Welk effect heeft CBD wiet?

inner_search

Badass junkie
Ik test vanavond deze hash, met 30% CBD.
Ook in combinatie met een thc hash, 50/50.
Ik heb het - vooral bij sativa's - ook dat nederwiet nogal stevig kan binnenkomen.
Ik laat het weten...

Bekijk bijlage 9406

PS: @inner_search , ik heb ook net die sour apple liggen.
Cured die niet evengoed als je hem gewoon in het zakje laat liggen??
(is ook hermetisch afgesloten)
100mg purple Queen thc %17,plukje shag , 25%Marokkaanse cbd hasj en topje gelato Punische 14%cbd.
Lijkt me een lekker jointje.

Heb heb weckpotten, gewonen normalen confituur potten doen ook hun werk hoor ! 15995200379734604875130164995701.jpg

inner_search

Badass junkie
Ik test vanavond deze hash, met 30% CBD.
Ook in combinatie met een thc hash, 50/50.
Ik heb het - vooral bij sativa's - ook dat nederwiet nogal stevig kan binnenkomen.
Ik laat het weten...

Bekijk bijlage 9406

PS: @inner_search , ik heb ook net die sour apple liggen.
Cured die niet evengoed als je hem gewoon in het zakje laat liggen??
(is ook hermetisch afgesloten)
Old school denk ik gaat mss prima als heb Het elke dag zonder zonlicht een uurtje blaat luchten en terug dicht doen.
De smaak van de gevriesdroogde toppen ruiken al aangenamener door ze 3 dagen ik potten te steken.
Iedere zen ding maar ik h heb tijd en geduld om men topjes te rijpen.,:grin:

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Old school denk ik gaat mss prima als heb Het elke dag zonder zonlicht een uurtje blaat luchten en terug dicht doen.
De smaak van de gevriesdroogde toppen ruiken al aangenamener door ze 3 dagen ik potten te steken.
okay, de gevriesdroogde toppen cure je.
maar dat is toch verder niet nodig bij al je gekochte weedjes.. alleen bij eigen oogst toch?

Hardcore_frk

Badass junkie
okay, de gevriesdroogde toppen cure je.
maar dat is toch verder niet nodig bij al je gekochte weedjes.. alleen bij eigen oogst toch?

Door te curen zorg je ervoor dat het chlorofiel (bladgroen) wordt afgebroken. Chlorofiel zorgt voor een scherpere smaak aan de wiet. Dat afbreken duurt enkele weken, nadat de plant geoogst is.

Omdat ik verwacht dat de gevriesdroogde wiet ook al even onderweg is, lijkt mij het niet persé nodig om die nog te curen.

geflipt

Wijs gebruiker
Ok, afgedekt en beschermd van licht, eenmaal per dag een uur luchten.
Maar hoelang dan? Of proef je af en toe eens?

inner_search

Badass junkie
Ok, afgedekt en beschermd van licht, eenmaal per dag een uur luchten.
Maar hoelang dan? Of proef je af en toe eens?
Als ik vind dat ze niet goed zijn is de std bij mij 2 weken poten in en 2x per dag een half uurtje of uurtje luchten.
Kan voor je na een week ookal prima zijn in dit geval.

geflipt

Wijs gebruiker
100mg purple Queen thc %17,plukje shag , 25%Marokkaanse cbd hasj en topje gelato Punische 14%cbd.
Proef of merk je een verschil tussen de gevriesdroogde en de gewone toppen?

De hash die ik testte vond ik qua smaak en geur maar niks. Qua effect wel.

Hardcore_frk

Badass junkie
Was toch nodig hoor , steekt er nu paar dagen in met wat verluchting hier en daar , en reukt nog aangenamer als hij al deed.
Ja, geloof ik graag.

Ik heb verder geen ervaring met vriesdrogen. Het zou kunnen dat dit de afbraak van chlorofiel belemmert, of iets dergelijks.

inner_search

Badass junkie
Proef of merk je een verschil tussen de gevriesdroogde en de gewone toppen?
Ja daarom dat ik de gevriesdroogde nog rijp in potten
Ja, geloof ik graag.

Ik heb verder geen ervaring met vriesdrogen. Het zou kunnen dat dit de afbraak van chlorofiel belemmert, of iets dergelijks.
Het heeft een betere smaak als niet gevriesdroogde toppen maar niet de goede smaak van goed gerijpte , maar proeft de chlorofyl er zeker nog te aanwezig in , weekje of 2 in de pot kan geen kwaad :wink:

Bovenaan