1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waarschuwing: volumetrisch doseren poedermengsels is onmogelijk.

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door acht.zes, 14 aug 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Hallo!

Ik wil even iets duidelijk maken.

Er schijnen dus vendors te zijn die zeer potente stoffen aanlengen met een ander poeder, en suggereren dat hiermee veilig gedoseerd kan worden. Dit is dus niet het geval.

Voorbeeld, zo heb ik kennis genomen dat er in mijn vriendenkring een mengsel van etizolam/druivesuiker in de verhouding 1/30 rondgaat, en men is in de veronderstelling dat als men 31mg neemt van dat mengsel dat je dan altijd 1mg etizolam naar binnen krijgt.

Maar je kan poedermengsels helemaal niet gelijkmatig mengen, dat is gewoonweg onmogelijk. Dus als je 30mg neemt van zo'n 1/30 mengsel etizolam/druivensuiker dan heb je dus geen idee hoeveel etizolam je binnenkrijgt. In theorie zou je zelfs nul gram etizolam kunnen en binnenkrijgen, en zelfs 30mg etizolam en alles daartussen.

Mensen die zich aan dit soort poedermengsels wagen spelen met vuur, deze belachelijke methode vraagt om ongelukken. Dus raad ik iedereen aan die zo'n poedermengsel in huis heeft deze meteen weg te kieperen omdat er niet veilig mee te doseren valt.

Dat moest ik toch even van mijn hart.

BadassPsycho, Chillax, AphexTwin en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. ketakoekjes

ketakoekjes Bewuste gebruiker

Dit doen ze ook met fentanyl, nergens voor nodig omdat je het ook kan oplossen in water. Gelukkig zijn er ook vendors die neussprays verkopen.

3. acht.zes

@ketakoekjes
    Ik maak zelf m'n neussprays, is heel gemakkelijk.

Maar ik ben toch wel met stomheid geslagen toen ik vernam dat er vendors zijn die dus suggereren dat je met poedermengsels ook volumetrisch kan doseren en zelfs dat soort poedermengsels verkopen, en dat ik zulk soort poedermengsels zelfs aantrof bij vrienden van me.

4. ketakoekjes

ketakoekjes Bewuste gebruiker

@acht.zes om eerlijk te zijn wist ik niet dat volumetrisch doseren gevaarlijk was. De apotheek doet het toch ook met pilletjes?

5. acht.zes

@ketakoekjes
    Ik heb het niet over apothekers en pillen, ik geef gewoon aan dat dit soort poedermengsels onveilig zijn aangezien je er niet veilig mee kan doseren.

Met poeders die in de juiste vloeistoffen opgelost worden is het een heel ander verhaal, dat is dus wel behoorlijk veilig.

Pillen werken met stoffen die worden gebonden aan bindmiddelen, dat is weer iets geheel anders dan het mengen van poeders of het oplossen van poeders in vloeistoffen.

Iedere methode heeft zijn eigen regels, je moet niet denken dat wat voor de ene methode geldt ook maar opgaat voor een andere methode.

6. Zinnentuimel

Zinnentuimel Experimenterende gebruiker

Misschien een domme vraag. maar waarom kan je poeders nooit gelijkmatig mengen?

7. acht.zes

omdat het ene poeder zich niet automatisch gelijkmatig verspreid in het andere poeder, wat dus wel het geval is bij poeders in oplosvloeistoffen.

8. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

@acht.zes je hebt hier zeker een goed punt. We hadden het er op Kik ook even over.
    Erg stom en gevaarlijk dat sommige vendors het wel zo gemixt verkopen. Vaak met Inositol.

Ergens zegt mijn eigenwijze brein ook dat het risico op zich nog wel meevalt. Natuurlijk niet met stoffen die ver onder de 1mg werkzaam zijn. Maar vanaf 1mg zou het toch redelijk moet kunnen als je het maar erg lang en goed gemixt hebt.

Maar mijn veilige en rationele brein zegt dan... Waarom zou je het risico nemen?

Dus erg bedankt voor de waarschuwing. Ik zie af van dit soort mengsels.

Fenrir, Portobello en acht.zes vinden dit leuk.
  9. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Met fentanyl analogen in (specifiek) poeder wordt meestal nog een emulgator tussenstap gebruikt. Maar ik treed openbaar liever niet teveel in detail. :')

Van wat ik begreep lost enkel de HCL variant van Fentanyl (analogen) op in water, beetje specifiek detail maar kan soms relevant wezen. Van wat ik begreep komt er sporadisch freebase voor wat minder/niet water oplosbaar is maar quote mij er niet op.
    Het kan wel met specifieke stoffen en een specifieke emulgator, maar niet iets waar je als leek mee wilt gaan klooien. Paupers vermengen nog wel eens coke met druivensuiker in de magnetron, maar dan heb je het natuurlijk niet over een milligram potente substantie.

Wat je bijvoorbeeld nog wel eens ziet met slecht oplosbare stoffen is dat ze in eens neusspray naar de zijkant tegen het plastic willen afdrijven en dan daar concentraties vormen. Ook komt het wel voor dat deze verhit worden om sneller op te lossen maar bij het afkoelen weer 'herkristalliseren'/samenklonteren. Er kan ook gewoon een laagje concentratie naar de bodem zakken wat je niet meteen goed ziet, etc.

Er wordt normaal gesproken zogezegd uitgegaan van het equilibrium basisprincipe. Dat kun je bijvoorbeeld denken aan wanneer je koffie in water gooit en het water gelijkmatig zwart wordt. Bepaalde stoffen zullen zodra ze in contact komen altijd proberen een perfect balans aan te gaan. Wanneer je een poeder bovenop een poeder gooit vindt er geen scheikundige reactie plaats en vindt dit proces dus ook niet plaats.

Wanneer je druivensuiker verhit kan het tot bepaalde hoogte vloeibaar worden, reactie aangaan en herkristaliseren, maar erg serieus kun je dit niet nemen wanneer het dermate potente stoffen betreft denk ik. Benzodiazepines (en Etizolam) zijn daarnaast ook hydrofoob. Het is denk ik wel mogelijk maar ik acht de kans vrij groot dat het gekloot is voortkomend uit overgeneralisatie. Etizolam en Druivensuiker gaan direct geen betrouwbare reactie aan.

Zinnentuimel vindt dit leuk.
  10. Buu

Buu Belezen gebruiker

Zojuist van dit exacte mengsel twee caps van +-120-140mg poeder klaargemaakt voor koment Decibel weekend :(

Ik snap je bericht, maar is het niet zo dat dit in de farmacie (en zo zijn er nog tig voorbeelden te noemen) ook kan gebeuren.

Evenals XTC pillen. Volgens jouw theorie kan je een pil in je handen krijgen met alleen bindmiddel.

11. שמש

שמש Wijs gebruiker

Dan zou dat voor een middel als coke ook moeten gelden? Cocaïne-levamisole-phenacetin-lidocaïne. Of mengt dit wel goed? Ik heb er in elk geval nooit van gehoord. Heb je hier bronnen van? (met link naar een website)

12. pinkie

pinkie Belezen gebruiker

13. Zinnentuimel

Zinnentuimel Experimenterende gebruiker

Het maakt wel sense eigenlijk. Als je een pak muesli met vruchten koopt zitten die ook nooit altijd evenredig verdeeld in dat pak. Bovendien zouden zware deeltjes in theorie naar beneden moeten zakken.

In pep/coke-mengsels zal het niet zoveel uitmaken. Vaak schep je toch meerdere keren waardoor het gemiddeld wel ongeveer zal kloppen. Maar dat hoeft niet altijd natuurlijk. Met pillen hetzelfde. Dat is ook een mengsel wat ze in malletjes drukken. Je ziet ook wel eens dat bepaalde pillen een grote range in inhoud kunnen hebben (varierend van 150-250mg bijv., daar wordt dan ook vaak voor gewaarschuwd door Trimbos oid). Bovendien kan een pil zelf ook weer een bepaalde spreiding hebben, waarbij alle werkzame stof in de ene helft van de pil kan zitten.

Met potente stofjes zoals etizolam, of andere benzo’s, maar ook bepaalde pyschedelica is het denk ik wel meer tricky dan met pep of coke. Daar komt de dosering immers veel nauwer.

Jmths vindt dit leuk.
  14. שמש

שמש Wijs gebruiker

Mezelf vindt dit leuk.
  15. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Coke extractie gebeurt vaak met benzine of andere fossiele brandstof wat dan vervolgens weer verdampt wordt. Als je het bijvoorbeeld simpelweg bij de benzine in dondert en mengt zou je een aardig gelijke verdeling kunnen krijgen. Maar ik wil er niet teveel op in gaan omdat het geheid door kneusjesvolk wordt opgepikt.

Als je cocaïne met druivensuiker in de magnetron gooit krijg je geen perfecte verdeling in ieder geval maar omdat coke niet milligram potent is maakt dat minder uit. Ik denk trouwens niet dat je een site gaat vinden die uitlegt hoe je drugs moet versnijden.
    Pillen die niet gelijk verdeeld zijn zijn wel bekend. Je kunt een helft met heel weinig actief bestandsdeel en een helft met heel veel actief bestandsdeel hebben. Hier gaat het over miligram actieve bestandsdelen die aanzienlijk veel potenter zijn wat het verhaal ook wel wat verandert.

16. שמש

שמש Wijs gebruiker

De link die ik vroeg had overduidelijk betrekking op de stelling dat poeders niet gelijkmatig gemengd kunnen worden :)

& In mijn coke vraag bedoelde ik cocaïne hydrochloride, aangezien we het over poeders hadden...

Je opmerking over mg-potentie ben ik het mee eens.

17. DopeSick

DopeSick Newbie

weet iemand hoe je met de poeders kan scheiden bijvoorbeeld etizolam en inositol kan scheiden?

18. ATGC

ATGC Belezen gebruiker

Volgensmij is het eerder een risico dan een onbruikbare methode. Dit risico komt door verschillende eigenschappen van de deeltjes die je mengt. Grootte, dichtheid, statische lading e.d. kunnen voor een ongelijkmatige menging zorgen. Enige mg variatie is bij het ene middel geen issue maar bij het andere een levensgevaarlijk probleem.
    Op farmaceutisch niveau kan het natuurlijk wel, de bron voor pillen met nauwkeurige (sub) mg doses is uiteindelijk een poeder met een klein deel werkzame stof.

Bij oplosmiddelen elimineer je de issue met ongelijke verdeling geheel omdat een poeder op molecuulbasis uit elkaar wordt getrokken en bij minimaal roeren meestal al goed is verdeeld.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Waarschuwing volumetrisch doseren
  1. Jmths
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    1.365
  2. souldeep
    Reacties: