• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Suzimaniac

Newbie
Dag allemaal.
Leuk dat ik mijn belefenis ergens kan delen.
Ik had niet verwacht, dat dit zo'n indruk op me zou kunnen maken.
Ok, veel plezier met lezen.

Het was eindelijk zover, de eerste keer aan de psychedelica.
Ondanks dat ik 37 jaar (man) ben vind ik het toch wel spannend.
Maar goed, ik heb me zo goed mogelijk ingelezen, goed voorbereid en vind dat ik klaar ben voor mijn eerste uitstapje. Ik ben de laatste jaren mentaal heel erg gegroeid, maar ben nu in een fase waarin ik mezelf ook nog op een ander manier wil verkennen.

Gezien mijn vroegere ervaring, herinner ik me dat ik bij drugs vaak meer moest gebruiken dan mijn vrienden om het zelfde effect te krijgen.
Met die gedachte besluit 10 gram mexicana truffels te nemen, maar als snel bedenk ik me dat ik gewoon het hele pakje van 15 gram neem. Hier blijft uiteindelijk 14 gram van over omdat een stukje er een beetje groenig en niet smakelijk uitziet.

Als ik ze om half acht neem vind ik de smaak heel erg meevallen en zijn ze goed te eten. Al snel begin ik wat te voelen en denk, nu al? ik krijg een lach op mijn gezicht en voel me heel vrolijk en fijn. Ik merk ook al vrij snel de eerste visuele effecten op, waarbij het eerste wat me opvalt is, dat de haard aan de rechterkant scheef is en de tegelvloer ingedeukt is. "man wie heeft die tegels gelegd" zei ik lachend tegen mijn vrouw.
Na een uurtje begint de boel toch wel goed te bewegen en de kachel transformeert/pulseert echt. Het transformeren/pulseren valt ook bij de buffetkast achter in de kamer erg op.
Deze vervormd heel sterk, met dan weer grote en dan weer kleine ramen.
Overal waar ik kijk zie ik wel iets, waarbij ik echt versteld sta dat dit kan.
Ik voel me immers scherp en volledig bij bewustzijn dat dit door de truffels komt.
Als ik de telefoon pak om een bericht te sturen ben ik verbijsterd over de kleuren, vooral toetsenbord. De letters golven en het voelt alsof ik door het scherm heen kan drukken.

Vanaf hier ben ik mijn tijdsbesef helemaal verloren en wil genieten wat er allemaal om-/ en in me gebeurd. Die ervaring word nu echt intens maar ik laat me lekker meegaan in het gevoel.
Ik kruip lekker op de bank in m'n vooraf gemaakt nestje met koptelefoon, ooglapje en een lekkere warme deken. Ik geniet intens van "An der schönen blauen Donau" ik geniet echt van deze muziek, kan het voelen en met gesloten ogen zie ik het mooiste kleurenspel en ga helemaal op in mijn eigen wereldje.

Als ik na een tijdje wat andere muziek op wil zetten raak, raak ik een beetje in de war. Ik weet niet echt wat ik wil gaan doen en voel me best vermoeid.
Als ik voor iets de keuken inloop merk ik dat ik moeite heb met alledaagse dingen en kom in een soort repeat terecht. Ik wil iets gaan doen, vergeet wat ik wilde doen, verander van gedachte, weer ergens anders heen ga, opeens vaag iets herinner, weer vergeet......ga zo maar door.

Opeens voel ik me niet meer helemaal op m'n gemak en zeg tegen mijn vrouw dat ik even boven op bed lekker rustig ga liggen. De kleinste dingen leiden me nu al af, waardoor ik niet op m’n gemak mijn ogen kan sluiten. Voor m'n gevoel zit ik nu ook echt helemaal in en wil ik echt op reis gaan en misschien een andere ik te verkennen.

Boven ga ik lekker op bed liggen en maak alle licht uit.
Ik luitster naar muziek en er vormen de meest mooie beelden (wat overigens allemaal moeilijk uit te leggen valt). Ik zie een vonkenregen van licht en kleuren met pulserende kleuren.
Als ik vervolgens een ander nummer op probeer te zetten raak ik weer in de war.
Ik zet vervolgens de koptelefoon af, omdat ik het allemaal niet meer zo makkelijk voor elkaar krijg.
In de stilte word het heel anders.
Ik word overladen met visuals/dromen die levensecht lijken en elkaar in hoog tempo opvolgen en afwisselen.

Het word grimmiger ik voel me ook een klein beetje misselijk.
Ik zie een soort van draaiende kolommen met allemaal monden die erg boos en monsterachtig zijn en het andere moment weer (gemeen) lachen.
Het is best creepy, maar ik laat me meegaan in de ervaring.
De visuals gaan over in een soort van DNA strengen, overvloeiend in soort van computertaal en ik hoor digitaal/metaalachtige geluiden. Ik zie Maya-/anciënt achtige beelden/vormen, maar van de andere kant kan ik het ook weer niet uitleggen.
Kort hierna word ik echt THE MATRIX in gezogen!!!
"THE MOTHERFUCKING MATRIX" heb ik in mijn log geschreven omdat het daar op leek.
Ik kom terecht in een vreemde blauwachtige buitenaardse omgeving met een octopus achtige wezen met meerdere ogen. Lastig te beschrijven maar ze doen me achteraf denken aan The Matrix.

