1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

wat is 4-FA?

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door MDMAZING, 23 apr 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Ik heb ervaring met Pep en MDMA, maar wat is dan 4-FA?
    Ik las/hoorde dat het een mix is van pep en mdma? oftewel een lichte versie van xtc?
    Vrijdag op koningsdag ga ik 4-FA nemen, maar heb geen idee wat het is? :joycat:
    Wie oh wie kan mij helpen? :grin:

2. mick swagger

mick swagger Belezen gebruiker

4-FA = 4 fluoramfetamine.

Een stimulant die bij het opkomen meer op je serotonine werkt dan amfetamine. Hierdoor voelt het wel een beetje xtc achtig bij inslag, let op als je daarna een redose doet zul je niet weer die xtc achtige coming up hebben maar zal slechts het stimulerende gedeelte verlengen. Het stofje werkt bij mij een dikke 8u. En ik gebruik meestal een dosis van +-180mg poeder van 72% zuiverheid. Weet niet hoe jij t geleverd krijgt en wat je gewenning is etc.

Al met al wel 1 van mijn favorieten qua partydrugs!

MDMAZING vindt dit leuk.
  3. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

Zelfde als 4-FMP, als je dat middel kent dan ben je good to go. Wel voor eigen risico, want er is vrijwel geen onderzoek gedaan naar de lange termijn effecten. Je zal niet over dertig jaar als een soort The Walking Dead character erbij lopen, maar evengoed belangrijk om te weten.

MDMAZING vindt dit leuk.
  4. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Ik ga het in capsule krijgen. Dan kan ik gewoon neem ik aan die hele capsule naar binnen werken? Of de poeder eruit in me drinken oid? En dan meteen de hele inhoud?

5. mick swagger

Idd das wel belangrijk om te weten. Met halogenen gesubstitueerde amfetaminen staan in de wetenschap wel bekend als gevaarlijke goedjes. Al lijkt 4 FA daar 1 van de veiligste middeltjes van zo is 4 chloroamfetamine bijvoorbeeld zo toxisch als de pest!

Wees je bewust dat je een proefdiertje bent met 4FA!

6. Het maakt niet veel uit of je het inneemt in capsule of in poedervorm. Vaak hebben sommige capsules de neiging om langzaam de stof af te geven in het lichaam, dus wellicht zou het iets langer tot het inkickt.

4-FA wordt vaak 4-FMP genoemd, maar dit is erg verwarrend want 4-FMP is volgens mij een hele andere stof. Welke flapdrol deze verkeerde benaming heeft gegeven is mij een raadsel. Laten we met z'n allen de benaming 4-FMP niet meer gebruiken, maar het gewoon 4-FA (4-fluoramphetamine) noemen.

Dat klopt. Wel heb ik gelezen dat er afgelopen tijd wat meer onderzoek naar is gedaan en naar boven is gekomen dat het niet zo onschuldig is als men voorheen dacht. Het lijkt me goed om de resultaten van deze onderzoeken goed bij te houden.

7. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

@BasvanHoven Het is hetzelfde middel, alleen twee verschillende termen. Bij de ontwikkeling van 4-FA werd een fout gemaakt en de afkorting 4-FMP gegeven. De ontwikkelaar kwam er later achter dat dit een foutje in de terminologie is. De scheikundige afkorting is dus 4-FA, maar in de volksmond wordt het vaak 4-FMP genoemd door deze fout. Het middel 4-FA noemen is dus correct.

Wat het onderzoek naar designer drugs betreft ben ik het met je eens; des te meer onderzoek des te beter.

8. Oh, mijn fout, ik denk dat je gelijk hebt. Ik had ergens gelezen dat 4-FMP een hele andere stof was, maar kan er eigenlijk niets meer over vinden. Ik denk persoonlijk dat 4-FMP van het engelse (4-"F" luora "MP" hetamine) komt, en 4-FA van het nederlandse (4-"F" luor "A"mfetamine).

9. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Thanks boys. Ik denk dat ik te hoge verwachtigen ga krijgen, en dan denk van; 'oh, is dit het?'.. maar hopelijk niet.. :)

10. mick swagger

4FA is 1 van de weinige rc's waarvan ik t idee heb dat t wat kan toevoegen aan het klassieke drugs arsenaal, qua effecten!

Bij een goeie dosis is het net hele goeie amfetamine met een xtc achtige inslag en naderhand schone stimulatie. Maar elke drugs werkt individueel verschillend, dus het zou bij jou wel anders kunnen werken en het zou dus voor jou minder bijzonder kunnen zijn dan voor mij.

Enige wat ik echt jammer vind met 4FA is dat de redose alleen slechts stimulatie geeft en niet meer die lekkere inslag. Probeer dus niet te redosen met dat idee dat t wel weer zo lekker inslaat.

11. Fool

Fool Badass junkie

Er bestaat naast 4-fluoramfetamine inderdaad ook nog 4-fluormethylphenidate. Goed onthouden! :)

Wat betreft de vergelijking van 4-FA en de andere 4-halogeenamfetamines(4-CA, 4-BA), dat gaat gelukkig niet op. Fluor is het lichtst van alle halogenen, en daarom blijft de fluor onschadelijk aan de rest van het molecuul geplakt.
    Bij 4-CA etcetera is het molecuul een stuk minder stabiel en kan de chloride losraken van de amfetamine. Ongebonden halogeen zijn dan wel weer gevaarlijk.

Verder heb wel gelijk hoor, een beetje voorzichtigheid kan geen kwaad. Met 4-FA gebruik komen er toch wel meer EHBO-bezoeken dan bij speed/mdma.
    Ik kon het originele topic hiervan even niet vinden, maar in deze post staat toch nog wat info voor je. :)
    https://drugsforum.nl/threads/zorgwekkende-situatie-4fmp.61316/#post-1234429

Sally Tessio vindt dit leuk.
  12. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Word nou wel bang met al die risicos die je kan lopen met 4F.. :P

13. KropSla

KropSla DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik vind zelf 180mg een vrij hoge dosis, ik had aan 100mg genoeg. Mijn vriend had echter zo'n net-niet gevoel, dus het zal per persoon/gewicht/tolerantie verschillen natuurlijk. Wb de risico's zou ik zelf dus ook niet meteen 180 doseren maar wat lager, niet combineren, niet bijnemen. En dan nog houd je risico natuurlijk, maarja :wink:

14. mick swagger

Heb jij t dan over de waarden incl, of excl hcl?

Ik had vroeger poeder van ik geloof 80% zuiver, dus dan is dat met een dosis van 200mg ongeveer 160mg werkzame stof!

Er gaan ook pillen rond met 150mg 4FA maar daar is de hcl of waar ze het ook mee binden al afgerekend daar zou dus +-188mg aan werkzame stof ingedrukt zijn mocht dit de maximale zuiverheid hebben.

Vind 100mg poeder namelijk nogal een lage dosering al weet ik je gewicht, leeftijd, gevoeligheid etc. niet.

Ik ben het totaal. Met je eens, better safe than sorry! Pak eerst altijd een lage dosis van een stof en ga niet direct voor hoge doseringen! Ik probeer de meeste middeltjes dan ook vaak eerst thuis eens uit, voordat ik t op de wilde gok ga consumeren op een feestje. En nog iets laat je poeder testen, er gaan namelijk vervuilde batches rond en de laatste keren dat ik t kocht was de zuiverheid gedaald van 80% naar 72% zuiverheid en een maat van me heeft iets van 65% zuiver. Alsnog wel goed om te gebruiken, maar zeker iets om rekening mee te houden met doseringen.

Nou levert een minder zuiver product niet direct een gevaar op maar je zal altijd maar 50% zuiver spul kopen en dat je ineens 80% zuiver spul koopt en dan dezelfde dosis in je capsule gooit, scheelt toch even 30mg werkzame stof per 100mg!

Ook gaan er dus vervuilde batches rond met bijvoorbeeld alfa pvp dit stofje is vele malen potenter, hier wil je je echt wel bewust van zijn als je t hebt!

KropSla vindt dit leuk.
  15. KropSla

KropSla DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Oja je hebt gelijk, dat was niet zo duidelijk inderdaad. Ik had het over 100mg waarvan getest op 78 of 79% in mijn herinnering, dus ongeveer 80mg werkzame stof (en woog toen tussen de 55 en 60kg). Ik realiseer me nu ook dat dat 80mg misschien weer echt te weinig kan zijn voor velen.

16. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Vond het niks aan. Voor mij geen 4F meer. Jammer.

17. UmbraVitae

UmbraVitae Experimenterende gebruiker

Misschien wat laat, maar wil m'n ervaring met 4fa (noem hetzelf steeds 4fmp, ook zo gekocht) toch ff delen, wie weet heeft iemand er toch nog iets aan. Heb ervaring met xtc n 4fa maar niet met pep opzich. Ik ben zeer positief over dit spulletje 4fa, heeft bij mij eigenlijk xtc verdreven. Xtc is bij mij lang de koning geweest samen met lsd. De trip zelf is bij xtc pak intenser, valt ook meer als bom binnen n daar kan weinig tegen op, dat euforische gewoon wow en neem ik zelf graag gewoon thuis met beste vriend(in) of lief in vertrouwelijke setting. Dit deel is bij 4fa minder intens, ten eerste komt het geleidelijker binnen en daar zitm een vd grootste problemen die zelf gecreëerd word, denken dat je nog moet bijpakken n gewoon xtc wilt evenaren. NIET DOEN. 4fa is sijpelt lekker binnen, maar kan echter wel tot 6u pieken en heuse afterglow n na-effechten. Als je het bij 1 inname houd. Mijn dosis is 200mg in capsulevorm. Het nood hebben aan praten is bij mij toch effect nr1 van 4fa n afhankelijk v setting feestje of bij je thuis, als je tussen het socializen heen wat tijd vind ga je ook lekker op de muziek, bodyhigh is lekker, wel minder intens als xtc mr gewoon ook heerlijk, ff niemand nodig n gaan op die beats en voelde ook steeds heerlijke wind/bries, voelt lekker op de dansvloer. Drinken daar zit bij mij het volgende probleem...voor inname of eerste uur na inname is dronk ik op korte tijd te veel op feestjes, voornamelijk pintjes en red bull, maar zodra de trip volop bezig is, heb ik echt moeite met drinken, het is mede door m'n vrienden dat ik toch nog wat drink, echt telkens kleine slokjes, mond n keel willen n gans m'n lichaam heeft niks behoefte aan drinken en eten sowieso niet. Thuis of bij vrienden in een meer gemoedelijke sfeer drink ik nooit bier of alcohol maar probeer me steeds te voorzien van vitaminewater, niets met prik of te overheerde smaken als bitter, dat wil ik tijdens de trip thuis never. Net als bij xtc zie dat je voor inname sterk staat, je maag hebt voorzien van een degelijke gezonde maaltijd. Want hongergevoel blijft bij mij lang afwezig. na vb inname 4fa snachts, eet ik gans de nacht en dag niets of echt met heeeel veel moeite stukje fruit fzo. Ik wordt vb echt ni goed van geur v hamburgerkraam nzo. Dus byebye boefkik na avondje uit. Wat ik bij xtc sowieso ook meer heb is witte tong n dat strak staan en zowel bij xtc als 4fa zijn de grote pupillen een (neven) effect die bij mij telkens lang groot blijven, zelfs al lijkt het uitgewerkt, blijf ik met mega pupillen zitten, is dus vooral probleem als je in het openbaar vertoeft bij Kare dag n j jvoor de rest in het openbaar kan tonen, maar de grote pupillen je toch weerhouden om echt buiten te komen. Dag erna is eten ook eerder een verplichting dan iets dat smaakt. En is luilekkeren mn dagplanning en dag(en) erna, je serotonine en dopamine niveau staan nu eenmaal op laag niveau, maar heb pak minder last van de gekende dinsdagkater. Bij xtc kon ik me echt serieus down voelen echt leeg gevoel. N daar wint 4fa het volledig v zn grote broertje xtc. Geen down of ellendig leeg gevoel, gewoon eerstvolgende dag (bij innama 0u tijdens stappen) nog redelijk actief n je bed is nog niet van dienst, en afhankelijk of je alleen bent of bij vrienden is Netflixen of lekker praten vaak invulling n tijdens laatavond n nacht en volledig afscheid te bb genomen v 4fa, je vrienden, val je terug volledig op jezelf en ik zou liegen als ik zeg dat ik geen spijt heb vh het einde vd nacht en afterglow gedurende de eerste uren vd dag n ergens zit ik msschn wel met beetje leeg gevoel, maar zoveel minder ellendig dan bij xtc. Slapen is indd geen pretje, woelen n lang wakker liggen is mijn deel (ben v nature al moeilijke slaper) en meestal is het rusten met weinig vaste slaap, de 2dag erna neem ik ook 5htp n l-thrypifaan n aangezien eetlust nihil is, eet ik meestal wat fruit. Zijn de bovengenoemde supplementen noodzakelijk, neen, maar het kan je toch eventuele dip verminderen ze brengen je serotonine n dopamine niveau terug wat hoger. Dus neem ze echt standaard. En die 2dag ervaar ik echt als overgangsdag en met Netflixen kan je sowie wel je dag doorkomen n nu ben ik echt lome zak, languitgestrekt in de sofa n voorzie afleiding, want dode momenten laten je wel wat mijmeren en melancholisch worden. Maar alles bijeen, hetgeen ik vr 4fa krijg en de milde neveneffecten maken deze tot 1 van mijn favo's. En ja er is pak minder over geweten wat de nadelen op korte n lange termijn zijn dan vb xtc. Her en der wordt serieus gewaarschuwd voor hartproblemen, hersenbloedingen n wordt 4fa minstens even gevaarlijk of zelfs gevaarlijker geacht dan xtc. Ik blijf erbij, neem enkel als je in goede gezondheid verkeer n neem ervoor gezonde voeding tot je als basis vr j reserve n verder, koel met regelmaat af, dehydrateer je voldoende, neem niet bij, meng niet met andere drugs. Dit alles zijn mijn ervaringen n dus persoonlijk. Ik ken vrienden waarbij hun dip na xtc belange zo zwaar niet valt als bij mij, zij vinden dan ook dat 4fa geen meerwaarde is, ze vinden het ook geen brol fzo, maar zij ervaren dit letterlijk als een light xtc met toch even grote of grotere kans tot lichamelijke issues. Cheers

18. chipmunk

chipmunk Belezen gebruiker

@UmbraVitae 1 tip: gebruik leestekens.

Je bericht is bijna onmogelijk om te lezen. Ik moet telkens een stukje tekst selecteren om de draad niet kwijt te geraken, maar omdat ik je info interessant vind heb ik me er toch door geworsteld.

Voor mij staat 4-fa nog steeds op nr 1. Xtc /mdma heeft bij mij eigenlijk maar 1 keer goed gewerkt, terwijl 4-fa elke keer z'n ding doet. Ook lijkt het voor mij veel minder schadelijk aan te voelen voor mijn lichaam. Enige keren dat ik er soort van niet goed op ging de dagen na gebruik is wanneer ik veel te veel aan het lezen was over de mogelijke risico's, hersenbloedingen enz.

Ik vind het leuk dat ik zin krijg in het feestje, praatkick, heerlijke tintelingen. Maar zonder het slap 'ik hou van iedereen' emotionele gedoe van mdma. Dat vind ik eigenlijk toch een beetje te fake.

Ik denk doordat vooral veel jongeren in NL er niet verstandig mee omgingen, zoals meerdere dosissen, combineren met xtc, het verbod wel op zijn plaats was.
    Ik hou het op 1 dosis van 180 mg. Enige wat ik er van heb is dat ik enorm veel moet gaan plassen bij de uitwerking / plafonddienst maar dat heb ik ook van xtc / speed. Benieuwd of dat minder is als ik er geen bier bij drink.
    Soms word ik wat para tijdens de plafonddienst maar dat is als ik er te veel bij heb geblowd.
    Laatste keer gecombineerd met lage dosis 2 cb en is super goed bevallen.

Ik drink er meestal enkele biertjes bij omdat ze zo fantastisch goed smaken dan (max 4-5) maar daar moet ik sowiso al meer van gaan plassen.
    Ook neem ik wat voedingssupplementen wat mogelijks de schade beperkt.

19. Pebbles12

Pebbles12 Newbie

Precies dit! Die tintelingen waren er bij mij ook elke keer weer, ik voelde me fantastisch en ik kreeg er altijd een gezellige praatkick van.

Sinds het verbod in 2017 is het voor mij nooit meer verkrijgbaar geweest en dat vind ik stiekem toch echt wel heel erg jammer. Ik had niet verwacht dat door het verbod er gewoon geen aanbod meer zou zijn. 4FMA wel in huis gehaald, maar het lijkt er voor mij in de verste verte niet op.

Zou het ooit weer terugkomen op "de markt?" Ik ken veel mensen die het missen dus de vraag lijkt er toch wel te zijn?[/USER]

20. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Het is dacht ik al terug op de markt. Was laatst een oproep op het forum van ik dacht drugslab waarin gesteld werd dat 4-FA weer een kleine terugkomst aan het maken is. Ik heb ook wel eerder gehoord dat het soms via de zwarte markt ondertussen weer te koop is.

Wat veel mensen niet weten is dat 4-FA naast sterke serotonine affiniteit een relatief zeer hoge dopamine affiniteit heeft, aanzienlijk hoger zelfs dan Dexamfetamine en 2-FMA welke hierom bekend staan. Het verslavingspotentieel van 4-FA en de invloed van serotonine uitputting wordt echter jammer genoeg ook flink onderschat.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...