Wat gebeurt er tijdens een GHB-onttrekking psychose?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Desra

Newbie
Ik was tot voor kort zwaar verslaafd aan GHB, maar ik heb hiervoor een hoop psychoses in het ziekenhuis gehad. Dit was een gecontroleerde omgeving, wat gebeurt er echter als je geen GHB in huis hebt, alleen bent en een psychose krijgt? Ga je dan gewoon gek totdat je doodgaat aan een hersenbloeding ofzo?

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Deze post begrijp ik niet .
Wat is er nou precies gebeurd?
Heeft men jou in dat ziekenhuis als behandeling een aantal psychoses laten beleven? Als detox of zo?
Dat meen je toch niet.
Als je ervan af bent, dan moet je er dus geen druppel meer van in huis hebben vind ik.

Revolutionair

Bewuste gebruiker
In je vorige post legde je het allemaal zo 'goed' uit wat je vond?

Zit je weer aan de g?
Heb je hulp nodig,
Of is dit gewoon een algemene vraag?

Je lichaam gaat draaien op ghb, en verschillende organen worden afhankelijk van je gebruik.
De hartkloppingen kunnen een gevaarlijke vorm gaan aannemen.
En je komt in een delier terecht.
Om kort je vraag te beantwoorden.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Zomaar een vraag.
Stel, je wordt mbv crisisopname in een afkickkliniek opgenomen.
Wat kunnen deze mensen je geven, om dat delier te voorkomen?

Revolutionair

Bewuste gebruiker
Zomaar een vraag.
Stel, je wordt mbv crisisopname in een afkickkliniek opgenomen.
Wat kunnen deze mensen je geven, om dat delier te voorkomen?
Gabapentine gebruiken ze daar dan voor 800mg gelijk.
Baclofen en natuurlijk valium.
Valt diegene binnen no time in slaap en word dan weer redelijk wakker.

Gabapentine stopt meteen die rush van versnelde dopamine afgifte.
20191114_215918.jpg
Heb dit van verschillende mensen gehoord.
Zorg dat ik na 3 dagen ghb gebruik ook Gabapentine in huis heb.
Slaap dan meteen 14 uur lang door met baclofen en diazepam.
Ben je er in een keer helemaal vanaf.
Nog een valium en Baclo erbij en weer fresh!

Laatst bewerkt:

Revolutionair

Bewuste gebruiker
Ja doen ze ook Xyrem.
Beginnen ze met 15ml wat bij normale ghb een overdosis is.
Maar als iemand in een psychose zit dan is ghb toedienen niet meer de beste keus.

Ligt er ook echt weer aan welke kliniek heb ik gehoord sommige willen absoluut niet met Baclofen werken terwijl dat dus de meest neutrale oplossing is met de minste bijwerkingen.

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik had afgelopen Maart een drugspsychose opgelopen door Baclofen gebruik, wat dus vaak wordt ingezet bij GHB ontwenning. De ontwenning was dermate heftig dat ik er minstens een epileptische aanval aan over hield. Met veel kracht moeten overgeven op willekeurige momenten. Het lichaam dat letterlijk op momenten uit valt met als gevolgd dat je als een baksteen naar de grond valt, hierdoor heb ik 2 weken letterlijk niet kunnen lopen en 2 maanden lang met moeite (verstuikte enkel(pees).

Na aanleiding van dit fiasco liep ik ook een drugs geïnduceerde psychose op. Ik begin verwarde jibberisch berichten te sturen naar willekeurige mensen, simpelweg ook omdat ik niet meer wist naar wie ik wat verstuurde. Ik werd enorm paranoïde naar alles om mij heen. Zo werd ik in het ziekenhuis helemaal gestoord om het feit dat ze mij stiekem liepen te filmen (wat achteraf ook het geval leek te zijn). De artsen vertelde mij dat er niet aan de hand was terwijl ik ondanks dat ik prima door had dat er vanaf mis was.

Ze zouden via de injectienaalden in mijn armen enkel bloed aftappen maar ik was er 100% zeker van dat ze ook iets in mijn bloedstroom pompte. Ik werd meerdere dagen helemaal dol om het feit dat ze zonder consent drugs in mijn lichaam pompte. Omdat ik hier bijna 5 dagen lang over tekeer ging en niet los kon laten is er uiteindelijk uitgezocht of dit daadwerkelijk het geval was. Dit leek te kloppen maar precies wat is nooit zwart op wit duidelijk geworden.

Maar ook in algemene zin, alles dat ik ze tegen mensen was vaak gewoon jibberish en een reactie die ik vaak kreeg was dat ik gewoon jibberish sprak. Ik was duidelijk mijzelf niet. De drugs geïnduceerde Baclofen psychose was gelukkig van korte duur en leek na zo'n 2 weken rust aardig voorbij getrokken te zijn dat ik weer een beetje de oude was al duurde het nog wel een maand langer voordat mijn humeur bij trok.

Het betrof Baclofen ontwenning / geïnduceerde psychose maar zou wel enige gelijkenissen moeten hebben met GHB ontwenning / geïnduceerde psychose. De staat van zijn was haast een beetje droom gelijkend waarin de meest willekeurige dingen met elkaar geassocieerd werden.

Revolutionair

Bewuste gebruiker
Het betrof Baclofen ontwenning / geïnduceerde psychose maar zou wel enige gelijkenissen moeten hebben met GHB ontwenning / geïnduceerde psychose. De staat van zijn was haast een beetje droom gelijkend waarin de meest willekeurige dingen met elkaar geassocieerd werden.
Hoe lang heb je dan wel niet gebruikt?
Ken mensen die het 6 maanden hebben gebruikt 75mg per dag en zo mee stopte.
Niks aan de hand.
Staat ook zelf nog op dit forum dat meerdere het heel lang hebben gebruikt rn zomaar stopte.

Dus wat was de dosis en hoe lang gebruikte je het?

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hoe lang heb je dan wel niet gebruikt?
Ken mensen die het 6 maanden hebben gebruikt 75mg per dag en zo mee stopte. Niks aan de hand.
75mg nam ik eerder voor het slapen zodat ik een beetje kon doorslapen. Ik denk dat je eerder moet denken aan 150-200mg Baclofen per dag (en sommige dagen meer) over een periode van 2 (misschien 3) weken. Ik heb mijn destijds een aantal dagen nog opgeschreven maar ik kan je het niet meer exact navertellen. Het staat mij in ieder geval bij dat ik op een gegeven moment vrij wanhopig aan het bij slikken was om ontwenning weg te houden en het moment dat ik meer bewust probeerde te stoppen ik ook daadwerkelijk een epileptische aanval kreeg. Ik nam de Baclofen in ieder geval niet zoals voorgeschreven werd.

Mijn vriendin werd in het ziekenhuis ook benaderd door een dokter die melde dat Baclofen maar een halfwaardetijd heeft van 4 uur en dat als ik rond 13:00 al een epileptische aanval had het ergste rond 19:00 al wel voorbij moest wezen. Later is mijn vriendin nog eens verteld dat het een halfwaardetijd heeft van 5 uur en het dus echt niet zo lang kon aanhouden.

Ik heb thuis rond 4:00 's nachts thuis nog lopen smeken om een benzodiazepine nadat ik in vertrouwen mn vriendin mn drugs had gegeven omdat ik anders vreesde voor hersenschade. De vriendin volgde echter het advies op uit het ziekenhuis om mij absoluut geen drugs meer in te laten nemen.

De volgende dag rond 16:00 was ik in mijn staat van Baclofen ontwenning geïnduceerde psychose wezen stemmen (natuur en waterschapsbeheer), toen ik weer terug wandelde naar huis ben ik als een baksteen voorover gevallen op de stoep waar mijn val gelukkig nog gebroken werd. Omstanders hebben mij vervolgens in stabiele zijligging gelegd waarop ik zo'n 30 minuten heb lopen happen als een goudvis totdat de ambulance aankwam.

Meer dan 24 uur na de eerste epileptische aanval mocht er dus nogmaals een ambulance uitrijden in verband met de ontwenning. Hier kwam geen andere drugs bij kijken in tegenstelling tot waar de ambulancebroeders vanuit gingen. Zodra je Baclofen 2 weken lang op boven gemiddelde doseringen inneemt is de halfwaardetijd in ieder geval geen 5 uur meer.

Ik had je wel eerder positief zien spreken over Baclofen op dit forum, wanneer dit middel wordt gebruikt zoals bedoeld kan ik dat wel begrijpen. Maar bij minder gematigd gebruik zijn er toch ook wel ontwenningsrisico's aan gebonden zoals met andere Gabapentanoiden zoals deschloroBaclofen (Phenibut) en GHB. Die ontwenningsrisico's liggen denk ik ook nog wel iets hoger dan bij benzodiazepine ontwenning.

De manier waarop ik Baclofen gebruikte is zeker niet normaal maar mindere ervaringen met Baclofen zijn online ook wel terug te vinden.

Revolutionair

Bewuste gebruiker
75mg nam ik eerder voor het slapen zodat ik een beetje kon doorslapen. Ik denk dat je eerder moet denken aan 150-200mg Baclofen per dag (en sommige dagen meer) over een periode van 2 (misschien 3) weken. Ik heb mijn destijds een aantal dagen nog opgeschreven maar ik kan je het niet meer exact navertellen. Het staat mij in ieder geval bij dat ik op een gegeven moment vrij wanhopig aan het bij slikken was om ontwenning weg te houden en het moment dat ik meer bewust probeerde te stoppen ik ook daadwerkelijk een epileptische aanval kreeg. Ik nam de Baclofen in ieder geval niet zoals voorgeschreven werd.

Mijn vriendin werd in het ziekenhuis ook benaderd door een dokter die melde dat Baclofen maar een halfwaardetijd heeft van 4 uur en dat als ik rond 13:00 al een epileptische aanval had het ergste rond 19:00 al wel voorbij moest wezen. Later is mijn vriendin nog eens verteld dat het een halfwaardetijd heeft van 5 uur en het dus echt niet zo lang kon aanhouden.

Ik heb thuis rond 4:00 's nachts thuis nog lopen smeken om een benzodiazepine nadat ik in vertrouwen mn vriendin mn drugs had gegeven omdat ik anders vreesde voor hersenschade. De vriendin volgde echter het advies op uit het ziekenhuis om mij absoluut geen drugs meer in te laten nemen.

De volgende dag rond 16:00 was ik in mijn staat van Baclofen ontwenning geïnduceerde psychose wezen stemmen (natuur en waterschapsbeheer), toen ik weer terug wandelde naar huis ben ik als een baksteen voorover gevallen op de stoep waar mijn val gelukkig nog gebroken werd. Omstanders hebben mij vervolgens in stabiele zijligging gelegd waarop ik zo'n 30 minuten heb lopen happen als een goudvis totdat de ambulance aankwam.

Meer dan 24 uur na de eerste epileptische aanval mocht er dus nogmaals een ambulance uitrijden in verband met de ontwenning. Hier kwam geen andere drugs bij kijken in tegenstelling tot waar de ambulancebroeders vanuit gingen. Zodra je Baclofen 2 weken lang op boven gemiddelde doseringen inneemt is de halfwaardetijd in ieder geval geen 5 uur meer.

Ik had je wel eerder positief zien spreken over Baclofen op dit forum, wanneer dit middel wordt gebruikt zoals bedoeld kan ik dat wel begrijpen. Maar bij minder gematigd gebruik zijn er toch ook wel ontwenningsrisico's aan gebonden zoals met andere Gabapentanoiden zoals deschloroBaclofen (Phenibut) en GHB. Die ontwenningsrisico's liggen denk ik ook nog wel iets hoger dan bij benzodiazepine ontwenning.

De manier waarop ik Baclofen gebruikte is zeker niet normaal maar mindere ervaringen met Baclofen zijn online ook wel terug te vinden.
Dat is een heftig verhaal.
Ik gebruik Baclofen in zeer lage dosis maximaal 2 a 3 dagen. Gewoon om de scherpe randjes na het gebruik van ghb weg te halen.
Ik had @F.E.A.R. al een onderzoek gestuurd in een ander topic omdat hij zijn Baclofen gebruik opbouwde tot 250mg per dag wat levensgevaarlijk is zonder professionele toezicht.

20191130_220345.jpg

Dit staat op de bijsluiter van Baclofen.
Daarom gebruik ik nooit te veel ervan en als er staat onder bewaking 120mg per dag dan zou ik dat zelf niet overschrijden.
Dus ik snap je verhaal.
Altijd oppassen met medicijnen.

Ikbeneenfiets

Belezen gebruiker
Ik gebruik Baclofen in zeer lage dosis maximaal 2 a 3 dagen. Gewoon om de scherpe randjes na het gebruik van ghb weg te halen.
Ik had @F.E.A.R. al een onderzoek gestuurd in een ander topic omdat hij zijn Baclofen gebruik opbouwde tot 250mg per dag wat levensgevaarlijk is zonder professionele toezicht.

Bekijk bijlage 4982

Daarom gebruik ik nooit te veel ervan en als er staat onder bewaking 120mg per dag dan zou ik dat zelf niet overschrijden.
Dus ik snap je verhaal.
Revolutionair is weer terug! Welkom welkom!

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
Die conclusie lijkt inderdaad aardig aan te sluiten op hoe ik het ervaren heb. Ik had de schattige Baclofen pilletjes toch een beetje onderschat mede omdat ik meer uitging van een benzodiazepine ontwenning zoals ik die in het verleden heb ervaren waarvan de ontwenning toch wel langer na sleept en minder abrupt is.

Revolutionair

Bewuste gebruiker
Die conclusie lijkt inderdaad aardig aan te sluiten op hoe ik het ervaren heb. Ik had de schattige Baclofen pilletjes toch een beetje onderschat mede omdat ik meer uitging van een benzodiazepine ontwenning zoals ik die in het verleden heb ervaren waarvan de ontwenning op een o
Bij het begin dacht ik ook dat het een licht medicijn was en niet zo veel kwaad kon.
Maar hoorde al verschillende verhalen op dit forum dus ben toch even op onderzoek uitgegaan.
Er blijkt meer bij te komen kijken dan ik had verwacht.

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
Er blijkt meer bij te komen kijken dan ik had verwacht.
Yeap, medicatie die onder de gabapentanoiden valt ligt denk ik toch wel enig stigma op. Zoontje van een jeugdvriend krijgt Baclofen tegen epilepsie, iets waar ik in eerste instantie wel van schrok, maar zoals met alles is bijkomende context natuurlijk wel relevant.

Revolutionair

Bewuste gebruiker
Yeap, medicatie die onder de gabapentanoiden valt ligt denk ik toch wel enig stigma op. Zoontje van een jeugdvriend krijgt Baclofen tegen epilepsie, iets waar ik in eerste instantie wel van schrok, maar zoals met alles is bijkomende context natuurlijk wel relevant.
Dat is ook nieuw voor mij.
Nog niet eerder gelezen.
Het blijft interessant want die gabapentine werkt bij epilepsie pas als iemand het een tijd lang gebruikt.
En niet meteen bij het eerste pilletje.
Terwijl het bij een ghb afkick meteen werkt en ook nog een lichte dosis van 400mg.
Terwijl mensen met epilepsie zelfs 1600mg slikken.
Er valt nog veel te leren over gabapentanoiden.

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het blijft interessant want die gabapentine werkt bij epilepsie pas als iemand het een tijd lang gebruikt. En niet meteen bij het eerste pilletje. Terwijl het bij een ghb afkick meteen werkt en ook nog een lichte dosis van 400mg.
Ik zie gewoon de GABA molecuul met een cylcohexaan ring er aan, het zou mij verbazen mocht het een wonderbaarlijke magische lange termijn werking hebben.

Het lichaamseigen GABA, betrokken bij meer dan 30% van alle neurotransmissie / signaaloverdracht in de hersens.

GHB

Pregabaline (Merknaam Lyrica)
PS: Trek denkbeeldig de H2N staart in rechte lijn door en je zult de analogie met Gabapentine en Phenibut zien. De GABA basisstructuur met daaraan vast een (iso)propylgroep (Pregabaline), een Cyclohexaanring (Gabapentine) en een Bezeenring (Phenibut).

Gabapentine

Phenibut

Met Gabapentine heb ik geen ervaring maar Pregabaline (Lyrica) valt in ieder geval wel in het typische Gabapentanoiden (GABA B) straatje naar mijn ervaring. Je zou een beetje kunnen stellen dat het wiel meerdere keren opnieuw is uitgevonden. En dat gaat nog wel vaker gebeuren. Misschien dat iemand Grapperhaus kan taggen.

Laatst bewerkt:

F.E.A.R.

Belezen gebruiker

Bekijk bijlage 4982

Dus ik snap je verhaal.
De hoge doseringen waren om mijn zin in G volledig te onderdrukken. Ik viel constant terug waardoor mijn leven op het spel stond. Op die doseringen voelde ik me heerlijk en had ik niet de nijging om terug te vallen. Dit 3-4 weken volgehouden. Toen snel afgebouwd - zonder enige moeite - naar 75mg pd als onderhoud. Ook die uiteindelijk naar 0 afgebouwd en neem nu niks meer.

Laat duidelijk zijn dat abrupt stoppen terwijl je zulke doseringen neemt inderdaad levensgevaarlijk is. Ook moet je langzaam opbouwen naar zulke doseringen anders zijn de bijwerkingen te groot.

Hoewel mijn 250mg nog meevalt - er zijn case studies van zwaar alcoholisten die +350mg slikken voor vele maanden achtereen - zou ik het achteraf gezien niemand aanraden. Verslaving bestrijd je met wilskracht en gedragstherapie.

Wel zijn meds een blessing wanneer je nare acute afkickverschijnselen ervaart. In het geval van GHB is een lage dosis baclofen en eventueel wat lyrica erbij alles wat je nodig hebt.

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
er zijn case studies van zwaar alcoholisten die +350mg slikken voor vele maanden achtereen - zou ik het achteraf gezien niemand aanraden.
Klinkt gezellig.
Verslaving bestrijdt je met wilskracht en gedragstherapie.
Incaseringsvermogen en een stukje relativering wil ook helpen, maar dat gaat vaak samen met wat je noemt lijkt mij.
Wel zijn meds een blessing wanneer je nare acute afkickverschijnselen ervaart.
Doe mij maar wat Diazepam/Diclazepam en een fatsoenlijke opioide, niet dat ik het zou aanraden. :')

Revolutionair

Bewuste gebruiker
Ik zie gewoon de GABA molecuul met een cylcohexaan ring er aan, het zou mij verbazen mocht het een wonderbaarlijke magische lange termijn werking hebben.
De grafieken die je deelt zegt mij niks.
Daar zou je wel een studie van medicijnen voor nodig hebben om dat te kunnen lezen.
Gabapentine werkt ook niet op de gaba's zelf maar op de receptoren die de huishouding regelen van de gaba's en de serotonine en dopamine.
Dus het heeft een andere werking maar kan dus inzetbaar zijn voor verschillende doeleinde net als Baclofen dus.

De hoge doseringen waren om mijn zin in G volledig te onderdrukken. Ik viel constant terug waardoor mijn leven op het spel stond. Op die doseringen voelde ik me heerlijk en had ik niet de nijging om terug te vallen. Dit 3-4 weken volgehouden. Toen snel afgebouwd - zonder enige moeite - naar 75mg pd als onderhoud. Ook die uiteindelijk naar 0 afgebouwd en neem nu niks meer.
Ik had al begrepen dat je helemaal klaar was met ghb en dat het je geen goed heeft gedaan in dit leven.
Dus goed van je dat je er vanaf bent gekomen!
Maar ik neem aan dat je mensen niet aanraad om dit zelf te gaan proberen zonder toezicht of overleg met de dokter.
Hoe lang gebruik je nu al niet meer dan?
Was het een succes met die Baclofen? Geen last van gewicht of slappe nek dat je huid gaat hangen enzo?

F.E.A.R.

Belezen gebruiker
Klinkt gezellig.

Incaseringsvermogen en een stukje relativering wil ook helpen, maar dat gaat vaak samen met wat je noemt lijkt mij.

Doe mij maar wat Diazepam/Diclazepam en een fatsoenlijke opioide, niet dat ik het zou aanraden. :')
Als je het echt bont hebt gemaakt zijn deze middelen hooguit een pleister op een open vleeswond. Baclofen eventueel icm Lyrica is wat je nodig hebt

De grafieken die je deelt zegt mij niks.
Daar zou je wel een studie van medicijnen voor nodig hebben om dat te kunnen lezen.
Gabapentine werkt ook niet op de gaba's zelf maar op de receptoren die de huishouding regelen van de gaba's en de serotonine en dopamine.
Dus het heeft een andere werking maar kan dus inzetbaar zijn voor verschillende doeleinde net als Baclofen dus.

Ik had al begrepen dat je helemaal klaar was met ghb en dat het je geen goed heeft gedaan in dit leven.
Dus goed van je dat je er vanaf bent gekomen!
Maar ik neem aan dat je mensen niet aanraad om dit zelf te gaan proberen zonder toezicht of overleg met de dokter.
Hoe lang gebruik je nu al niet meer dan?
Was het een succes met die Baclofen? Geen last van gewicht of slappe nek dat je huid gaat hangen enzo?
Ik zou uiteraard niemand aanraden dit zonder supervisie van een dokter te doen. Gebruik het 5 maanden niet meer. Ik had absoluut geen rare bijwerkingen. Ik kon enkel niet slapen met baclo op dus moest ik mijn doseringen timen (laatste om 17:00). In de ochtend begon dan heel lichtjes de ontwenning. Verder had ik vooral in het begin een enorm libido en een overdreven euforische mood. Wat niet per se goed is.

Ik besloot voor mezelf dat aan de medicijnen zitten mijn hele leven geen optie was. Maar ik voelde me lekker op Baclofen.

Bovenaan