1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

wat vraagjes over 2cb!

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door krentenbol, 6 mei 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. krentenbol

krentenbol Newbie

Oké ik wist dus niet goed hoe ik dit topic moest noemen want het zijn meerdere vragen over 2cb die ik heb..

Ik gebruik regelmatig XTC, maar heb maar 2 keer 2cb geslikt maar dat is al weer een tijd terug.
    Ik ervaarde toen dat ik heel lacherig werd en wat spelingen met het licht had maar niet veel meer.
    Nu heb ik wel weer 2cb pillen gekocht, en degene waar ik ze van heb zei dat er tussen de 20 en 25 mg 2cb in zit per pil.
    Nu zit ik toch een beetje op t internet te lezen over die pillen, en nu kom ik er dus achter dat het helemaal niet gebruikelijk is dat er zoveel in 1 zo'n pil zit. Meestal zit er maar rond de 10 mg in.
    Nu vraag ik me af of dat wel kan, of dat dat nooit voorkomt.
    Ook vraag ik me af wat nou echt teveel is om te slikken van dat spul. Ik weet namelijk dat XTC 1/1,5 mg per kg lichaamsgewicht is maar k heb nog niet ergens gevonden hoe je 2cb een beetje kan doseren? wat is nou echt te veel?
    Ik zelf heb inmiddels aardig wat ervaring met drugs, maar nu wil ik met een vriend van me binnekort 2cb slikken maar diegene heeft nog maar 1 keer xtc gedaan en voorderest wel hasj en wiet maar niet meer dus wil diegene niet teveel geven dan dus wat is voor je 1e keer 2cb wel echt de grens qua mg?
    Ik kom er niet helemaal uit en hoop op wat antwoorden op mijn vragen!:smiley:

2. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Er zijn best 2C-B-pillen die 20 or 25 milligram 2C-B bevatten. Maar de enige manier om zekerheid te verschaffen over de inhoud van de pillen is door ze te laten testen bij een testpunt van een verslavingszorginstelling of de GGD.

20 - 25 milligram 2C-B is voor de meeste mensen een stevige trip. De visuele effecten zijn dan vrij sterk. 2C-B is heel kleurrijk. Alles om je heen lijkt bijna in neonlicht gehuld. De vervormingen bestaan grotendeels uit complexe geometrische patronen. Er kan verwarring optreden, het besef van tijd gaat weg, je kan heel emotioneel worden, of juist heel vredig. Ook komen spierkrampen, misselijkheid en hoofdpijn redelijk veel voor. Zulke 'bodyload' kan je verminderen door 2 uur voor inname niet te eten.

(Check:
    https://home.bnnvara.nl/video/dzifa-2c-b
    en
    )

Maar ik vind 2C-B eigenlijk het best tot haar recht komen direct nadat je MDMA (de drug in xtc-pillen) hebt gebruikt. Dat heb ik van biochemicus Alexander Shulgin geleerd (de man wiens naam ik kopieer door er 'neo' voor te zetten). Hij is de uitvinder van 2C-B en hij is degene die MDMA populair heeft gemaakt.

Shulgin besefte dat MDMA je in staat stelt beter in contact te komen met je diepst verborgen gevoelens, ideeën en herinneringen. Het probleem van MDMA is alleen dat de crash (het moment dat de effecten net weg zijn en je je vermoeid, vies en chagrijnig voelt) best wel vervelend is. Zeker als MDMA gebruikt wordt tussen partners (om emotionele verbinding te stimuleren) kan die crash van MDMA irritaties en zelfs ruzie veroorzaken. Heel het therapeutische effect van MDMA ineens weg.
    Nou, om dat soort vervelende situaties te vermijden, dacht Alexander Shulgin dat 2C-B een ideale aanvulling zou zijn op MDMA. Als je vlak voordat de effecten van MDMA verdwenen zijn een pil met 2C-B neemt, dan gaan die twee middelen naadloos in elkaar over. Je tript dan niet meer heel hard (vanwege gewenning aan MDMA). Maar je raakt wel in een open, ontspannen en emotioneel open staat, waarin je de opgedane indrukken van MDMA optimaal kan verwerken.

Nu vind ik het eigenlijk te ver gaan om een combinatie van drugs aan te raden. Want MDMA en 2C-B zijn al middelen met een wat stijlere leercurve, zeg maar. Laat staan dat je dat tegelijkertijd gaat doen.

Alsnog noem ik de combinatie liefkozend 'Shulgintje', omdat het zijn favoriet was.

3. SuperSilverHaze

SuperSilverHaze Experimenterende gebruiker

Als jouw pillen 20mg zijn dan is dat een goeie dosis om mee te beginnen.
    Vanaf 15mg zou je lichte visuals kunnen zien.
    Mijn eerste keer heb ik rond de 30mg genomen en daar ging ik erg good op

4. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Nee mijn ervaring nu is dat de meeste mensen van 13 mg zeker al goed kunnen trippen. Ik heb een hele populaire 2c-b pil waarvan iedereen dacht dat er zeker wel 20mg in zou moeten zitten maar er bleek maar 13 mg in te zitten. Er wordt, vooral dus in de wereld van 2c-b, vaak overdreven met hoeveel er in een pil zit. Iedereen die die bewuste pil heeft gehad vonden deze één van de sterkste pillen die in omloop zijn, maar nu ik tegen die mensen vertel dat er maar 13mg in zit zijn ze allemaal verbaasd. Wees dus maar voorzichtig met doseren. Ik trip behoorlijk hard op 13 mg in ieder geval.

5. krentenbol

krentenbol Newbie

Ik had mn pillen wel even opgezocht op google, (t zijn cornetto 2cb pillen) en daar staat overal wel dat het 20 mg minimaal is. Dit kan ik natuurlijk niet zeker weten want ik heb ze nooit laten testen ofzo. Maar ik ga er maar vanuit dat het klopt...

Ik heb zelf wel wat meer nog nodig dan 13 mg om echt hard te trippen, maar ik voel ook amper wat van n kwartje xtc terwijl anderen daar echt heel hard op gaan.

6. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Je pilletje opzoeken op google is bij verre van betrouwbaar. Vooral de vaak populaire makkelijk te vinden pilletjes zijn vaak meerdere batches van gemaakt omdat die nou eenmaal makkelijk verkopen. Alleen met testen weet je het zeker.
    Ik weet ook zeker dat vele, ook hier op drugforum, zich vergissen over de dosis. Dit deed ik namelijk ook.

Ik ben gewoon als gemiddeld gevoelig voor psychedelica en heb zeker meer dan 100x op onder andere paddo's getript en ook met zeer hoge dosissen. (Bijv paar x 7gr gedroogde paddo's = meer dan dubbele van een goede portie) maar ook ik trip hem goed op 13 tot max 20 mg 2C-B en vele kennissen en maten met me. Vele (lees: de meeste) denken gewoon vaak dat er meer in de pil zit dan daadwerkelijk het geval is.

Verder moet je het natuurlijk altijd zelf weten :wink:

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  7. Neo-Shulginist

Het Trimbos-instituut heeft wel eens onderzocht hoe betrouwbaar die websites zijn waar je je pil kunt opzoeken. Blijkt dat in ruim 20% van de gevallen de inhoud niet klopt en in 15% van de gevallen zelfs een gevaarlijke verwarring kan opleveren. Schijnveiligheid, dus :wink:

https://www.trimbos.nl/docs/bb499f0e-177e-454d-888e-f22508e45f38.pdf

8. Stonologie

Stonologie Bewuste gebruiker

Ik heb een best heftige trip met veel visuele vervormingen vanaf 9mg. (Of ik ben sterkere pillen verkocht dan hij zei, maar dat is tegenovergestelt in bijna elk geval).

Begin dus laag, maar sommige mensen hebben wel echt veel nodig.

9. SuperSilverHaze

Ja het is ook maar net hoe hard je wilt gaan.
    Voor mij is het altijd alles of niets, de keer dat ik 13mg had genomen miste ik net een aantal dingen in vergelijking met truffel of paddo trips. Tuurlijk je ziet wel golven of voorwerpen 'ademen' maar daar blijft het dan bij.

10. Stonologie

Jaaaa dat is zeker zo, maar dat vind ik ook van hogere dosis. Tryptamines zijn gewoon naar mijn mening by far de vetste en bijzonderste psychedelica.

11. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Ik ben blij dat jij dat zegt! Men geloofde mij namelijk niet dat ik een keer op een “restje” van mijn 2cb zo lekker ging! Dat was zo rond de 6-8mg. Natuurlijk tripte ik niet maar een zalig geluksgevoel, happy, muziek was heerlijk, sociaal en gewoon fijn!

Stonologie vindt dit leuk.
  12. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Weet je 100% zeker dat het 13mg was? Dus niet van horen zeggen dat er 13mg in zit?

13. Stonologie

Nou ik dus wel echt heel erg visueel. Ongeveer even heftig als mijn eerste keer 15 gram Valhalla truffels. (Toen was wiet nog niet psychedelisch en deden die truffels daardoor niet wat het nu met mij doet).

Het grappige is nog, dat het waarschijnlijk minder was dan 9mg. Het is mij verkocht als 20mg per pil maar in de realiteit ligt dit vaker bij 12mg. Ik nam een halve. Ik heb het niet laten testen naar het was wel echt 2C-B (vaker gedaan). Er is dus een kans dat 6mg al visueel is voor mij.

Ik trip ook op de treshhold dosis van 4-HO-MET al flink hard voor 5 uur.

14. SuperSilverHaze

Heb het niet getest alleen met een zelftest om te kijken of het ook echt 2cb was dus zeker weten doe ik niet. Maar heb het van mijn vertrouwde dealer, en op internet lees ik dat hij ongeveer tussen de 13 en 15mg zit.
    Maar zeker weten doe ik niet, ik ging er iig erg good op.

15. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Het zou gerust allemaal best kunnen hoor. Maar ook een vertrouwde dealer kan voorgelogen zijn of kan zich vergissen. Ondanks het van een vertrouwde dealer komt heb je het toch zelf ook nog getest:wink:
    Wat je vind op internet kan zomaar van een totaal andere batch zijn. Dus zelf laten testen is de enige zekerheid.

SuperSilverHaze vindt dit leuk.
  16. Beertjhu

Beertjhu Belezen gebruiker

Ik kocht ze altijd bij dezelfde dealer van die had ik er altijd 2 nodig.
    Op den duur overgestapt naar een andere dealer.En ja zoals gewoonlijk weer 2 voor mij gehaald.En ja hoor was een beetje veel van het goede. Ja was ook gewoon dom.
    Als je het niet vetrouwd gewoon even laten testen .

17. Krullen

Krullen Belezen gebruiker

Ik zie toevallig dat je met die cornetto’s moet oppassen RedAllert erop ivm nog onbekende stoffen

Mezelf en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
  18. Neo-Shulginist

59878989_462225877857020_7943541391181742080_n.png 59878989_462225877857020_7943541391181742080_n.png Goeie!

Daarom dus altijd je pillen laten testen want bij het testcentrum kunnen ze je direct vertellen of de pil (mogelijk) dezelfde is.

Mezelf en Krullen vinden dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - wat vraagjes 2cb
  1. JustSomeGuy.
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    1.340
  2. TwiiisT