Wat is suiker?

A

Anonymous

Gast
In mijn ogen is suiker een drug, het stilt de honger, geeft direct energie en het fokt met je brein. Dat doet speed trouwens ook. ( :openmouth: wat een gelijkenis). En dan te bedenken dat het in 90% van de supermarktproducten zit!

lot

Badass junkie
euh.. ik doe suiker in mn thee :grin:
weet niet wat het nog meer doet :confused:
geeft me wel een energiek gevoel..

Bal0n

Badass junkie
in mijn ogen is suiker suiker. Net zoals MDMA MDMA is, LSD LSD is, cocaïne cocaïne is.

Gewoon een random compound. Enig verschil is dat suiker essentieel is, en die andere dingen niet.

lot

Badass junkie
Bal0n zei:
in mijn ogen is suiker suiker. Net zoals MDMA MDMA is, LSD LSD is, cocaïne cocaïne is.

Gewoon een random compound. Enig verschil is dat suiker essentieel is, en die andere dingen niet.

huh :P wat bedoel je daar nou weer me?
zoals mdma mdma is en zoals cocaïne cocaïne is.. jah tuurlijk maar wat heeft dat met suiker te maken?

A

Anonymous

Gast
Wat is het essentiele van suiker dan? Het geeft alleen meer smaak aan het eten, voor de rest alleen maar hyperactiviteit.

RandomDude123

Bewuste gebruiker
"Jo, weet je wat ik heb gedaan dit weekend?"
"Vertel!"
"Ik heb suiker gehad."
"Heavy"

Als je zo gaat denken, dan is iedere stof een drug. Ik vind eigenlijk 'drugs' ook maar een vaag begrip, want wat is nu de definitie van drugs?

A

Anonymous

Gast
Sja.. dat verschilt per mening. Ik vind paracetamol ook een drug.

Bal0n

Badass junkie
BobG zei:
Wat is het essentiele van suiker dan? Het geeft alleen meer smaak aan het eten, voor de rest alleen maar hyperactiviteit.

Het is een brandstof? Sterker nog, je zenuwcellen kunnen alleen glucose verbranden.

boy

Bewuste gebruiker
BobG zei:

De smaakervaring van suiker stimuleert het lichaam om endorfines aan te maken!

A

Anonymous

Gast
Jep, en zoek nou maar eens de gevolgen op van teveel suiker.

Wortel

Bewuste gebruiker
lot zei:
Miss-Behaviour zei:
BobG zei:

Heeey, maar alles is slecht als je er teveel van neemt! Zelfs een overdosis water kan verkeerd uitpakken!!!

jepp dan kan je jezelf verdrinken..
Ben je nu echt zo dom :confused: Dan pis/kots je het uit.
Niet praten als je het niet weet.
Je suikerspiegel gaat dan omlaag en dat kan gevaarlijk laag komen.

spacekonijn

Badass junkie
^je kan idd sterven aan een overdosis water.

dus praat zelf ff niet als je er niets vanaf weet , en noem mensen niet zomaar dom als je er niets vanaf weet

lot

Badass junkie
spacekonijn zei:

dus praat zelf ff niet als je er niets vanaf weet , en noem mensen niet zomaar dom als je er niets vanaf weet

dank :)

J0rrit

Badass junkie
lot zei:
BobG zei:
Sja.. dat verschilt per mening. Ik vind paracetamol ook een drug.

ik niet.. nouja het verdoofd tijdelijk maar je gaat er niet van spacen enzo..

nou....het is gewoon een lichte drug. Morfine, dit is een pijnstiller, hiervan ga je wel hard spacen en voel je je beter. Als je 5 paracetamol tegelijk slikt of meer, geloof me maar dat je gaat spacen en dan voel je je ook beter. Het is simpelweg zo dat elke pijnstiller een verdoving heeft op je gehele centrale zenuwstelsel, en op een of andere manier ook dat je je beter voelt, door dopamine ofzo...

Wortel

Bewuste gebruiker
spacekonijn zei:

Ik zeg toch als je VERDRINKT in water wat je zelf drinkt dan moet het dus hoger staan als je slokdarm dan kots je het uit :) Ik zeg ook in mijn post dat je WEL dood kan gaan aan teveel water omdat je suikerspiegel dan omlaag gaat dus even GOED lezen.

Dags

Bewuste gebruiker
Kan me wel iets bij je gedachten voorstellen, maar ik denk dat er geen opzet in het spel is van fabrikanten of wat dan ook. Ik heb je idd al eerder in een post dit onderwerp zien noemen volgens mij(think think :mrgreen: ). Moet wel zegge dat ik zelf ook wel erg makkelijk heel druk wordt van suiker.

A

Anonymous

Gast
Miss-Behaviour zei:
BobG zei:

Heeey, maar alles is slecht als je er teveel van neemt! Zelfs een overdosis water kan verkeerd uitpakken!!!

Ja en omdat in bijna alles suiker zit verwerkt heb je grote kans dat je teveel suiker binnekrijgt en dus stoornissen.

lot

Badass junkie
slipperman zei:
spacekonijn zei:

Ik zeg toch als je VERDRINKT in water wat je zelf drinkt dan moet het dus hoger staan als je slokdarm dan kots je het uit :) Ik zeg ook in mijn post dat je WEL dood kan gaan aan teveel water omdat je suikerspiegel dan omlaag gaat dus even GOED lezen.

je VERDRINKT jezelf aan het water.. het water komt in je longen enzo.. !
niet dat je verdrinkt IN het water...
noem me niet dom want dat ben ik niet :)

A

Anonymous

Gast
Nee joh je verdrinkt niet door het water wat je drinkt.
Dat verschijnsel heet in het engels Water Intoxication.

Als iemand dat overkomt, lijkt het alsof die persoon dronken is, hij kan niet meer normaal praten en lopen. Voor de persoon zelf is dit een verschrikkelijke ervaring. Er is een kans dat de persoon overlijd.

lot

Badass junkie
BobG zei:
Nee joh je verdrinkt niet door het water wat je drinkt.
Dat verschijnsel heet in het engels Water Intoxication.

Als iemand dat overkomt, lijkt het alsof die persoon dronken is, hij kan niet meer normaal praten en lopen. Voor de persoon zelf is dit een verschrikkelijke ervaring. Er is een kans dat de persoon overlijd.

je maag vult zich vol met water wat erg gevaarlijk is

Bal0n

Badass junkie
Dat is het probleem niet, door veel wateropname daalt de osmotische waarde van het bloed heel erg. Lage osmotische waarde van bloed en dus weefselvloeistof heeft tot gevolg dat er voedingsstoffen uit cellen diffundeert, dat is het gevaarlijke eraan.

Een maag vol met water is geen probleem :)

Bovenaan