1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat is jouw drugs top 5 ??

Discussie in 'Drugs' gestart door Drugslover43, 17 aug 2017.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Drugslover43

Drugslover43 Belezen gebruiker

Mijn top 5 is:

1: MDMA
    2: MDA
    3: MDEA
    4 : Oxycodon
    5: Dexamfetamine

2. De Dunne

De Dunne Badass junkie

3. Drugslover43

Drugslover43 Belezen gebruiker

4. lysergic bink

lysergic bink Bewuste gebruiker

1.LSD
    2.LSD
    3.LSD
    4.LSD
    5.speed

Raver en De Dunne vinden dit leuk.
  5. Benny G

Benny G Newbie

Heb er toch wel even over moeten nadenken maar ben op het volgende uitgekomen.

1. Wiet (het liefst een jointje)
    2. Cocaïne
    3. MDMA (kristallen, poeder, XTC)
    4. 2C-B
    5. LSD (papertrip)

Ik heb voor deze top 5 gekozen omdat ik nog steeds het allerliefste een jointje rook.
    Op een feestje kies ik cocaïne boven MDMA wegens de dip die je aan MDMA overhoudt.
    Maar als we het over het effect spreken heb ik toch weer liever MDMA boven cocaïne.
    Op de 4e en 5e plaats staan twee tripmiddelen.
    Ik heb 2C-B boven LSD gekozen omdat je dan toch nog een beetje je trip goed kan besturen.

Dit was mijn top 5.

- Benny

6. Gabbertje

Gabbertje Wijs gebruiker

1. Wiet
    2. 2-CB
    3. XTC/MDMA
    4. Ketamine
    5. 4-FMP

7. StimsalaBanne

StimsalaBanne DF Stuff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Ik heb nog niet heel veel meer dan deze drugs gebruikt, dus verwacht nog wel wat wijzigingen in de toekomst. Voor nu istie:

1. MDMA :hearteyes::grimacing:
    2. Speed :hearteyes::grimacing:

Eigenlijk mijn enige big time favo's op dit moment 1 en 2. De rest is meer "omdat ik een top 5 wil volmaken".

3. 2c-b (Dit is voor mij zelfs op erg hoge dosissen niet erg visueel en trekt me daarom minder)
    4. LSD (Hopelijk in de toekomst een nieuwe start met LSD)
    5. Hasj (Trekt me amper nog, met name omdat ik high zijn veel leuker vind dan stoned zijn.

Wat ik o.a nog eens zou willen proberen: Ketamine, Coke, Truffels, 4-fmp, MDA, andere uit de 2c familie, Benzo Fury.

8. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Speed 2 plekken boven lsd? Wauw!

Dat komt puur door die laatste mindere ervaring zeker?

Ik kom maar op een top 3:

1. Psilocybine
    2. LSD
    3. MDMA
    4. 6-APB

1 en 2 kunnen ook net zo goed omgedraaid worden.

Edit: 6-apb vergeten. Toegevoegd op de vierde plaats. 3 en 4 kunnen ook net zo goed omgedraaid worden. :tonguewink:

Wiet had ik er eerst ook altijd in, maar gebruik ik nooit meer. Ik hou er niet meer van mijn helderheid kwijt te raken en het kleine beetje psychedelische eraan is zo gelimiteerd.

Stonologie vindt dit leuk.
  9. Benny G

Benny G Newbie

In mijn lijstje staat LSD zelfs op de laatste plaats haha.
    Mijn ervaring met LSD is dat je zo afgezonderd bent van elkaar, ik kom van LSD altijd helemaal in mezelf te zitten.
    Geef mij dan maar liever 2C-B zoals ik al eerder beschreven had.
    De trip is stuurbaarder en het maakt echt een gezellige avond met je vrienden.
    (Mijn ervaring)

- Benny

10. Mindless

Ik hou van afzondering.:sweatsmile:

Nee, maar serieus: misschien op een later tijdstip in je leven weer eens lsd proberen? Laat je die controle wel eens los, dan kun je ontdekken dat geen controle misschien nou juist een veel mooiere ervaring oplevert. Omdat je iets nieuws krijgt. Iets waar je zelf nooit aan had gedacht. Dat vind ik een van de mooiste dingen aan psychedelica: dat ze je zo compleet kunnen verrassen en versteld doen staan.

lysergic bink en Benny G vinden dit leuk.
  11. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

1. DMT
    2. LSD
    3. Psilocybine
    4. MDMA
    5. Ketamine
    DMT is toch wel echt mijn grootste favoriet, daar kan weinig tegenop. LSD en psilo ontlopen elkaar niet zoveel voor mij, alleen vind ik LSD net iets completer als psychedelicum. MDMA hoort er natuurlijk ook gewoon in, alhoewel ik het helaas een beetje voor mezelf verpest heb waardoor het speciale er al lang af is. En ketamine vind ik ook bijzonder spul, niet altijd perse het leukst maar wel bijzonder.

