1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat is jouw hartslag onder invloed van drugs?

Discussie in 'Drugs' gestart door spongecola, 24 dec 2017.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. spongecola

spongecola Belezen gebruiker

Ik ben best benieuwd naar de hartslag van andere mensen onder invloed van drugs.

Wat is je gemiddelde hartslag zonder drugs?
    Bij welke drugs heb je deze hartslag?
    Wat is je hartslag in rust en met beweging onder invloed van ... ? (Mocht je van beide het weten)

Gemiddelde: 80-90

4-mmc: 130-140 in rust. 170-180 met veel beweging.
    XTC: 100 in rust. 155-165 met veel beweging.
    4-FMP: 115 in rust. 160-170 met veel beweging.

Gemeten met een Samsung Galaxy S8+ (infrarood). Meet zo'n 10 seconden. Het is nooit accuraat maar geeft wel een goede indicatie :)

2. Raver

Raver Wijs gebruiker

Heb wel m'n hartslag gemeten tijdens GHB ontwenning. Die was 134 bpm.

3. Heb het nooit precies gemeten, maar de drie drugs waarvan ik ooit een verhoogde hartslag heb gevoeld zijn speed, MDMA en 6-apb. Allemaal uppers, dus niet raar natuurlijk.

Bij speed verschilt het vaak. Soms verandert het nauwelijks, en soms wel. Meerdere keren gehad bij redelijk vervuilde speed dat mijn hartslag gewoon zo hard aan het kloppen was, dat ik dacht dat ik dat hij zowat uit mijn lijf zou knallen. Als Tom uit Tom & Jerry, wanneer hij verliefd is, weetjewel.

Heb dit nooit gebruikt. Wat ik me afvraag, uit pure nieuwsgierigheid, is het dus zo dat als downer de GHB je hartslag in eerste instantie verlaagt, maar bij het ontwennen de hartslag dus wat verhoogd?

4. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

Niet perse bij het ontwennen. Ook bij kleine doses kan het je hartslag verhogen. Als ik 3 biertjes drink is m'n hartslag ook hoger dan nuchter en bij GHB wordt mijn hartslag indd ook hoger.

Mijn rusthartslag is tussen de 55 en 65, met drugs op al gauw over de 100

Raver vindt dit leuk.
  5. Raver

Raver Wijs gebruiker

Wat precies de oorzaak is van de verhoogde hartslag weet ik niet.

Maar GHB is een drug die je zenuwstelsel verdoofd. Dat heeft natuurlijk invloed op je vitale functies zoals je hartslag en bloeddruk.
    Een GHB verslaafde is constant onder invloed van het spul, waardoor je vitale functies altijd beinvloed worden.

Als je de GHB dan ineens weghaald krijg je in je hersenen ineens een tekort aan GHB waardoor je ineens niet meer verdoofd bent. Daarop krijg je gewoon lichamelijke en mentale reacties. Zoals een hoge bloeddruk en hoge hartslag. Overprikkeld zenuwstelsel wellicht? Je lichaam en GABA in je hersenen zijn bij verslaving gewoon gewend geraakt aan het verdovende effect van GHB. Ik kan het allemaal niet medisch onderbouwen maar denk dat het wel zo werkt.

Mijn bloeddruk was in de detox tijdens ontwennen 167/98. Vlak voor m'n eerste gift na binnenkomst. Normaal zit hij rond de 125/70.

Laatst bewerkt: 9 jan 2018
  6. BlijeChick

BlijeChick Belezen gebruiker

Mijn hartslag is in rust meestal rond de 70. Als ik mdma op heb, zit ik meestal op de 140, meestal ook omdat ik dan op een feestje ben en veel dans. Laatste keer had ik mijn hartslag gemeten na een paar lijntjes coke, dat was ook iets van 140.

Van andere drugs weet ik het eigenlijk niet, of nooit gemeten.

Ik merk vaak dat mijn hartslag al omhoog gaat als ik gezond gespannen ben wanneer ik weer iets leuks ga gebruiken :)

7. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Als ik echt zit of lig in rust dan rond de 55-65 op zijn laagst. Als ik loop en beweeg rond 70-80. Gebruik een hartslagmeter bij het hardlopen (dan ga ik meestal op 160-170 lopen) en ik wil echt ELKE KEER dat ding omdoen met een feestje omdat het me enorm lachen lijkt om bij te houden hoe mijn hartslag gaat, maar ik vergeet het dus ook ELKE KEER. Dat ding is natuurlijk ontzettend precies, dus leuk om te weten.

Fenrir, BlijeChick en Raver vinden dit leuk.
  8. BlijeChick

BlijeChick Belezen gebruiker

Als je vast weet wanneer je een feestje gaat doen, zet vast een herinnering in je telefoon! Haha! Leuk om te meten dan inderdaad!

9. LiquidFrog

LiquidFrog Newbie

In rust rond de 65 - 70
    Wiet net gemeten, 80
    Coke 80-90
    Mdma 120+
    Speed 170 gemeten na dansen
    Truffels, geen idee, kon t niet meten

10. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Nuchter in rust 75bpm
    Nuchter tijdens wandelen 109bpm
    Met speed in rust 78bpm
    Met speed tijdens wandelen 107bpm

Niet veel verschil dus na 250 Mg 37% pep.

11. Lemonade

Lemonade Experimenterende gebruiker

In rust 53, bij gebruik van uppers 106.

12. chipmunk

chipmunk Belezen gebruiker

Ik haal misschien een oud topic boven, maar ik vind dit wel opmerkelijk en kan misschien iets bijdragen;

Ik heb pas voor de eerste keer speed gebruikt en mijn hartslag bijgehouden; in combo met cbd wiet (in rust) kom ik op een 57bpm (lager dan gewoonlijk, tenzij ik geen koffie heb gedronken). Vanaf ik er wat thc wiet bijnam steeg dit naar 120-130!.

Zonder hard drugs lijkt wiet mijn hartslag te versnellen met 20-30 bpm.

Wel met de smartphone gemeten, dus niet uiterst betrouwbaar.

13. Rupsje

Rupsje Bewuste gebruiker Tripreporter Donateur

In rust ligt mijn hartslag meestal rond de 75 bpm.
    Vannacht tijdens 2C-B en LSD zat ik op 89 bpm.
    Op dit moment zit ik op 102 bpm maaaar ik ben nu niet in rust en aan het rondlopen, dus eigenlijk telt dat niet :wink:
    Op uppers nog nooit gemeten, maar zeker interessant om eens te doen.

14. Genieter

Genieter Belezen gebruiker

Mijn hartslag ligt altijd rond de 100bpm in rust stand.
    Laatste tijd 92 en af en toe 104 ik was er al onderzoek naar aan het doen.
    Het is erg hoog en mijn lichaam moet harder werker dan normaal.
    Dat is als ik nuchter ben.
    Met diazepam is hij rond de 60 a 70
    Moet ik mij hierom druk maken?

15. Rosie

Rosie Experimenterende gebruiker

Zeker interessant hoe hoog je hartslag is.
    Zat er laatst nog aan te denken, wat het verschil zou zijn met een upper en een downer. Was er heel benieuwd naar.
    Misschien toch maar eens keer meten.

16. Accuraat

Accuraat Experimenterende gebruiker

65 bpm in rust en nuchter:openmouth:. (Maar dat is al heel erg lang zo.)

17. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Zolang ik uberhaupt een hartslag heb vind ik het wel best. :sunglasses:

Rosie, Ringo en Undercover Buster vinden dit leuk.
  18. Undercover Buster

Undercover Buster Bewuste gebruiker

Ligt er maar net aan welke drugs ook he.

