Wat voor periode tussen xtc innames?

Diana

Newbie
Beste mensen,

Wellicht kan iemand mij informeren; ik weet het niet...
Er wordt gezegd dat als je een xtc-pil gebruikt dat je ongeveer drie maanden moet wachten voordat je serotinegehalte weer op peil is. Ik weet dat het afhangt van de hoeveelheid mg mdma en hoeveel je inneemt; ik neem gemiddeld een hele pil (van 115mg mdma) per feest.

Geldt dit nu ook als je een kwart pilletje neemt? Ik ga er vanuit dat dan minder serotine verbruikt wordt dan dat je een hele pil neemt.

Groeten, Diana

Bas

Wijs gebruiker
Ja, dit geldt inderdaad ook als je alleen een kwartje neemt. Niet ieder kwartje is hetzelfde van de pil, je weet in principe nooit hoeveel MDMA je inneemt. En iedere hoeveelheid MDMA is direct een aanslag op je serotonine voorraad, dit zal dus hoe dan ook opraken na het gebruik van MDMA. Als je er zeker van wilt zijn dat het gebruik leuk blijft en dat de schade voor je lichaam beperkt blijft, dan houd je in elk geval 3 maanden pauze.

Diana

Newbie
Dank voor jullie reactie.
Lastig hoor; eens in de drie maanden is weinig :(.
Zo af en toe een kwartje is juist zo lekker. En op een groot feest (dat lang duurt) een hele.
Ik laat ze sowieso altijd testen!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dank voor jullie reactie.
Lastig hoor; eens in de drie maanden is weinig :(.
Zo af en toe een kwartje is juist zo lekker. En op een groot feest (dat lang duurt) een hele.
Ik laat ze sowieso altijd testen!
Het is ook lastig. Mdma is een erg leuke drug maar helaas ook een drug waar men een hele hoop “fouten” mee maakt.
Maar zoals hierboven al gemeld is, geldt de 3 maanden ook na maar een klein beetje mdma.

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Lees deze link maar eens door.

Rebell

Wijs gebruiker
Na een hele l age dosis zou je ook best na 2 maanden kunnen gebruiken.
De regel is ook 2 a 3 maanden.
Maar bij hoge dosis zou ik de 3 maanden uitzitten.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het is niet zozeer vanwege je serotonine voorraad dat je zo lang moet wachten tussen ieder gebruik, je serotonine voorraad is vrij snel weer op peil.

Dat er een lange pauze word aangeraden is vanwege down regulatie van je serotonine receptoren (hierdoor worden ze minder gevoelig, waardoor snel tolerantie ontstaat) enerzijds en de mogelijke hersenschade die mdma veroorzaakt.

Die 3 maanden is slechts een indicatie voor een ideale periode om de schade te beperken, gebaseerd op gebruik van 1 a 2 mg/kg per keer. Maar als je het een beetje verstandig wilt houden wijk je beter niet teveel en te vaak af van de aanbevolen doseringen en frequentie. En ook niet geheel onbelangrijk, als je teveel of te vaak gaat doen zul je veel sneller die magie verliezen en die krijg je vaak nooit meer terug.

Lichtjeshemel

Experimenterende gebruiker
3 maanden. Je serotonine voorraad is na een weekje of 2 wel weer op peil, dat is het probleem ook niet. Bij elk gebruik (ook maar een kwartje) beschadig je je receptoren, en die hebben 3 maanden nodig om te herstellen. Dus naast dat het hersenschade veroorzaakt zal eerder gebruiken (uiteindelijk) ook niet echt werken; je receptoren kunnen de serotonine boost (die veroorzaakt wordt door xtc) helemaal niet oppakken dus je zal op den duur ook niet dat euforische, magische gevoel krijgen.

Diana

Newbie
Ik kon de hoeveelheid tegenover de lange wachtperiode maar niet plaatsen. Maar nu begrijp ik dat het voornamelijk gaat over de beschadiging/tolerantie van de receptoren! Hoe dan ook. Zeer interessant. Heel veel dank een ieder. Ik heb veel aan jullie informatie gehad.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik kon de hoeveelheid tegenover de lange wachtperiode maar niet plaatsen. Maar nu begrijp ik dat het voornamelijk gaat over de beschadiging/tolerantie van de receptoren! Hoe dan ook. Zeer interessant. Heel veel dank een ieder. Ik heb veel aan jullie informatie gehad.
Niet echt relevant voor de pauze, maar ook kleinere hoeveelheden MDMA zijn zeer effectief in je serotonine voorraad leeg gooien. Om die reden heeft bijnemen na een paar uur ook weinig zin, de serotonine is al zo goed als op of je receptoren zijn al bezet en vooral bijwerkingen nemen dan de overhand.

Bovenaan