wekelijks xtc gebruik schadelijk?

oxidox

Newbie
ik vraag me echt af of iedere week gebruiken echt zo schadelijk kan zijn..?

want ik weet dat veel mensen dit op wekelijkse basis doen.. stel 2-6 pillen per week.

word je hier dom van :grin: ? , blijvende schade aan hersenen? , of andere zaken? ,

als je er meer van weet .... , zal het aprecieren!

Lauu

Badass junkie
je wordt vergeetachtig van xtc...en als je het elke blijft doen dan heeft je serontonin gehalte geen tijd om te herbouwen wat veel mensen in een depressie kan laten glijden en met wekelijks gebruik heb je steeds meer en meer nodig sinds je lijf gewent raakt aan de mdma...dus ja het is slecht...het is niet voor niets een harddrug en illegaal...lijkt me sterk dat het goed voor je is

azgaza

Badass junkie
Ja dan kan er schade optreden, en het effect gaat weg, althans, het gedeelte geassocieert met het grote geluksgevoel en de liefde die mensen beschrijven te voelen. Als je het echt misbruikt kan dat zelfs zo eindigen dat dit gewoon nooit meer terug komt, ook niet als je wel gewoon een jaar wacht.
Verder door blijvend misbruik kan je de serotonine receptoren zodanig beschadigen dat je minder voelt, dus door het te misbruiken kan je het verpesten waardoor je permanent eigenlijk het omgekeerde krijgt.

3 maanden wachten is nodig om te zorgen dat je serotonine herstelt, in dat geval is de schade beperkt tot vrijwel geen schade als je geen idiote hoeveelheden neemt.

oxidox

Newbie
ik heb nooit gezegt dat ik dit doe, en door het te vragen doe ik WAARschijnlijk niemand kwaad?

en wie heeft het over meerdere keren per week?, wekelijks gebruik , iedere week 1x ..

dit omdat mensen in de buurt dat dusdanig iedere week doen..

Miss J

Bewuste gebruiker
Ik heb het ongeveer een half jaar iedere week gedaan en de schade die ik er van heb opgelopen is vooral vergeetachtig zijn en lichte HPPD verschijnselen. Klinkt misschien niet heel ernstig maar ik raad het echt niet aan....

oxidox

Newbie
Miss J zei:
Ik heb het ongeveer een half jaar iedere week gedaan en de schade die ik er van heb opgelopen is vooral vergeetachtig zijn en lichte HPPD verschijnselen. Klinkt misschien niet heel ernstig maar ik raad het echt niet aan....

ok, bedangt vr de informatie :)

.. kan je wat meer informatie geven over : lichte HPPD verschijnselen ?

heb echt geen idee wat dat is.

oxidox

Newbie
ja dit is wel degelijk serieus te nemen, komen deze symtomen ook voor bij gebruik van bloeibare , of andere drugs?

of is dit echt specifiek voor xtc?

htweeoo

Bewuste gebruiker
Ik heb weken XTC gebruikt, weken achter mekaar. Geloof me het is schadelijk. Nu mindert het (bijna 2 maand geleden de laatste pil).

Maar ik heb iets aan mijn zicht een soort HPPD. Ik zie zwarte puntjes verspringen nr overal. En ik heb net altijd zonlicht in mijn gezicht.
Soms ook coordinatieverlies, ik ben erg sportief maar soms ik weet niet geen evenwicht.
Ook je kent het klappertanden dit heb ik gewoon in de warmte ofzo.
Ook heb je al je pil uitwerkt die koude rillingen die heb ik voortdurend.

In het begin voel je dit niet, na 10 dagen komt de hardste dip.

citrobacter

Experimenterende gebruiker
oxidox zei:
ik heb nooit gezegt dat ik dit doe, en door het te vragen doe ik WAARschijnlijk niemand kwaad?

en wie heeft het over meerdere keren per week?, wekelijks gebruik , iedere week 1x ..

dit omdat mensen in de buurt dat dusdanig iedere week doen..

Ik merk het wel degelijk als ik gebruik hebt, tot zelfs een week nadien dat ik niet zo zuiver kan denken als normaal. Ik volg universiteit dus ik heb men verstand nog wel redelijk nodig en daarom probeer ik het te beperken tot een paar keer per jaar. Maar komt tegenwoordig al dichter bij een paar avonden per maand.
HOe groter de kater , hoe meer hersencellen je kwijt bent. Ik heb ook gemerkt dat best je brein niet laat oververhitten, door afentoe buiten te gaan staan of veel water te drinken. Schijnt hoe warmer het hoofdje, hoe meer braindamage. (is wetenschappelijk bewezen) Maar ik ken ook mensen die wel ongeveer ieder week of toch zeker twee maal per maand gebruiken en nog perfect afstuderen op unief.
Dus het kan wel... Van alchohol krijg je trouwens ook hersenschade, het voordeel is dat het je serotonine en andere hormoon levels niet aantast.
Tis wikken en afwegen, bij niemand zal x hetzelfde effect en ook dezelfde schade hebben.
Véél plezier nog met slikken, probeer gewoon niet te ontsporen...

Lauu

Badass junkie
citrobacter zei:
Ik volg universiteit dus ik heb men verstand nog wel redelijk nodig en daarom probeer ik het te beperken tot een paar keer per jaar.

moet je niet zoveel zuipen :P

citrobacter zei:
Maar komt tegenwoordig al dichter bij een paar avonden per maand.

ja dat gaat snel...

Shana_P

Belezen gebruiker
Doe het ongeveer 1.5 jaar elk weekend, meestal zowel vrijdag en zaterdag. Soms enkel een dag per weekend. Laten we zeggen dat ik ongeveer neerkom op 8 pillen per weekend, meestal met een gemiddelde van 100 mg.
Soms ben ik vergeetachtig ja maar dit is niet zo storend. Waar ik wel veel last van heb is het feit dat ik nadenk dat het niet juist is, ik zeg wel ik stop ermee maar eigenlijk meen ik dit niet omdat het te plezant is. Ook mijn vrienden wijzen me er vrijwel iedere keer op. Lichamelijk ook weinig tot geen klachten (wel beetje vermagerd) doordat ik overdreven goed op men voeding let en omdat ik veel sport, dit is zeer belangrijk denk ik. Ook voldoende rust is belangrijk.
Voor de rest geen andere drugs voor mij, heb het allemaal wel geprobeerd hoor maar ik vind x gewoon het beste en het onschuldigste. X is gewoon een partdrug, meer niet. Als je verslaafd bent aan speed of coke bv heb je het echt nodig om te kunnen functioneren, dat vind ik een stapje te ver.
Kijk er toch maar goed mee uit of je beland in hetzelfde schuifje als mij.

citrobacter

Shana_P zei:
Doe het ongeveer 1.5 jaar elk weekend, meestal zowel vrijdag en zaterdag. Soms enkel een dag per weekend.
Kijk er toch maar goed mee uit of je beland in hetzelfde schuifje als mij.

Jah, ik moet zeggen, int begin kon ik na een avond gebruiken makkelijk een paar maanden wachten tot er weer een groot feest was ofzo. Maar hoe langer , hoe meer ik het bij gewonere feestjes ook wil nemen. Maar ik probeer toch de maat erin te houden.. toch bedankt voor de gouden raad

Browny

Newbie
htweeoo zei:
Ik heb weken XTC gebruikt, weken achter mekaar. Geloof me het is schadelijk. Nu mindert het (bijna 2 maand geleden de laatste pil).

Maar ik heb iets aan mijn zicht een soort HPPD. Ik zie zwarte puntjes verspringen nr overal. En ik heb net altijd zonlicht in mijn gezicht.
Soms ook coordinatieverlies, ik ben erg sportief maar soms ik weet niet geen evenwicht.
Ook je kent het klappertanden dit heb ik gewoon in de warmte ofzo.
Ook heb je al je pil uitwerkt die koude rillingen die heb ik voortdurend.

In het begin voel je dit niet, na 10 dagen komt de hardste dip.

Wekelijks gebruik = schadelijk,zeker weten
Ik neem dit zelf 1 maal/maand maximum 2 sessies per maand.
Een sessie in de uitgang betekent toch een 3 tal xtc tabletten.en heb ongeveer de zelfde symptomen als "htweeoo" .. + nog andere symptomen doordat ik erbij nog is alcohol drink en meestal versterk met coke of speed.
De negatieve bijwerkingen zoals hierboven overal vermeld onderdruk ik met cannabis en/of faramaceutische drug (diazepam,flunitrazepam enz)

toch ben ik van mening dat als het redelijk zuivere mdma betreft en men doet dit een 2 tal keer per maand,zonder alcohol en iets anders het geen kwaad kan op middel lange termijn :)

grtz

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wekelijks gebruik is absoluut niet goed voor je! Ik heb het zelf ondervonden en de electrische schokjes in mijn hoofd die meestal een dag of vier later bij mij optreden zijn echt niet goed!! Dat betekent namelijk dat mijn "serotonine-huishouding" flink van slag is! Om die reden gebruik ik het tegenwoordig dus echt nog maar zo min mogelijk (cq. nauwelijks)....

NexxtGen

Belezen gebruiker
100% zeker schadelijk. Ik heb het 'slechts' 4 maanden lang elke week gebruikt (april tm augustus 2006 (!)) en ik heb nog steeds last van slechte concentratie en een sterk verminderd kortetermijngeheugen. Ook heb ik constant het gevoel alsof ik door een soort waas kijk waardoor ik een beetje het gevoel heb alsof ik in een droomwereld leef, alsof je bewust naar alles staart. Ook gaat tijd nu véél sneller voorbij, of ik nou iets stoms of iets leuks doe, het lijkt alsof de wereld aan me voorbij gaat.

citrobacter

Shana_P zei:
Klinkt wel verontrustend NexxtGen aangezien ik het al veel langer doe.
Tijd om te stoppen dus.

Tjah, dat ligt eraan wat je wil bereiken natuurlijk. En lang niet iedereen ervaart dit soort dingen hetzelfde.

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
ik heb eens 2 jaar aan een stuk elke week enkele pillen met een opdruk van Mickey Mouse op genomen, na 2 jaar begon ik een beetje op Mickey Mouse te lijken, toen ben ik maar gestopt!

buzzrider

Wijs gebruiker
inderdaad, het serotonine evenwichtsniveau kan dan niet meer optijd herstellen waardoor je al snel ongevoelig word en in een depressie kan belanden

geox

Bewuste gebruiker
Fat Freddy's cat zei:
ik heb eens 2 jaar aan een stuk elke week enkele pillen met een opdruk van Mickey Mouse op genomen, na 2 jaar begon ik een beetje op Mickey Mouse te lijken, toen ben ik maar gestopt!
Haha wat een uitspraak :grin:

htweeoo

Bewuste gebruiker
NexxtGen zei:
100% zeker schadelijk. Ik heb het 'slechts' 4 maanden lang elke week gebruikt (april tm augustus 2006 (!)) en ik heb nog steeds last van slechte concentratie en een sterk verminderd kortetermijngeheugen. Ook heb ik constant het gevoel alsof ik door een soort waas kijk waardoor ik een beetje het gevoel heb alsof ik in een droomwereld leef, alsof je bewust naar alles staart. Ook gaat tijd nu véél sneller voorbij, of ik nou iets stoms of iets leuks doe, het lijkt alsof de wereld aan me voorbij gaat.

Dit heb ik ook een tijdje gehad.
Maar heeft niemand last van die rare dromen.

Als ik over de 10 tabletten binnenhad die dagen erna.
Je hebt de gekste dromen ze lijken zo levensecht.
Maar echt vreemd ik fiets elke dag naar school en ik was aan het dromen dat ik diezelfde weg aflegde en ik reed onder een auto opeens schoot ik wakker.
Ook nog dat ik mijn droom op de bus wacht en die bus rijdt door ik schiet wakker, maar de droom lijkt zo echt dat ik 10sec echt denk dat ik aan een bushalte sta.

citrobacter

htweeoo zei:
M

Tjah, ik heb van nature uit al héél vage dromen. tot mijn 17 heb ik zwaar geslaapwandelt iedere nacht en dat was nog pakken heavier dan een vieze nachtmerrie. Een keer op chirokamp werd ik wakker met bloed en pijn aan men knieen, ellebogen en handen. Bleek dat ik uit bed was gesprongen in men slaap met men knieen en armen naar onder gericht. OP dat moment niks van gevoeld en gewoon verder gaan slapen,...

htweeoo

Bewuste gebruiker
citrobacter zei:
htweeoo zei:
M

Tjah, ik heb van nature uit al héél vage dromen. tot mijn 17 heb ik zwaar geslaapwandelt iedere nacht en dat was nog pakken heavier dan een vieze nachtmerrie. Een keer op chirokamp werd ik wakker met bloed en pijn aan men knieen, ellebogen en handen. Bleek dat ik uit bed was gesprongen in men slaap met men knieen en armen naar onder gericht. OP dat moment niks van gevoeld en gewoon verder gaan slapen,...
Dat moet wel kut zijn, niet veilig in je eigen slaap.

Tripper

Wijs gebruiker
Ik kan na 16 jaar bijna geen XTC meer slikken. Kost mij zoveel serotonine dat ik er een halve week depri van ben. Daarom slik ik nu ook nog maar 2x in een jaar als ik vakantie heb. Voor mij is de koek op.

oxidox

Newbie
ja , die schokjes heb ik ook wel eens ervaren, rare schokke nadat ik het eens te bond had gemaakt.. ehh

en staren.. ja dat heb ik de laatste tijd ook wel eens, bewaast beeld.. voor mij uit staren.. naar niks eigenlijk :confused: ...

ja om geen "afkick" ervan te hebben kan je best:

1. gewoon wat peuk roken :stoned: ... kan wonderen doen!
2. goed eten voordat je gaat slapen of terugkomt van het feesten.
3. genoeg drinken tijdens het feesten.. en indien mogelijk kleine dinge eten.

Bovenaan