Wat doe je nu na je verslaving?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Dopemonster

Badass junkie
Dit nummer heel vaak luisteren

I'm not afraid
To take a stand
Everybody, come take my hand
We'll walk this road together, through the storm
Whatever weather, cold or warm
Just letting you know that, you're not alone

Holla if you feel like you've been down the same road ❣️

Laatst bewerkt:

Theotherone

Newbie
Is juist daardoor dat ik het leven enigszins aankan op deze rotgeregaliseerde wereld..
Sommigen hebben daar andidepri voor nodig..bij is ist dat andere

De Zandman

Badass junkie
Welnee. Men zegt wel dat je verslaafd bent voor het leven.
Of dat zo is, ik weet het niet maar ik heb i.i.g. na mijn stoppen met alcohol vele jaren geleden, het tot nu toe niet meer durven proberen om het eens een keertje te nemen.
Ik heb nogal wat mensen gezien die na een hele tijd geen drank meer hadden genomen, het toch weer een keer geprobeerd hebben en daardoor met een daverende dreun in een terugval geraakt waren.
Dat geeft te denken.
Kennelijk zit die verslaving er zo vast in, dat ook al heb je jarenlang niet gedronken, je na dat eerste glas weer volkomen los kunt gaan, terug de maalstroom van de verslavingsproblematiek in.
Ik ga het i.i.g. niet uitproberen!

LucidLucy

Bewuste gebruiker
Welnee. Men zegt wel dat je verslaafd bent voor het leven.
Of dat zo is, ik weet het niet maar ik heb i.i.g. na mijn stoppen met alcohol vele jaren geleden, het tot nu toe niet meer durven proberen om het eens een keertje te nemen.
Ik heb nogal wat mensen gezien die na een hele tijd geen drank meer hadden genomen, het toch weer een keer geprobeerd hebben en daardoor met een daverende dreun in een terugval geraakt waren.
Dat geeft te denken.

Ik ben vooral geschrokken door een verhaal toen ik vrij nieuw was in herstel. Was vlak daarvoor een jongeman geweest die na 5 jaar cleantijd weer dacht gecontroleerd te kunnen gebruiken. In een proces van enkele maanden liep dat van kwaad naar erger. Uiteindelijk heeft ie zelfmoord gepleegd.

Mijn ervaring met terugvallen tot dusver is dat ik gewoon verder ga waar ik gebleven was. Niet even een keertje wat nemen. Zo begint het met die insteek. Maar het resulteerde keer op keer direct in vrijwel dagelijks gebruik. En de lol is eraf, het gaat direct de ellende in zoals het was toen ik er helemaal doorheen zat.

Precies verder waar ik gebleven was.

Nou kan je zeggen, misschien is het anders na jaren cleantijd. Maar ik betwijfel het echt. Dat paadje in m'n hersenen kan misschien onkruid over groeien. Maar het is in no-time geschoffeld.

Of er dan nog verschil zit tussen 'addicts' en 'addicts of the hopeless variety' ga ik me maar niet over uitlaten. Mocht hier echt een onderscheid in zitten, dat neem ik maar aan dat ik in die laatste categorie zit. Dus ik sluit me graag aan bij deze uitspraak:

Ik ga het i.i.g. niet uitproberen!

GHBeterniet

Newbie
Meetings van NA, service op deze meetings, bellen met fellows (mensen die in herstel zijn), mediteren (big one), de 12 stappen schrijven en leven. En owja, recentelijk weer voor het eerst sinds de wederopstanding van Jezus weer een date gehad. 🤭

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan