Wat en hoe moet ik doen?

Hazekees

Experimenterende gebruiker
Goedenavond!

Ik ben nieuw op dit forum en ik vertel er even bij dat ik al wel een aardige tijd eroverheen browse. Ik sta versteld van wat mensen allemaal wel niet weten en heb tot nu toe al veel geleerd en heb dit ook toegepast met enkele drugs ervaringen tot nu toe. Bedankt!

Ik heb wat ketamine gekregen van een vriend en dit wil ik graag gebruiken. Ik weet echter niet hoeveel dit is en heb dan ook geen weegschaaltje tot mijn beschikking. Ook heb ik nog nooit gesnoven en hoe werkt dit dan precies..?

Ik heb al aardig wat ervaring met drugs zoals truffels, 2cb en xtc. Ik wil keta dan ook wel in mijn eentje proberen zo dadelijk. Hebben jullie enige tips voor mij?

Ik heb hier een foto met een aansteker ernaast, zodat het misschien een beetje duidelijk is hoeveel dit ongeveer is.. P

Ik hoor graag van jullie!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik gok zo'n half grammetje.

Ik zou het (ondanks je ervaring) voor de eerste keer niet alleen doen.
Je kan, zonder hiervan bewust te zijn of dit te kunnen controleren, dingen gaan doen die je in je toestand niet zou moeten doen. (lopen, dingen kapot maken ed.)

Als je het toch echt in je eentje zou moeten doen, begin dan heel laag met je dosis en bouw dit langzaam op.

Wanneer je ketamine snuift, dien je dit anders te doen dan coke of speed. Je legt dus niet direct een dikke lijn en nakt deze naar binnen. Wat je wel doet is een sleutel (of klein lepeltje oid) bedekken met een klein beetje ket. Nog minder dan dat je normaal zout in je eten strooit (echt letterlijk een 'snuifje' dus).

Dit snuif je en wacht een kwartier met evt. bijnemen. Het duurt namelijk even tot het effect deftig op komt zetten.

Tips:

Ga zo min mogelijk lopen, neem het lekker rustig op de bank of bed. En blijf hier ook liggen.
TV/film kijken kan erg lastig, verwarrend of misselijk makend zijn. Zet liever een muziekje op.

Hazekees

Hey peptalk,

Ik had 't uiteindelijk toch gedaan gisteravond, begon gewoon met een heel klein beetje, en bouwde dit steeds iets meer op. Eigenlijk zoals je ook beschreef, nog minder dan een portie zout wat je in je eten gooit.

Het begon heel langzaam, voelde een verdoofd gevoel in mijn hoofd maar ondanks dat bleef ik toch aardig piraatjes neerschieten op farcry 3, ik vermaakte me wel. Op een gegeven moment besloot ik om een iets dikkere lijn te nemen en op bed te gaan liggen met muziek. Vanaf hier ging ik inderdaad een stukje harder, en ik begrijp enigszins waarom je dit je eerste keer niet in je eentje zou moeten doen, of althans niet teveel. :P Ik stond op een gegeven moment op en ik begreep gewoon niet meer hoe je nou kon lopen, dat was zo verschrikkelijk lastig. Toch had ik er vrede mee, want het bed lag zooooveel lekkerder. :wink:

Het enige waar ik 'last' van had was een klein beetje hoofdpijn, alsof ik verkouden was. Als ik bewoog met mijn hoofd deed het een klein beetje pijn, terwijl de rest van mijn hele lichaam verdoofd was, bijvoorbeeld mijn tong kon ik niet meer echt voelen. :P
Volgens mij had ik niet erg veel water gedronken, en juist lekker aan het bier gezeten. Zou dit een oorzaak kunnen zijn voor die hoofdpijn? Of is dit iets wat wel vaker voorkomt bij keta?

Voor de rest prima ervaring! Ik snap nu zeker waarom mensen keta gebruiken.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb laatst ook alcohol met keta gecombineerd (wat eigenlijk echt een slechte en gevaarlijke combo is) en had inderdaad ook hoofdpijn. Voornamelijk bij mijn voorhoofdholte. Niet tijdens de trip though, maar de ochtend erna. En dit terwijl ik niet genoeg had gedronken om zo'n kater te hebben.

Maar als jij gedurende die avond eigenlijk niets anders hebt gedronken dan bier of andere alcoholische dranken dan kan goed zijn dat je tijdens ook al hoofdpijn krijgt ja.

Gelukkig is alles goed verlopen en ben je er verstandig mee omgegaan.
Maar dit was je eerste keer? En je kon meteen een lijn leggen en daarna nog opstaan?
Hoewel dit wel verschilt per persoon, maar voor iemand zonder tolerantie is dat al wel wat. Mij zou het niet lukken in ieder geval.

Hazekees

Dit was inderdaad mijn eerste keer, heb er veel over gelezen en gehoord, en wat ik heb ervaren was ongeveer wel zo'n beetje mijn verwachtingen. Het feit dat het echt moeilijk werd om te lopen en ik mijzelf aan mijn bureaustoel en bed vast moest houden had ik niet verwacht. :P Maar zoals ik al zei sprong ik toen direct weer in bed, want daar lag ik prima.

Ik begon in mijn bureaustoel achter de pc met een heel klein beetje, gewoon vanuit mijn hand. Vanaf hier ging ik mij wel relaxd voelen, beetje verdoofd eigenlijk. Toen ik op een gegeven moment besloot om op bed te gaan liggen en muziek/tv aan te gooien heb ik iets meer gedaan dan ik als eerst deed, miss het dubbele. Toen lag ik echt lekker in bed, een beetje naar de tv gekeken en vermaakte me prima, discovery channel; waren allerlei interessante beelden, ik snapte er niks van maar het was zeer vermakend om te kijken.
Toen na het tv kijken een flinke genomen en dit werkte inderdaad redelijk hard, vanaf dat punt werd het moeilijk om te lopen, maar ik ging relaxd liggen en ong een uur daarna inslaap gevallen. Heb totaal geen angstgevoelens of vervelende gedachtes gehad.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tja, dat niet meer kunnen lopen is juist erg kenmerkend voor ketamine. In kleine dosissen inderdaad een roes, beetje dronken achtig, waarbij je lichamelijk erg verdoofd bent en geestelijk lekker dromerig. Neem je meer dan breekt de wereld op, alles draait (op een niet dronken manier, erg appart) en wanneer ik mijn gezichtsveld verplaatst veranderd alles in fractals, strepen en trillende beelden. Kan dan echt niet meer opstaan en wil dat ook niet.

Nog hogere dosissen trekken me in een soort narcose (nog geen k-hole) waarbij ik een constante ruis hoor, niets meer kan zien (ogen dicht houden) en mijn gedachten niet meer de mijne zijn.
Wanneer ik dan nog verder afglij voelt het echt precies als een narcose in het ziekenhuis (redelijk wat ervaring hier mee :P) en ben ik helemaal zen met het universum.

Heb nog geen k-hole meegemaakt, vind dit ook wel zonde van de keta (veel nodig) en heb de tot nu toe meegemaakte plateau's als prettig ervaren.

Hazekees

Klinkt allemaal vrij interessant.. Ikzelf heb best wel extreme ervaringen met truffels, ik hou er namelijk erg van om psychedelisch hard van de kaart te zijn, ik raak eigenlijk nooit in paniek, ik geniet hier juist van. Dus ik denk dat die k-hole, of dieper op keta trippen, mij ook wel ligt.

Ik ga natuurlijk niet de volgende keer meteen al veel meer nemen, dit bouw ik rustig op. Eerst even wat ervaring opdoen met dit nieuwe spul. Nou vraag ik me nog wel af, kan het gevaarlijk zijn? In een k-hole raken op bed? In mijn vorige trip heb ik heel eventjes gedacht dat ik misschien mijn tong wel zou inslikken, of dat ik niet genoeg water heb gedronken(zoals bij xtc die extreem droge bek). Zoiets lijkt mij nu erg onlogisch, maar in trippende status wil ik me nog wel eens dat soort dingen afvragen.

Bovenaan