Wat als je elk weekend 1 avond coke gebruikt

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Anoniemus

Experimenterende gebruiker
Hoi,

Ik.heb een vraag....

1 avond per 7.dagen een snuifje coke als er een gezellig.feesje is.

Zou dit heel.erg schadelijk.zijn.
Zou ik snel tolerantie.opbouwen.

Iemand hier op het forum die dit mischien ook doet....?

Revolutionair

Bewuste gebruiker
Hoi,

Kort gezegd begint het bij iedereen zo.
Sommige slaan er in door en sommige kunnen het wel bij af en toe houden.

Waar gebruik je het bij?
Alcohol?
Want dan ga je snel de link leggen als je aan de alcohol gaat.
En ga je cravings krijgen naar coke elke keer wanneer je een drankje drinkt.

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Cocaïne is voor schadelijk voor je hart. Zeker als je elke week coke gaat snuiven dan is de kans op een hartaanval groot.

Cocaïne grijpt ook rechtsreek in op een deel van het brein dat betrokken is bij genotsgevoelens en beloning van gedrag. Als dat deel sterk geprikkeld wordt dan ontstaat er een sterke associatie tussen gebruik van cocaïne en genotgevoelens. Het punt is dat cocaïne maar kort werkt. Daardoor moet je vaak bijnemen. Elke keer dat je weer een dosis neemt dan krijg je weer nieuwe genotsgevoelens. Zo ontstaat er een steeds sterkere koppeling in het geheugen tussen coke en genot. Lang verhaal kort: cocaïne is heel verslavend.

Hoe het meestal gaat is zo: iemand gebruikt af en toe cocaïne. Dat gaat lang goed. Maar als die persoon dan last krijgt van veel stress of een nare situatie, dan wordt de cocaïne op zaterdag steeds meer een moetje. Een verjaardag of een personeelsuitje sla je dan maar over, want het is zaterdag en je hebt je coke verdiend. De zaterdagavonden dat je coke snuift worden steeds langer, en langer, en langer, totdat je het hele weekend van vrijdagmiddag tot zondagavond duurt. Nouja, je snapt het al.

Daarbij veroorzaakt regelmatig gebruik cocaïne schade aan de delen van het brein die betrokken zijn bij beloningsprikkels. Dat kan leiden tot druk en impulsief gedrag, verminderde controle over bewegingen van de armen en benen, geheugenverlies, concentratieproblemen, impotente en de Ziekte van Parkinson.

En dan vergeet ik nog de gebitsproblemen door het kaakschaatsen, de schade aan het neusslijmvlies vanwege het snuiven, de kans op seksueel overdraagbare aandoeningen zoals hepatitis als je snuifbuisjes deelt, de kans op vervelende vervuiling en het feit dat cocaïne best wel duur is.

Anoniemus

Cocaïne is voor schadelijk voor je hart. Zeker als je elke week coke gaat snuiven dan is de kans op een hartaanval groot.

Cocaïne grijpt ook rechtsreek in op een deel van het brein dat betrokken is bij genotsgevoelens en beloning van gedrag. Als dat deel sterk geprikkeld wordt dan ontstaat er een sterke associatie tussen gebruik van cocaïne en genotgevoelens. Het punt is dat cocaïne maar kort werkt. Daardoor moet je vaak bijnemen. Elke keer dat je weer een dosis neemt dan krijg je weer nieuwe genotsgevoelens. Zo ontstaat er een steeds sterkere koppeling in het geheugen tussen coke en genot. Lang verhaal kort: cocaïne is heel verslavend.

Hoe het meestal gaat is zo: iemand gebruikt af en toe cocaïne. Dat gaat lang goed. Maar als die persoon dan last krijgt van veel stress of een nare situatie, dan wordt de cocaïne op zaterdag steeds meer een moetje. Een verjaardag of een personeelsuitje sla je dan maar over, want het is zaterdag en je hebt je coke verdiend. De zaterdagavonden dat je coke snuift worden steeds langer, en langer, en langer, totdat je het hele weekend van vrijdagmiddag tot zondagavond duurt. Nouja, je snapt het al.

Daarbij veroorzaakt regelmatig gebruik cocaïne schade aan de delen van het brein die betrokken zijn bij beloningsprikkels. Dat kan leiden tot druk en impulsief gedrag, verminderde controle over bewegingen van de armen en benen, geheugenverlies, concentratieproblemen, impotente en de Ziekte van Parkinson.

En dan vergeet ik nog de gebitsproblemen door het kaakschaatsen, de schade aan het neusslijmvlies vanwege het snuiven, de kans op seksueel overdraagbare aandoeningen zoals hepatitis als je snuifbuisjes deelt, de kans op vervelende vervuiling en het feit dat cocaïne best wel duur is.
Dus dan is pep een beter alternatief...

Anoniemus

Dat is net zo goed heel verslavend. Je kan er eveneens een hartaanval van krijgen en als je pep neemt dan weet je zeker dat je de hele nacht wakker blijft.
Geen last van niet kunnen slapen...

En ik hou het bij 1 avond.... niet de vrijdags en de zondag gebruiken...

Ganggang

Belezen gebruiker
Je bent op zoek naar een antwoord wat je hier niet gaat krijgen, hoe veel topics je ook opent.

Het is gewoon slecht voor je lijf en geest om elke week een stimulerende drug te gebruik, helemaal in combinatie met alcohol. En dan begin ik niet eens over het verslavingspotentieel.

Maar als je het toch wil doen, ga je gang en laat ons weten hoe het over een jaar met je gaat.

Anoniemus

Je bent op zoek naar een antwoord wat je hier niet gaat krijgen, hoe veel topics je ook opent.

Het is gewoon slecht voor je lijf en geest om elke week een stimulerende drug te gebruik, helemaal in combinatie met alcohol. En dan begin ik niet eens over het verslavingspotentieel.

Maar als je het toch wil doen, ga je gang en laat ons weten hoe het over een jaar met je gaat.
De trend onder de meeste jongeren en vrienden van me is uitgaan bijna elke week
En dan heel veel alcohol drinken vanaf je 16e toT nou zeg maar je 28ste.

Zou je dus kunnen constateren dat alcohol niet eens zo heel schadelijk is/ veel minder dan drugs...

Techneut

Belezen gebruiker
Coke is de enige drug waar ik spijt van heb dat ik er ooit aan begonnen ben. Bijna alleen maar vervelende herinneringen aan. Gebruik het daarom ook niet meer, en raad jou aan hetzelfde te doen. :)

Ganggang

Belezen gebruiker
De trend onder de meeste jongeren en vrienden van me is uitgaan bijna elke week
En dan heel veel alcohol drinken vanaf je 16e toT nou zeg maar je 28ste.

Zou je dus kunnen constateren dat alcohol niet eens zo heel schadelijk is/ veel minder dan drugs...
Waarom zou je dit constateren? Omdat iedereen het doet? Elke weken zuipen is ook schadelijk, op een andere manier uiteraard.

Natozlato

Bewuste gebruiker
Alcohol is ook schadelijk. Maar alcohol is de norm in onze cultuur. Het wordt als normaal beschouwd. Maar een paar glazen alcohol, daar sterven ook hersencellen van af.

Ik zou je 1 x per week coke nemen afraden. Het wordt dan echt een gewoonte, die sneller uit de hand loopt dan als je het doet bij speciale gelegenheden. Bovendien is het wel sterk verslavend.
Hou het speciaal.

Rivalrie

Bewuste gebruiker
1x per week lijkt mij net zo schadelijk als alcohol, al ben ik geen expert. Combineren van coke en alcohol lijkt mij extra schadelijk.

Waarom wil je eigenlijk coke gebruiken met uitgaan?

Ganggang

Belezen gebruiker
1x per week lijkt mij net zo schadelijk als alcohol, al ben ik geen expert. Combineren van coke en alcohol lijkt mij extra schadelijk.

52 keer per jaar een gram coke (en na verloop van tijd wordt dat meer ivm tolerantie) of elke zaterdag 10 bier?

Ik zou toch voor de 10 bier gaan denk ik. Alleen al om mijn neusslijmvliezen.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik ben ook geen expert, maar zelfs met gematigd cocaïne gebruik verhoog je het risico op hartklachten al aanzienlijk. Het risico op een hartinfarct is een uur na cocaïne gebruik naar schatting zelfs 24x hoger(!) dan normaal. Combineren met alcohol maakt het nog veel gevaarlijker, maar het lijkt me dat een paar biertjes op zichzelf een stuk minder gevaarlijk zijn dan een paar lijntjes.

Zelf begrijp ik niet waarom mensen voor deze schadelijke, gevaarlijke, dure en zo te horen vaak tegenvallende drug gaan.

Space Criminal

Bewuste gebruiker
De laatste keren dat ik coke gebruikte had ik telkens spijt dat ik het gedaan had. Zelfs als het nog actief was had ik al spijt.

Coke is de duivel. Het verkort je leven en vergroot je ego. Je doet jezelf te kort als je dit soort dingen gebruikt. Dit is niet de manier om een 'leuk' avondje te hebben. Is mijn mening.

Revolutionair

Bewuste gebruiker
Coke word vooral gebruikt als mensen dronken beginnen te worden.
Zo was het bij mij ook begonnen.
Ik was 23 ofzo en moest er niks van weten.
Op een avond zwaar dronken en toen zei een vriend neem maar een sleutel puntje en je bent weer goed.
En dat was ook zo en ik had meteen de smaak te pakken.
Dus daarom gaan die 2 hand in hand.
Het is ook belastend voor je lichaam.

Coke is de duivel.
Dat is het zeker!
Mensen die kilo's verkopen zitten vaak in de problemen.
En alle lagen daartussen ook.
Geen fijne business.
En de gebruikers komen er ook vaak mee in de problemen.
Vooral de basers!
Wij doen sinds een tijdje weer coke.
Soms loopt het een weekje uit de hand maar nu al heel lang niks meer genomen.
Blijf er niet meer in hangen.
Maar goede coke is zeker lekker.

PsyTekZ

Badass junkie
Tripreporter
Goeie zuivere coke heel af en toe met mate kan wel es lekker zijn. Dan heb ik het over 1 of 2 lijntjes en geen hele avond zitten snuiven.

Om het elk weekend te gaan doen zelfs 1 a 2 lijntjes dat is dan ook weer teveel van het goeie. Heb dat zelf ook een tijdje gedaan en ook in combinatie met alcohol. Als er wat gedronken word heb ik altijd die irritante craving naar een lijntje coke. Zoals hier al gezegd word, jouw brein legt heel snel de link tussen die 2 en vergeet dat niet snel. Ik spreek over 2 a 3 jaar later dat die craving tijdens alcohol gebruik er nog steeds is.

Het is ook de enige drug waarvan ik mijn hart voel kloppen in de borst. Pep, mdma,... hartslagverhogende middelen waar ik niets van merk. Maar met coke voel je gewoon dat je een tikkertje hebt die kloppen kan.

Mijn mening, doe het niet. Er zijn andere middelen die je van tijd tot tijd met afwisseling kan nemen. Maar als je coke niet kan houden bij heel af en toe een keertje. Blijf er dan af. Genoeg zelfzekere heer en meester cokeverslaafden die ook begonnen met elk weekend en die nog zeggen dat coke geen kwaad doet...

Anoniemus

Om wat rustig te worden en meer zelfvertrouwen om een mooie dame aan te spreken... met alcohol heb ik vaak dat ik domme dingen doe....

Ik wil liever niet mE meer helemaal volzuipen om los te komen dan liever een poedertje erbij

Snelleke Snel

Ik gebruikte vroeger eigenlijk nooit coke, totdat ik een vriend kreeg die het verkocht en zelf ook zeer regelmatig deed. Ik snapte niet waarom je eraan verslaafd zou kunnen zijn, maar daar ben ik achter gekomen.. Het gevoel in combi met drank is toch wel echt zo lekker, al gauw kwam het erop neer dat we ieder weekend 2 dagen aan de coke zaten, en regelmatig ook doordeweeks. Ik wil niet weten hoeveel pakken wij uiteindelijk hebben gebruikt, heb 7 jaar een relatie met hem gehad, dus reken maar uit. Ik bewaarde ook weleens voorraad voor hem, omdat hij er niet vanaf kon blijven, ik wel.. Nu jaren later zou ik dat ook niet meer kunnen, als het in huis is gaat het op, desnoods zelfs nog bijhalen. Op gegeven moment ging ik ook zelfs in m'n eentje gebruiken, want gvd wat smaakt het toch lekker zeker in combi met de drank. Ik wou dat ik er nooit aan begonnen was, ik denk dat ik me dood zou schrikken als ik zou weten hoeveel geld ik eraan heb verspild, hoe vaak ik wel niet naar de tyfus ervan was... Ik ben er sinds heel kort geleden gelukkig zelf een beetje klaar mee.. Ik krijg niet meer diezelfde high, voel me uiteindelijk klote en zwaar vertyft, en ik ben het gewoon zat omdat het zo prijzig is... en indd is het ook erg zwaar voor je hart, m'n hart klopte op zo'n nacht echt de pan uit, hele nacht sex op drank en coke, t is fckin lekker maar ik denk als je dat te lang doet je gewoon echt een keer dood neer valt.. Mja de reden dat ik er ook beetje klaar mee ben is omdat het spul ( in deze buurt) gewoon voelt als versneden tyfuszooi, heel ff een rush maar dat is heel gauw weer over, waarna ik me klote ga voelen en mezelf vervolgens de tering in zuip... Goeie coke is echt moeilijk te weerstaan (voor mij iig) dus ik ben eigenlijk blij dat ik daar momenteel niet zo makkelijk aan kan komen...(degene van vroeger die wel goeie shit had was ermee gestopt). Ik ben nu 7 jaar verder, dus kijk uit, ik waarschuw je alleen... Ik dacht dat ik daar nooit aan verslaafd zou raken, maar wat al eerder genoemd is, Coke is echt een duivel. Ik hoop dat ik er, in ieder geval voorlopig, vanaf kan blijven... het is het mij niet meer waard, maar als ik een keer weer een echte goeie coke kan fixen, weet ik niet wat ik doe..

T is echt een sluipdrugs ,

Succes

Anoniemus

Ik gebruikte vroeger eigenlijk nooit coke, totdat ik een vriend kreeg die het verkocht en zelf ook zeer regelmatig deed. Ik snapte niet waarom je eraan verslaafd zou kunnen zijn, maar daar ben ik achter gekomen.. Het gevoel in combi met drank is toch wel echt zo lekker, al gauw kwam het erop neer dat we ieder weekend 2 dagen aan de coke zaten, en regelmatig ook doordeweeks. Ik wil niet weten hoeveel pakken wij uiteindelijk hebben gebruikt, heb 7 jaar een relatie met hem gehad, dus reken maar uit. Ik bewaarde ook weleens voorraad voor hem, omdat hij er niet vanaf kon blijven, ik wel.. Nu jaren later zou ik dat ook niet meer kunnen, als het in huis is gaat het op, desnoods zelfs nog bijhalen. Op gegeven moment ging ik ook zelfs in m'n eentje gebruiken, want gvd wat smaakt het toch lekker zeker in combi met de drank. Ik wou dat ik er nooit aan begonnen was, ik denk dat ik me dood zou schrikken als ik zou weten hoeveel geld ik eraan heb verspild, hoe vaak ik wel niet naar de tyfus ervan was... Ik ben er sinds heel kort geleden gelukkig zelf een beetje klaar mee.. Ik krijg niet meer diezelfde high, voel me uiteindelijk klote en zwaar vertyft, en ik ben het gewoon zat omdat het zo prijzig is... en indd is het ook erg zwaar voor je hart, m'n hart klopte op zo'n nacht echt de pan uit, hele nacht sex op drank en coke, t is fckin lekker maar ik denk als je dat te lang doet je gewoon echt een keer dood neer valt.. Mja de reden dat ik er ook beetje klaar mee ben is omdat het spul ( in deze buurt) gewoon voelt als versneden tyfuszooi, heel ff een rush maar dat is heel gauw weer over, waarna ik me klote ga voelen en mezelf vervolgens de tering in zuip... Goeie coke is echt moeilijk te weerstaan (voor mij iig) dus ik ben eigenlijk blij dat ik daar momenteel niet zo makkelijk aan kan komen...(degene van vroeger die wel goeie shit had was ermee gestopt). Ik ben nu 7 jaar verder, dus kijk uit, ik waarschuw je alleen... Ik dacht dat ik daar nooit aan verslaafd zou raken, maar wat al eerder genoemd is, Coke is echt een duivel. Ik hoop dat ik er, in ieder geval voorlopig, vanaf kan blijven... het is het mij niet meer waard, maar als ik een keer weer een echte goeie coke kan fixen, weet ik niet wat ik doe..

T is echt een sluipdrugs ,

Succes
Dus eigenlijk een kut drugs....
Toch word het heel veel genomen..

Denk dat ik het maar
bij pep,xtc,psychedelica hou.
Zulke cravings heb ik ook een beetje met pep als ik in de disco bier heb gehad

Mezelf

Wijs gebruiker
Zelf begrijp ik niet waarom mensen voor deze schadelijke, gevaarlijke, dure en zo te horen vaak tegenvallende drug gaan.
Goede coke is echt wel heel lekker hoor. Ik doe tegenwoordig als ik een goed pakje heb al zo 4x. Kijk dan kost het nog maar 12eu voor leuk avondje. Alleen aan goede coke komen is voor velen nogal een probleem. Daarbij blijft het een drug die je snel in zijn greep kan krijgen waardoor je wel extra voorzichtig moet zijn. Mij ook overkomen eigenlijk en daar dan wel spijt van want heeft me wel veranderd die coke tijd, in negatieve vorm. Ik heb een heftigere speed tijd gehad maar die heeft me niet zo veel veranderd als dat coke heeft gedaan. Voor mijn gevoel dan natuurlijk.
Nu ik het gecontroleerd kan gebruiken en vaker echt goed spul heb, vind ik het echt wel lekker zo nu en dan een avondje met een drankje en een stickie. Maar dus wel zo lekker dat ook gevaarlijk is.
Betrap Mezelf er al op. Heb twee weekenden coke gehad. Wel weinig want maar max 150mg per weekend. Toch voel ik drang het dit weekend (nu) weer te nemen. Maar dat moet ik dus NieT doen :).

Wat dat betreft is coke gewoon erg gevaarlijk.

Snelleke Snel

Dus eigenlijk een kut drugs....
Toch word het heel veel genomen..

Denk dat ik het maar
bij pep,xtc,psychedelica hou.
Zulke cravings heb ik ook een beetje met pep als ik in de disco bier heb gehad
Tuurlijk wordt het veel genomen, zoals ik je wilde duidelijk maken, sluipt het erin... dat is juist de moraal van het verhaal..... beter niet aan beginnen dus als je al gevoelig bent.

Maarja moet je helemaal zelf weten verder, wilde alleen waarschuwen dat het je veel kan gaan kosten....je relaties/geld/ leven :wink:.

Ik ben ook niet heilig, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2,

Good luck!

Anoniemus

Tuurlijk wordt het veel genomen, zoals ik je wilde duidelijk maken, sluipt het erin... dat is juist de moraal van het verhaal..... beter niet aan beginnen dus als je al gevoelig bent.

Maarja moet je helemaal zelf weten verder, wilde alleen waarschuwen dat het je veel kan gaan kosten....je relaties/geld/ leven :wink:.

Ik ben ook niet heilig, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2,

Good luck!
De alcohol heeft me de relatie al gekost
Met pep en alcohol word ik juist rustig en scherp

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Mezelf
Ik geloof het wel dat goede cocaïne lekker is, maar dat wat je omschrijft als dat het je echt negatief heeft veranderd vind ik echt heel eng. Zelf ben ik er ook achtergekomen dat ik verslavingsgevoeliger ben dan ik eerst wou toegeven aan mezelf (denk aan steeds weer terugvallen met wiet bijvoorbeeld), dus ik zou er wel voor vrezen om er in korte tijd een verslaving bij te hebben. (niet dat ik nu echt problemen ondervind met wiet, gebruik het al een tijdje niet, maar het heeft een gewoonte om steeds weer terug te komen en dat ik mezelf er dan een beetje in "verlies" (beetje te sterk verwoord maar goed)). Ik snap je punt dat je met hele goede coke natuurlijk lang kunt doen, dus dat maakt die prijs dan wel weer wat goed. Natuurlijk blijf ik me ergens wel afvragen hoe dat dan zou voelen, zo'n coke high, maar het klinkt als iets wat me juist de verkeerde richting in zou drukken en dat kan ik me niet permitteren, dus kies ik ervoor om het nooit te doen.

Anoniemus

@Mezelf
Ik geloof het wel dat goede cocaïne lekker is, maar dat wat je omschrijft als dat het je echt negatief heeft veranderd vind ik echt heel eng. Zelf ben ik er ook achtergekomen dat ik verslavingsgevoeliger ben dan ik eerst wou toegeven aan mezelf (denk aan steeds weer terugvallen met wiet bijvoorbeeld), dus ik zou er wel voor vrezen om er in korte tijd een verslaving bij te hebben. (niet dat ik nu echt problemen ondervind met wiet, gebruik het al een tijdje niet, maar het heeft een gewoonte om steeds weer terug te komen en dat ik mezelf er dan een beetje in "verlies" (beetje te sterk verwoord maar goed)). Ik snap je punt dat je met hele goede coke natuurlijk lang kunt doen, dus dat maakt die prijs dan wel weer wat goed. Natuurlijk blijf ik me ergens wel afvragen hoe dat dan zou voelen, zo'n coke high, maar het klinkt als iets wat me juist de verkeerde richting in zou drukken en dat kan ik me niet permitteren, dus kies ik ervoor om het nooit te doen.
Dat denk ik nu dus ook haha

Mezelf

Wijs gebruiker
@Mezelf
Ik denk dat dat een juiste keuze is. Psychedelica is en blijft bij verre, veel lekkerder.
Ga je nog lekker op de ald? of hoe laat had je genomen?

Snelleke Snel

De alcohol heeft me de relatie al gekost
Met pep en alcohol word ik juist rustig en scherp
Uiteindelijk blijft het allemaal bende, als je te lang doorgaat op pep kun je ook veranderen, agressief worden boos worden op mensen (zonder goede reden) waardoor je ruzies kan krijgen en zo kun je ook relaties verliezen....

Het hoeft niet, maar is wel mogelijk dat je na jaren gebruiken veranderd...
Ik merk aan mezelf al als ik aan dé pep zit en (te) lang doorga, ik me aan iedereen en alles ga irriteren en onredelijk word..

Maarja dat is mijn ervaring, t is en blijft chemische teringzooi

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik denk dat dat een juiste keuze is. Psychedelica is en blijft bij verre, veel lekkerder.
Gelukkig, dan hoef ik het me niet te erg te betreuren dat ik nooit zal weten hoe het is. :wink:

Ga je nog lekker op de ald? of hoe laat had je genomen?
Nou ja, het is voornamelijk nog stimulatie, verder niet veel meer. Al heeft het me wel weer (zoals meestal) met een goed humeur achtergelaten. :grin: En met zin om weer eens écht te gaan trippen (niet deze slappe hap doseringen :tonguewink:). Het is alweer veel te lang geleden. Gek eigenlijk hoe ik er soms tijden geen zin in heb, terwijl het zo geweldig is om te doen. Maar ja, zo gaat dat soms...

Edit:

Had rond 1 uur vanmiddag genomen dus dat kan nog weleens laat worden vanavond realiseer ik me nu. :neutral:

Anoniemus

Uiteindelijk blijft het allemaal bende, als je te lang doorgaat op pep kun je ook veranderen, agressief worden boos worden op mensen (zonder goede reden) waardoor je ruzies kan krijgen en zo kun je ook relaties verliezen....

Het hoeft niet, maar is wel mogelijk dat je na jaren gebruiken veranderd...
Ik merk aan mezelf al als ik aan dé pep zit en (te) lang doorga, ik me aan iedereen en alles ga irriteren en onredelijk word..

Maarja dat is mijn ervaring, t is en blijft chemische teringzooi
Het is of heel veel zuipen of rustiger zuipen en wat pep erbij en geeN problemen blackouts en ruzie

Bovenaan