• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Wat te doen met Tripreport van de Maand?

Toekomst TvdM?

• Totaal aantal stemmers
    32
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Hey geweldige peoples!

Yeah, I f***ed it up. Genoeg redenen en excuses, maar in the end is het probleem vooral dat ik niet zo goed ben om mijn aandacht te verdelen over diverse activiteiten. Daardoor word iets dat ik wel heel leuk vind om te doen, ineens een berg werk die dagen in beslag gaat nemen tot ik rottig in m'n vel zit en het helemaal ga vermijden. Voilà.

Natuurlijk zijn jullie (en jullie geschreven reports) meer waard en daarom wil ik vooral jullie mening en eventuele ideeën horen met deze poll.

1: Die verkiezingen voor Tripreport van de Maand vind ik niet boeiend en zal ik niet missen.
2: Tripreport van de Maand moet blijven en ik ben een actief lid en wil dat graag maandelijks gaan doen!
3: Tripreport van de Maand moet blijven en mij lijkt het leuk om af en toe een maand 8/9 reports te kiezen voor de verkiezing. (Mensen zouden zich dan kunnen opgeven in een speciaal topic en kan wanneer aan de beurt via PB de keuzes doorgeven, en ik maak vervolgens het topic.)
4: Yo, ik heb een beter idee namelijk: ...

(Het zelf weer oppakken is een mogelijkheid. Al verwacht ik in de (nabije) toekomst (weer) veranderingen in m'n drugsgebruik waardoor ik allicht weer niet aan die belofte kan voldoen. Ik durf dus niets te garanderen en wil jullie niet blijven teleurstellen.)

Laatst bewerkt:

geflipt

Wijs gebruiker
Vind het niet echt nodig. Ik vind vaak de simpele trip reports nog het leukst. Het idee dat één trip report het beste is vind ik niet echt passen.

Wat maakt sowieso een trip report het beste? En is het nodig om een verslag van iemand zijn ervaring te "beoordelen"?
Hélemaal mee eens. Soms zitten er 'schrijfkundig' echt parels tussen, maar is de inhoud niet per sé heel boeiend. Of al die trip reports van mensen die bad gaan op iets, vaak zeer slecht geschreven maar tegelijk ook uiterst waardevol.

Waarom ook alles altijd maar willen 'beoordelen' of 'rangschikken'?? Dit is, volgens mij, in de eerste plaats een plek waar informatie uitgedeeld kan worden om mekaar te helpen of te informeren. Dit is toch geen televisie-show??

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Waarom ook alles altijd maar willen 'beoordelen' of 'rangschikken'?? Dit is, volgens mij, in de eerste plaats een plek waar informatie uitgedeeld kan worden om mekaar te helpen of te informeren. Dit is toch geen televisie-show??
Als jij geïnformeerd wordt dat je met 25stemmen door DF het tripraport v/m van jou is, zou je dat leuk vinden?
i did, en het voelde als help, mijn god, tripraports v/dmaand topic als televisieshow zou wel goud wezen.

Kittekatty

Bewuste gebruiker
Vind het niet echt nodig. Ik vind vaak de simpele trip reports nog het leukst. Het idee dat één trip report het beste is vind ik niet echt passen.

Wat maakt sowieso een trip report het beste? En is het nodig om een verslag van iemand zijn ervaring te "beoordelen"?
Mee eens, iedereen die schrijft doet t anders, maakt t leuker

geflipt

Wijs gebruiker
Als jij geïnformeerd wordt dat je met 25stemmen door DF het tripraport v/m van jou is, zou je dat leuk vinden?
i did, en het voelde als help, mijn god, tripraports v/dmaand topic als televisieshow zou wel goud wezen.
Geef mij liever die ene 'noob' die er werkelijk iets aan heeft gehad of heeft uit geleerd.
Maar ik snap wel dat het leuk kan zijn, en motiverend werkt...

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Voor mij mag het zeker blijven. Door drukte op het forum of in het dagelijks leven mis ik regelmatig wel eens een leuk reportje. Door TVDM kon ik die wel inhalen en er zat regelmatig wel es een reportje bij waar je helemaal ik de ervaring opgaat. Door de schrijfwijze of gewoon het hele verhaal.

Ja dit dus haha. Is wel prettig als de bevestiging er is dat je report veel stemmen en waardering krijgt.

