• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Wat drink jij tijdens gebruik??

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Pollewop

Bewuste gebruiker
hoi!

Ik ben heel benieuwd wie wat drinkt tijdens welk gebruik.

Heb ergens gelezen/opgevangen dat als je tijdens de “empathy” MDMA dus dextro drinkt of Aadrink bijvoorbeeld dat dat je floow/trip verminderd. Je gaat dus minder hard. (Nooit iets van gemerkt maar toch..)
Ook las ik dat je beter wel deze drankjes tijdens gebruik kan nemen omdat je vochtgehalte dan minimaal is ivm oververhitting en je dus je vocht daarmee aanvult..

Nu weet ik het dus niet meer.:shrugwoman:

Ik neem dus tijdens de M:
- water
- aadrink of dextro
- cupasoup
Tussendoor eet ik nog dropjes, fruit en kauwgom.

En jullie??

Bee

Belezen gebruiker
Water :grin:
Tijdens trips eet ik vaak niet zo veel, dat vergeet ik meestal. Daarnaast is het ook gewoon altijd heel veel werk en raak ik tijdens het kauwen alweer afgeleid.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het is een fabeltje dat suiker je trip of high verminderd.

Bovendien is zout belangrijk als je vocht verliest, en de genoemde drankjes bevatten juist vooral suiker.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Het is een fabeltje dat suiker je trip of high verminderd.

Bovendien is zout belangrijk als je vocht verliest, en de genoemde drankjes bevatten juist vooral suiker.
Precies, dan stop ik dus voortaan met energiedrankjes want daar krijg ik toch een plakbek van en vol aan de cupasoup voor het zoute..

Krullen

Belezen gebruiker
Lekker aan de water, appelsap is ook best lekker maar wel heel intens door t zure ervan.

Verder eten vergeet ik echt totaal en ook totaal geen behoefte aan, alleen ijsjes ijsjes ijsjes

• Like
Waarderingen: Jen

Eve's drop

Bewuste gebruiker
Ik weet nog wel dat ik ooit eens een flinke teug melk heb genomen tijdens een mdma trip. Iets wat mij altijd is bijgebleven haha

KropSla

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hahaha, dat klinkt me echt totaal niet lekker, melk tijdens de mdma.

Ik vind eigenlijk met elke drugs het heerlijk om te theeleuten.

Eve's drop

Bewuste gebruiker
Hahaha, dat klinkt me echt totaal niet lekker, melk tijdens de mdma.

Ik vind eigenlijk met elke drugs het heerlijk om te theeleuten.

If milk sounds bad, try peanut butter :wink:

Ik vat normaal altijd de koe bij de hoorns en zet mijn mond aan haar uiers. Een soort automatische handeling bij het dorst lessen en dat gebeurde nu ook tijdens een space. Het leek wel een soort kauwbare substantie die tot in het onderste stuk van mijn darmflora te voelen was.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
+1 voor gebruik van de populaire benaming 'Empathy' =D

Eigenlijk is het best om ORS-preparaten te drinken. Dat zijn een soort nood-bruispillen die de juiste hoeveelheid suiker en zout bevatten om aan te sluiten bij je bloedwaarden. Op die manier loop je dus de minste kans op hyponatriëmie of uitdroging. Maar die ORS-preparaten worden over het algemeen als nogal smerig ervaren, dus misschien ook niet de beste optie.

Cup-a-soup zou ik niet aanraden want dat gaan mensen al snel warm drinken en dat is niet heel verstandig ivm mogelijke overhitting. Maar een andere optie zou een glas tomatensap zijn. Dat bevat zout, suiker én anti-oxidanten die (misschien, maar dat is een andere discussie) beschermen tegen neurotoxiciteit van MDMA. Dus dan heb je drie in één zegmaar. Alleen bevat tomatensap dan weer een beetje te veel zout, dus dat moet je niet de hele avond gaan lopen zuipen. Eén à twee glazen per avond is meer dan zat.

De Dunne

DF-koning
Cup-a-soup zou ik niet aanraden want dat gaan mensen al snel warm drinken en dat is niet heel verstandig ivm mogelijke overhitting.
Ik heb altijd geleerd dat een warme drank je lichaam juist afkoeld. Koude dranken vernauwen de bloedvaten zodat de bloeddoorstroming minder word. Als de bloeddoorstroming slecht is kun je minder zweten en dus minder warmte kwijt. Het drinken van een warme drank zorgt volgens mij juist voor een tegenovergestelde reactie van je lichaam. Het wil dan gaan afkoelen.
Wel geldt in beide gevallen dat je wel redelijk wat van moet drinken. Een glaasje zal niet veel uitmaken.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Het drinken van een warme drank zorgt volgens mij juist voor een tegenovergestelde reactie van je lichaam. Het wil dan gaan afkoelen.
Als je hypothalamus fatsoenlijk zou werken dan zou dat inderdaad het geval zijn. Maar MDMA ontregelt dus dat gedeelte van de hersenen, dat betrokken is bij thermoregulatie. Je lichaam heeft daardoor niet door dat het te warm wordt, of gaat juist nog extra rillen bij overhitting.

Daarom moet je dus bewuster je eigen temperatuur proberen te regelen: regelmatig afkoelen, wat kouds drinken, geen petje of muts op.

De Dunne

DF-koning
Als je hypothalamus fatsoenlijk zou werken dan zou dat inderdaad het geval zijn. Maar MDMA ontregelt dus dat gedeelte van de hersenen, dat betrokken is bij thermoregulatie. Je lichaam heeft daardoor niet door dat het te warm wordt, of gaat juist nog extra rillen bij overhitting.

Daarom moet je dus bewuster je eigen temperatuur proberen te regelen: regelmatig afkoelen, wat kouds drinken, geen petje of muts op.
Aha dat wist ik niet. Bedankt voor de uitleg. Logisch natuurlijk als mdma je thermometertje ontregelt.

Pollewop

Bewuste gebruiker
+1 voor gebruik van de populaire benaming 'Empathy' =D

Eigenlijk is het best om ORS-preparaten te drinken. Dat zijn een soort nood-bruispillen die de juiste hoeveelheid suiker en zout bevatten om aan te sluiten bij je bloedwaarden. Op die manier loop je dus de minste kans op hyponatriëmie of uitdroging. Maar die ORS-preparaten worden over het algemeen als nogal smerig ervaren, dus misschien ook niet de beste optie.

Cup-a-soup zou ik niet aanraden want dat gaan mensen al snel warm drinken en dat is niet heel verstandig ivm mogelijke overhitting. Maar een andere optie zou een glas tomatensap zijn. Dat bevat zout, suiker én anti-oxidanten die (misschien, maar dat is een andere discussie) beschermen tegen neurotoxiciteit van MDMA. Dus dan heb je drie in één zegmaar. Alleen bevat tomatensap dan weer een beetje te veel zout, dus dat moet je niet de hele avond gaan lopen zuipen. Eén à twee glazen per avond is meer dan zat.
Die ORS zakjes heb ik standaard in huis, nemen we vaak mee als we met vakantie gaan. Goeie tip! Smaakt ook prima met sinaasappelsmaak.

Rupsen God ❤

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Water :) Het enige dat écht hydrateerd. Ik hou erg van energydrink normaliter, maar ivm veel plassen door cafeïne vind ik water dan toch een stuk fijner.

Jen

Belezen gebruiker
Eten is zelfs belangerijk als je mdma neemt goed voor de maag en ik denk ook goed voor de trip of space hoe je het ook wilt noemen..

Druiven of bananen en die breakers high proteïnen zijn een aanrader! Je gaat er lekkerder op daar geloof ik zeker in..

Undercover Buster

Bewuste gebruiker
Met xtc 7up als ik al dronk soms chocomelk. Met pep meestal koffie als ik al dronk en beetje 7up. Had altijd de slechte gewoonte heel weinig te drinken met die middelen. Vodka met Jus derange ook soms trouwens met pep of pillen. Met GHB altijd bier. Lekker verstandig :wink: En met Coke ook altijd voornamelijk bier en soms ander soort alcoholisch drankje tussendoor. Met GHB en Coke eerder te veel dan te weinig drinken maar dan weer juist de verkeerde drank dus. :thinking:

GoldenGrow

Bewuste gebruiker
Eten is zelfs belangerijk als je mdma neemt goed voor de maag en ik denk ook goed voor de trip of space hoe je het ook wilt noemen..

Druiven of bananen en die breakers high proteïnen zijn een aanrader! Je gaat er lekkerder op daar geloof ik zeker in..
Dit wordt vaak vergeten! en het werkt echt katers worden minder en ook minder spierspanningen

Pollewop

Bewuste gebruiker
Water, thee, cup a soup tomaat (heaven!!) flesjes dextro, soms een red bull of wat cola maar dat komt steeds terug om te boeren..

Eten? Tijdens 4FA kan ik blijven eten, dropjes, koekjes, fruit, alles gaat erin, dag erna net zo als een kliko. Met MDMA handel ik meestal een halve banaan en veel kauwgom. Dag erna ook bluuuuuh om te eten.

Verschillend dus, meestal blijf ik met een plakbek achter..

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ligt eraan hoe droog mijn bek is... In sommige gevallen 'lukt' het me wel om bier te blijven drinken, maar soms gaat het vies smaken en dan water en cola light (ik vind gewone cola echt te zoet bah).

Rosie

Belezen gebruiker
Met mdma water. Vind meeste andere drankjes niet te zuipen dan. 7up is wel mega lekker. Haha. Vind ik overigens nuchter niks aan. En druiven zijn jammie.

Met 2cb ook water of een vruchtensapje.

Met wiet ranja of green ice tea :)

Purplext

Bewuste gebruiker
Water met alle drugs.

Met lsd extreem veel water, krijg daar op de een of andere manier extreme dorst van. En in de come down wil ik altijd bier...

Taktak

Newbie
Water of Ice Tea peach zonder prik, heerlijk.

Ik ga er uitzonderlijk eens een pintje/biertje op drinken.

LunaMila

Experimenterende gebruiker
Drinken vergeet is meestal of smaakt mij dan echt niet.. Water ijsjes zijn dan echt hemels op 2cb of XTC echt waterijsjes ik eet dan zo een heel pak op.

Perenijsje

Badass junkie
Normaal ben ik niet zo'n water liefhebber (drink altijd crystal clear ipv gewoon water), maar tijdens gebruik juist wel gewoon (mineraal)water. Pas met 3mmc wel een paar glazen Malibu-cola gedronken en dat ging wel prima samen. Waterijsjes zijn echt hemels, vooral perenijsjes:hearteyes:
Het innemen doe ik met cola-zero, dat vind ik niet lekker met water vanwege de wat bittere smaak vaak.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Op stims, pep met name, smaakt alles naar beschimmelde koeienzeik. Ook (of zelfs vooral) water. Het enige wat ik dan nog énigszins te hachelen vind is cola of andere zoete frisdrank. Al kan ik me ook voorstellen dat mensen dat afschuwelijk vinden, juist vanwege het mierzoete. Op festivals aan de MDMA probeer ik het wel vaak bij water te houden.

Op psychedelica meestal water met een smaakje (bijvoorbeeld Spa Touch of Lemon). Dat vind ik dan echt ideaal!

+ In alle gevallen geen light versies van frisdranken, ik hou nuchter al zo niet van de typische aspartaam-nasmaak maar high van welk middel dan ook proef ik dat nog beter.

Moet onder invloed vaak bewust proberen te drinken, het is geen natuurlijke respons. Ik krijg er zelden dorst van.

In come downs werk ik nogal eens een cup-a-soupje of yoghurt binnen als ik thuis ben, om maar iets gegeten te hebben.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Roze Olifant
Typisch, pep beïnvloedt mijn smaak totaal niet, maar dat was vroeger dus wel het geval maar toen doseerde ik een stuk hoger.

Ik verdraag ook geen aspartaam, het schijnt een zoetstof te zijn, maar mijn smaakpapillen registreren een nogal chemisch aandoende en zeer onaangename bitterheid, zowel nuchter als onder invloed.

henkie2

Belezen gebruiker
Als ik stoned ben heb ik om één of andere reden altijd trek in Red Bull.

Tijdens psilo-trips meestal ijsthee, of gewoon water.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan