1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat is er zo leuk aan speed?

Discussie in 'Speed' gestart door 033Amnesia, 20 mei 2008.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. 033Amnesia

033Amnesia Bewuste gebruiker

Hey mensen,

Ik heb tot nu toe zo'n 6x XTC, 10x coke en 1x speed gedaan. Coke is natuurlijk het geweldigste gevoel ter wereld, maar 'tis veel te duur, werkt veel te kort en is veel te verslavend in mijn ogen, om ermee door te gaan. XTC vind ik the bomb :hearteyes: en ga ik verstandig, zo'n 1x in de 2 maanden gebruiken. Nou heb ik 1x speed gedaan, en ik snap er echt totaal geen fuck van wat mensen hier boeiend aan vinden. 'T enigste wat ik ervan merkte is dat je een beetje scherper ziet ofzo, en je gewoon totaal niet kan slapen (wat is hier zo leuk aan? ja oke, als je het hele weekend door wilt begrijp ik het), maar verderest vind ik het de domste drug ter wereld. Ik kan niet inzien hoe mensen dit boeiend kunnen vinden om te gebruiken.

Komt dit doordat het misschien slechte speed was ofzo? Wat hoor je er nou eigenlijk precies van te voelen? Wat is er zo boeiend aan om dit te gebruiken? Mensen die weleens XTC EN weleens Speed hebben gedaan, snappen mij toch 100% als ik zeg dat speed troep is vergeleken met XTC, of heb ik het fout?

Tell me something I don't know...? :wave:

2. Flameon

Flameon Badass junkie

Ik gebruik nu ook geen speed meer. Vroeger toen ik nog volop actief was in het studentenleven toen heb ik wel eens vaker pep gebruikt. Donderdagavond feest, vrijdagavond feest, zaterdagavond feest ..... Dan was ik vaak toch wel ontzettend moe en dan was speed net goed om die zaterdagavond gezellig door te gaan. Dat het ongezond was en je totaal af brak werd toen vaak niet aan gedacht.

Tegenwoordig gebruik ik het niet meer, en ga ik met je mee dat MDMA een veel prettiger gevoel geeft :hearteyes:

3. Taat

Taat Bewuste gebruiker

Als je goeie speed hebt krijg je een flinke rush..
    Je voelt je blij (dopamine afgifte) hebt zin om dingen te ondernemen, zelfs dingen die je normaal niet echt ziet zitten..Je barst gewoon van de energie voor lange tijd
    Het zelfvertrouwen word ook lekker geboost en praten kun je als de beste (luisteren hebbe we het maar niet over)

Dit is zo'n beetje het standaard verhaaltje over speed wat je zelf ook wel kent..
    Maar je hebt het 1x gebruikt lees ik, en waarschijnlijk niet echt goed want je zou toch meer moeten voelen..
    Dus voordat je gaat oordelen zou ik proberen om op zoek te gaan naar goeie speed, een flinke lijn/dosis naar binnen werken en dan terug komen :wink:

4. 033Amnesia

Okeoke, duidelijk. Is het ook zo dat sigaretten/joints 100x lekkerder zijn? (Dit heb ik onder coke/XTC)

5. DonnieDark0

DonnieDark0 Bewuste gebruiker

Zeker weten dat je slechte speed had, of te weinig hebt genomen.
    Speed zoals het over het algemeen verkocht wordt bestaat (helaas) vaak uit 50% Caffeine, soms minder soms zelfs nog meer.

Bij speed waarin een grote hoeveelheid caffeine zit ben je wat onrustiger, meer hartkloppingen, minder euforie, langer wakker en de volgende dag ben je meer verrot. (dat is mijn ervaring)

Bij goede/betere speed neem ik een bommetje van zo'n 150 mg en dan voel ik me heerlijk opgewekt, actief, zeer euforisch, alles is leuk om te doen en het werkt lekker lang. (ook urenlange sex hoort bij speed :hearteyes: )
    Het voordeel in vergelijking met MDMA vind ik dat je er gewoon normaal uitziet. Niemand kan het merken aan je. Je loopt niet met van die grote pupillen en een rare scheve kop te knarsen met je kaken.

6. 033Amnesia

Haha ok das duidelijk DonnieDark0, bedankt!

't Kwam ook af van een speedjunk zelf die 't voor 6 euro per gram verkocht..en ik zette de ene lijn na de andere, dit kan bij (goeie) speed niet normaal zijn toch? Toch is dit denk ik in korte tijd de enigste speed waar ik aan kan komen en ik wil een kleine hoeveelheid (misschien) voor m'n examens nemen, want een kleine hoeveelheid werkt concentratieverhogend toch? Hoeveel zou ik dan in een bommetje moeten gooien?

7. Taat

Taat Bewuste gebruiker

Langer wakker en rotter van caffeine klinkt voor mij niet echt logisch in de oren..

8. zuidwester

zuidwester Newbie

houd het bij recreatief gebruik, zeker als je het spul nog niet zo goed kent..

9. Taat

Taat Bewuste gebruiker

Ik zou het sowieso niet gebruiken voor tijdens je examens..
    En zeker niet als je de eerste keer (goede) pep gebruikt..
    Een goed bommetje die inslaat zonder tolerantie laat je over die examens tafels heen stuiteren..
    Je raast over de tekst heen en weet eigenlijk nog niet wat je nu aan het lezen was..
    Dus hou het bij recreatief gebruik en ga het zeker niet bij je examens uitproberen..

Voor de rest gooi ik altijd net wat meer als een flinke lijn in een bommetje, omdat er oraal toch minder word opgenomen..Dus gewoon wat jou een normale lijn lijkt, en dat keer 1,5 of 2

10. 033Amnesia

Maar een kleine hoeveelheid werkt concentratieverhogend, niet?

En kom me alstjeblieft niet vertellen om het niet te gebruiken omdat ik er verslaafd aan kan raken ofzo, oke als ik m'n examens erdoor zou verneuken, bedankt dat je me gewaarschuwd hebt, maar een kleine hoeveelheid werkt concentratieverhogend of heb ik dat fout?

11. Taat

Taat Bewuste gebruiker

Verschilt per persoon denk ik..
    Voor mij is het idd in kleine concentraties concentrerend verhogend..
    Maar hoe het maar bij die kleine hoeveelheid..
    Tolerantie gaat vrijsnel opspelen + het gevoel is vaak zo lekker dat je meer wilt pakken (want het was toch nog maar weinig, dus wat extra kan geen kwaad)

12. 033Amnesia

Nou ik heb echt geen interesse in Speed, misschien als ik goeie heb ik het een weekendje wil doen, verderest vind ik 1x in de 2 maanden X goed genoeg, ik zou eerder iets als Paddo's of LSD vaker doen, speed/coke ofzo totaal geen interesse meer in. Een keer is leuk, maar 1x in de 2 maanden drugs is wel goed genoeg voor mij, en dan toch X :P

13. psychopsychedelic

psychopsychedelic Wijs gebruiker

gewoon een xtje goeie pep regelen,, heerlijk.. ik heb het nu ook op :hearteyes: maarjah, ik ga mn jointje verder roken :hearteyes:

14. Wacky

Wacky Badass junkie

Mij ook niet, want van 50mg pep a 70% blijf ik al tot zondagavond wakker. Lijkt me sterk dat caffeine dat beter kan :)

