1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat doet 1 puntje speed bij jou?

Discussie in 'Speed' gestart door De Dunne, 2 sep 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Als ik speed neem doe ik dat gepland en uitgerekend. Dus als ik weet dat ik minimaal een lang weekend vrij heb.
    Ik heb nog nooit spontaan, ongepland aande speed gezeten. Goed natuurlijk dat weet ik want dat voorkomt dat ik het te vaak neem. Ook neem ik dan meer dan enkele puntjes, meerdere lijnen.
    Dat betekent lang wakker, niet eten en een “volwaardige” speed ervaring incl de kater. Ik neem dus dan speed tot ik op het juiste niveau zit voor mij. Dat wisselt tussen de 100mg en de 150mg .

Nou vraag ik mij af wat nou 1 puntje doet? Ik lees regelmatig hier dat men 1 puntje neemt. Hier wat vragen:
    Waarom zou je “maar” 1 puntje nemen? Wat zijn de redenen?
    Welk effect geeft 1 puntje speed vergeleken met een “normale” hoeveelheid?
    Hoe lang werkt 1 puntje speed vergeleken een grotere dosering?
    Hoe zit het met eetlust/slaap met maar 1 puntje speed op?
    Hoe zit dat met de kater na maar 1 puntje speed?
    Hoe zit dat met de treshold als je zo weinig neemt en het gevaar daar van? Ik heb wel gehoord dat heel weinig nemen een gevaar is maar waar voor en waarom weet ik niet?

Misschien krijg ik naar aanleiding van de gegeven antwoorden nog meer vragen. Alvast bedankt!

2. Bas

Bas Wijs gebruiker

Soort van micro-doseren zoals je bij andere drugs ook kan doen. Het geeft een wat ander, milder effect met zijn eigen sterkte punten.

1 Puntje speed geeft bij mij best wel wat oppeppende effecten, maar ook weer niet. Ik wordt er in ieder geval vrolijker door en wordt ook echt minder snel moe. Ik heb minder te neiging om te gaan zitten, maar juist meer de neiging om iets te doen.

Geen idee, heb het geen enkele geteld eigenlijk. Ik heb er in ieder geval nog nooit een nacht van wakker gelegen.

Weinig last van, eten en slapen lukt gewoon. Gezien ik meer doe, werk ik die energie er ook uit waardoor ik moe genoeg ben om te slapen.

Nooit echt opgevallen, deze kater. Misschien was hij wel gewoon aanwezig, maar heb er weinig van gemerkt.

Hoe zit dat met de treshold als je zo weinig neemt en het gevaar daar van? Ik heb wel gehoord dat heel weinig nemen een gevaar is maar waar voor en waarom weet ik niet?
    Nog nooit van gehoord, dat het dan een gevaar is. Kan je dit verder uitleggen? ;p

3. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Volgens mij komt dat omdat je op die manier sneller tolerantie op bouwt dan dat als je "normaal" zou doseren. Ik heb dat ooit ergens gelezen en kan dat nu niet meer terugvinden natuurlijk, maar in zekere zin kwam het erop neer dat bij onder/net treshold te gaan zitten, dat je hersens zich makkelijk "wapenen" ertegen. Die veranderen dan iets waardoor je tolerantie sneller gaat.

Micro doseren zoals men met LSD bijvoorbeeld doet, kan dus feitelijk ook niet.
    Een kleine dosis nemen waarvan je niet (erg) high word is iets anders.

1 puntje speed, is volgens mij een sleutelpunt. En dat zal ongeveer 30mg zijn dus zal je best voelen zonder tolerantie, maar het is afhankelijk van zoveel factoren in welke mate, welke bijwerkingen en welke ervaring je erop hebt. Zou het gewoon een keer proberen. :grin:

Bas vindt dit leuk.
  4. De Dunne

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Hier heb ik iets aan. Dat van de treshold kun je hieronder van SanneBanne lezen.

5. De Dunne

Thanks voor je uitleg! Zoiets was het ja, dus als je te weinig doseert kan je een soort “immuun” raken?

Heb jij wel eens 1 puntje genomen en het daarbij gelaten? Hoe lang was het effect vergeleken een normale dosis?

6. Bas

Bas Wijs gebruiker

Heb er wel een antwoord op. Zelf heb ik dit wel eens gedaan, 1 puntje en het daarbij gelaten. Kwaliteit van de pep was redelijk goed trouwens.

Het effect had wel een normale werking, van zeker 4 tot 8 uur. Ik merkte in die tijd dat de pep nog zeker aanwezig was, al verschilde de sterkte wel. Het effect was wel uiteraard veel milder, maar totaal niet onaangenaam.

'Less is more', wordt er vaak gezegd. Ik weet van mezelf dat hoe meer pep ik neem, hoe onplezieriger het effect wordt. 1 puntje pep is leuk om te proberen, maar het lekkerste effect komt pas een paar lijnen later. ;p

Sannetje en De Dunne vinden dit leuk.
  7. Skaf-Giraffe

Skaf-Giraffe Experimenterende gebruiker

Het eerste puntje speed is de lekkerste. Daarna wordt het bij mij altijd steeds een stukje minder. Nog steeds lekker though ;p

Bas vindt dit leuk.
  8. De Dunne

Maar wát doet dat ene puntje precies bij jou vergeleken dan wanneer je “doorsnuift”? En hoe lang werkt dat bij jou?

9. De Dunne

275CD50C-A662-49B6-A50E-F9CF4A4D510B.jpeg
    Ik had op een normale huissleutel sleutel een puntje gedaan. Daar kwam dit maatje lijn uit als op de foto. Het ene puntje is het andere niet qua maat natuurlijk. Klein bergje of groot bergje..
    Met deze k*t speed kun je geen echt puntje snuiven. Het klont echt als de ziekte. Naja k*t speed, kwaliteit is prima maar de substantie is gewoon drama hahaha.
    Geen idee hoeveel ik op dit bord heb liggen? Ga het nu snuiven. Morgen heb ik vrij van werk en dinsdag pas avonddienst.

Bas vindt dit leuk.
  10. Bas

Bas Wijs gebruiker

Dat is +/- sowieso 20-40 mg, prima puntje dus, haha. Geniet er van! Probeer eventuele zenuwen te verminderen zodat dat niet het effect gaat overheersen! Hopelijk beïnvloed deze zin het effect niet doordat je er over na gaat denken. ;p

Eventuele zenuwen kunnen bij mij het licht oppeppende effect doen versterken of overheersen, haha.

11. De Dunne

Zenuwen heb ik niet maar dank je. Ik ben alleen bij mdma/xtc altijd zenuwachtig, verder niet.
    Het effect van speed is er zeker! Zij het subtieler en milder. Voelde en voel geen rush echt maar wel dat ik speed op heb. Positief ingesteld, actief om dingen te doen. Helaas niet wat écht zou moeten, de admin en betalingen maar wel opruimen, was binnen halen en vouwen, kattenhoek schoon gemaakt ect.
    Ik voel me wel toch onder invloed. Misschien is dit toch net een tikkie teveel als echte micro dosering? Met minder voel ik misschien weer niet genoeg. Een beetje meer zou wel teveel zijn voor het “doel”. Naja doel, heb niet echt een doel. Gewoon nieuwsgierigheid!
    Wel heb ik ook een beetje zin meer te nemen nog. Dus wel een lichte craving zo nu en dan. Maar wel kort en heel makkelijk uit mijn hoofd te zetten.
    Meer ga ik zeker niet nemen. Ik heb te kort vrije tijd nu en heb te veel en te hard gewerkt afgelopen week dat een “echte” speed ervaring te veel zal vergen van me. En de komende maand zeker blijft het nog zo mega druk op het werk als nu.
    Heheh, de speed-typ-chat-kick is er ook een klein beetje. Zij het wel minder en iets minder focus.

Bas en Roze olifant vinden dit leuk.
  12. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik heb geen ervaring met sleutelpuntjes speed (als ik speed gebruik ga ik meestal voor full effect in de vorm van een goeie bom) maar wel met lage doseringen dexamfetamine, wat vergelijkbaar is denk ik.