Naarmate ik ouder ben geworden is hij wel enorm veel gestegen als ik onder invloed ben. (Naar mijn gevoelsmatige ervaring dan)
    Bij stimulerende drugs in rust rond de 110. Laatste keer speed was circa 160 in rust was ook meteen de laatste keer dat ik speed heb genomen. Want dat is niet echt gezond. (EDIT want dan gaat dat uren -of dagen!- lang door misschien en is het alsof je marathons aan het lopen bent, geen probleem op zich als dat kortdurend is of als je een goede conditie hebt, maar wel als je daar niet voor getraind bent of als je een slechte conditie hebt !!)
    Dex was ook enorm hoog, vergeten hoe hoog. Ook maar 1 keer gedaan, dacht is een mooie vervanging voor mijn favo drugs speed. (Hoewel ghb ook mijn favo is en coke ook lol maar op alles terugkijkend qwa gevoel is voor mij speed toch wel de leukste drug maar ik heb met alle drugs wel pluspunten en nadelen. Speed however over het algemeen favo vanwege de enorme toename van concentratie en onuitputtendheid. Nadeel natuurlijk de kater)
    Heb er vroeger nooit op gelet maar laatste decennia wel vandaar dat ik alleen over die ene keer speed kan vertellen omdat ik toen in de ambulance lag.
    Vanaf daarna, coke. Meestal dus 110, maar zonder alcohol en een te grote hoeveelheid in 1 keer heb ik daar ook de 150 mee aangetikt. Met voldoende alcohol blijft het meestal wel redelijk stabiel rond de 110.
    Ook te hoog natuurlijk.
    Edit:dit was circa 0,15 gr en ik weet nog op mijn 18e verjaardag snoof ik 1 hele gram , 1.0 dus in 1 keer weg en toen had ik nergens last van, alleen even beetje licht nerveus haha en dat was onversneden spul en zover ik weet 89% zuiver, kwaliteit die je nu niet meer snel ziet iig. Ongetest want dat was toen nog niet maar ik steek er mijn hand voor in het vuur.

Deze vraag geeft wel een beetje vertekend beeld want een accurate meting en resultaat kun je alleen krijgen met accuraat apparatuur.
    En het zijn ook momentopnamens. Een minuut later kan het 35% lager zijn. Of hoger. En natuurlijk zoals je zelf al aangaf, na dansen of in rust.
    Tijdens of kort na dansen is een hartslag van 150+ normaal. Dat is ook nuchter bij intensieve inspanning.

Ook best wel informatief zou zijn om de gehele meting te vragen, hartslag en bloeddruk, boven en onderdruk dus.
    Maar ook dit kan per persoon zoveel schelen. 120/80 is het gemiddelde, wilt niet zeggen dat iedereen dat heeft en dat als dat niet zo is het meteen slecht is. Genoeg mensen hebben een lage bloeddruk, waar de dokteren niets aan doen verder.
    Zelfde met hartslag, sporters hebben een lagere hartslag in rust dan niet sporters. Het hart is een spier he, spieren kun je trainen.

Wat ik wel wil meegeven, als je dit soort dingen gaat meten, zorg voor goede apparatuur. Een meter van de Lidl (die vaak om je pols zit en dat is onbetrouwbaar!) zal een andere uitslag geven dan een Omron M6. En zelfs dan geld weer, zelfs je zitpositie kan een andere uitslag geven.
    Zelfs de huisarts geeft niet altijd accurate resultaten als het om hartslag gaat omdat zij slechts een paar seconden meten en dan vermenigvuldigen tot 60 seconden. Klopt in 99% vd gevallen wel maar sommige meten maar 5 seconden, heb je een hartritmestoornis dan krijg je dus als een valse uitslag. Maar dat mag je niet zeggen want huisartsen hebben altijd gelijk en zitten nooit fout uhum!!

Misschien kun je even toelichten vanwaar je interesse in dit onderwerp? Dan kan er ook gericht antwoord gegeven worden ipv enkel meetresultaten.

Laatst bewerkt: 27 mei 2019
  19. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

45/55 in rustige stand. ( ik hardloop super veel.. ben super fit. ) Me huisarts vind het te laag, maar ik ervaar geen klachten. En zeker rond de 170/190 onder invloed.

Undercover Buster vindt dit leuk.
  20. Undercover Buster

Undercover Buster Bewuste gebruiker

Normale waarden voor een (top) sporter.
    Wie weet het nu beter je gestudeerde huisarts of ik lul de behanger :nerd:

21. Hoxyz

Hoxyz Experimenterende gebruiker

+-60 in rust. Dit was op Snakepit, avondje 4f, g en pep.
    00 = 00:00, toen de 4f ongeveer wel in klapte.

Laden...