15. Hillbilly bastard

Hillbilly bastard Bewuste gebruiker

Volgens mij had je slechte speed. Ik heb zowel goeie mdma als goeie speed gebruikt (getest) en ik vind goeie speed het beste gevoel dat er bestaat...Mdma is leuk, maar het is me iets te begaaid, ik kan niet meer echt normaal doen en dat love gevoel wordt na een tijdje gewoon genant, daarboven vind ik de kater van mdma vééééééél erger. Goeie speed is gewoon je normale leven X10. Je bent eigenlijk nuchter, maar tegelijk ook weer niet, je bent als het ware nuchter, maar je voelt je gewoon ook super! Je bent vrolijk, actief, tevreden, fit, zelverzekerd...maar je kan nog altijd normaal doen (zeker met dextro)! Het is maar net wat je zoekt in drugs, ik ben geen tripper en ik ben niet echt geïnteresseerd in geestverruiming en al die hippie nonsens (no offens to the trippers :wink: ), ik wil me gewoon goed voelen terwijl ik nog redelijk normaal kan doen en een normale kijk heb op de wereld. Dan is speed echt de perfecte drug! Beter nog als coke, want het werkt langer en is goedkoper en persoonlijk vind ik het ook leuker. Als speed niet zo fokking slopend was voor je lichaam dan gebruikte ik het constant...Gelukkig kan ik men gebruik voorlopig nog beperken tot één weekend (vaak wel zowel vrijdag als zaterdag) om de twee weken tot maximum 2x per week. ...Speed is :hearteyes: ...

16. DonnieDark0

Het klinkt ook niet echt logisch geef ik toe. Toch is mijn ervaring dat ik de volgende dag verotter ben na slechte speed.
    Een mogelijke oorzaak is dat ik bij goeie speed aan 1 bommetje genoeg heb en bij slechte speed vanwege het mindere effect wat later nog iets bijneem...

17. Supervlieg

Supervlieg Wijs gebruiker

Het leukste aan speed is nog wel die ingevallen kop en die levensloze blik in je ogen. :rolleyes:

Maargoed, je moet alles een keer gedaan hebben he :wave:

18. Dione

Dione Badass junkie Emeritus Mod

Held. :mrgreen:

19. Supervlieg

Supervlieg Wijs gebruiker

In slechte speed zit veel caffeine en van caffeine ga je naar de kanker.. En zeg niet dat dat niet zo is want dat is wel zo. Alleen ben ik te lui om de feitjes voor je op te zoeken.

20. Miss Kittin

Miss Kittin Badass junkie Emeritus Mod Tripreporter

Wat er zo leuk is aan speed, vroeg ik me afgelopen week ook telkens weer af.... Na een kleine depressie ben ik weer terug van een paar dagen weggeweest. Ik was zo naar de klote van dat halve grammetje van vorig weekend! Deze pep van 73% zuiverheid had weer een aardige roofbouw op mijn lichaam gepleegd waar ik nou niet bepaald happy van werd. Maakt dus geen fuck uit of er cafeine in zit of niet, het is allebei slopend!
    Dus ja, wat er zo leuk aan speed is weet ik zelf eigenlijk ook niet meer.... Op het moment dat je net begint is het nog wel lekker, kun je er lekker actief op zijn, er lekker op neuken en denk je dat je heel wat bent. Als je al een paar nachten wakker bent, een themazepammetje (of drie) niet eens helpt en je alleen nog maar autistisch achter de computer kan zitten, is de lol er snel van af. Ik begin steeds minder leuke kanten te ervaren en heb mijn portie wel weer even gehad dus!

21. evil_kermit

evil_kermit Bewuste gebruiker

The feeling when the rush comes :grin: :rock:

22. 982

982 Bewuste gebruiker

Pep moet je leren waarderen.. tis een fantastisch hulpmiddel en daarom denk ik ook zo verslavend.

23. DonnieDark0

Kun je het niet gewoon bij 1 nachtje laten dan?? dus b.v. een bommetje van zeg 150/200 mg en later nog eens een lijn van 100 mg ? Oke dan slaap je de nacht niet, maar als je de dag erna vollop gezond eet, wat extra vitamines neemt, buitenlucht, wat lichaamsbeweging enz dan moet je desnoods met behulp van 1 of 2 downers (oxaze, themaze, diaze whatever) de nacht erna toch wel kunnen slapen ? Ookal heb je 73%

Ik doe het eens in de twee weken en beperk me dan tot ongeveer 200/250 mg. De dag erna ben ik een beetje moe de nacht erna slaap ik gewoon met eventueel een downer en dag daarna ben ik weer helemaal fris.

24. Miss Kittin

Daar had ik het bij kunnen laten ja, maar 0,5 gr over een weekend is heeeeel weinig, normaal gesproken had ik daar wel van kunnen slapen, maar na 8 wk clean was mijn tolerantie ook weer 0,0. Beetje op verkeken....

25. DonnieDark0

Ok then, wel vermaakt ?

26. Endymion

Endymion Experimenterende gebruiker

Ik vind temazepam dan ook 1 van de minste benzo's die er zijn, wat dat betreft kan je beter diazepam nemen. En gewoon wat langer wachten met innemen en eerst wat drank. Als ik een uur na mn laatste lijn een benzo ga slikken heeft het ook geen zin maar 3 a 4 uurtjes later met een paar drankjes erbij dan ben ik zo vertrokken.

Dat van die caffeine maakt volgens mij ook geen drol uit. Altijd dat paranoia gedoe over caffeine. Ok, je hebt minder speed als het daarmee is versneden maar de werking van de caffeine is wel verwaarloosbaar als je speed op hebt. Met een paar bakkies koffie zit je ook zo aan een halve gram caffeine.

27. strawberry_colada

strawberry_colada Experimenterende gebruiker

De rush die speed geeft is zo zalig. Ik begin met mijn voet op de grond te tikken en heb het liefst van al zin om de marathon te beginnen lopen. Ik kan onvoorstelbaar veel werk verzetten en loop enorm scherp. Ik let enorm op details en ga ervoor zorgen dat alles piekfijn in orde is.
    Wanneer ik anders stil en ingetogen ben, ga ik nu tegen 100 km/u woorden uitspuwen.
    O ja: de seks is niet te vergeten, alles lekker strak en lekker onvermoeibaar !
    Enz....

Ik vind het een heerlijke drug!

28. Miss Kittin

Ik begon ruim 17 uur nadat ik mijn laatste lijn had genomen pas themazepam te slikken. Dit ook nog geheel tegen mijn principes in, want ik combineer benzo's liever niet met uppers (ik heb zelf ondervonden hoe erg dit mis kan gaan namelijk). Ik was alleen nu echt wanhopig, wilde zoooo graag slapen na twee nachten wakker te zijn!
    Deze pep was gewoon heeeeeeel erg sterk, want hoewel mijn lichaam wel reageerde op de slaappillen, bleef mijn hoofd gewoon doorratelen, het was echt heel erg naar!

29. laan

laan Bewuste gebruiker

Het fijne van speed vind ik dat je lekker door kan blijven drinken zonder dronken te worden. Eenmaal echt dronken ga ik liever naar bed!

30. Taat

Taat Bewuste gebruiker

Dat heb ik dus niet..
    Als ik speed neem en dan ga drinken merk ik dat ik veel eerder scheef ga lopen..
    Niet het effect van alcohol dat je maar wat gaat lopen lallen en agressief word, maar wel dat je 'er scheef' van word..

Meestal gaat lekker doordrinken op speed bij mij toch niet omdat het bier dan niet lekker smaakt en ik raak vlug uitgedroogd dus grijp gauw naar gewone sinas of cola..

31. laan

laan Bewuste gebruiker

Wat versta jij onder ''scheef'' hierzo?

32. Taat

Taat Bewuste gebruiker

Het lopen en praten gaat me niet meer zo goed af..
    Het is dus niet zo dat alle remmen los gaan en dat ik dus meer doe/durf of aggressief word (wat soms ook wel eens wil gebeuren)
    Dus gewoon dat ik niet meer uit me woorden kom en van die verhalen vertel waar ik zelf niks van snap..en scheef lopen..
    Ik vind het wel relax opzich

33. laan

laan Bewuste gebruiker

Hmm daar heb ik geen last van..

34. DonnieDark0

Als ik speed gebruik drink ik juist geen alcohol. Waarom alcohol, speed is veel boeiender.

35. laan

laan Bewuste gebruiker

Drinken met vrienden vind ik gewoon heel gezellig en om niet na 12 bier dronken naar huis te willen vind ik speed erg toepasselijk. :)

36. J89

J89 Experimenterende gebruiker

ik word bijv. snel lam van alcohol.
    maar in combinatie met speed blijf ik heel energiek en scherp en zin om vanalles te doen.
    terwijl je van de alcohol ondertussen nog steeds lekker losjes en beheersbaar wazig word
    ik vind het een chille combo

37. J89

J89 Experimenterende gebruiker

blijkbaar is speed gewoon niks voor jouw, iedereen gaat op zijn eigen manier om met het effect van drugs.

jij zegt bijvoorbeeld dat je coke het geweldigste gevoel van de wereld vind.
    ik vind dat dus juist 1 van de saaiste drugs die er is..

maar misschien moet je niet te gehaast oordelen aangezien je het nog maar 1 x gebruikt hebt.
    sommige drugs moet je ook leren waarderen

38. laan

laan Bewuste gebruiker

Mee eens..

39. Lucy In The Sky

Lucy In The Sky Bewuste gebruiker

Nou, ik voelde mij afgelopen weekend dus weer even precies zo. Ongelooflijk wat put dat spul je lichaam en geest uit zeg. Ik denk dat geen omschrijving voldoet voor diegene die het gevoel niet kent. Heb de afgelopen 3 maand op een enkele dag na onafgebroken aan de speed gezeten. Afgelopen week heeft mij lichaam mij laten weten dat het genoeg was; een fikse voorhoofdsholteontsteking, koorts, gruwelijke keelpijn, spierpijn, depressieve gevoelens.. m.a.w. gewoon helemaal op. Ook was mijn tolerantie dusdanig hoog geworden dat ik uiteindelijk zulke grote lijnen moest nemen (de speed was niet getest, dus het zou ook slechte kwaliteit kunnen zijn) dat ik ze simpelweg niet meer naar binnen kreeg. Ook moest ik regelmatig overgeven na het snuiven door de ranzige nasmaak in mijn keel. Iets dat ik een paar maanden geleden nog bijna als prettig ervaarde (de smaak)! Een aantal jaren geleden had ik erg veel moeite met overgeven (als ik misselijk was bijvoorbeeld), maar nu moet ik al bij het minste of geringste kokhalsen en ik heb heel snel braakneigingen. Afgelopen weekend zat ik er dus weer helemaal doorheen. Met name omdat je geestelijk zo gruwelijk afstompt! De dingen die je voor de tijd belangrijk vindt en zelfs de dingen waar die echt je passie waren doen je helemaal niks meer! Hierdoor voelde ik mij zo ontzettend waardeloos dat ik mezelf zover heb kunnen krijgen te stoppen. Dan maar een tijdje moe en zwak. Na een tijdje doorbijten zal het uiteindelijk beter worden dan hoe ik mij gevoeld heb op de speed. Ik hoop gauw weer met mijzelf op één lijn te komen.

Nou veel meer offtopic dan dit kun je niet zijn geloof ik :openmouth: dus om de vraag van de topicstarter maar even te beantwoorden:

Speed geeft bij "verstandig" gebruik een heerlijke rush. Je wordt er scherp en actief van. Niks is je teveel en bij het uitgaan is het ideaal omdat je heel lang door kunt. Je kunt moeilijk stil zitten en ik word er altijd vrij chaotisch van in mijn hoofd, omdat ik alles tegelijk wil doen. Ik weet zeker dat het (zelfs in een kleine hoeveelheid) voor mij niet geschikt zou zijn tijdens examens!! Ik word er te chaotisch van en kan mij sowieso niet op één ding concentreren.

40. Miss Kittin

Goed dat je even een tijdje stopt! Je moet er inderdaad even doorheen bijten, maar je zal ook al snel ervaren hoe heilzaam dit is voor jezelf. Je moet je lichaam nu echt even de tijd gunnen om te herstellen van wat de pep heeft aangericht bij je.... Je verhaal is heel herkenbaar voor me!

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Wat leuk aan
  1. Dopezilla
    Reacties:
    32
    Weergaven:
    2.504
  2. Sarabella
    Reacties: