Weed & Anxiety

Worldherbals - Online smartshop and headshop

Particle

Newbie
Beste forumleden,

Ik wilde graag een onderwerp met jullie bespreken betreft marijuana. Over het algemeen heb ik geen super slechte ervaringen met deze plant. Echter kan ik maar geen manier vinden om lekker van de effecten te genieten. Zodra ik enkele kleine hits heb genomen overvloed mij gelijk een onmiddeldelijk gevoel van anxiety, het is alsof marijuana mij een per directe harde self reflection geeft onder een vrij lage dosis. Het ontleed direct tientallen dingen dat ik blijkbaar fout doet in mijn leven ( op werk & persoonlijke vlak ) het beste dat ik het kan beschrijven is als een leraar die al mijn flaws voorlegt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een vrij succesfull en fijn leven heb veder.

De kern van mijn vraag is: kan ik gewoon simpel weg niet tegen de effecten van wiet of is dit een veel voorkomend effect? Het is namelijk dat is zat kennisen ken die heerlijk kunnen relaxen van marijuna, iets wat ik ook dolgraag zou willen aangezien ik het high effect toch erg magisch vind, ik kan er namelijk ook ontzettende lachkicks hebben.

Heeft iemand eventueel tips om volledig te kunnen genieten van wiet zonder hevige self reflection? Zou ik mogelijk meer moeten roken om een meer relaxed level te bereiken? Ik heb zat ervaringen met mushrooms & LSD waar dit nooit voorkomt, het is eigenlijk alleen met marijuana.

Alvast bedankt!

John Trap

Newbie
Ik heb dit ook een tijdje heel heftig gehad. Gek, want het begon pas toen ik al 5 jaar fulltime rookte.

Ik heb na een tijdje de angst ondergaan. Neem de proef op de som, ga roken, liggen en kijken of je echt schizo wordt of dood gaat. Gebeurt niks natuurlijk en bij mij was na een paar keer de anxiety vrijwel weg.

Nu geniet ik weer volop ervan!

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het Engelse woord anxiety heeft ook een Nederlandse vertaling...
Ik begrijp het gebruik van de Engelse term wel. Dat doe ik ook weleens, omdat de Nederlandse term 'angst' niet helemaal dezelfde betekenis als 'anxiety' lijkt te hebben. 'Anxiety' zit meer tussen angst en spanning in qua betekenis. Ook gevoelsmatig vind ik zelf.

ATGC

Belezen gebruiker
"Anxiety" is geen Nederlands woord. Het is zelfs geen leenwoord. (onbestemde) angsten of onrust zou een goede vertaling zijn.

"Self reflection" kan je prima vertalen naar zelfreflectie of introspectie.

Ik ben doorgaans geen taalpurist die zich druk maakt over de verengelsing van onze taal. Maar zomaar ergens woorden uit een andere taal neerkwakken is gewoon lui.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoe denk je dat leenwoorden ontstaan?

Engels heeft geloof ik 4 keer meer woorden dan Nederlands. Daarom zullen sommige woorden een meer specifieke betekenis hebben, waardoor je nauwkeuriger een gevoel of intentie kunt communiceren. Onrust kan op zich gebruikt worden, al vind ik dat persoonlijk ook niet de lading dekken. Het element van angst mist daar immers. Luiheid is het daarom denk ik niet echt. Als er een Nederlands woord met exact dezelfde betekenis was, dan werd dat wel gebruikt.

Benzoboss

Wijs gebruiker
Sommige mensen kunnen gewoon niet goed tegen wiet.
Kan ook zijn dat je gewoon de verkeerde soort rookt.
Probeer eens een indica.

Space Criminal

Bewuste gebruiker
Hoe denk je dat leenwoorden ontstaan?

Engels heeft geloof ik 4 keer meer woorden dan Nederlands. Daarom zullen sommige woorden een meer specifieke betekenis hebben, waardoor je nauwkeuriger een gevoel of intentie kunt communiceren. Onrust kan op zich gebruikt worden, al vind ik dat persoonlijk ook niet de lading dekken. Het element van angst mist daar immers. Luiheid is het daarom denk ik niet echt. Als er een Nederlands woord met exact dezelfde betekenis was, dan werd dat wel gebruikt.
Behalve 'gezellig' dat kennen ze niet :tearsofjoy: :upsidedown::)

Space Criminal

Bewuste gebruiker
Persoonlijk vind ik dat het effect van thc je een beter mens maakt. Zeker als je het vergelijkt met alcohol. Ik merk dat thc heel lichtelijk een klein stukje van m'n ego wegneemt. En alcohol vergroot duidelijk het ego.

Voorbeeld, als een persoon in een groep dronken mensen zichzelf bezeerd lacht de hele groep hem uit. Wanneer een groep stoney's ziet dat iemand zichzelf bezeerd schieten ze eerder te hulp. Oh gaat het? Ben je oké? Ipv whahahaha lozer!!

Maar goed dat is mijn ervaring.

En wat betreft anxiety, ik ben het eens over het zelfreflectie stukje. Maar ik vind dat juist een positief effect. Ik vind het ook heerlijk om een half jointje te roken voordat ik mediteer. En ik merk dat het me juist anders doet nadenken over gebeurtenissen van die dag. Andere inkijk geeft over situaties. Soms denk ik aan personen of onderwerpen van de verstreken dag en stuur dan iemand nog een berichtje ergens over terwijl ik dit niet stoned zo laten voor wat het is..

@Particle misschien kan je de zelfreflectie een positieve wending geven en proberen er iets uit te halen.

Bovenaan