12. Mindless

Ben dan toch wel benieuwd of DMT bij mij meteen zou doorstoten naar nummer 1. Waarschijnlijk wel. :wink: Of anders 5-meo-dmt...

Ben je ook van plan 5-meo-dmt te gaan doen Bee? Ben ik ook benieuwd waar die gaat komen dan.

13. Psychedelibee

Jazeker, heb die ook al een tijd in huis. Maar heb er een lichte huivering voor, elke keer als ik me voorneem het te gaan doen dan blaas ik het op het einde toch af. 5-MeO-DMT schijnt toch wel aanzienlijk duisterder te kunnen zijn dan DMT. De keren dat ik het me voornam zat ik uiteindelijk dan toch niet lekker genoeg in mijn vel om de sprong in het diepe te maken.

Maar wat betreft psychedelica staat 5-MeO-DMT nog wel op mijn bucketlist, samen met Mescaline, 2C-E, Ayahuasca en DPT. Die hebben allemaal wel de potentie om nog in de top 5 terecht te komen.

Acidfreakx vindt dit leuk.
  14. lysergic bink

Het doet me een plezier te lezen dat alle medewerkers van het DF zo genieten van hun psychedelische middelen .
    En wie kan ze ongelijk geven ....
    Jullie maken me wel allemaal bijzonder benieuwd naar DMT

Acidfreakx en Mindless vinden dit leuk.
  15. Mindless

5-meo duister? Ik lees juist altijd dat je praktisch een gegarandeerde complete ego-dood krijgt met dat spul. Dat je direct het niets in wordt gelanceerd en je ego geen kans krijgt om je terug de duisternis in te sleuren. Maar goed, ik kan me helemaal voorstellen dat je huiverig bent.

16. StimsalaBanne

Ja, LSD staat op dit moment wat laag, maar hoop en verwacht eigenlijk dat die wel weer gaat stijgen zodra ik eraan toe ben. :grin:

17. Psychedelibee

De ervaringen zijn vaak goddelijk of hels als ik het lees. Niet dat het me tegenhoud om te proberen, maar je moet er wel net even zin in hebben dan.

DMT heb ik ook niet altijd zin in overigens, hoewel dat eigenlijk altijd positieve ervaringen zijn is het gewoon zo heftig dat je daar dan wel zin in moet hebben. Voor 5-MeO-DMT gaat dat denk ik nog meer op.

18. Psychedelibee

Alle mods zijn hier wel echte psychonauten ja.

lysergic bink en Acidfreakx vinden dit leuk.
  19. Acidfreakx

Acidfreakx Belezen gebruiker

1) Wiet
    2) LSD drops
    3) ketamine (-s)
    4) DMT
    5) 2CB + andere phenethylamines

20. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Wiet
    Wiet
    Wiet
    MDMA
    Cocaïne

21. lysergic bink

Ja waarschijnlijk door die mindere ervaring plus dat speed zich in het begin graag vermomt als een hele leuke drug, maar na een aantal keer leer je ook snel de schaduwzijde kennen... ik denk dat ze volgend jaar speed wel wat lager op het lijstje zal plaatsen.
    Ik baseer mij hierop op de ervaringen van mezelf en de meesten in mijn omgeving die speed ubercool vonden in het begin.

Acidfreakx vindt dit leuk.
  22. lysergic bink

Ik gun het je van harte ! Wel moedig dat je overweegt het her te proberen, tis zeker de moeite.

23. StimsalaBanne

Ja, het lijstje is ook misschien niet helemaal de "leukste" top 5, als wel "wat mij op dit moment het meest trekt". Zie er nog een boel aan veranderen als ik wat verder ben met dingen in mijn dagelijks leven.

24. lysergic bink

Klopt , je bent ook nog maar net aan het experimenteren geslagen las ik. Ik voorspel nog een lange en leuke ontdekkingstocht alvast

StimsalaBanne vindt dit leuk.
  25. lysergic bink

Had ik bv drie jaar geleden ofzo dit lijstje gemaakt stond pep zeker ook nog op twee.

26. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Ik probeerde dit lijstje te maken maar ik kan gewoon niet kiezen.

MDMA vind ik echt fantastisch :hearteyes: ... maar krijg ik ook een joekel van een (fysieke) kater van. Dus eigenlijk twee extremen.
    2C-B vind ik ook leuk, een lekker luchtig en sociaal tripdrugje, maar ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om het boven psilocybine te plaatsen. Want truffels hebben mij zeer bijzondere ervaringen gegeven en psilo was ook het middel dat mij kennis heeft doen maken met psychedelica. LSD vind ik op het moment nog moeilijk te plaatsen. Ik heb er een heftige ervaring mee, maar doe het te kort om het daarop te beoordelen.

En een echte goede nummer 5... die is er nog niet.

Ik kom hier nog op terug. :wink:

lysergic bink vindt dit leuk.
  27. Mindless

Kan zijn dat je dit al eens eerder hebt gezegd, maar hoeveel MDMA neem je dan per keer Roze olifant? Wellicht een stuk(je) minder nemen?

Heb hetzelfde met 6-APB, Ik vind dat echt zo'n fijne drug. Beter dan MDMA (door de veel langere werkingsduur, de stabiliteit en het vertraagde besef van tijd), maar de kater maakt het dat ik huiverig ben om het te nemen.

28. Roze Olifant

Ik moet toegeven: vroeger (toen ik die erge katers had) wel regelmatig teveel. Dat kwam vooral omdat ik niet zo gevoelig was voor de effecten, d.w.z. wel voor de kater en bijwerkingen, maar voor die echte lekkere space had ik relatief veel nodig. Nu gebruik ik nog maar sporadisch XTC, en als ik het doe, een stuk minder dan vroeger. Ik heb nu ook mindere katers, maar toch voel ik het altijd wel twee dagen. Vooral migraine (waar ik nuchter al last van heb) en misselijkheid.

Is de kater van 6-APB bij jou sterker dan die van MDMA?

29. Mindless

Ja die is een stuk vervelender. Erg veel last van kaakspanning/knarsen (binnenkant wangen vol blaren) en hoofdpijn. Ik heb de volgende dag tot ver in de middag ook nog grote pupillen in tegenstelling tot bij MDMA waarbij dat 's ochtends al compleet verdwenen is. Dat zegt mij toch wel dat 6-APB moeilijker mijn systeem weer verlaat dan MDMA dat doet.

30. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

De drugs top 5 in het algemeen (leuke avonden, gevoelsmatig, de mensen waarmee ik het meestal doe):

1-2. Mdma of ghb
    3. Changa
    4. Coke
    5. 2c-b

De drugs top 5 wat gevoelsmatig het beste was:
    1. Changa
    2. Mdma
    3. Ghb
    4. Oxycodon
    5. Coke

Op changa echt de grootste vrede, liefde, spiritualiteit kunnen mee maken. Geen out of body-hyperspace-samensmelting met het alles gehad maar een entiteit heeft mij wel de raarste visuals laten zien en heb op changa echt de diepste liefde ooit kunnen voelen. Eeuwig dankbaar voor :)

Roze Olifant vindt dit leuk.
  31. StimsalaBanne

Wat is Changa? Dat klinkt wel interessant!

32. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

DMT + mao-remmers :)

33. Roze Olifant

Okay, goed om te weten! Ik weet niet of ik daar dan aan moet beginnen. Kapotte wangen aan de binnenkant vind ik alleen al heel erg naar, vaker gehad na de wat te overenthousiaste XTC-avondjes. Echt gemeen pijnlijk kan dat zijn.

34. StimsalaBanne

35. Psychedelibee

Maar dat verschilt wel per persoon hoor, ik heb juist aanzienlijk minder erge katers van 6-APB. Ik vind 6-APB qua ervaring overigens ook niet eens in de buurt komen van MDMA, voor mij is het een mild en slap aftreksel van MDMA die ik enkel op festivals gebruik omdat het wel chill is dat het veel langer duurt.

Roze Olifant vindt dit leuk.
  36. Psychedelibee

Een rookbare vorm van Ayahuasca is het eigenlijk.

37. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Mijn lijstje lijkt verdacht veel op die van Mindless... Zelfs de opmerking dat nr. 1 en 2 met elkaar omgewisseld kunnen worden is van toepssing. Ik heb alleen 6 - APB vervangen door Weed/Hash. Ik ben echt waanzinnig nieuwsgierig naar DMT! Hopelijk ga ik dit ooit nog eens mee mogen maken...

1. Psilocybine
    2. LSD
    3. MDMA
    4. Weed/Hash

Mindless vindt dit leuk.
  38. 1. Alcohol
    2. Wiet/hasj
    3. Xtc
    4. Ketamine
    5. Paddos

39. ooscaar

ooscaar Wijs gebruiker

1. LSD/1P-LSD (Ik merk geen significant verschil daarom samen op 1)
    2. 2C-E
    3. Psilocybine
    4. Amfetamine (niet heel speciaal maar soms handig)
    5. Ketamine

MDMA niet in dit lijstje ondanks dat het heel bijzonder is. Ik vind het te schadelijk, te kort te leuk en een te lange kater waardoor ik achteraf toch zit met een gevoel van zelfverraad. Maar misschien toch een eervolle vermelding op plaats 6 :)

lysergic bink en Acidfreakx vinden dit leuk.
  40. Joopiejo

Joopiejo Bewuste gebruiker

1 Coke
    1 Alcohol
    3 4FMP
    4 MDMA
    5 Wiet

Laden...