Misschien kan iemand met meer tijd en activiteit op DF de taak overnemen?

geflipt

Wijs gebruiker
Voor mij mag het zeker blijven. Door drukte op het forum of in het dagelijks leven mis ik regelmatig wel eens een leuk reportje. Door TVDM kon ik die wel inhalen en er zat regelmatig wel es een reportje bij waar je helemaal ik de ervaring opgaat. Door de schrijfwijze of gewoon het hele verhaal.
Nogmaals, een 'slecht' geschreven report kan minstens even leerzaam zijn, en zo is er plaats voor iedereen om zijn/haar inbreng mee te geven.
Is wel prettig als de bevestiging er is dat je report veel stemmen en waardering krijgt.
Maar ik snap jullie wel, dus geef me gewonnen. Laat het maar blijven. Zolang het geen echte wedstrijd wordt...
Maar erkenning is inderdaad wel fijn. Want er zitten pareltjes tussen.

Martinus

Wijs gebruiker
Likes en reactie krijgen op een report zou toch al voldoende erkenning zijn zou ik denken. Maar ja mij maakt het verder om eerlijk te zijn niet zo heel erg uit.

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Likes en reactie krijgen op een report zou toch al voldoende erkenning zijn zou ik denken. Maar ja mij maakt het verder om eerlijk te zijn niet zo heel erg uit.

Die likes zijn een beetje overgewaait van de social media zoals facebook, instagram,.. met het nieuwe forumpakket. Voordien kon je gewoon niet aangeven of je iets leuk vind, verdrietig maakt of verbluft van bent. Dan werd er een reactie geplaatst met gevoel en mening. Nu word er al sneller es gewoon geliked en blijft verder positief/negatief commentaar uit.

Nogmaals, een 'slecht' geschreven report kan minstens even leerzaam zijn, en zo is er plaats voor iedereen om zijn/haar inbreng mee te geven.

Zeker en vast dat je op dat gebied gelijk hebt.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Interessant om de verschillende meningen te lezen. Het TvdM is nooit bedoeld geweest als serieuze wedstrijd. Het is volgens mij eerder ooit bedacht als kleine erkenning voor het werk wat mensen erin steken in de vorm van een nominatie of extra vermelding in het geval van ‘winst’. Het geeft mensen wellicht net dat extra zetje en motivatie om reports te delen. :) Maar ik snap de verschillende standpunten hierover ook wel hoor.

Belangrijkst is natuurlijk dat de reports ons een informatief - en liefst ook nog enigszins prettig te lezen - beeld geven van verschillende drugservaringen. Ik vind dit zelf misschien wel het meest boeiende subforum.

Zelf ben ik meest voorstander van het idee dat één gemotiveerd forumlid deze taak zou overnemen. Die persoon krijgt dan ook een paar extra rechten op de website, die nodig zijn om deze topics vorm te geven. Ik denk dat nummer 3 in de praktijk lastig te verwezenlijken is. Maar het is sowieso goed en leerzaam om te zien wat jullie ervan vinden met z’n allen.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb geen idee hoeveel werk het is? Een poll maken lijkt me wel gaan, maar uitzoeken welke je nomineert is een ander verhaal. Van mij zou dat best door 2 of 3 personen mogen, dat die het met elkaar eens zijn, ploef, en de ander maakt de poll

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb geen idee hoeveel werk het is? Een poll maken lijkt me wel gaan, maar uitzoeken welke je nomineert is een ander verhaal. Van mij zou dat best door 2 of 3 personen mogen, dat die het met elkaar eens zijn, ploef, en de ander maakt de poll

@StimsalaBanne kan waarschijnlijk meer over de hoeveelheid werk vertellen?

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter

Het topic aanmaken is (afhankelijk van je "stijl") wel wat werk, door de opmaak en het linken van de reports zodat leden gemakkelijk direct dat report kunnen openen bv. Er zijn wel diverse handigheidjes die ik zeker even zal delen. Het lezen is, inderdaad, het meeste werk. Ook dat ligt er weer aan hoeveel reports er de maand geplaatst zijn.

Over het wedstrijd gehalte en hoe reports geselecteerd zijn (Hoe ik het doe);

Het heeft vooral een motiverend doel vind ik, en het zorgt voor extra aandacht voor de reports. Zo kan een lid toch net even wat meer moeite willen doen om schrijffouten eruit te halen bijvoorbeeld, of een vervelende ervaring waarvoor allicht wat schaamte bestaat, toch te delen. Ik vergelijk de maandelijkse polls en de selectie zelf met een "aanbevolen boekenlijst" bij een boekenclub bijvoorbeeld.