Het word allemaal te veel en word compleet overrompeld door de hele ervaring.
De misselijkheid neemt steeds verder toe, en ik voel dat ik moet overgeven.
Ik ga naar beneden om een douche te nemen en mezelf proberen te kalmeren, maar ik word steeds onrustiger. Op dat moment raak ik echt in de war en gaat het de verkeerde kant op.
Ik moet flink overgeven, maar dat lucht wel op.
Ik besluit nu wel de hulp in te roepen van mijn vrouw en vertel haar dat ik me heel erg verward voel, niet echt weet wat ik aan moet, maar niet goed uit kan leggen wat er aan de hand is.
Voor haar ook heel vreemd, omdat ik normaal altijd alles onder controle heb.
Ze weet daardoor niet goed hoe ze met kan helpen, dus ik vraag haar om er gewoon voor me te zijn en te luisteren naar wat ik te zeggen heb.

Ik voel me een tijdje verward en niet los van het vervelde gevoel.
Ik moet vervolgens weer flink overgeven, maar daarna voel ik me wat beter.
Als ik weer terug op de bank ga zitten valt het me op hoe sterk de wereld om me heen vervormd. Ik vind het heel raar om mijn vrouw aan te kijken omdat de het eruit ziet alsof ik haar door een snapchat filter zien en getekend is. Groeven, structuren zijn heel diep en duidelijk en het ziet er uit alsof er CGI toegepast is. Ik probeer vervolgens een bericht te sturen via WhatsApp schrik ook hoe sterk mijn handen vervormd zijn. Ik zie ook pauwveer/oog achtige vormen. Op het moment best een beetje eng. Als ik vervolgens wat appelmoes probeer te eten zie opeens de lepel heel erg vervormt. "There is no spoon" zegt mijn vrouw, waardoor ik bijna een hartverzakking krijg.

Ik krijg de nare gevoelens nu gelukkig weer onder controle en neem wat zoetigheid (die ik overigens niet binnenhoud) omdat ik heel vermoeid ben op dat moment. Ik ben echt apentrots op vrouwlief, die me hier door heen helpt en de ervaring kan delen. Samen bellen we ook nog een goede vriend die ik via de telefoon beschrijf wat er gebeurd(e) de ervaring kan delen en me ook nog geruststelt. Fijn, om zo terug te kunnen vallen op mensen die je volledig vertrouwd.

Kort daarna moet weer overgeven, maar deze keer voelt het als verlossing. Raar om het zo te zeggen, maat het voelde echt heel fijn, alsof ik mezelf van iets duivels/vervelends verloste. Op zich zijn de bubbeltjes op het water in de WC pot wel heel mooi met mooie regenboog-flares. Ook de reflectie van het spotje in het water is heel bijzonder en lijkt net op het hoofd van een Mariabeeld.
De misselijkheid en verwardheid komt in golven terug, maar niet meer zo erg als eerst. Deze keer onder controle en kan ik het veel makkelijker accepteren dat het nu eenmaal erbij hoort. Ik probeer toch te genieten, wat overigens weer steeds beter gaat.

Ik bedenk me dat ik nog niet in de spiegel heb gekeken, iets dat erg vermakelijk is.
Scheve neus 😂
Ook de knutselwerkjes van mijn kinderen, vooral het geschilderde monstertje van mijn zoon was super grappig. De kleur daarvan was heel intens en het was nog grappiger dan normaal..

Uiteindelijk lukt het om weer helemaal te ontspannen en de misselijkheid zakt goed weg.
Laatste uurtjes genoten met ogen dicht, in de stilte op de bank.
Hierbij kom ik van de een in de andere magische setting terecht maar ik kan me hier niet meer goed details herinneren.

Een geslaagde trip, die heftig maar daarnaast ook erg mooi en leuk was.
Ik kan er anderhalve week later nog steeds van genieten en soms maakt het me zelfs een beetje emotioneel.

Bedankt voor het lezen en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Laatst bewerkt:

Harrie In De Warrie

Badass junkie
Mooi omschreven stiekem een beetje jaloers, ik wou dat ik zo mijn trips zo goed kan verwoorden.

Misschien dat je misselijk bent geworden omdat je het niet op een lege maag deed?

(aangezien het tijdstip, maar door de intensiteit denk ik het weer niet)

Ik wordt zelf ook altijd wel lichtelijk misselijk met truffels maar kan het altijd wel inhouden.

Ik heb zelf de pauwveren ogen proberen te schilderen/tekenen voeg zo wel foto toe.

Bijlagen

• Screenshot_20211130-164812_Gallery.jpg
    Screenshot_20211130-164812_Gallery.jpg
    131,2 KB · Weergaven: 9

Suzimaniac

Newbie
Zoals jij het beschrijft is het net of ik erbij ben geweest. Zie de maya achtig structuren echt voor me. Ga je het in de toekomst nog eens doen? En zou je dan weer voor dezelfde dosis gaan?
Ga het zeker weer doen, met de hoop dat de misselijkheid dan weg blijft.
De dosis vind ik achteraf goed, maar ik zal de volgende keer een lage dosis proberen, kijken hoe dat is.

Kijken of ik hier op het forum nog wat tips kan krijgen.

Suzimaniac

Newbie
Mooi omschreven stiekem een beetje jaloers, ik wou dat ik zo mijn trips zo goed kan verwoorden.

Misschien dat je misselijk bent geworden omdat je het niet op een lege maag deed?

Ik wordt zelf ook altijd wel lichtelijk misselijk met truffels maar kan het altijd wel inhouden.

Ik heb zelf de pauwveren ogen proberen te schilderen/tekenen voeg zo wel foto toe.
Dankje,

Ik had vier uur van tevoren een lichte salade gegeten. Dus daar lijkt het niet van.

Wellicht de intensiteit van de trip enz.

Laatst bewerkt:

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter

Oh wat gaaf dat je daar een tekening van hebt gemaakt! Heel mooi gelukt ook!

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dag allemaal.
Leuk dat ik mijn belefenis ergens kan delen.
Ik had niet verwacht, dat dit zo'n indruk op me zou kunnen maken.
Ok, veel plezier met lezen.

Het was eindelijk zover, de eerste keer aan de psychedelica.
Ondanks dat ik 37 jaar (man) ben vind ik het toch wel spannend.
Maar goed, ik heb me zo goed mogelijk ingelezen, goed voorbereid en vind dat ik klaar ben voor mijn eerste uitstapje. Ik ben de laatste jaren mentaal heel erg gegroeid, maar ben nu in een fase waarin ik mezelf ook nog op een ander manier wil verkennen.

Gezien mijn vroegere ervaring, herinner ik me dat ik bij drugs vaak meer moest gebruiken dan mijn vrienden om het zelfde effect te krijgen.
Met die gedachte besluit 10 gram mexicana truffels te nemen, maar als snel bedenk ik me dat ik gewoon het hele pakje van 15 gram neem. Hier blijft uiteindelijk 14 gram van over omdat een stukje er een beetje groenig en niet smakelijk uitziet.

Als ik ze om half acht neem vind ik de smaak heel erg meevallen en zijn ze goed te eten. Al snel begin ik wat te voelen en denk, nu al? ik krijg een lach op mijn gezicht en voel me heel vrolijk en fijn. Ik merk ook al vrij snel de eerste visuele effecten op, waarbij het eerste wat me opvalt is, dat de haard aan de rechterkant scheef is en de tegelvloer ingedeukt is. "man wie heeft die tegels gelegd" zei ik lachend tegen mijn vrouw.
Na een uurtje begint de boel toch wel goed te bewegen en de kachel transformeert/pulseert echt. Het transformeren/pulseren valt ook bij de buffetkast achter in de kamer erg op.
Deze vervormd heel sterk, met dan weer grote en dan weer kleine ramen.
Ik voel me immers scherp en volledig bij bewustzijn dat dit door de truffels komt.
Als ik de telefoon pak om een bericht te sturen ben ik verbijsterd over de kleuren, vooral toetsenbord. De letters golven en het voelt alsof ik door het scherm heen kan drukken.

Vanaf hier ben ik mijn tijdsbesef helemaal verloren en wil genieten wat er allemaal om-/ en in me gebeurd. Die ervaring word nu echt intens maar ik laat me lekker meegaan in het gevoel.
Ik kruip lekker op de bank in m'n vooraf gemaakt nestje met koptelefoon, ooglapje en een lekkere warme deken. Ik geniet intens van "An der schönen blauen Donau" ik geniet echt van deze muziek, kan het voelen en met gesloten ogen zie ik het mooiste kleurenspel en ga helemaal op in mijn eigen wereldje.

Als ik na een tijdje wat andere muziek op wil zetten raak, raak ik een beetje in de war. Ik weet niet echt wat ik wil gaan doen en voel me best vermoeid.
Als ik voor iets de keuken inloop merk ik dat ik moeite heb met alledaagse dingen en kom in een soort repeat terecht. Ik wil iets gaan doen, vergeet wat ik wilde doen, verander van gedachte, weer ergens anders heen ga, opeens vaag iets herinner, weer vergeet......ga zo maar door.

Opeens voel ik me niet meer helemaal op m'n gemak en zeg tegen mijn vrouw dat ik even boven op bed lekker rustig ga liggen. De kleinste dingen leiden me nu al af, waardoor ik niet op m’n gemak mijn ogen kan sluiten. Voor m'n gevoel zit ik nu ook echt helemaal in en wil ik echt op reis gaan en misschien een andere ik te verkennen.

Boven ga ik lekker op bed liggen en maak alle licht uit.
Ik luitster naar muziek en er vormen de meest mooie beelden (wat overigens allemaal moeilijk uit te leggen valt). Ik zie een vonkenregen van licht en kleuren met pulserende kleuren.
Als ik vervolgens een ander nummer op probeer te zetten raak ik weer in de war.
Ik zet vervolgens de koptelefoon af, omdat ik het allemaal niet meer zo makkelijk voor elkaar krijg.
In de stilte word het heel anders.
Ik word overladen met visuals/dromen die levensecht lijken en elkaar in hoog tempo opvolgen en afwisselen.

Het word grimmiger ik voel me ook een klein beetje misselijk.
Ik zie een soort van draaiende kolommen met allemaal monden die erg boos en monsterachtig zijn en het andere moment weer (gemeen) lachen.
Het is best creepy, maar ik laat me meegaan in de ervaring.
De visuals gaan over in een soort van DNA strengen, overvloeiend in soort van computertaal en ik hoor digitaal/metaalachtige geluiden. Ik zie Maya-/anciënt achtige beelden/vormen, maar van de andere kant kan ik het ook weer niet uitleggen.
Kort hierna word ik echt THE MATRIX in gezogen!!!
"THE MOTHERFUCKING MATRIX" heb ik in mijn log geschreven omdat het daar op leek.
Ik kom terecht in een vreemde blauwachtige buitenaardse omgeving met een octopus achtige wezen met meerdere ogen. Lastig te beschrijven maar ze doen me achteraf denken aan The Matrix.

Het word allemaal te veel en word compleet overrompeld door de hele ervaring.
De misselijkheid neemt steeds verder toe, en ik voel dat ik moet overgeven.
Ik ga naar beneden om een douche te nemen en mezelf proberen te kalmeren, maar ik word steeds onrustiger. Op dat moment raak ik echt in de war en gaat het de verkeerde kant op.
Ik moet flink overgeven, maar dat lucht wel op.
Ik besluit nu wel de hulp in te roepen van mijn vrouw en vertel haar dat ik me heel erg verward voel, niet echt weet wat ik aan moet, maar niet goed uit kan leggen wat er aan de hand is.
Voor haar ook heel vreemd, omdat ik normaal altijd alles onder controle heb.
Ze weet daardoor niet goed hoe ze met kan helpen, dus ik vraag haar om er gewoon voor me te zijn en te luisteren naar wat ik te zeggen heb.

Ik voel me een tijdje verward en niet los van het vervelde gevoel.
Ik moet vervolgens weer flink overgeven, maar daarna voel ik me wat beter.
Als ik weer terug op de bank ga zitten valt het me op hoe sterk de wereld om me heen vervormd. Ik vind het heel raar om mijn vrouw aan te kijken omdat de het eruit ziet alsof ik haar door een snapchat filter zien en getekend is. Groeven, structuren zijn heel diep en duidelijk en het ziet er uit alsof er CGI toegepast is. Ik probeer vervolgens een bericht te sturen via WhatsApp schrik ook hoe sterk mijn handen vervormd zijn. Ik zie ook pauwveer/oog achtige vormen. Op het moment best een beetje eng. Als ik vervolgens wat appelmoes probeer te eten zie opeens de lepel heel erg vervormt. "There is no spoon" zegt mijn vrouw, waardoor ik bijna een hartverzakking krijg.

Ik krijg de nare gevoelens nu gelukkig weer onder controle en neem wat zoetigheid (die ik overigens niet binnenhoud) omdat ik heel vermoeid ben op dat moment. Ik ben echt apentrots op vrouwlief, die me hier door heen helpt en de ervaring kan delen. Samen bellen we ook nog een goede vriend die ik via de telefoon beschrijf wat er gebeurd(e) de ervaring kan delen en me ook nog geruststelt. Fijn, om zo terug te kunnen vallen op mensen die je volledig vertrouwd.

Kort daarna moet weer overgeven, maar deze keer voelt het als verlossing. Raar om het zo te zeggen, maat het voelde echt heel fijn, alsof ik mezelf van iets duivels/vervelends verloste. Op zich zijn de bubbeltjes op het water in de WC pot wel heel mooi met mooie regenboog-flares. Ook de reflectie van het spotje in het water is heel bijzonder en lijkt net op het hoofd van een Mariabeeld.
De misselijkheid en verwardheid komt in golven terug, maar niet meer zo erg als eerst. Deze keer onder controle en kan ik het veel makkelijker accepteren dat het nu eenmaal erbij hoort. Ik probeer toch te genieten, wat overigens weer steeds beter gaat.

Ik bedenk me dat ik nog niet in de spiegel heb gekeken, iets dat erg vermakelijk is.
Scheve neus 😂
Ook de knutselwerkjes van mijn kinderen, vooral het geschilderde monstertje van mijn zoon was super grappig. De kleur daarvan was heel intens en het was nog grappiger dan normaal..

Uiteindelijk lukt het om weer helemaal te ontspannen en de misselijkheid zakt goed weg.
Laatste uurtjes genoten met ogen dicht, in de stilte op de bank.
Hierbij kom ik van de een in de andere magische setting terecht maar ik kan me hier niet meer goed details herinneren.

Een geslaagde trip, die heftig maar daarnaast ook erg mooi en leuk was.
Ik kan er anderhalve week later nog steeds van genieten en soms maakt het me zelfs een beetje emotioneel.

Bedankt voor het lezen en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Wauuuuwww!!! Super indrukwekkend!! Wat intens zeg! Hallucinerende je dan zelfs? Die octopus enzo?

• Like
Waarderingen: ljuv

Natozlato

Badass junkie
Bedankt voor het lezen en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden
Ik vind het een heel goed tripreport! Klinkt intens ook!
Je hebt 14 gram gegeten? Ik was ook misselijk van truffels. Je kan gemberthee drinken, dat helpt goed tegen de misselijkheid.

Dit had ik ook toen ik voor het eerst tripte! Ik zag bewegende schaduwen op de muur en lichten door de gordijnen, alsof er autolampen doorheen schenen. En dat dingen op plaatjes en schilderijen gewoon gaan bewegen. Zo mooi!

Dit kan gebeuren tijdens trippen, dat heet een loop.

Ik vind het heel knap van je dat je je zo goed staande hebt gehouden tijdens de moeilijke momenten, je bent niet in paniek geraakt en hebt het laten gebeuren!

Suzimaniac

Newbie
Wauuuuwww!!! Super indrukwekkend!! Wat intens zeg! Hallucinerende je dan zelfs? Die octopus enzo?
Die visuals zag ik met gesloten ogen (in het donker). Met open ogen had ik sterke vervorming, kleur, enzovoort en er switchte regelmatig een soort van kleurfilter (alsof de witbalans veranderde). Maar met open ogen zag ik geen dingen of wezens die er normaal ook niet zijn.

Suzimaniac

Newbie
Ik vind het een heel goed tripreport! Klinkt intens ook!
Je hebt 14 gram gegeten? Ik was ook misselijk van truffels. Je kan gemberthee drinken, dat helpt goed tegen de misselijkheid.

Dit had ik ook toen ik voor het eerst tripte! Ik zag bewegende schaduwen op de muur en lichten door de gordijnen, alsof er autolampen doorheen schenen. En dat dingen op plaatjes en schilderijen gewoon gaan bewegen. Zo mooi!

Dit kan gebeuren tijdens trippen, dat heet een loop.

Ik vind het heel knap van je dat je je zo goed staande hebt gehouden tijdens de moeilijke momenten, je bent niet in paniek geraakt en hebt het laten gebeuren!
Dankje, leuk om te horen dat het herkenbaar is. Het bewegen van dingen is zo herkenbaar.

Ik werk de afgelopen jaren aan mijn geestelijke gezondheid. Meditatie, mindfullness en ademhalingstechnieken hebben me mentaal veel goed gedaan.
De combinatie met de steun van mij vrouwtje en een vertrouwde stem via de telefoon gaven denk ik de doorslag om niet in paniek te raken.

Zoraa

Wijs gebruiker
Dankje,

Ik had vier uur van tevoren een lichte salade gegeten. Dus daar lijkt het niet van.

Wellicht de intensiteit van de trip enz.
Rauwkost en salades zijn eigenlijk helemaal niet zo licht verteerbaar voor de maag als veel mensen denken. Door de zuren en omdat het rauw is. Denk de volgende keer eens aan beschuit misschien dat je maag dat beter verdraagt icm met de zure truffels

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dankje, leuk om te horen dat het herkenbaar is. Het bewegen van dingen is zo herkenbaar.

Ik werk de afgelopen jaren aan mijn geestelijke gezondheid. Meditatie, mindfullness en ademhalingstechnieken hebben me mentaal veel goed gedaan.
De combinatie met de steun van mij vrouwtje en een vertrouwde stem via de telefoon gaven denk ik de doorslag om niet in paniek te raken.
Heel gaaf! Lijkt me echt een boost voor je zelfvertrouwen!

Heeft de trip jouw iets gegeven, kwa inzicht/ verkenning van jezelf? Mag ik je vragen waar je ooit mentaal last van had en waarin jij zo gegroeid bent?

Ik herken wat dingen uit jouw verhaal. Ongeveer dezelfde leeftijd, heb ook jonge kinderen en mentaal een beproeving gehad/ zit nu in het staartje en ben ook op zoek naar extra verkenning. Ik geloof er ook in dat truffels me dat te bieden heeft.

Ben benieuwd!

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Edit: hoeft niet in details hoor. Natuurlijk veel respect voor grenzen en privacy. Ik bedoel meer globaal. Ik ben erg geïnteresseerd in de helende kracht van psychedelica. Maar je hoeft er uiteraard niet op te antwoorden :grin:

Suzimaniac

Newbie
Heel gaaf! Lijkt me echt een boost voor je zelfvertrouwen!

Heeft de trip jouw iets gegeven, kwa inzicht/ verkenning van jezelf? Mag ik je vragen waar je ooit mentaal last van had en waarin jij zo gegroeid bent?
Ik ben met 27 er achter gekomen dat ik ADD heb. Dit kwam uit, nadat ik uit het niets plots heel depressief werd. Dat was een vervelende periode, maar met psychische hulp heel goed en sterker uitgekomen.
Vervolgens vond ik mijn leven goed, maar oa. met de komst van kinderen veranderde er toch weer iets. Ik kon geen rust meer vinden en merkte dat ik iets zocht. Ik ben toen heel toevallig via "horen van" en de APP Headspace in aanraking gekomen met meditatie en mindfullness.
Dat beviel me heel goed en gaf me de tools die ik nodig had. Ik mediteer elke dag waarbij het in de avond soms ook wel eens een hele avond mindfull is, in plaats dan voor de TV.
Heerlijk gewoon, ik raak soms wel eens helemaal in trans.
Ik herken wat dingen uit jouw verhaal. Ongeveer dezelfde leeftijd, heb ook jonge kinderen en mentaal een beproeving gehad/ zit nu in het staartje en ben ook op zoek naar extra verkenning. Ik geloof er ook in dat truffels me dat te bieden heeft.

Ben benieuwd!
Ik denk ook dat psychedelica net dat beetje extra inzicht kunnen geven.
Altans dat heb ik (deels) gehad, maar ik wil graag nog meer ontdekken.
Ik voel me de laaste 1,5 week heerlijk en werd zondag zelfs even heel erg emotioneelin de auto. Ik voelde me heel gelukkig.

Zoals ik al zei, ik ben het nog steeds allemaal op een rijtje aan het zetten😅

Maar het is zo persoonlijk, ik durf niet te zeggen dat het bij iedereen werkt. Je moet dit volgens mij wel echt willen en openstaan voor je onderbewustzijn.

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik ben met 27 er achter gekomen dat ik ADD heb. Dit kwam uit, nadat ik uit het niets plots heel depressief werd. Dat was een vervelende periode, maar met psychische hulp heel goed en sterker uitgekomen.
Vervolgens vond ik mijn leven goed, maar oa. met de komst van kinderen veranderde er toch weer iets. Ik kon geen rust meer vinden en merkte dat ik iets zocht. Ik ben toen heel toevallig via "horen van" en de APP Headspace in aanraking gekomen met meditatie en mindfullness.
Dat beviel me heel goed en gaf me de tools die ik nodig had. Ik mediteer elke dag waarbij het in de avond soms ook wel eens een hele avond mindfull is, in plaats dan voor de TV.
Heerlijk gewoon, ik raak soms wel eens helemaal in trans.

Ik denk ook dat psychedelica net dat beetje extra inzicht kunnen geven.
Altans dat heb ik (deels) gehad, maar ik wil graag nog meer ontdekken.
Ik voel me de laaste 1,5 week heerlijk en werd zondag zelfs even heel erg emotioneelin de auto. Ik voelde me heel gelukkig.

Zoals ik al zei, ik ben het nog steeds allemaal op een rijtje aan het zetten😅

Maar het is zo persoonlijk, ik durf niet te zeggen dat het bij iedereen werkt. Je moet dit volgens mij wel echt willen en openstaan voor je onderbewustzijn.
Wat knap dat je er zo goed uit bent gekomen. En heel accepterend naar jezelf.
Ja kinderen is echt een lifechanger hè. Het is het beste wat je kan overkomen, maar ook echt een zware tijd, die eerste jaren, kwa slaap en beschikbaarheid enzo vind ik.
Ik vind het wel super tof om te lezen hoe goed je met ADD omgaat iig! In je bericht lees je dan ook meteen de talenten van de ADD'ers: verbeeldende schrijfstijl :grin:

Suzimaniac

Newbie
Wat knap dat je er zo goed uit bent gekomen. En heel accepterend naar jezelf.
Ja kinderen is echt een lifechanger hè. Het is het beste wat je kan overkomen, maar ook echt een zware tijd, die eerste jaren, kwa slaap en beschikbaarheid enzo vind ik.
Ik vind het wel super tof om te lezen hoe goed je met ADD omgaat iig!
Dankje,
Het klinkt nu ik het zo schrijf alsof het allemaal vrij gemakkelijk ging en gaat, maar het is echt wel hard werken.
Gelukkig heb ik kids die van het begin af aan doorslapen (alle twee) 🥰 maar de aandacht die ze nodig hebben, vooral met een tweede erbij, maken het toch pittig. Daar kan iedere ouder wel over meepraten denk ik.
Ik heb eigenlijk geen last meer van mijn ADD, mede door training, mindfullness en een lage dosis van 18mg Methylfenidaat (Die zijn we aan het afbouwen)
Al denk ik dat de medicatie momenteel niet meer nodig is.

Ik zit zelf momenteel te denken aan microdosing.

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dankje,
Het klinkt nu ik het zo schrijf alsof het allemaal vrij gemakkelijk ging en gaat, maar het is echt wel hard werken.
Gelukkig heb ik kids die van het begin af aan doorslapen (alle twee) 🥰 maar de aandacht die ze nodig hebben, vooral met een tweede erbij, maken het toch pittig. Daar kan iedere ouder wel over meepraten denk ik.
Ik heb eigenlijk geen last meer van mijn ADD, mede door training, mindfullness en een lage dosis van 18mg Methylfenidaat (Die zijn we aan het afbouwen)
Al denk ik dat de medicatie momenteel niet meer nodig is.

Ik zit zelf momenteel te denken aan microdosing.
Jaloers op je doorslapende kinderen :'D.

Microdosing methylfenidaat? Klinkt interessant. Ik ga het eens googlen.

Fijn dat je geen medicatie meer nodig hebt! Dat vind ik wel bewonderingswaardig hoor. Ik heb altijd graag willen leren mediteren. Staat nog op m'n to do lijst.

Ik ben eigenlijk wel onder de indruk dat je nu geen last hebt van ADD door training, mindfulness, meditatie enzo. Ik denk dat het iets zegt over je doorzettingsvermogen. Heb je de mindfulness/meditaties zelfstandig gedaan of in groepsverband?

• Like

Suzimaniac

Newbie
Microdosing methylfenidaat? Klinkt interessant. Ik ga het eens googlen.
Ik wil gaan microdosen met truffels, niet methylfenidaat.

Fijn dat je geen medicatie meer nodig hebt! Dat vind ik wel bewonderingswaardig hoor. Ik heb altijd graag willen leren mediteren. Staat nog op m'n to do lijst.

Ik ben eigenlijk wel onder de indruk dat je nu geen last hebt van ADD door training, mindfulness, meditatie enzo. Ik denk dat het iets zegt over je doorzettingsvermogen. Heb je de mindfulness/meditaties zelfstandig gedaan of in groepsverband?
Ik heb toendertijd in groepsverband een vaardigheidstraining gevold bij PsyQ.

Meditatie is van de laaste jaren en heb ik zelf via boeken, youtube enz geleerd.

Sirius

Newbie
Wat een leuk report! Ik word er helemaal in meegezogen. Gaaf dat je op 15g zo flink hebt lopen trippen. Ik gebruik met truffels ook altijd 15g, maar ga dan lang niet zo hard als jij beschrijft.

Denk je dat de lichten uitdoen op je kamer er voor gezorgd heeft dat alles grimmig werd? Ik heb er zelf ook wel eens over nagedacht om in het donker te trippen, maar vraag me af of dat nou wel zo prettig is omdat je hersenen dan zo veel zelf gaan invullen.

Fijn dat de hele ervaring je zoveel moois gebracht heeft!

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat een leuk report! Ik word er helemaal in meegezogen. Gaaf dat je op 15g zo flink hebt lopen trippen. Ik gebruik met truffels ook altijd 15g, maar ga dan lang niet zo hard als jij beschrijft.

Denk je dat de lichten uitdoen op je kamer er voor gezorgd heeft dat alles grimmig werd? Ik heb er zelf ook wel eens over nagedacht om in het donker te trippen, maar vraag me af of dat nou wel zo prettig is omdat je hersenen dan zo veel zelf gaan invullen.

Fijn dat de hele ervaring je zoveel moois gebracht heeft!
Ik herken dat experimenteren met licht/donker wel. Tijdens een trip doe ik geregeld lampen, sfeerverlichting en kaarsjes aan en later weer uit. Afhankelijk van mijn behoefte op dat moment. Ik verbaas me er altijd over hoeveel impact dat dan heeft.

Ik weet niet hoe het zou zijn als het helemaal pik donker is. Ik zou dan liever gewoon mijn ogen dicht houden denk ik. Maar ik ben wel benieuwd naar trippen in een prikkelarme omgeving. Juist om je hersens de kans te geven om wat vrijer te denken. Ik weet niet of dat zo werkt. Lijkt me wel interessant.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Super vet report! En een behoorlijk heftige trip voor de dosis. Knap hoe je het hebt onthouden en opgeschreven, zowel de positieve als de negatieve momenten. Bedankt voor het delen. :)

De Zandman

DF-koning
Ik vind het ook een goed report, ik kan het ahw meebeleven.
Aangezien ik nog nooit truffels geprobeerd heb, en ik toch wel geïnteresseerd ben in deze materie, heb ik enkele vragen...
Misselijk worden, moeten overgeven, is dit bij truffels bij meerderen onder ons een "onderdeel" van de trip"? Gebeurt dit vaak?
Je moet op een lege maag die truffels gebruiken?
Hoe lang duurt een gemiddelde truffel trip?
Graag info!

• Like

ljuv

DF-koningin
Misselijk worden, moeten overgeven, is dit bij truffels bij meerderen onder ons een "onderdeel" van de trip"? Gebeurt dit vaak?
Misselijk ben ik alleen de laatste keer echtttt geweest. Maar aan het begin hoort het er altijd wel eventjes bij, want de truffels zijn gewoon heel zuur en ranzig. Meestal vergeet ik dat als ik er lekker inzit en me er niet op concentreer. Ik heb nog nooit gekotst van truffels. Mijn tripmaatjes ook niet en hebben denk ik evenveel last van misselijkheid als ik.

Beste wel ja, maar puur omdat het dan beter opgenomen wordt en je er anders minder of niets van merkt. Maar ik eet ze wel eens met wat crackertjes ofzo, anderen met chocolade, dus iets heul kleins ervoor eten kan denk ik geen kwaad.

4-6 uurtjes. Al had ik mijn laatste dmv wiet veel te lang verlengd naar mijn smaak... En kan sws verschillen natuurlijk. Vraag maar aan @Dirkjan 😂

ljuv

DF-koningin
Als Dirkjan de juiste broek aan heeft, dan kan ik wel een serieus antwoord verwachten...maar dat weet ik nooit van tevoren.
Haha nee hij had van de week een vrij lange visuele trip op 2cb-fly, wat ook maar tot 6 uur ofzo zou "moeten" duren. Daarom tagde ik hem.

Maargoed truffels blijven een natuurproduct... Je weet nooit helemaal wat je kunt verwachten!

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik vind het ook een goed report, ik kan het ahw meebeleven.
Aangezien ik nog nooit truffels geprobeerd heb, en ik toch wel geïnteresseerd ben in deze materie, heb ik enkele vragen...
Graag info!
Hi! Wat leuk dat je het ook een keertje wil proberen! Ik vind truffels echt heel leuk.

Verder helemaal eens met @ljuv . Kleine toevoeging: zelf had ik de ervaring dat misselijkheid ook afhangt van mijn lichamelijke toestand. Ik had tijdens mijn laatste trip een beetje buikpijn van de honger en toen ging er tijdens de trip ook focus naar mijn buik, waardoor ik steeds de misselijkheid voelde. Ik hoefde niet over te geven en raakte vaak genoeg afgeleid gelukkig.
Mijn eerste keer had ik helemaal geen misselijkheid, terwijl ik toen juist net uit eten was geweest.

Truetruffles

Belezen gebruiker
Bij de keren dat ik truffels heb gedaan is er nooit iemand bij geweest die moest overgeven. Sommige werden een beetje misselijk. En mijn vriendin was misselijk omdat ze juist niks had gegeten van te voren. Dit had ik haar aanbevolen omdat ze normaal gesproken geen visuals krijgt als ze truffels op heeft en op een lege maak werken truffels vaak beter.

het grappige is dat het nog steeds niet had gewerkt en ze zich alleen misselijk voelde, terwijl ik me de pan uit spacede.

Wat ik verder meestal doe als ik bijv. in de middag ga trippen dan eet ik in de ochtend lekker ontbijt niet te zwaar. In de middag als ik wil beginnen met trippen eet tijdens het eten van de truffels vaak een banaan om de smaak van de truffels te maskeren.

• Like

Suzimaniac

Newbie
Inmiddels een aantal weken verder ben ik nog steeds onder de indruk.
Ik heb het niet meer aangedurfd om een dergelijke dosis te nemen😅

Ik ben kort erna gestart met microdoseren.
Niet volgens een echt schema, maar meer om mijn lichaam (en maag) te laten wennen.

Bijzonder vind ik dat ik bij 2gr al duidelijk iets merk! Het zijn slechts subtiele veranderingen, maar ik merk het wel. Ik kan hierbij overigens prima fuctioneren en de alledaagse bezigheden gaan me zelfs makkelijker af.

Gisteren heb ik dan een 5gr. dosis genomen.
In de gemberthee, maar na een uur ook de truffels zelf nog gegeten.
Ik heb een heel relaxed avond gehad met een vriend!
Het (enige) visuele effect dat opviel was dat alles wat meer diepte/3D effect kreeg.
De albumhoes op de appleTV kreeg wat beweging en ik had soms een soor parralax effect als ik op een beeldscherm keek.
De muziek klonk heerlijk, maar mijn vriend heeft dan ook een heel dik audio systeem (audiofiel).

mijn doel is nu langzaam naar boven werken en zo de sweet spot vinden.

overigens wil ik straks zeker weer eens een duik in het diepe nemen😉

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Leuk man!!
Wat is voor jou de sweet spot waar je naar zoekt? Wat merk je dan? Vond je jouw trip met 15 toch te zwaar ook kwa grimmige sfeer die opkwam?

Ik kom met 6 gram in een lichte trip (slappe lach, de werkelijkheid wordt anders beleefd, iets ineens heel prachtig vinden, niet meer goed concentreren, slecht gevoel voor tijd).

Ik had eigenlijk voor afgelopen week een solo truffeltrip bedacht voor mezelf. Toch niet gedaan, omdat ik me nog niet helemaal stabiel voel. Maar wel weer zin in joh! Dan denk ik aan een dosis van 10 misschien 12 gram.

Ik vond vorige keer 15 ook een best wel intens, al was hij erg leuk. Ik herinner me dat ik in een soort "loop" terecht kwam, niet negatief gelukkig, maar ik vond het toen wel prettig dat mijn vriendin me stapsgewijs eruit hielp.

Suzimaniac

Newbie
De sweet spot is voor mij een dosis waarbij ik nu nog niet te hard ga, maar de wereld wel al anders ga beleven. (De museumdose zeg maar)
Hierop kan ik lekker mediteren en kom ik nog net wat dieper dan normaal.

Dat is eigenlijk iets dat ik dan misschien wel vaker ga doen ( 1-2 wekelijks).

Ik ben pas net begonnen dus ik wil gewoon rustig verkennen wat ik fijn vind, en daarnaast klaarstomen voor het heftige werk (in de toekomst).

Suzimaniac

Newbie
Ik had eigenlijk voor afgelopen week een solo truffeltrip bedacht voor mezelf. Toch niet gedaan, omdat ik me nog niet helemaal stabiel voel. Maar wel weer zin in joh! Dan denk ik aan een dosis van 10 misschien 12 gram.
Ik denk zelf aan een 7gr.
Ik vond vorige keer 15 ook een best wel intens, al was hij erg leuk. Ik herinner me dat ik in een soort "loop" terecht kwam, niet negatief gelukkig, maar ik vond het toen wel prettig dat mijn vriendin me stapsgewijs eruit hielp.
Die vorige trip was achteraf te intens, waardoor ik het nu niet meer meteen durf (ik heb hiervoor niet de juiste tripsitter)
Ik zou het wel aandurven met de juiste tripsitter, maar mijn vrouw wil dat liever niet meer doen😅

Dus lekker rustig en van de zomer met een vriend eens diepzeeduiken 😉

Laatst bewerkt:

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Nice!

Ik was een keer subtiel trippend op een soort lichtshow met 6 gram truffels op. Ik heb echt minuten lang gefascineerd naar "paradijselijke" slakken in een aquarium staan staren, terwijl de menigte passeerde. Totdat er een oude man naast me de opmerking maakte dat ze nepnagels op hun huisje geplakt hadden. Hahaha! Sjezus! Had ik echt niet gezien!
Maar heb wel de projecten van de kunstenaars kunnen bewonderen op een veel dieper niveau. Dat vond ik wel gaaf eraan!!

Maar ik zou dat niet 1-2 wekelijks willen, toch niet. Daar vind ik het dan weer te intens voor.

• Like
Bovenaan