Wanneer slapen na speed

Toetje

Newbie
Ik doe af-en-toe speed, heb afgelopen nacht zo'n 5 sleutelpuntjes speed op. De eerste rond twaalf uur in de avond, laatste was rond vijf uur vanochtend, daarna nog even doorgefeest en naar huis gegaan (rond 8 uur).

Eenmaal daar en alleen begint het feest. Ik lig in bed: waarom voel ik mijn hart? Heb ik niet teveel op? En dan nog het schuldige-ik-heb-speed-op gevoel. Inmiddels is het half 10 'sochtends en ik kan nog niet slapen. De TV gaat aan, met moeite prop ik een bakje vla, een glas multivitamine en een veel te droog koekje in mijn mond. Mijn wangen doen zeer, mijn tong voelt als schuurpapier en ik hoop dat niemand heeft gezien dat 'ik wat op heb' onderweg naar huis. De paranoïde slaat toe! Slapen gaat nu zeker niet meer lukken.

Ik verveel me, zit in mijn gedachten, maar heb zeker niet genoeg energie om nog wat te ondernemen, maar ook niet om te slapen. Mijn lichaam is moe, mijn stem is schor en ik lig wat op de bank. Slapen gaat hem niet worden, ik voel me wat rot, maar niet moe Gelukkig was er een vriend die rond een uurtje of 12 nog wakker was, hij kwam langs en verteld dat hij altijd door blijft snuiven tot een uur of vier smiddags, zodat hij savonds tot een uur of negen door kan gaan en daarna gelijk als een blok in slaapvalt. Is dat ook echt beter om te doen? Want zoals nu ziet het er naar uit dat ik vanavond, wel wat vroeger dan normaal, pas weer voor het eerst slaap. Volgens hem is het in ieder geval heel slecht om na speed nuchter je slaap nog uit te stellen.

Is het dus beter om:
- De laatste lijn later te leggen, zodat je tot de avond doorkomt en daarna te gaan slapen
- Gelijk met de comedown proberen te gaan slapen
- Niet tussendoor te slapen tot de avond wanneer je normaal naar bed gaat

Heeft iemand hier een zinnig antwoord op?

Laatst bewerkt:

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Gelijk gaan slapen. Niet uitstellen. Je wilt niet weten wat er allemaal kan gebeuren als je te lang wakker bent.
Neem het risico maar niet. Speed put je mentaal en fysiek helemaal uit. Als je dan door blijft gaan dan leef je echt op het randje.

Dus op bed gaan liggen en proberen . Lukt het echt niet? Dan maar een nachtje plafonddienst. Bij nood zijn er nog benzo's maar daar zou ik mij niet aan wagen.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Volgens hem is het in ieder geval heel slecht om na speed nuchter je slaap nog uit te stellen.
Drugsproblemen oplossen met drugs is altijd een slecht idee, zodra je weer nuchter en uitgerust bent zul je inzien hoe slecht dit idee is. Het enige dat slecht is is zijn copingsmechanisme en het feit dat deze eikel dit andere mensen suggereert. Maar voel je vrij het voorbeeld van deze stumper te volgen, sommige mensen kunnen er maar op 1 manier achter komen.
óf gewoon de hele nacht skippen en de avond erna weer zoals normaal naar bed gaan?
Gewoon niet doen.

Toetje

Newbie
Bedankt voor jullie antwoord!

Ik heb vandaag overdag slechts een halfuurtje kunnen bijslapen, meer lukte echt niet. Al ben ik ook niet veel verder dan de bank gekomen. Terwijl de speed echt niet meer zou moeten werken na zo'n 15 uur, lijkt mij? Ik ga in ieder geval proberen écht te slapen straks. Hopen dat er morgen geen kater 2.0 komt.

Maar aan de andere kant, wanneer je dus 's middags slaapt heb je wel weer kans dat je in de avond niet/minder slaapt. Is dat niet net zo slopend?

Laatst bewerkt:

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
slopend? Je kan niet harder kapot gaan dan lang aan de speed zitten geloof mij maar. Gewoon slapen wanneer je dat kan en kun je dat niet dan plafonddienst draaien en blijven proberen. Rust.

Rupsen God ❤

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Meteen naar bed gaan en proberen te slapen ben ik zelf dan weer geen fan van. Buiten dat het mij niet lukt, word ik ook intens ongelukkig en gestrest van zo'n plafonddienst. Jij ook heb ik zo het idee.
De laatste lijn om MAX 8 uur s'ochtends leggen is prima, maar later ook echt niet. Zeer zeker niet bijpakken, dat kan een drugsprobleem juist in de hand werken. Gewoon wakker blijven de hele dag is iets wat voor mij persoonlijk perfect werkt, en vervolgens s'avonds gewoon lekker op tijd naar bed. Wat ik wel aanraad is om de hele dag goed je rust te pakken, dus op de bank blijven liggen of in bed tv kijken. Met een beetje geluk val je automatisch in slaap, maar dan lig je in ieder geval niet de hele tijd te piekeren over het feit dat je niet kunt slapen. Vervolgens raak je juist zo gestrest over het feit dat het niet lukt, dat je vervolgens door die stress nòg moeilijker kunt slapen. Ik ga zelf in ieder geval zo om met speed als met psychedelica, en dat werkt.
De dag na speed is altijd vervelend, dat is iets waar je doorheen moet. Middelen als speed en psychedelica waarvan je van jezelf weet dat je er niet op kunt slapen, neem ik persoonlijk uitsluitend op vrijdagavond. Dan kan ik zaterdag én zondag goed uitrusten, want dat heeft je lichaam echt wel nodig. Middelen waarvan je zelf weet dat je daar wat makkelijker op kunt slapen wanneer je dat zelf wilt (voor mij is dit bijvoorbeeld MDMA en cocaïne) kun je dus rustig op een zaterdag nemen. Wellicht een idee? :)

Snelle peppie

Experimenterende gebruiker
Reken altijd voor speed minimaal 8 uur niet slapen, na die 8 uur voel je na veel gebruik meestal je hart, logisch!!
Je hebt slaap in te halen en je hebt je lichaam helemaal uitgeput je voelt je lichaam zo erg omdat het dan net uit je systeem is.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Als ik het eenmaal licht heb zien worden is het voor mij beter om het tot de avond uit te zingen dan om in de ochtend of overdag te gaan slapen.
Een nachtje doorhalen brengt me namelijk niet uit mijn ritme, maar overdag slapen wel.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Als ik het eenmaal licht heb zien worden is het voor mij beter om het tot de avond uit te zingen dan om in de ochtend of overdag te gaan slapen.
Een nachtje doorhalen brengt me namelijk niet uit mijn ritme, maar overdag slapen wel.
Precies dit ja... Soms nam ik nog een klein puntje in de ochtend om nog een beetje leuk de dag door te komen na doorhalen. Maar dan wel daarbij laten natuurlijk. Dit scheelt echt zoveel meer dan volledig uit je slaapritme gekickt worden door 's ochtends te gaan slapen.

MDMAZIING

Badass junkie
Minimaal 12 uur na je laatste nakkie. (ligt er ook aan hoeveel je gesnoven hebt natuurlijk).. maar ga er maar niet vanuit.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik ben net als de heren hierboven geen fan van meteen proberen te slapen. Lukt toch niet. Als ik speed heb gebruikt ga ik er standaard vanuit dat ik een nacht oversla, en ga ik pas de volgende nacht slapen (vaak kost dat zelfs nog enige moeite omdat ik nog een klein ‘puntje’ overdag genomen heb). Dit werkt beter voor mij dan me overdag in bed te gaan liggen opvreten.

Je gaat echt niet dood van een nacht doorhalen hoor, het gevaar zit hem pas in dit meerdere nachten achter elkaar doen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
slopend? Je kan niet harder kapot gaan dan lang aan de speed zitten geloof mij maar. Gewoon slapen wanneer je dat kan en kun je dat niet dan plafonddienst draaien en blijven proberen. Rust.

Lang aan de speed zitten is niet optimaal nee, maar ikzelf heb daar minder last van dan royaal aan de MDMA bijvoorbeeld of flink aan de alcohol. Zelf vind ik speed relatief vrij vergevingsgezind qua kater, zelfs als ik het behoorlijk bont heb gemaakt. ‘Blijven proberen’ zou voor mij daarnaast vooral stress opleveren en geen rust. Dit soort dingen zijn volgens mij gewoon persoonlijk.

KetaKech

Belezen gebruiker
Ik nam laatst om 8 uur s'ochtends nog een lijn (pittig dik ook) en sliep van 11 tot 13... Idk hoe ik het doe, maar heb mezelf leren slapen op speed.

Ik ben vooral uitgeput en wil gewoon lekker liggen. Ik geniet van de warmte en body high die ik nog heb en kom tot rust. Ik val dan meestal vanzelf in slaap voor een paar uurtjes.

Gewoon xvideo opzetten en de hand aan jezelf en elkaar slaan totdat je of jullie niet meer kunnen.Leuke daginvulling want de beleving is waanzinnig en je uithoudingsvermogen daar zullen de buren zelfs wauw van zeggen zodra de beleving daar is.Want remmingen en grenzen verdwijnen eenmaal in die beeldbuis.De tijd vliegt voorbij en je wordt ook nog moe van de "fitness".
LET EROP!
Zou je dit eens doen dan kijk uit dat je de volgende keren niet vanaf t begin van je gebruik dat gaat doen want dan ruk je jezelf voordat je t weet zo uit het normale leven een wereld in die oh zo geniaal maar ook oh zo gestoord en verwoestend is.Nou, is dat ook weer opgelost.
Veel plezier en slaap lekker!

Bovenaan