• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Was het mijn aura ?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

geflipt

Bewuste gebruiker
Ik ben bipolair. Man, 40. Ik heb een bijzondere uitzondering binnen mijn ziekte en die heet 'ultra-rapid cycling'. Feitelijk betekent het dat ik, zonder aanleiding, plots kan beginnen schommelen tussen volle manie en diepe depressie. Dit vaak wekenlang, met soms ettelijke stemmingsomslagen per dag. Tijdens zo'n episode kunnen vreemde dingen gebeuren, en werkt medicatie simpelweg niet meer.

Tijdens mijn laatste episode heb ik iets bijzonders meegemaakt. Ik sliep gemiddeld drie uur per dag, en na twee maanden begon mijn lichaam het te voelen. Ik was op, 10 kilo lichter, maar op een vreemde manier wist ik nog te functioneren.

Op een avond zit ik in de zetel bij een vriendin. We keuvelen. Plots wil ik iets van mijn gezicht vegen. Terwijl mijn hand mijn blik passeert merk ik een vreemdsooftig licht op. Ik wil mij focussen maar het is weg.

Even later kijk ik naar mijn hand, beweeg het een beetje, en daar is het weer. Dit keer blijft het hangen. Als ik mijn hand beweeg, probeert het te volgen. Als een golf. Van paars tot roze.

Het was een prachtige ervaring. Nog vele malen daarna kreeg ik dit schouwspel van licht en kleur te zien. Soms ging het verder naar mijn arm door. Het heeft mij nooit gestoord, of beangstigd. Ik dacht altijd dat het hallucinaties waren door de ziekte en het slaaptekort. Tot ik erover sprak met een vriendin die wat spiritueler was dan ik. Zij begon me eerst uit te vragen over drugs, mijn 'staat' op die momenten,... Maar haar oordeel was simpel: 'Je hebt je eigen aura gezien!'. En dat was kennelijk iets speciaals.

Mijn vraag is nu heel simpel 'Kan het dat ik fragmenten van mijn eigen aura heb gezien?'

Madsmoker

Experimenterende gebruiker
Nee zou nog eerder gewoon een zonnestraal kunnen zijn geweest die op je hand lande precies in die positie, ik ben zelf niet heel erg van de spirituele dingen maar ik geloof wel dat misschien een ayahuasca sessie je zou kunnen helpen met eventuele nare ervaringen die je meemaakt misschien zou je ervaringen die je normaal als negatief beleeft als iets moois kunnen ervaren.

geflipt

Bewuste gebruiker
Nee zou nog eerder gewoon een zonnestraal kunnen zijn geweest die op je hand lande precies in die positie, ik ben zelf niet heel erg van de spirituele dingen maar ik geloof wel dat misschien een ayahuasca sessie je zou kunnen helpen met eventuele nare ervaringen die je meemaakt misschien zou je ervaringen die je normaal als negatief beleeft als iets moois kunnen ervaren.
Bedankt voor de tip maar ik mag geen DMT door mijn Lithium...

Ganggang💯

Badass junkie
Ik ben bipolair. Man, 40. Ik heb een bijzondere uitzondering binnen mijn ziekte en die heet 'ultra-rapid cycling'. Feitelijk betekent het dat ik, zonder aanleiding, plots kan beginnen schommelen tussen volle manie en diepe depressie. Dit vaak wekenlang, met soms ettelijke stemmingsomslagen per dag. Tijdens zo'n episode kunnen vreemde dingen gebeuren, en werkt medicatie simpelweg niet meer.

Tijdens mijn laatste episode heb ik iets bijzonders meegemaakt. Ik sliep gemiddeld drie uur per dag, en na twee maanden begon mijn lichaam het te voelen. Ik was op, 10 kilo lichter, maar op een vreemde manier wist ik nog te functioneren.

Op een avond zit ik in de zetel bij een vriendin. We keuvelen. Plots wil ik iets van mijn gezicht vegen. Terwijl mijn hand mijn blik passeert merk ik een vreemdsooftig licht op. Ik wil mij focussen maar het is weg.

Even later kijk ik naar mijn hand, beweeg het een beetje, en daar is het weer. Dit keer blijft het hangen. Als ik mijn hand beweeg, probeert het te volgen. Als een golf. Van paars tot roze.

Het was een prachtige ervaring. Nog vele malen daarna kreeg ik dit schouwspel van licht en kleur te zien. Soms ging het verder naar mijn arm door. Het heeft mij nooit gestoord, of beangstigd. Ik dacht altijd dat het hallucinaties waren door de ziekte en het slaaptekort. Tot ik erover sprak met een vriendin die wat spiritueler was dan ik. Zij begon me eerst uit te vragen over drugs, mijn 'staat' op die momenten,... Maar haar oordeel was simpel: 'Je hebt je eigen aura gezien!'. En dat was kennelijk iets speciaals.

Mijn vraag is nu heel simpel 'Kan het dat ik fragmenten van mijn eigen aura heb gezien?'
Zolang je het als positief hebt ervaren lijkt me het prima om het de naam aura te geven. Kan ook een bijwerking van je medicatie/episode/slaaptekort zijn. Als ik weinig heb geslapen wordt mijn HPPD ook intenser en de tracers heftiger.

Madsmoker

Experimenterende gebruiker
Zolang je het als positief hebt ervaren lijkt me het prima om het de naam aura te geven. Kan ook een bijwerking van je medicatie/episode/slaaptekort zijn. Als ik weinig heb geslapen wordt mijn HPPD ook intenser en de tracers heftiger.
Even geheel iets anders hoor, HPPD hoe heb je dat gekregen. Ik ben groot fan van LSD maar ik wil geen HPPD riskeren. Sorry als ik brutaal overkom.

Ganggang💯

Badass junkie
Teveel gecombineerd in één weekend. Ik heb het wel gepost hier. Zal kijken of ik het kan vinden.
Ik weet niet of je trots moet zijn op zulke aantallen. Heb zelf een keer dit gebruikt op een festival en daar heb ik nog altijd spijt van:
Hasj
Wiet
Wodka
Speed
Coke
Mdma
6-apb
3-mmc
GHB
Ketamine

Toch wel echt een dieptepunt in mijn leven. Daar heb ik ook hppd aan over gehouden.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik dacht altijd dat het hallucinaties waren door de ziekte en het slaaptekort.
Ik denk dat je gelijk hebt. Twee maanden lang gemiddeld 3 uren per nacht slapen. Vind je het gek dat je dan dingen gaat zien?

Tja en wat als het wel je "aura" was? Wat kun je daarmee?

Zelf ben ik zeer gericht op het spirituele maar zie niet in wat kleuren zien daarmee te maken heeft.

geflipt

Bewuste gebruiker
Ik denk dat je gelijk hebt. Twee maanden lang gemiddeld 3 uren per nacht slapen. Vind je het gek dat je dan dingen gaat zien?

Tja en wat als het wel je "aura" was? Wat kun je daarmee?

Zelf ben ik zeer gericht op het spirituele maar zie niet in wat kleuren zien daarmee te maken heeft.
Oei, je klinkt haast boos...

Ik bedoelde hier niks verkeerds mee of zo. Het vond ook allemaal plaats in een tijd waarin ik me meer openstelde voor het spirituele. Vandaar ook mijn vraag.

Ik wil gerust meegaan in de stelling dat het simpelweg hallucinaties waren door slaaptekort. Maar geef toe dat een mens zich soms dingen afvraagt. Nogmaals, vandaar ook mijn vraag.

Hoe dan ook neem ik vrede met je antwoord. Bedankt hiervoor. Nu een korte meditatie om dit te verteren.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@geflipt

Boos? Welnee joh, helemaal niet. :grin:

Maar ik vind het wel een beetje pseudo-spiritualiteit. En er is ook gewoon veel oplichting rondom aura's zien en dergelijke. Ik bedoelde het niet verkeerd of zo, maar gewoon letterlijk: wat kun je ermee om een eventuele aura te zien? Praktisch gezien?

Maandenlang maar 3 uren gemiddeld per nacht slapen en dan vervolgens gekke dingen zien. Volgens mij is het dan gewoon 1+1=2. :wink: Je zou erg uitzonderlijk zijn als je geest dan nooit gekke dingen zou doen.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan