolletje 160mg uur later 240mg. Je kan wel uittekenen hoe de avond gelopen is… Manmanman ben blij dat ik er nog sta. Vaak laat ik wel testen maar nu belang daarvan goed bevestigd..

zweefmolen

Onlangs "2-MMC" via DN aangeschaft met de gedachten dit moet nog wel te vinden zijn als zijnde het echte spul, laten testen, dit bleek dus 4-CMC te zijn. Het gaat echt alle kanten op tegenwoordig op de cathinonen markt. Je kunt echt nergens meer van op aan dus altijd eerst laten testen.

Bengozy

Bewuste gebruiker
Onlangs "2-MMC" via DN aangeschaft met de gedachten dit moet nog wel te vinden zijn als zijnde het echte spul, laten testen, dit bleek dus 4-CMC te zijn. Het gaat echt alle kanten op tegenwoordig op de cathinonen markt. Je kunt echt nergens meer van op aan dus altijd eerst laten testen.
Wat bizar, hopelijk wel recensie en report van gemaakt bij de vendor. Dan kunnen ze eventueel ook beslag leggen op zijn account en zijn bankroll achterhouden voor een schadevergoeding. Ligt een beetje aan welke market het is.

Volgens mij is 4-cmc geen nare substantie maar natuurlijk wel als je iets chills als 2mmc verwacht.

Ben jij er ook dagen van aan de schijt geweest ? En ook toen je was gaan liggen dat je maag rare dingen aan het doen was ?
Ik zit sinds kort aan “nieuwe 3mmc” van 1 van mijn beste vrienden en mijn maag doet hier ook super raar van, nooit eerder gehad met de 3mmc die ik hiervoor gebruikte.

Dit klinkt zo bekend. Heb nu ook “3-mmc” van een hele goeie vriend van mij ook uit Amsterdam. Komt als een klap binnen na 1 puntje maar nie persee vervelend maar gaat ook voor me gevoel snel weg maar heb gemerkt dat dat nie zo is. Laatst randje overdosis na 0,5 gram over een hele dag verspreid. Me darmen ook helemaal van slag. Gevaarlijk spul… nog steeds geen idee wat het nou is of kan zijn…

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik zit sinds kort aan “nieuwe 3mmc” van 1 van mijn beste vrienden en mijn maag doet hier ook super raar van, nooit eerder gehad met de 3mmc die ik hiervoor gebruikte.
Er is geen "nieuwe 3mmc" die in de rondte gaat.
Nou kom ik er zelf ook net pas achter dat juist 3mmc weer met een opmars bezig is. Dimms krijgen steeds meer positieve 3mmc uitslagen. Gezien over de laatste 12maanden. Dit kwam ik pas tegen nadat ikzelf verbaasd was dat er zo even 3m geleverd werd . Alles precies zoals we het herinnerden.. onmiskenbaar 3mmc... geen labtest maar ervaringen van 2 figuren die vaker dan eens verschillen mmc's hebben gehad en het al lang zoeken om weer de echte te vinden.

Dus extra opletten want hier zien die gasten die troep verkopen snel kansen....

zweefmolen

Nou, ik geloof het pas als ik een labtest krijg die het bevestigt dat het echte 3mmc is. Ik blijf skeptisch na iets van 15x kopen en testen en 0x was het 3mmc. Al honderden euros aan verspild inmiddels. Bij de laatste keer testen zeiden de test mensen dat ze het eigenlijk helemaal niet meer zien. Nu even het DIMS 2025 jaarbericht afwachten,

StraatPiraat

Badass junkie
oh hoe ik verlang naar die 2020 3mmc tsjonge jonge.
als ik terug in de tijd kon gaan had ik al mn spaargeld er tegenaan gesmeten ik had nooit vverwacht dat t aanbod zo naar de tering zou lopen

StraatPiraat

Badass junkie
Nou kom ik er zelf ook net pas achter dat juist 3mmc weer met een opmars bezig is. Dimms krijgen steeds meer positieve 3mmc uitslagen. Gezien over de laatste 12maanden.
Bij de laatste keer testen zeiden de test mensen dat ze het eigenlijk helemaal niet meer zien.
Potverdikkeme wat hoop ik op een terugkomst. Ik kan niet omschrijven hoeveel het voor mij betekent.
Een obsessie, ik moet en zal die echte weer hebben al kost het me mn ziel.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Nou, ik geloof het pas als ik een labtest krijg die het bevestigt dat het echte 3mmc is. Ik blijf skeptisch na iets van 15x kopen en testen en 0x was het 3mmc. Al honderden euros aan verspild inmiddels. Bij de laatste keer testen zeiden de test mensen dat ze het eigenlijk helemaal niet meer zien. Nu even het DIMS 2025 jaarbericht afwachten,
Vertel mij wat hoor en gelijk heb je. Ik zou Mezelf ook niet geloven.. Als dit geen gelukstreffer betrof kan het niet lang duren of andere geraken er ook aan.

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
In mijn Insta-feed kwam ik deze recente clip tegen over de situatie in Duitsland en waarschijnlijk specifiek Berlijn.
Ergens halverwege komt er een breakdown langs (ik zag niet over welke periode): als 3-MMC verkocht spul is vaak 2-MMC, bijna even groot deel NEP, en een kleiner deel 4-CMC. In Duitsland bij een dealer kopen helpt dus niet !
De clip sluit af met advies over hoe om te gaan met een onprettig grote dosis NEP.

zweefmolen

Gister een sample gekocht als zijnde 2-MMC laten testen op de Jellinek FTIR machine. Kwam eruit als 2-MMC, maar er werd ook 4-CMC gezien, met wat onzekerheid waarvoor het evengoed nog naar het lab gaat, wat een weekje duurt. Wel bijzonder in dit geval omdat het om brokken gaat, dus dan zou je denken geen (poeder) mix. Kan ook vervuiling zijn geweest ergens. We gaan het nog horen. Ik heb de zoektocht naar 3-MMC eigenlijk al opgegeven, dus nu ben ik van plan maar wat (geteste) 2-MMC in te slaan voor af en toe wat leuks, met de bijbehorende verwachtingen.

ManPaardKrokodil

Bewuste gebruiker
Ik heb inmiddels van al die keren dat ik “3-MMC” heb gekocht inmiddels een redelijke hoeveelheid 2-MMC, maar ik ben er nog niet uit waar of wanneer ik dat nu zou willen gebruiken. De meeste ervaringen hier zijn maar gematigd positief… op z’n best

zweefmolen

Ik heb inmiddels van al die keren dat ik “3-MMC” heb gekocht inmiddels een redelijke hoeveelheid 2-MMC, maar ik ben er nog niet uit waar of wanneer ik dat nu zou willen gebruiken. De meeste ervaringen hier zijn maar gematigd positief… op z’n best
Het is een stukje minder heftig en minder op de serotonine en dat maakt het voor mij aangenamer in de dagen er na.

Het is wel een kwestie van de juiste verwachtingen. Als je de 3M kick verwacht is er kans dat je teveel en te lang gaat bijnemen met alle negatieve gevolgen van dien, vooral op het cardiovasculaire in mijn ervaring. Goed om vantevoren een totaal aan doses af te wegen en de rest ergens weg stoppen waar je er niet makkelijk bij kunt.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Er is geen "nieuwe 3mmc" die in de rondte gaat.
Nou kom ik er zelf ook net pas achter dat juist 3mmc weer met een opmars bezig is. Dimms krijgen steeds meer positieve 3mmc uitslagen. Gezien over de laatste 12maanden. Dit kwam ik pas tegen nadat ikzelf verbaasd was dat er zo even 3m geleverd werd . Alles precies zoals we het herinnerden.. onmiskenbaar 3mmc... geen labtest maar ervaringen van 2 figuren die vaker dan eens verschillen mmc's hebben gehad en het al lang zoeken om weer de echte te vinden.

Dus extra opletten want hier zien die gasten die troep verkopen snel kansen....
Hmm in zuid-Nederland zit wel een 4-mmc lab ergens denk ik. Zuiver en goedkoop.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Leuk hè, zo’n stoffen verbod.
Nog onveiliger maken. Snap het niet.

Bovenaan