Als ik 10-20 mg dex neem voel ik me een beetje opgepept. Net iets spraakzamer, betere concentratie, moeheid weg. Ideaal voor wanneer je even echt focus nodig hebt voor werk, functioneel maar dan met mood boost. Vergelijkbaar met een normale dosis methylfenidaat maar socialer. Zonder de negatieve effecten van een volledige dosis, zoals bijwerkingen, een duidelijk aanwezige come down en/of een kater. :)

* Edit: speed is denk ik niet geschikt voor microdoseren. Een microdosering betekent dat je geen bewust effect merkt maar toch bepaalde voordelen ondervindt. Bij mijn weten heeft amfetamine gewoon een bepaalde ‘treshold’ en daar beneden heb je geen effect, en daarboven wel (zij het subtiel). Er is dus in feite geen sprake van microdoseren, zou het eerder ‘minidosering’ noemen. Het verschilt daarin van psychedelica zoals LSD.

Ik vind het best lekker af en toe, een lage dosis dex. Verraderlijk wel. Probeer me er niet te vaak toe te laten verleiden.

Psychedelibee en De Dunne vinden dit leuk.
  13. Skaf-Giraffe

Dat ene puntje geeft het zuiverste effect bij mij.
    Zonder enige bijwerkingen.
    De drang om meer te nemen is het enige waarmee je struggled als je maar een puntje neemt.
    Als ik doorsnuif wordt het naarmate de tijd verstrekt steeds minder heftig met steeds meer bijwerkingen.
    In het begin maakte ik me altijd helemaal gek als ik na een paar lijnen aan mijn hart voelde.
    Telkens de gedachte dat ik dood ging door hartfalen etc..
    Des te meer speed, des te minder genot.

14. De Dunne

@Roze olifant . Ik ga normaal ook voor het volle effect. Dus een geplande speed-dag zeg maar. Dan neem ik steeds een klein lijntje bij tot het gewenste niveau. Ene keer meer dan de andere keer maar zo tussen de 100mg en de 150/200mg (geschat). 200mg is wel een echte max.
    Omdat ik zoveel lees/hoor over puntjes werd ik nieuwsgierig. Vooral waarom men dat zou nemen. Zo weinig en vaak spontaan.
    Met dex, ritalin of methylfenidaat en aanverwanten heb ik 0 ervaring. Eerlijk gezegd ook niet echt veel interesse in. Als het eens per ongeluk op mijn pad komt misschien. Net als hoe ik over benzo’s denk zoals jij weet.
    Ik heb het idee dat het puntje wat ik nam misschien net teveel is. Net aan. Ik had het om 15.15 genomen ongeveer en heb tot nu toe best het gevoel onder invloed te zijn en een lichte speed euforie zeg maar. Dat is meer dan de “bedoeling” is denk ik? Ik bedoel dat voor de puntjes gebruikers. Wat de bedoeling is weet ik dus nog niet hahaha. De speed euforie is al minder dan de eerste 3 uren lijkt het. Focus is wel beter dan zonder speed (dan is tie soms 0,0 aanwezig :tearsofjoy:) maar ook zeker minder dan bij een normale speed dag/hoeveelheid.
    Zou ook wel iets makkelijks kunnen eten al. Dus iets semi vloeibaars of iets zoets en sappigs. Met normale hoeveelheid lukt dat pas na een uur of 10 a 12 ofzo. Ik vermoed dan dat slapen op mormale tijd ook wel gaat lukken gelukkig.

Roze olifant vindt dit leuk.
  15. De Dunne

Dat laatste van angst voor hartfalen of de dood heb ikgelukkig nooit. Ik kan wel in de comedown af en toe wat saggo worden of snel geïrriteerd. Wel nemen idd de hoge hartslag en de negatieve bijwerkingen wel toe als ik meer neem. Ene keer, de eerste keer als domme beginner natuurlijk, had ik (geschat) zo een 250-350 mg op. Zo wat voelde ik me gejaagd, té energiek totaal, bijna enge hoge hartslag en licht verkrampte spieren in onderrug en benen zeg! Was echt niet leuk meer. En de hele nacht klaar wakker en de nacht er op ook nog niet echt normaal kunnen slapen. Laat staan normaal eten. Dat doe ik nooit meer. Was echt zo verrot...

16. Skaf-Giraffe

Die ervaring herken ik ook.
    Toch goed van je dat je je gedachtens onder de controle hebt gehouden.
    Je kan echt vreselijk para worden van die shit

17. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Dexamfetamine is gewoon precies hetzelfde als amfetamine, alleen de rechtsdraaiende isomeer (gespiegeld). :wink: Zoek de molecuulstructuren maar eens op, precies gelijk. Het werkt iets mentaler en iets minder fysiek, door sommigen wordt het ook als meer euforisch ervaren.

Dat je geen interesse hebt om methylfenidaat recreatief uit te proberen snap ik, maar dexamfetamine is wel voor ooit eens een keertje een aanradertje als je een ‘speedliefhebber’ bent hoor! Het is best interessant om de subtiele verschillen te ervaren, vooral op lage dosis. Op hogere dosering vind ik het amper nog te onderscheiden van ‘normale’ 73% zuivere speed.

Je bezwaren tegen benzo’s ken ik ja, en vind het ook knap dat je daar vanaf blijft. Het is soms wel iets te makkelijk, een benzootje na speed.

Ik weet niet precies wat de bedoeling is van de gemiddelde ‘puntjesgebruiker’, haha, maar ik denk wel dat die euforie er snel al is bij speed, in lichte vorm, daarvoor hoeft de dosis niet (te) hoog te zijn. Ik merk die kleine mood boost zonder tolerantie al bij 10 of toch maximaal 15 mg dex, wat denk ik vergelijkbaar is met ongeveer 20 mg speed (dex is net potenter). Misschien dat iemand anders dit niet zo ervaart, maar ik heb het idee dat het bij amfetamine echt een beetje een aan/uitknop is. Dosissen onder de drempelwaarde zijn volgens mij vrij zinloos, doseringen boven de drempelwaarde geven meteen bepaalde milde effecten. Maar als je zeker wil weten hoe het voor jou werkt kun je volgende keer voor een nog wat lagere dosis gaan? :)

18. De Dunne

Dat ga ik zeker in de toekomst eens doen. Wel is het handig voor die tijd een weegschaal aan te schaffen. Ik doe het nu op het oog. Aangezien het plakspeed is weet je nooit of je bergje op de sleutel gelijk is aan de vorige.
    De komende tijd zal ik geen speed meer nemen. Was nu ook alweer een maand of 6 weken gleden of iets. Op het moment is mijn werk en prive leven te druk en te in beslag nemend dat ik geen lange weekenden meer vrij heb snel. En in een gewoon weekend trek ik het niet. Hahahaha! Ene keer gedaan maar was de hele week moe en merkte dat mijn werk er eind van de week onder leed. Qua kracht en uithoudingsvermogen. Ik doe vooral lichamelijk werk te voet deze periode. Dus verstandige ik wachtwel even.
    Bedankt voor de tips en uitleg!

SanneBanne en Roze olifant vinden dit leuk.
  19. De Dunne

20. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Precies dit. Mensen die denken dat je kunt microdoseren op speed, snappen niet wat microdoseren is.

21. Bas

Bas Wijs gebruiker

Je weet net zo goed als iedereen dat dit alleen een prettig effect heeft als je niet ervoor hebt gebruikt, haha. Jij en ik zitten nu 2 nachten aan de pep, het enige effect wat we nu te zien krijgen van het bijnemen, is het meer wakker zijn, that's it.

22. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker

Het is voor het idee we doen ons best.
    Edit: Vanwege al 2 nachten te hebben doorgewinterd is een puntje niet relevant.
    Ik neem deze.
    Kom er op terug wanneer ik inkak.

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 8 sep 2018
  23. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

Een puntje speed zorgt ervoor dat ik al geen erectie meer kan krijgen. Gelijk!
    Paar keer gedaan. Dus speed is een NO GO! Voor mij.. vies spul..

24. Bas

Bas Wijs gebruiker

Een erectie krijgen is bij iedereen met speed op wel mogelijk. Maar je gaat alleen niks klaarmaken. ;p

25. OverdriveO

OverdriveO Experimenterende gebruiker

Toch niet bij heeele grote hoeveelheden?

26. Bas

Bas Wijs gebruiker

Is net als slapen met grote hoeveelheden pep in je neus, tis mogelijk als je je best doet. ;p

27. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Voor mij is speed juist de ultieme sex drug. Ik kan het hoogtepunt uitstellen tot wanneer ik wil, wat dus tot urenlange sex kan leiden. En als het dan klaar is dan kan ik een half uur later gewoon weer opnieuw aan de slag.
    En dat terwijl ik nuchter ongelooflijk mijn best moet doen om niet binnen 5 minuten te komen.

SanneBanne vindt dit leuk.
  28. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

You lucky bastards! :rolleyes:

29. tom w

tom w Experimenterende gebruiker

1 puntje zorgt ervoor dat ik snel ga bijhalen .
    Afhankelijk van de kwaliteit kom ik steeds uit bij een minimum van een halve gram per sessie ongeveer,
    heb de discipline niet om het bij 1 puntje te laten.
    Ik ken geen enkele drug waar ik zo snel de zelfbeheersing bij verlies als speed.

OverdriveO vindt dit leuk.
  30. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker

1 puntje weerhoud me van gapen voor een uurtje denk ik.

Helaas is dit niet eens gelogen.

31. De Dunne

Je kunt dan ook al slapen? Ik heb tijd terug 1 puntje genomen en meer niet. Was 10 uren alert en wakker hahaha.

32. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker

Ja dat is geen moeite lijkt me.
    Naja, ik rook geen 0,3 wiet joint op alleen dan ben ik geklaard.

Vraag me wel af hoe lang het wel niet duurt voor dat ik deze tolerantie kwijt ben.

Laatst bewerkt: 26 okt 2018
  33. MDMAZING

MDMAZING Bewuste gebruiker

Niet veel. Ik heb ADHD dus de ene keer wordt ik tering rustig, en de andere keer ga ik ook wel lekker. Echt tering kut.

34. Zweibeiner

Zweibeiner Bewuste gebruiker

Als je 30-35 mg een puntje vind dan neem ik maar een puntje. Ik doe dit omdat als ik veel meer neem dan dat ik de eerste 2-3 uur in slaap val en totaal geen energie heb. Ik vind dat dan een beetje jammer. Dus als mijn vriend en ik speed nemen dan begin ik met 30-35 mg, 3 uurtjes later nog zo'n dosis en dan snuif ik meestal 4-5 keer bij. Dan slaan we samen een nachtje over en meestal rond een uur of 8 in de ochtend neem ik mijn laatste puntje. Mijn vriend slikt het en stopt er duidelijk meer in. Die slikt vaak dan nog 2x bij. Die neemt per keer zo'n 90 mg. Als hij minder pakt dan merkt hij er weinig van. Dus ik denk dat het ook een beetje met de persoon te maken heeft, wanneer voel je wat en wat wil je graag voelen op speed. Dan doseer je zodat je dat gevoel hebt. Voor mij is dat dus bij lage doseringen.

Ik heb het idee dat 1 puntje speed bij mij hetzelfde effect geeft zoals een normale dosering bij andere mensen. Ik ga duidelijk meer praten, ik word erg creatief en meestal ben ik wel een uurtje of 6 in photoshop aan het werk. Ik vind het heerlijk om te shoppen op speed! Ik voel me gewoon lekker, niks aan de hand, geen vuiltje in de lucht. Ik word niet actief als in dat ik wil gaan lopen of het huis gaan poetsen, ik kan prima stil zitten op speed. Ik word juist heel actief in mijn hoofd en met de focus erbij is dat heerlijk crea zijn. In plaats van 3 ideeën krijg ik er 15.

Dat durf ik niet zo goed te zeggen, meestal krijg ik de behoefte om na een uurtje of 3 bij te snuiven. Dan lijkt het een beetje weg te zakken, of de speed praat gewoon en daarom neem ik dan bij. Ik wil niet uit de flow raken dus ik doseer liever wat bij voordat ik merk dat het milder begint te worden. Soms heb ik er ook last van dat als het milder word en ik dan bij pak ik eerst weer een half uurtje eerst erg duf en futloos word. IK wil gewoon lekker doorgaan dus om de drie uur bij nemen.
    Nu is het al even geleden dat ik de laatste lijn genomen heb. IK heb nog steeds wel zin om te praten, nog niet echt zin om niks te gaan doe, bankhangen. Ik heb wel het idee alsof het duidelijk minder aan het worden is. Maar ik ga momenteel ook nog lekker met de flow mee. Mijn ogen worden duidelijk zwaarder en her en der beginnen er wat visuals te komen. Zodra ik ga bankhangen dan crash ik en doe ik niks meer. Zo lang ik nu in deze flow doorga kan ik het nog wel een paar uurtjes volhouden.

Ik ben niet echt een hele goede eigenlijk om deze vragen te beantwoorden aangezien ik het niet bij 1x een puntje laat. Bij 4-5 keer een puntje heb ik geen eetlust. Die komt dan in de avond, tegen een uur of 9. Overdag drink ik veel sap dus krijg zo toch voedingstoffen binnen. Moe ben ik in de avond wel. Ik wil de avond na speed gewoon goed slapen dus daar cheat ik en neem een oxazepam om zekerheid te hebben dat ik slaap.

Heb wel eens overdag (8 uur sochtends) 1 puntje speed gedaan en dan merk je de dag erop er weinig van.
    Eetlust is er dan savonds tegen een uur of 18 ook weer. Denk dat je hem dan een uurtje of 4 aanwezig voelt en dan begint hij toch wel echt weg te zakken. Zo lang ik in de speedflow blijf zitten kan ik hem wel even blijven rekken. Maar tegen een uur of 18 ben ik dan vaak wel echt klaar en moe. Slapen savonds is dan wisselend. Van die paar keer dat ik het gedaan heb zonder een nacht over te slaan dan. De ene keer slaap ik wel en de andere keer wat hulp erbij.

De reden om maar 1 puntje te nemen is zodat je savonds kan slapen en je de dag erop niet zo verrot bent en toch even hebt kunnen genieten van speed. Maar de speed trip is toch wel minder leuk dan dat je de nacht opblijft en wat meer puntjes verspreid over de nacht neemt.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

35. ZERO-

ZERO- Badass junkie

Ik heb echt nog nooit 1 puntje speed genomen. Ik doe het goed of doe het niet..

OverdriveO en Fenrir vinden dit leuk.
  36. Snelle peppie

Snelle peppie Experimenterende gebruiker

Het houd je wakker...?

Stel je hebt vrijwel geen ervaring met drugs, en ik geef jou een snoepje en zeg dat het XTC is. Afhankelijk van mijn geloofwaardigheid en jou onwetendheid/goed gelovig zijn hoor ik achteraf dat je een top avond hebt gehad.

Dit is een bizarre vergelijking maar wat ik probeer te zeggen is: dat het ook grotendeels in je hersenen (tussen je oren) zit.

37. Snelle peppie

Snelle peppie Experimenterende gebruiker

Wat overigens wel zo is...
    Van 1 puntje speed, en je hebt een tolerantie van 0, dan is dat sterk genoeg om zeer gefocust te kunnen zijn.
    Maar dermate je meer gebruikt om bijvoorbeeld een goed sterk gevoel te krijgen is je coördinatie facktupp: waar jij normaal keurig rijdt, daar zal je nu gemakkelijk een stoeprandje meepikken zonder dat het je iets kan schelen.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Wat doet puntje
  1. Susanne
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    6.651
  2. kunlan
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    238