1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat is handig voor mij en wat is de drug die ik zoek

Discussie in 'LSD' gestart door Aron Kurwa, 10 mrt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Aron Kurwa

Aron Kurwa Newbie

Ik zoek al een tijdje naar een goede trip, maar er is zoveel keuze en ook dingen die negatief zijn.
    Ik heb zelf ervaring met 2cb, truffels, lsa zaden (weinig wel). en nog andere drugs maar die zijn niet psychedelisch.
    Ben wel verslaafd geweest aan wiet. De 2cb was op zich wel leuk maar ik zag alleen vervormingen (muren die golven).
    En ik werd misselijk door de 2cb (paar keer gespuugd) maar ik heb gelezen dat dat wel normaal is. Daarna was het wel over maar ik vond het niet geweldig. Ik had dit ook in mijn kamer gedaan en ik had het bij een andere gelegenheid moeten nemen (bijvoorbeeld met vrienden of een andere activiteit). Het was op zich wel leuk hoe ik me plafond als een zee zag en ik naar mijn muziek luisterde. (ik had ook een enorme body high) De truffels waren wel fijn en een eye opener.
    Dit was 5g van een iets sterkere truffel. Niet heel veel hallucinaties, wel beetje vervorming en me zintuigen waren gemuteerd :) . Het leek alsof ik geheimen kenden van de wereld die ik nooit eerder kende (er ging dus een wereld voor me open) en qua emotie voelde ik me ook erg fijn. Ik wil misschien Lsd proberen maar me broer zei dat dit misschien te heftig voor me was en ik zei tegen me andere broer dat de truffels iets te lang duurde dus dat ik lsd beter kon laten. ( ik zou dit wel een keer willen proberen maar weet nog niet of ik er klaar voor ben). Als ik lsd probeer gaat er dan een nog grotere wereld voor me open of veranderd me leven? Dit hebben namelijk veel mensen. Het komt er op neer dat ik een keer goed wil trippen. Ik ben van plan om misschien ook zelf wat te laten groeien
    Ik ga misschien ook met me vriend op zijn verjaardag truffels nemen en dan 10g of 15. :)

Deze topic klinkt misschien vaag sorry daarvoor.:confused: (ik wilde eigenlijk ook me verhaal kwijt over mijn evaringen enz.)

2. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

LSD duurt inderdaad erg lang. Van mij mag het ook wel iets korter duren, die na-stimulatie (on-edge zijn, niet kunnen relaxen/slapen) ervaar ik nu vaak wel als vervelend.

Grote kans dat LSD wel een openbaring is, dat is het voor veel mensen. Of het je leven veranderd? Dat hoeft niet per se, dat ligt helemaal aan jezelf. Iemand zonder enkele spirituele interesse bijvoorbeeld zal het allemaal interpreteren als enkel vermaak. En bovendien zijn het dan ook tijdelijke ervaringen. Voor echte verandering zul je (dmv hard werk) jezelf moeten veranderen. Dat doet psychedelica niet voor je. Het geeft je enkel een glimp, zonder dat je ervoor hoeft te werken.

Ik vind eerlijk gezegd wel dat veel mensen iets nemen en dan het idee hebben van "oké, dit ken ik nu, op naar het volgende". Maar neem bijvoorbeeld iets als truffels/paddo's. 1 keer psilocybine trippen, of zelfs 2, 3, 4, 5 keer en je hebt nog lang niet gezien wat het te bieden heeft. Ik heb meer dan 50 trips gehad met psilocybine en nog steeds verrast het me elke keer weer door z'n diepte. Ik begrijp de drang naar experimentatie (had ik ook), maar vind ook dat het niet per se nodig is om steeds weer wat nieuws te proberen. Als je truffels al bijna te lang vind duren raad ik je iets als LSD af. Waarom niet gewoon de truffelwereld meer verkennen?

3. Aron Kurwa

Aron Kurwa Newbie

Ik had dat eerst wel dat ik steeds iets nieuws wilde proberen maar nu zoek ik gewoon een goede trip, dus ik ga gewoon een goede dosis truffels nemen en dan thee ervan maken (duurt dit dan niet weer te kort?)

4. Mindless

Mijn trips op truffelthee waren volgens mij niet korter dan normaal. Tenminste, ik heb dat niet gemerkt.

5. Aron Kurwa

Aron Kurwa Newbie

Met lsd heb je trouwens ook vaak dat het iets anders kan zijn of dat je niet weet hoeveel mg ( dan moet je dit weer testen)
    Lsd werkt anders in je hersenen dan truffels ook. Ik zie nu meer redenen om truffels te doen, ik wil hierbij misschien ook wat wiet erbij roken maar niet te veel

6. Eik

Eik Bewuste gebruiker Tripreporter

Hoi Aron,

Volgens mij is het een prima idee om truffels wat verder te verkennen. Ik zou gewoon dezelfde soort nemen als de vorige keer en dan voor die 10 gram gaan. Daar zul je duidelijk meer van merken dan van 5 gram. Mocht het dan nog niet sterk genoeg zijn naar jouw smaak dan kun je er altijd nog wat bij blowen. Ik raad je wel aan het blowen pas te doen als de trip op zijn piek zit en niet daarvoor. Mocht je te vroeg beginnen met blowen dan zou het geheel wel eens onverwacht overweldigend kunnen worden.

Als je het leuk vind kun je later altijd nog eens voor 15 gram gaan toch?!

7. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Eik

Ik vind blowen best lekker tijdens een truffeltrip, maar in mijn ervaring wordt de trip er niet echt door beïnvloedt of zo, misschien een heel klein beetje. Dus ik deel je mening niet dat een trip overweldigend kan worden door daarbij te blowen.

beginnen met 5 gram lijkt mij ook wat overdreven, das wel heel weinig, ik zou er nauwelijks iets van voelen. 15 gram wordt als een 'normale' dosis gezien, als je niet helemaal zeker van je zaak bent zou je met een gram of 10 kunnen beginnen.

Net als me XTC is de begindosis erg belangrijk, je hoeveelheid splitsen en later bij pakken heeft nauwelijks zin, in ieder geval bij mij.

8. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Het verschil in ervaring dat verschil in dosering teweeg kan brengen wordt voor mijn gevoel vaak ook wel snel onderschat.
    Ik zou het vooral lekker rustig aan doen, je begint net een beetje kennis te maken met deze middelen. Ik vind LSD trouwens nog best veel gelijkenissen hebben met truffels, meer dan dat 2C-B en truffels met elkaar gelijk hebben in ieder geval maar wellicht ligt LSD daar wat meer tussenin.

Het is vooral de duratie dat LSD niet voor broekies maakt, als je een 'te hoge' dosering neemt dan zit je er toch wel even mooi anderhalf dag aan vast wat al snel overweldigend / traumatiserend kan worden. Als je een milde dosering (voeten in het water) LSD neemt 50-100mcg ofso zal dit sowieso niet tegenvallen en krijg je een beeld van wat het doet. Met iedere nieuwe stof is het belangrijk dat je eerst rustig het vaarwater aftast, hoeveel ervaring je ook hebt met psychedelica.

Misschien overbodig om te benadrukken maar vooral de dosering bepaald de duratie natuurlijk.

9. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Dat is volgens mij niet helemaal waar. Smartshops omschrijven de dosis van 15 gram zelf als voor 'gevorderden' en dus een hoge dosis. Voor relatieve beginners worden medium doseringen aangeraden die lager liggen dan 15 gram.

Valt over te twisten of een dosis van 15 gram echt een sterke ervaring geeft, dat zal per persoon verschillen, veel mensen met de nodige tripervaring zullen dit nog mild vinden en dus niet als een hoge dosis classificeren. Hangt af van je referentiekader. Wel met je eens trouwens dat een dosis van 5 gram veel te laag is, ik zou voor een eerste keer 10-12 gram aanraden denk ik.

10. Eik

@acht.zes Ik zeg ook niet dat blowen per definitie slecht is tijdens een truffel trip. Het beviel mij uitermate goed de laatste keer. :sunglasses: Ik heb alleen al best veel verhalen gehoord van mensen die achteraf constateerden dat hun trip de foute kant opging vanaf het moment dat ze gingen blowen. Voor veel mensen versterkt blowen de trip (voor mij ook) en het kan tevens een paranoide/angstig bij-effect aan de trip geven. UIteraard kan het ook heel goed uitpakken maar het is niet zonder risico.

Voor iemand die net begint met experimenteren lijkt het me goed bewust te zijn van het risico van combineren met wiet of te snel de dosis verhogen (vooral bij Psilocybine verloopt de dose-respons curve redelijk exponentieel). Persoonlijk vind ik 10 gram truffels ook te mild maar het kan volgens mij geen kwaad om rustig aan te beginnen als je experimenteert met iets nieuws...

11. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Maar iemand die dagelijks blowt is natuurlijk niet representatief voor anderen... Blowen beïnvloed trips wel degelijk alleen als je vaak blowt merk je dat minder. Toen ik dagelijks blowde merkte ik ook amper effect van blowen erbij, maar toen ik eenmaal minder ging blowen merkte ik het effect wel. Voor iemand die zelden tot nooit blowt en ook nog eens weinig ervaring met trippen heeft kan de combinatie snel te overweldigend worden.

Ja maar wat smartshops zeggen is vaker niet waar dan wel. 15gr is gewoon een normale of gemiddelde dosis, alleen wil je iemand die het voor het eerst doet misschien niet direct een gemiddelde dosis geven. Ook vooral omdat iemand nog niet weet hoe gevoelig die ervoor is.

Als je echt veel trip ervaring hebt is 15gr niet heel bijzonder of zelfs mild, dus dat kan per definitie geen echte hoge dosis zijn.

12. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik denk dat het überhaupt heel moeilijk aan te geven is wanneer een dosis mild, medium of hoog is. Dat bedoelde ik ook met dat dit aan je referentiekader ligt. Het ligt er maar net aan welk 'plafond' je nastreeft qua effect en bij psilocybine is het dan ook nog eens zo dat het echte plafond hoog ligt, dus dat je in theorie torenhoge doseringen kan nemen en nog steeds niet het maximaal mogelijke bereikt kan hebben qua intensiteit.

Ik denk dat smartshops bij hun aanbevelingen voor doseringen uitgaan van mensen die sporadisch eens willen trippen en niet zozeer van de echte psychonauten, en daarom eerder (te) voorzichtig zijn, voordat er weer een of andere wacko uit een hotelraam springt na een bak truffels met een fles Safari ingenomen te hebben, waarna de drugs weer de schuld krijgen. Ik begrijp dat 15 gram truffels totaal in het niet valt als je het vergelijkt met de echt hogere doseringen, voor jou is het waarschijnlijk niet eens de moeite waard. Maar ik zou zelf ook liever voorzichtig zijn en aan een leek de ervaring die 15 gram geeft eerder omschrijven als 'sterke' dan als 'medium' trip. En daarom eerder 12 dan 15 gram aanraden voor de eerste keer/keren.

Maar ik snap verder wel wat je bedoelt hoor. Ik denk zelf ook dat 15 gram truffels voor de meesten prima te doen is. Als ik het één op één probeer te vergelijken met LSD bijvoorbeeld dan vond ik 165 ug LSD (die in werkelijkheid wrs. nog wat lager uitviel) overall toch al wel aanzienlijk sterker aanvoelen dan 15 gram truffels, en dat is voor LSD-begrippen toch zeker niet meer dan een medium dosis.

Psychedelibee vindt dit leuk.
  13. Psychedelibee

Hier heeft het ook vooral mee te maken denk ik ja. Velen denken na 4 keer trippen ook ervaren te zien, valt me hier op het forum ook vaak op. Ikzelf dacht toen ook zo trouwens, terwijl ik 11 jaar na dato inmiddels wel anders weet.

Ze adviseren dus voorzichtig inderdaad, maar dat betekent wel dat je de classificatie van doseringen van de Smartshops met een koppeltje zout moet nemen.

14. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Heeft ook te maken met de sterkte, het blijft een natuurproduct.

Ik heb toch een paar keer echt vet getript van maar 15 gram. Maar meestal was het niet al te hard op diezelfde 15 gram met zelfs 2 of 3 keer helemaal niks gevoeld van 15 gram.

15. Aron Kurwa

Aron Kurwa Newbie

Ja is inderdaad slimmer om het pas aan de piek te doen, ik weet dus niet wat de handigste hoeveelheid is als ik het ga kopen, als je 15 gram koopt en 10 gramt neemt heb je die 5g weer liggen, ik kan ook 15g kopen en later 5g erbij als het niet sterk genoeg is. aangezien de reactie van @Psychedelibee , @acht.zes @Roze olifant kan ik denk ook gewoon gelijk 15 gram nemen.

16. Aron Kurwa

Aron Kurwa Newbie

Dankjewel over de informatie over Lsd, en ik dacht dat als je al ervaring had met psychedelica dat je dan ook wel andere dingen kon nemen, bijvoorbeeld ik had al paddo's genomen en dacht dat ik dan ook wel een goede dosis lsa zaden(baby hawaiian wood rose) kon doen. Ik had er maar 3 op uiteindelijk. Mijn vriend had er 6 op en hij dacht wel dat hij nu ook een goede dosis truffels kan nemen.

Dus bedankt

17. Psychedelibee

Je hebt tot nu toe niet meer dan 5g gehad toch? Of je 15g wilt doen is aan jou, maar dan verdriedubbel je je dosis wel in een keer. Terwijl de ervaren intensiteit exponentieel loopt bij truffels en niet lineair.

18. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Nogmaals, bijnemen heb je weinig aan, je bouwt al tolerantie op tijdens de trip.

19. Psychedelibee

Dat sowieso inderdaad, bijnemen is nutteloos met psychedelica.

20. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Bijpakken kan, maar je moet heel snel zijn, dus net na de opkomst meteen bepalen dat het te weinig is en dan meteen bijpakken. Later bijpakken verleng je alleen de comedown wat mee.

21. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Mhua, geld eigenlijk alleen voor tryptamines hoor. En de RoA maakt daarbij ook wel verschil. Als ik 4-AcO-DMT bij snuif geeft dit toch wel wat extra effect. Denk dat de meeste mensen dat ook wel voor DMT roken beamen. Psychedelische phenylethylamines is dit ook aanzienlijk minder het geval, kun je prima 2 dagen achter elkaar gebruiken en alsnog vrijwel onverminderd effect ervaren.
    Het is alleen dat als je het oraal neemt het gewoon snel dik een uur kan duren voordat je het überhaupt merkt wat vaak mosterd na de maaltijd is. Ik zei ook vaak tegen mensen dat ze MDMA moeten bijnemen het moment dat ze merken dat het begint in te slaan, maar dan wordt ik vaak voor gek verklaard. Snap die initiële reactie wel met oog op veiligheid maar toch. Zelf vind ik het wel leuk om soms nog wat bij te snuiven, maar goed, niet bepaald iets voor beginners natuurlijk.

Og het is allemaal net iets anders, en alleen al het feit dat iemand intens een gevoel ervaart dat deze niet kent of kan plaatsen kan paniek opwekken. Met een nieuwe batch weet je ook nooit precies hoe potent het is en het in niet prettig om niet te weten wat je kunt verwachten.

Als ik een online bestelde 1P-LSD blotter aan iemand geef van 100microgram (mcg) en deze vertel dat het even potent is in gewicht en ze hebben ervaring met (25-)LSD van straat dan is de standaard reactie: 'Jonge dit is echt geen 100mcg maar eerder 200mcg'. Straatdealers overdrijven standaard en (slecht) bewaarde LSD neemt langzaam in potentie af.

Nu is het ook dat normaal gesproken 15gram truffels ten opzichte van 5 gram truffels 3x zo sterk is. Maar in de praktijk is 15 gram truffels eerder 6x zo sterk als 5 gram truffels. De intensiteit neemt exponentieel toe, dat geldt voor alle psychedelica.

Nog een ding is dat met natuurlijke producten zoals truffels, je nooit weet hoeveel actief bestandsdeel je precies tot je neemt. Niet alleen de psilocybine inhoud is vrij random maar ook de 30 andere alkoloïden (actieve plantaardige bestandsdelen) spelen hierin een rol mee. Ik heb persoonlijk wel eens gehad dat met dezelfde Hollandia truffels van dezelfde shop een trip van 6 gram zwaarder uit viel dan een trip van 8 gram. O.a. om die reden vind ik het prettiger om bijvoorbeeld 4-AcO-DMT te gebruiken.

Toen ik net begon met psychedelica moest het steeds zwaarder en heftiger, tegenwoordig ben ik er wel uit dat een beetje 'gemiddeld' tripje (ipv 'zwaar' tripje) voor mij op vrijwel ieder vlak meer de moeite waard is. Je moet er lekker zelf achter komen natuurlijk maar probeer het leuk te houden voor jezelf.

Een te hoge dosering kan ook sterke negatieve eerste associaties neerzetten, om een persoonlijk voorbeeld te noemen: Mijn eerste trip MXE (ketamine analoog) was een lichte overdosering en flink overweldigend. Ik heb MXE een jaar lang vervloekt en zwart gemaakt. Op aandringen van een vriend heb ik MXE toch weer een kans gegeven en ik denk dat het nu mijn favoriete alround substantie ooit is.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2018
    Eik vindt dit leuk.
  22. Aron Kurwa

Aron Kurwa Newbie

@Jmths Nogmaals bedankt voor de info , maar ben nog meer in de war nu :tearsofjoy: (alleen hoeveel ik nou moet nemen aangezien ik gewoon een goede trip wil):unamused::) denk dat ik gewoon 10g neem (me vriend wilt dit ook en hij wilt niet dat ik meer neem) als dat niet genoeg is jointje erbij :stoned:

23. Mindless

Ik merk dit ook steeds meer. Tijdens de piek wanneer je nog niet moe bent is het allemaal goed te handelen, maar wanneer de moeheid begint toe te slaan en die stimulatie en onophoudelijke gedachten maar doorgaan, dan wordt het de laatste tijd toch vaak uitzitten bij mij en tijdens die periode is het makkelijk om in een negatieve gedachte mee te gaan voor mij.

24. Eik

Ik vind mijn LSD trips tot nu toe zo leuk dat mijn primaire reactie op de lange duur (en het trage tijdsverloop) meestal bestaat uit "Jippie het is nog maar xx.xx uur! Ik mag hier nog lekker lang van genieten!!!"

Heb vaak wel aan het einde van de trip dat ik de spierspanning wat beter ga merken. Met name in mijn kaken. Maar de kaakspanning is alsnog een stuk minder dan bij mdma... Hoe laat begin jij je trips @Mindless ? Als ik gewoon rond het middaguur begin ben ik 's avonds wel echt minder moe als het uit begint te werken...

25. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik baal de laatste paar keer bij Paddo's/truffels wat van de korte duur.

Ik heb het vaak meegemaakt dat de tijd vertraagd tijdens paddo-trips, maar recent dus meer dat de tijd sneller lijkt te gaan tijdens een trip en deze weer zo voorbij is wat ik dus best jammer vind.

Dat is dan ook meteen een van de redenen om weer eens LSD te proberen. Mijn LSA trip van het weekend was redelijk mild, maar de langere werking daar van beviel me al wel, een piek van een uur of 6 en ik zat nog steeds in de comedown toen ik ging slapen (uur of 8 na de opkomst)

26. Mindless

Nice :) Dat had ik eerst ook, maar nu niet meer. Of dat komt door te vaak en te snel achter elkaar trippen? Zou kunnen, maar na een halfjaar pauze laatst was het helaas nog steeds niet zoals eerst.

Meestal rond 11 uur 's ochtens nu. Ik ben sowieso op erna nu.

Kaakspanning? Dat heb ik alleen nog maar gehad met mdma en 6-apb. De spanning zit bij lsd enzo bij mij in alles behalve mijn kaak lijkt het wel. :laughing:

27. UmbraVitae

UmbraVitae Experimenterende gebruiker

Acid is the best ^^ ervaar het beter dan truffels en paddo's, deze laatste 2 gaven mij zeer donkere trips, veel huilen ook, ik ging misschien dieper dan ik echt wou, terwijl lsd puur genieten is voor mij, ik zit vaak in een kleurrijke wereld vol rare maar leuke wezentjes, ook de stadia die ik doorloop hebben elk hun leute en schoonheid. Dus blijkbaar zeer persoonlijk, maar ik zou eerder lsd aanraden, begin sowieso aan een lage dosis, te veel nemen eerste malen is voor niets nodig en eerder nutteloos, lsd is ook makkelijk bij te nemen indien je na 2u toch te weinig merkt of toch dieper wil gaan. Ik vind dosissen ook zo persoonlijk, ik zou zeggen 100micro, ik hou het meestal op 200-300.

Aron Kurwa vindt dit leuk.
  28. Aron Kurwa

Aron Kurwa Newbie

Had k ook een beetje bij 2cb, en trouwens @Jmths bedoel je dat het 6x zo sterk is omdat je met verloop van tijd weer minder tollerantie op bouwt? want dat kan ik me dan goed voorstellen maar als je bekend bent met een stof is het anders.

Laden...