De selectie komt bij mij voort uit meerdere factoren, waarvan leesbaarheid eigenlijk de enige "echte" voorwaarde is. En dan worden reports met "wat" schijf/typ fouten echt niet per definitie uitgesloten. Hoe meer reports er die maand zijn, hoe sneller ik die fouten uitsluit. Je kan ook denken aan lappen tekst zonder alinea's, het gebruik van (veel/weinig) leestekens en zo.

Verder maakt alles evenveel kans, goede trips, bad trips, reports met plaatjes en zonder, Lang, kort. Ik kijk hierbij ook naar het aantal likes, reacties en views van de reports op dat moment, ik probeer wat afwisseling te krijgen in de lijst, dus niet 6 LSD ervaringen maar het meest ideaal zo afwisselend mogelijk. Onbekendere drugs en/of drugs waarvoor zelden reports geplaatst worden krijgen ook een soort extra kans in die zin.

Reports die een inhoud hebben met "Stoer gevonden gevaarlijke risico dosissen of combinaties" nomineer ik nooit. Reports met inhoud: "Ik maakte de fout (heb spijt, ik waarschuw hiermee "gevaarlijke risico dosissen of combinaties" nomineer ik wel.

En dan, als laatste blijft over: Smaak. Ik kies uiteindelijk naar wat ik leuk (of goed; voor harm reduction redenen bv) vind, en zou aanraden aan anderen om te lezen.
Meestal vind ik dat trouwens over de andere reports van die maand ook, en probeerde ik dat ook vaak duidelijk te maken in mijn topics.

Laatst bewerkt:

blue eyes

Bewuste gebruiker

inderdaad ik heb ooit het beste report ever hier geschreven en er was. geen haan die er naar kraaide, denk dat ze het toen zelfs niet beoordeeld hebben(misschien zelfs niet gelezen ).Sedertdien neem ik het allemaal niet meer serieus. aflasten die zooi.op die manier kan het toch ook voor wrevel en ergernis zorgen?

Intussen heb ik dit allemaal vergeven maar. ... nu ik dit hier allemaal lees komt het wel weer terug ja.dus vergeten is het niet
ik heb me toen maandenlang de dieperik ingesnoven en geslikt omdat ik me waardeloos voelde in de ogen van mijn beoordelers.
heb toen ook maanden met een iets kleinere pik gelopen , maar dat kan ook zijn dat het door de winter kwam.
Toen de lente aanbrak was hij weer vlezig en mooi doorbloed, en nam ik ook geen pep meer

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
inderdaad ik heb ooit het beste report ever hier geschreven en er was. geen haan die er naar kraaide, denk dat ze het toen zelfs niet beoordeeld hebben(misschien zelfs niet gelezen ).Sedertdien neem ik het allemaal niet meer serieus. aflasten die zooi.op die manier kan het toch ook voor wrevel en ergernis zorgen?

Intussen heb ik dit allemaal vergeven maar. ... nu ik dit hier allemaal lees komt het wel weer terug ja.dus vergeten is het niet
ik heb me toen maandenlang de dieperik ingesnoven en geslikt omdat ik me waardeloos voelde in de ogen van mijn beoordelers.
heb toen ook maanden met een iets kleinere pik gelopen , maar dat kan ook zijn dat het door de winter kwam.
Toen de lente aanbrak was hij weer vlezig en mooi doorbloed, en nam ik ook geen pep meer

Dafuq? 🤣 Altijd toch weer verrassend, dit forum.

Lieske

Bewuste gebruiker
Kan ik ook op 2 en 3 stemmen?
Zou graag eens een goed tripreport willen schrijven ook. Maar is er nog niet van gekomen. Laatst m’n eerste lsd trip gehad en was gewoonweg teveel bezig met wat me overkwam
Haha

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Mochten er trouwens leden zijn die deze forum-job helemaal zien zitten en er tijd voor hebben, stuur me een pb!

Verder zie ik toch wel wat leden die optie 3 kiezen. Zoals @Roze Olifant al terecht opmerkte, is dat misschien lastig in de praktijk maar misschien wel het proberen waard? Ik kan in ieder geval er een topic voor openen zodat leden zich kunnen opgeven (voor het nomineren).

Casaan

Wijs gebruiker
Tripreporter
1 persoon voor optie 2
meer dan 12 personen voor optie 3

Even een AED gooien

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan