Wat moet ik nu

Hyperdrive

Belezen gebruiker
Kijk, laat ik bij het begin beginnen, ik en mijn vrienden zijn een groepje recreatieve drugs gebruikers, we gebruiken het meeste wiet, maar 1 of 2 keer in de maand ook xtc. Nou is mijn kameraad daarmee betrapt, en belt die moeder iedereen rond, alleen als mijn moeder erachter komt dat ik drugs doe dan flipt ze. Ik zit erover te denken zelf langs te gaan, te ontkennen dat ik harddrugs doe, dus gewoon zeggen dat ik alleen maar wiet doe, en dat ik 18 ben en dat gewoon iets is wat ik mag doen. HELP AUB

acidboy

Badass junkie
Eerlijkheid duurt het langst in mijn optiek, zal wel redelijk stront aan de knikker zijn allemaal, maar je hebt je waardigheid en zelfrespect nog wel. Bovendien waaien zulke dingen ongetwijfeld over. Je bent 18 en zullen ze je niet echt rare sancties opleggen, én je kan ze ook uitleggen wat xtc precies inhoudt en wanneer het nog enigzins verantwoord is en al die shit. (2 keer per maand xtc is dus niet verantwoord meer, vind ik)

Carlitos

Badass junkie
Ik probeer ook wel is wat uit te leggen,maar soms wil/kunnen/zullen ze het niet snappen.
Ik denk dat je zelf moet inschatten wat je het beste kunt doen,want jij kent je moeder het langst.

En ik weet niet hoe goed je in liegen bent.

Ps. Dat je kameraad drugs had betekent automatisch dat jij ook gebruikt ?
Je kan ook zeggen dat hij het alleen heeft.Maargoed ik ken je vriendenkring niet etc.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Japi-10 zei:
Ps. Dat je kameraad drugs had betekent automatisch dat jij ook gebruikt ?
Je kan ook zeggen dat hij het alleen heeft.Maargoed ik ken je vriendenkring niet etc.

Denk dat het beste advies is tot nu toe. dat hij wat had, hoeft natuurlijk niet gelijk te betekenen dat iedereen dat gebruikt. Tenzij hij dat dus wel tegen zijn moeder heeft gezegd. Probeer dat eens uit te vinden wat hij tegen zijn moeder heeft gezegd over dat voorval. Dan heb je een beter zicht op wat er evt. tegen je eigen moeder gezegd kan gaan worden.

Daarnaast, ja, jij kent je moeder het beste. Uit je post haal ik dat je moeder er dus niet blij mee zal zijn als het wel zo zou zijn (zachtjes uitgedrukt). Je bent boven de 18 maar dan alsnog. Eerlijkheid duurt het langst, klopt, maar om nu bewust problemen te zoeken of je moeder overbezorgd te maken is weer een andere kant.

raizeredge

Wijs gebruiker
zelf vertellen ik dacht ook altijd dat me ouwe lijp zoude worden als ik zou gaan gebruiken maar ze doen er best relax over alleen over coke niet

Hype

Bewuste gebruiker
beter ben je gewoon eerlijk en ga je wat minder gebruiken, 2x per maand x is echt heel veel. 1 keer X duurt 3 maanden oid om je serotonine weer op 't oude niveau te brengen.

Komeetman

Belezen gebruiker
Hype zei:
beter ben je gewoon eerlijk en ga je wat minder gebruiken, 2x per maand x is echt heel veel. 1 keer X duurt 3 maanden oid om je serotonine weer op 't oude niveau te brengen.

Ik sluit me hierbij aan.
Als je het goed verwoord, zullen je ouders wel ontgoocheld zijn maar misschien een begripvolle houding tonen. Het is misschien een slechte situatie, maar het is beter dan dat je telkens bang moet zijn en alles moet verstoppen :)

Hype

Bewuste gebruiker
Komeetman zei:
Hype zei:

Ik sluit me hierbij aan.
Als je het goed verwoord, zullen je ouders wel ontgoocheld zijn maar misschien een begripvolle houding tonen. Het is misschien een slechte situatie, maar het is beter dan dat je telkens bang moet zijn en alles moet verstoppen :)
als je bovendien kan aantonen dat je er goed over nadenkt en verantwoord bezig bent zal hun mening bijdraaien voorspel ik :)

Bram

Experimenterende gebruiker
Ik heb vroeger een soortgelijke situatie meegemaakt. Moet wel zeggen dat mijn ouders helemaal niet door aan het flippen waren. Ze waren teleurgesteld in mij en sommige mensen in mijn vriendenkring. Ik heb meteen alles toegegeven en dat is volgens mij de beste oplossing.

Als je moeder te weten komt dat je erover gelogen hebt dan zal de situatie gewoon nog erger worden. Trouwens tegen je ouders lieg je toch niet?

jcutter

Badass junkie
Bram zei:
Ik heb vroeger een soortgelijke situatie meegemaakt. Moet wel zeggen dat mijn ouders helemaal niet door aan het flippen waren. Ze waren teleurgesteld in mij en sommige mensen in mijn vriendenkring. Ik heb meteen alles toegegeven en dat is volgens mij de beste oplossing.

Als je moeder te weten komt dat je erover gelogen hebt dan zal de situatie gewoon nog erger worden. Trouwens tegen je ouders lieg je toch niet?

Wat een respect dwingen je ouders van zich af tegen over jou. Nergens voor nodig! ik bedoel; jij hebt toch niet moeten smeken om op aarde te belanden?

Serenity

Badass junkie
Je ouders zijn je dichste bloedverwanten. Eerlijkheid duurt inderdaad het langst. En als je dit aan hen uitlegt kan de band tussen jullie alleen maar beter en opener worden. Misschien hebben je ouders vroeger ook wel eens een stickie gerookt en kunnen ze zich het wel voorstellen dat jij wat uit wil proberen?? Tuurlijk moet je wat bruggen overbruggen maar kom op. Het zijn je ouders notabene.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Bram zei:

Wat een respect dwingen je ouders van zich af tegen over jou. Nergens voor nodig! ik bedoel; jij hebt toch niet moeten smeken om op aarde te belanden?

Stel dat heel onze generatie dat bij ieder opstootje gebruikt, "jaa ik heb niet gevraagt om op aarde te komen!"

Ik vind wat Bram zegt vrij logisch, hij is eerlijk en oprecht en heeft een goede band met zijn ouders die waarschijnlijk terrecht respect verdienen want anders krijgen ze het ook niet van hem.

Ben je soms een opstandige puber ofzo cutter? :confused:

jcutter

Badass junkie
Adrenochroom zei:
jcutter123 zei:
Bram zei:

Stel dat heel onze generatie dat bij ieder opstootje gebruikt, "jaa ik heb niet gevraagt om op aarde te komen!"

Ik vind wat Bram zegt vrij logisch, hij is eerlijk en oprecht en heeft een goede band met zijn ouders die waarschijnlijk terrecht respect verdienen want anders krijgen ze het ook niet van hem.

Ben je soms een opstandige puber ofzo cutter? :confused:

Tja, 17 he :wink: :mrgreen:

Hashja

Bewuste gebruiker
Mijn ouders zijn uitelkaar en ik ben vanaf het begin open geweest tegen mijn vader en heb hem altijd verteld wat ik ga doen en wat ik heb gedaan, nou heb ik nog niet zo heel veel gedaan en ben ik pas een paar maand bekend met drugs (in de praktijk). Maar mijn pa is er juist ontzettend enthousiast over en vind het prachtig dat ik dat soort dingen uitprobeer. Nou ben ik vaak ook overvoorzichtig en dat zal hem wel veel vertrouwen geboden hebben, mijn moeder heeft het erg moeilijk met breuk met mijn pa dus die zit in een fase waarin ze erg kwetsbaar is opgesteld. Haar vertel ik het dan ook nog maar niet. Maar ooit komt het wel zo ver, wat ik dan doe, en misschien dat het jou ook help, is haar langzaam maar zeker kennis te laten maken met mijn 'drugsverleden'.

Maar aan de andere kant is dit natuurlijk een heel andere situatie dan waar jij je in bevindt.

Groeten,
Drent

Hyperdrive

Belezen gebruiker
Ik heb besloten wat ik ga doen. Morgen ga ik naar die gene zijn huis, om rond de tafel te zitten met zijn ouders. Dan zeg ik dat ik wel een keer xtc gehad heb, maar dat het niks voor mij was, en dat het enige wat ik nu gebruik wiet is, maar aangezien ik 18 ben kan ze me daarop niks maken.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Oke... Maar zij weten al dat je xtc hebt gedaan dus?

Als ze dat niet weten zou ik je afraden het aan hen te vertellen, beter houd je het op het wiet-verhaal. Maargoed, succes ermee!
:wave:
Adreno

jcutter

Badass junkie
Drent zei:
Mijn ouders zijn uitelkaar en ik ben vanaf het begin open geweest tegen mijn vader en heb hem altijd verteld wat ik ga doen en wat ik heb gedaan, nou heb ik nog niet zo heel veel gedaan en ben ik pas een paar maand bekend met drugs (in de praktijk). Maar mijn pa is er juist ontzettend enthousiast over en vind het prachtig dat ik dat soort dingen uitprobeer. Nou ben ik vaak ook overvoorzichtig en dat zal hem wel veel vertrouwen geboden hebben, mijn moeder heeft het erg moeilijk met breuk met mijn pa dus die zit in een fase waarin ze erg kwetsbaar is opgesteld. Haar vertel ik het dan ook nog maar niet. Maar ooit komt het wel zo ver, wat ik dan doe, en misschien dat het jou ook help, is haar langzaam maar zeker kennis te laten maken met mijn 'drugsverleden'.

Maar aan de andere kant is dit natuurlijk een heel andere situatie dan waar jij je in bevindt.

Groeten,
Drent

Jou vader =had vast veel moeite met de scheiding.

Hyperdrive

Belezen gebruiker
Ik heb zijn moeder gebeld, en laten weten dat ik het erg naar vond wat er is gebeurd, en morgen ga ik er even langs, om te praten. Ik zei ook dat ik het 1 keer geprobeerd heb, maar dat het niks voor mij is, en dat ik wel wiet rook, maar ik ben 18 dus dat moet toch geen problemen geven.

Kut hey omgaan met niet zo ruimdenkende mensen. Maarja, ik snap ook wel dat ze gewoon erg geschrokken is dat haar eigen zoon gewoon pillen had. En dat zijn vrienden ook gebruiken, ze probeert gewoon iedereen ermee op te laten houden, wat ook goed is. Maar ik heb bijna een maand "niet uitgaan" erop zitten, als straf en dat wil ik niet verpesten. Dus als ik het gewoon op mijn manier uitleg komt het vast wel goed. Ze klonk in ieder geval wel wat opgelucht op een of andere manier. Ach ik laat morgen wel weten hoe het gegaan is.

Delirium

Badass junkie
Wow, dit verhaal klinkt me erg bekend in de oren :beer:

Zelfde is mij en co. vorig jaar dus ook gebeurd. Mijn moeder wist opzich wel van ons (= ik en twee vrienden), maar gedoogde het tot zekere mate. Uiteindelijk (met ons gebruik van XTC, coke, paddo's, salvia, wiet, explosion was ze inmiddels bekend) werd alles toch te veel voor d'r en wou ze met ons praten en had ons laten weten dat ze hun ouders ook zou inlichten. Wel een beetje hectiek, aangezien de andere ouders helemaal niks wisten van ons gebruik (zelfs blowen niet :rolleyes:). Bij m'n ene maat is er nog steeds wel gezeik, omdat zijn moeder het er totaal niet mee eens is, drugs zijn de duivel.

Maargoed, mijn levensstijl verandert voorlopig nog even niet, en dat weet mijn moeder nu ook :) Ze is het niet mee eens, maar ik probeer zo verstandig mogelijk te doen en laat haar dat ook merken.

Robdebob

Bewuste gebruiker
Bij vragen van mama ontken ik alles glashard

Ik denk dat dit het beste is, want anders zou ik haar echt enorm verdriet doen... Mijn mening is dat dit beter is voor allebei, maar ergns knaagt een geniepig muisje aan mijn geweten... :(
Ik schrik er soms ook van hoe goed ik tegen haar (mijn dierbaarste bezit) kan liegen... :cry:

Play_bunny

Wijs gebruiker
Robdebob zei:
Bij vragen van mama ontken ik alles glashard

Ik denk dat dit het beste is, want anders zou ik haar echt enorm verdriet doen... Mijn mening is dat dit beter is voor allebei, maar ergns knaagt een geniepig muisje aan mijn geweten... :(
Ik schrik er soms ook van hoe goed ik tegen haar (mijn dierbaarste bezit) kan liegen... :cry:

Dat ken ik wel. Het is alleen een lastige situatie.
Mijn ex deed het, en toen kreeg ik uiteraard de vraag of ik het ook deed. Glashard ontkent, net als jij. Ik weet ook precies hoe ze gaan reageren, aangezien ik niet de eerste in de familie ben die drugs gebruikt. Het is bij mij het beschermen van mezelf, maar ook van mijn ouders. Ik weet wat ik doe, en doe het niet vaak. Ooit komt er vast wel een dag dat ze het te weten zullen komen, maar dan doe ik het allang niet meer.

Hashja

Bewuste gebruiker
jcutter123 zei:
Drent zei:

Groeten,
Drent

Jou vader =had vast veel moeite met de scheiding.

Ja zo iets is altijd moeilijk, maar voor hem wordt alles beter omdat hij toch al een vriendin heeft, maar voor mijn moeder is het het zwaarst en omdat zij alleen de negatieve kant van drugs kent, het stereotype, zal het voor haar als een klap komen als ik zeg dat ik experimenteer.

Ik kan het beste alles zo laten als het is voorlopig.

azgaza

Badass junkie
Eerlijkheid duurt wel het langst maar als je er niks aan hebt is het uitstellen van eerlijkheid misschien niet het slechtste idee. Mijn moeder en oma weten beiden van al mijn gebruik en mijn vader en opa weten iniedergeval van de wiet en de paddo's, en niemand heeft er meer een probleem mee gelukkig.
Maar dat is ook een uitzonderings situatie, ik weet ook niet hoe ik aan het geluk kom om zo'n familie te hebben. Een opa die zelfs aanbood voor mijn vakanties wiet mee te nemen naar het buitenland omdat hij niet gecontroleerd zou worden, mijn oma die me omhelste toen ik vertelde dat ik LSD had gedaan en een moeder die meeblowt, en mij thuis laat trippen.
Maar.. als je ouders er echt tegen zijn, dan moet je misschien het risico niet nu nemen, maar als je 20 bent ofzo het ooit nog eens vertellen. Als je het kan oplossen door te zeggen dat je het een keertje gedaan hebt en vertellen van het blowen dan zou ik daar vooral mee doorgaan.

Hyperdrive

Belezen gebruiker
Ik heb besloten het vanavond aan alleen mijn moeder te zeggen. Ik denk dat als ik het tegen mijn vader en moeder tegelijk vertel ik dan dichtklap ofzo. En heb tevens besloten geen harddrugs meer te doen. Paddo's gaan ook niet door, ik blijf alleen af en toe een jointje roken. Hopelijk accepteren mijn ouders dat.

jasper

Wijs gebruiker
ik zou gewoon alles staal hard ontkennen, er zijn toch geen bewijzen. praat met je vrienden dat ze je niet gaan verlinken.

hoewel eerlijk zijn wss wel de beste oplossing is, ontkennen is de gemakkelijkste

Hyperdrive

Belezen gebruiker
barry zei:
ik zou gewoon alles staal hard ontkennen, er zijn toch geen bewijzen. praat met je vrienden dat ze je niet gaan verlinken.

hoewel eerlijk zijn wss wel de beste oplossing is, ontkennen is de gemakkelijkste

Kameraad heeft bekend nadat hij verlinkt is. Hij heeft alles gezegd, en bij hem werd er wel bewijs gevonden. Ik heb mijn laatste 12 rondjes goed verstopt, misschien dat ik ze ga gebruiken voor op vakantie met vrienden. Maar dat wordt dan wel echt de laatste keer denk ik. Misschien als ik op mezelf woon dat ik dan wel weer drugs ga doen, maar op dit moment even niet. Lijkt me toch het beste.

dutch-lycan

Bewuste gebruiker
als dat je keuze is, maar je moet eigenlijk gewoon tegen je ouders zeggen dat je het doet maar veilig en ze kunnen het je wel verbieden enso maar dan ga je het alleen maar op straat doen enso en dan word het niet veilig meer. ze hoeven het er niet mee eens te zijn maar verbieden hoef ook weer niet

Hyperdrive

Belezen gebruiker
Ik stop er gewoon mee. Ik vind xtc nieteens zo nodig. Het is wel leuk, maar ik kwets er mensen mee en dat wil ik niet.

Hyperdrive

Belezen gebruiker
Ik heb het net aan mijn moeder verteld, ze vatte het wel goed op, ze was heel blij dat ik het haar eerlijk vertelde, maar ze wou wel dat ik ermee op hield.

Bovenaan