1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat zijn de meest waanzinnige verhalen hoe druggies tegen de lamp zijn gelopen...

Discussie in 'Drugs' gestart door שמש, 9 nov 2018.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. שמש

שמש Bewuste gebruiker

We kennen vast wel allemaal verhalen over een ander (natuurlijk! :wink: ) hoe die is opgepakt met drugs of bij het gebruik, produceren, smokkelen, etc.

Deel hier je meest waanzinnige, grappige, domme, fantasievolle verhalen over busts, achtervolgingen (ook ingebeelde door paranoïa gevoede) ...

Ts begint;
    Las verhaal in een wietkweekmagazine dat knippers waren gered van de dood door de politie. Hartje winter en ze hadden het koud gekregen. Blowen hielp niet en toen hebben ze maar een kachel aangezet die ergens in de hoek stond. Echter was het geen normale kachel maar een co2 kachel die er speciaal voor is om co2 af te geven, met als bijproduct heel veel koolmonoxide. Planten zijn dol op de co2, maar mensen worden van de co eerst suffig, dan slaperig en vervolgens treedt de dood in. Dus de politie had een melding gekregen van wietstank. De knippers waren zo suf geworden dat ze een deur open hadden laten staan... toen de politie binnen kwam troffen ze een hele groep knippers buiten bewustzijn. Uiteindelijk zijn ze allemaal naar het ziekenhuis gebracht en gered. Zo zie je maar weer lieve innerlijke kijkbuiskinderen, de politie is je beste vriend. Ofwel, wie heeft vijanden nodig wanneer jezelf je grootste vijand bent...

Laatst bewerkt: 9 nov 2018
    Lytje pole, PsychedelicMagic en Fenrir vinden dit leuk.
  2. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Het was Kerstavond. Fenrir bereidde zich voor op het familiediner waar hij zo tegenop zag, door een royale dosis dragonfly te pluggen. Na het borstelen van zijn wimpers merkte onze held dat het middel haar dunne vleugels uit begon te slaan, en durfde hij zich in het strijdgeweld van de eetkamer te begeven.
    "Mag ik de aardappelpuree alsjeblieft?" vroeg Fenrir onbevreesd aan zijn kat. "Miauw", interrumpeerde grootvader. Typisch.

○​

Avond. Toen de Marsmannen hun UFO boven zijn slaapkamer maneuvreerden voelde Fenrir een warme gloed opkomen. Wat ongelooflijk lief dat ze hem vereerden met een bezoek. Zouden ze gekomen zijn om zijn sok te vullen met kool?
    Toen verzwakte de greep van de zwaartekracht en werd hij langzaam het raam uit gemanoeuvreerd, met de bescheiden zelfverzekerdheid en kunde van een vakman. Geen gestuntel van een koeienstraalpiloot in opleiding; Fenrir stelde zich voor hoe de drie knoestige handen van zijn messias onbevreesd de vele hendels en knoppen van het schip opereerden om deze ascensie perfect te coördineren.

○​

De rectale probe was minder onaangenaam dan verwacht. De bezoekers van Mars hadden de antenne, heel attent, voorverwarmd om Fenrir het ongemak van kil vanadium te ontzien, en hij dacht aan plumueuze eendenvlerken en fructodistische groentemannen om het laatste restje ongemak geen plaats te hoeven geven.
    Plots werd de kalmte van het experiment ruw onderbroken door een serie piepjes en knipperende lampjes, en verscheen er een flikkerende groene matrix van fotospectrische resultaten op één van de plasmaschermen schuin tegenover de tafel waarop Fenrir vastgesnoerd lag. "Potverdorie Aardling, je bent er gloeiend bij", mompelde zorGla'pl.
    "Pardon?" antwoordde Fenrir beleefd. Hij sprak tenslotte geen Martiaans, en de nu zelfvoldaan glimlachende Marsman had zijn uitspraak gedaan zonder zijn OmniVox universele vertaler te activeren. "Ik zei", antwoordde zorGla'pl, zijn duim inmiddels rustend op het bedieningspaneel van de OmniVox, "dat je een probleem hebt, jongeman. We hebben sporen van een krachtig illegaal psychedelicum in je lichaam gevonden. hdErg'pl is nu het lokale politiebureau aan het contacteren."
    Fenrir trok bleek weg. Tja, hij hád beter kunnen weten. Natuurlijk denken we allemaal dat buitenaardse wezens niet bestaan, maar drugs gebruiken tijdens de kerstdagen is toch HjOf'pl verzoeken.

○​

Pats! De hamer van de rechter bezegelde het lot van onze in ongenade gevallen held. Veroordeeld tot levenslang.

○​

Hoewel Fenrir inmiddels gewend is aan het leven als slang, droomt hij nog af en toe van zijn bestaan als mens. Armen zijn echt underrated. Zucht.
    Verdrietig kruipt hij richting de horizon, terwijl de camera uitzoomt en een melancholisch liedje langzaam aanzwelt.

Laatst bewerkt: 9 nov 2018
    ZERO-, Sunnydf, De Dunne en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. acht.zes

acht.zes Badass junkie Donateur

Ik herinner me t verhaal dit jaar van een automobilist met bumpersticker 'i love ketamine' die zn auto vol had liggen met Keta bij zn aanhouding lol

4. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Dat zette me aan tot dit topic :grin:

5. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Geen bust maar wel zweetdruppels op voorhoofd kennis. Ze was met een vriend meegereden in zijn truck naar Zuid-Frankrijk. Vlak voor de NL grens bekende hij dat hij constant aan het drinken was achter het stuur omdat hij een lading drugs in zijn truck meesmokkelde. Zij dronk niet, maar zweette wel peentjes.

6. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Leven als slang, leven s lang. Lol

Fenrir vindt dit leuk.
  7. acht.zes

Ergens op mijn 14de kwam ik eens zo stoned als een garnaal thuis met bloeddoorlopen ogen. Mijn ouders waren nog op maar het leek mij niet zo'n goed idee om die onder ogen te komen, dus riep ik vanuit de gang dat ik niet lekker was en naar bed ging. Dan ging mijn moeder toch maar eens kijken bij me en die zagmeteen dat ik iets gebruikt had. 'je hebt drugs op!' riep ze terwijl ze naar mijn spijkerbroek greep om mijn zakken te controleren...

Ik vloog uit bed, gritste mijn spijkerbroek uit mijn moeders handen, haalde het zakje wiet er uit en rende in mijn boxershort de trap af, de tuin door om het bewijs in de aangrenzende sloot te mikken, niet beseffende dat deze actie totaal zinloos was lol.

ZERO-, PsyTekZ, De Dunne en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

:grin:

Hahaha acht.zes, slimme actie! Kon ze erom lachen?

acht.zes vindt dit leuk.
  9. acht.zes

@Fenrir
    Destijds in ieder geval zeker niet. Voor mijn ouders was drugs drugs, en het heeft nog lang geduurd om ze er van te overtuigen dat een jointje roken toch wel iets anders is dan bijvoorbeeld heroine spuiten.

Gelukkig kunnen we er nu wel om lachen. :)

Fenrir vindt dit leuk.
  10. OverdriveO

OverdriveO Belezen gebruiker

Toen ik 17 was had ik eerst op vrijdagavond een hardcore feestje waarbij ik wat pep deed. Was iets van m'n derde keer geloof ik en ik had na afloop nog wat over. Het was echt nog maar heeeeel weinig, nog genoeg voor 2 smalle lijntjes. Dat maakt het hele gebeuren al zo belachelijk.

Die zaterdagavond was er weer een feest waar ik pas op die dag zelf, besloten had om heen te gaan. In eerste instantie overwoog ik te gebruiken. Na wat beter te hebben nagedacht, koos ik ervoor om nuchter te gaan en maar een paar drankjes te doen, gezien ik de avond/nacht ervoor al aan de pep zat en niet volop geslapen had. En ik was nog net een beginner met pep, dus had er toen ook geen behoefte aan om twee dagen achter mekaar te gebruiken.

Op de zaterdag trok ik dus een spijkerbroek aan die ik op het feest wilde dragen. Dat kleine beetje pep had ik dus in m'n broekzak gestopt, op het moment dat ik nog zat te overwegen om te gebruiken die avond. Nou je raadt het misschien al, ik was compleet vergeten dat ik dat zakje in m'n broekzak had gestopt. Die avond ging ik dus nietsvermoedend met volle enthousiasme naar het feest toe. Ik ging er in m'n eentje heen (halfuurtje fietsen) en zou daar wat bekenden ontmoeten.

Ik stond in de rij en pas toen ik daar stond te wachten, schoot het me als een bom te binnen dat ik nog pep in m'n broekzak had. Paniek sloeg heel hard toe en ben toen uit de rij geglipt om het zakje ergens te dumpen. Toen ik terug kwam, werd er mij meteen de vraag gesteld wat ik daarnet aan het doen was. Ze vonden het verdacht dat ik wegliep, nja terecht ook want wtf. Ik probeerde me eronder uit te lullen dat ik iets was vergeten en even naar m'n fiets moest lopen. Zó slecht ja :tearsofjoy: daar geloofden ze geen ene pep van natuurlijk! Ze besloten om me niet toe te laten tot het feest. De paniek op m'n gezicht gaf echt alles weg. Dus ja, het feest ging niet meer door voor mij, door zo'n ontzettend domme fout. :wave:
    Verder is dit niet echt een heel boeiend verhaal nu ik het zo lees, maar ik had even best veel zin om te typen haha.

Bas, שמש, Fenrir en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Hier ook eentje: een kennis van mij had mij voor een paar dagen uitgenodigd bij hen in België. Gezellig een weekendje onder vrienden. Ze vroegen of ik bezwaar had om wiet voor hen mee te nemen uit Nederland en dat ik echt nee mocht zeggen hoor! Naïfe ikke zegt zonder na te denken dat het goed is. Ik ken hen al jaren goed en ben vaker daar geweest en zij bij mij. Nooit eerder hadden ze zoiets gevraagd. Week er op rij ik met 5 gram wiet gewoon in het voorvakje van mijn rugtas zo HOP de grens over en “lever het af”.
    Dus gewoon dubbel fout, wiet bij je hebben ansicht (net geleerd van @Psychedelibee dat dat dus niet mag) en nog de grens over smokkelen ook! Echt nooit geen enkele seconde gedacht over gevolgen of dat het wel of niet kon of mocht. Achteraf best dom!
    Wat waren daar eventueel de gevolgen van als ik met die 5 gram wiet in België zou zijn gepakt? Weet iemand dat?

Laatst bewerkt: 24 nov 2018
  12. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Geldboete denk ik.

13. שמש

שמש Bewuste gebruiker

5 gram zou ik niet weten maar weet van Belgische vrienden dat hun stuff (gram oid) in het verleden (zeker tot in 90's) werd ingenomen. Vermoed dat ze daar nu minder actief op controleren. Duitsland kan problematischer zijn; las over iemand die een half jaar heeft gezeten voor smokkel van een lullige 500 gram wiet van NL-DE.

De Dunne vindt dit leuk.
  14. De Dunne

Hoe hoog denk je?

15. De Dunne

Das niet weinig hoor. Das echt een grote hoeveelheid en dan valt 6 maanden nog best mee vind ik. Het is en blijft toch verboden (helaas!). Dat word niet gezien als puur voor eigen gebruik.
    Ik ben in landen geweest waar je gewoon minimaal 10 jaar moet zitten als ook maar met één grammetje wiet word gepakt. En die gevangenissen daar zijn echt de hel! In Dubai is de hoogst mogelijke straf op een kleine hoeveelhid drugs smokkel/bezit zelfs de doodstraf.

16. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Klopt idd ik had me vergist. Het was 5 jaar...

De Dunne vindt dit leuk.
  17. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Doet me denken aan toen ik 21 was en graag onacceptabele risico's nam... Op reis met de trein en 10 gram hash en wat coke op zak in een trein op de grens met spanje. Politie komt minicoupé binnen met hashhond. Hond was ofwel nep of had zijn dag niet, want ze gingen weer verder... Heb toen nog een half uurtje gewacht en toen een vette joint gedraaid en opgerookt. De tienertouristen in de coupé zaten als aan de grond genageld. Ging mij bij nader inzien ook wel wat te ver om te doen maar kon het even niet laten liggen. #too far gone

18. De Dunne

Jij besefte tenminste nog dat je strafbaar bezig was, ik was gewoon dom en naïf en dacht helemaal niks. :tearsofjoy:
    En ik was toen al op de “volwassen” leeftijd van 40 jaar. :tonguewink:

שמש vindt dit leuk.
  19. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Ach gaf ieg wat leuke spanning :)
    Volgende keer misschien opsturen? Heb een paar keer dingen opgestuurd naar Berlijn. Wel uitkijken voor vingerafdrukken en dna natuurlijk.

20. De Dunne

Via post heb ik een enkele keer wel ontvangen maar opsturen nog nooit. Het was ook een eenmalige vraag van hen. Normaal rijden ze zelf naar NL om wiet of andere drugs te halen.

21. pelgrim

pelgrim Bewuste gebruiker

Het ergste verhaal dat ik van weet is van een 3 jaar geleden. Mijn klein nichtje van het schooltje afhalen en via een groep kletsende moeders had ik gehoord dat er al een tijdje iets niet pluis was met 1 van de kleuters. Had die kleine kleuter een stuk aluminium genomen van zijn of een andere kleuters lunch om vervolgens met een potlood een kokertje te maken. Alles erop en eraan het plooien, rollen de vouwtjes om vervolgens in zijn mondje te steken en te zuigen erdoor, terwijl met een ander stukje zilver eronder. Dus die kleine was een gebruiker aan het nadoen van crack of bruin te chinezen. Ouder(s) hebben natuurlijk politie en kinderwelzijn over de vloer gehad.

Lytje pole vindt dit leuk.
Laden...