Welk soort wietpijpje kopen?

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door De Dunne, 13 nov 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. De Dunne

De Dunne Badass junkie Tripreporter

04007783-3FFF-4ADE-99A7-15C977BB8FD0.jpeg F51E6A34-4388-46B2-9F08-643435209E24.jpeg
    goeie dag df’ers.
    Ik twijfel al even om eenpijpje te kopen om wiet te roken. Maar omdat ik snel last heb dat het scherp word in mijn keel twijfel ik een beetje welk pijpje.
    Is het zo dat een pijpje met een lange steel/hals minder scherp op je keel overkomt dan een kort pijpje? Bij een pure joint is dat wel zo. Hoe dichter je bij de tip komt hoe scherper en heter. Dus in mijn optiek lijkt een lange pijp mij minder scherp. Of zijn er nog andere factoren bij een pijpje dan de lengte? Zegt de prijs nog iets? Je hebt ze van €7 tot €30 bij onze shop.
    Ik heb interesse in een soort pijpje zoals op de foto’s. Ik weet dat een bong minder scherp is maar dat is lastig met op “locatie” roken. Een vaporizer is me te duur, zeker op dit moment.
    Bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2017
  2. krannatom

krannatom Belezen gebruiker

Ik heb een standaard goedkoop houten pijpje. Het enige nadeel hieraan is dat je al snel de smaak krijgt van de vlam bij je wiet waardoor de smaak niet optimaal is. Echt warm wordt het niet, maar het prikt wel wat in de keel. Voor de rest zeer tevreden van :)

3. De Dunne

Bedankt! Is dat hetzelfde met een ijzeren pijpje? Qua smaak bedoel ik?
    En heb jij een lange steel?

4. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Ja hoe langer de steel, hoe minder scherp. Met dat soort pijpjes als op de foto kun je in ieder geval rekenen op een enorm scherpe en vieze rook ervaring. Metalen pijpjes geven helaas een erg vieze smaak mee namelijk. En die pijpjes zijn altijd te kort om de rook voldoende af te koelen.

Je hebt trouwens ook pijpjes waarbij de lucht in een soort van kurkentrekker erdoorheen loopt om het meer af te koelen. Ik heb alleen geen idee hoe duur die zijn.

5. krannatom

Ik heb deze.

Je houdt je vinger op het uiteinde, steekt de vlam aan je wiet, trekt binnen terwijl je je vinger lost. Dat zorgt voor voldoende frisse lucht waardoor je de rook snel laat afkoelen.

Er zijn zeker voldoende andere alternatieven, maar voor 7 euro of zo kan ik echt niet klagen.

Bijgevoegde bestanden:

6. krannatom

Ook even mee geven dat wanneer dit pijpje stuk zou gaan, ik wel zou investeren in een duurder, langere, houten pijp. Die metalen dingen had ik heel vroeger al, maar ik vond dat ik hiermee weinig respect had voor een mooie plant.

7. De Dunne

Die heb ik online wel gezien. Die zijn van glas dacht ik. De prijs weet ik niet. Ook weet ik niet of “mijn” shop ze verkoopt. Bedankt!

8. De Dunne

De smaak in een houten en ijzeren is dus niet lekker?
    Of gaat hout nog wel?

Ik zag ook deze online:

8545697D-00EF-4DE0-87C1-DD317C897479.jpeg DF1A02E5-8B5F-4680-9E4E-23931BA0C82D.jpeg

9. De Dunne

Idd, voor €7 kun je je geen breuk vallen als het niks blijkt.

10. krannatom

Ik denk dat als je steeltje langer is, en je een geschikte hittebron vind (een jet-aansteker ofzo mss), je wel optimaal kan roken hoor.

Het zal een beetje trial and error zijn. Ik blijf alleszins trouw aan houten pijpjes :)

11. De Dunne

Bedankt allen!
    En moet ik behalve de pijp nog iets kopen of ergens opletten?
    Ik lees over pipe screens? Geen idee wat dat is. Kan ze wel vinden online maar geen beschrijving wat t is en wat t doet en how to use.
    Ik ga denk ik eerst voor een goedkopere houten (of gelijk glas als ze die hebben). Als ik een pijpje niks vind is €7-€15 nog te overzien. Als het wel bevalt schaf ik een mooie, langere kurkentrekker vorm van glas.

12. De Dunne

Maakt de manier van aansteken uit dan?

13. krannatom

Bij een aansteker op gas heb ik het gevoel dat ik de vlam proef :grin:

14. De Dunne

Deze heb ik gekocht. Was €10 maar omdat t de laatste uit de vitrine was mocht ik m voor €5 mee nemen.
    Wat doe ik precies met die dingetjes uit dat kleine pakje?
    Stonden veel wachtende achter mij dus heb t niet gevraagd.. Ik neem aan dat t indie pijp moet maar ze zijn net aan te groot. Echt net aan. Hoort dat? Als ik m zou door duwen past ie wel maar zit ie hol gebogen in de pijp.
    is dit wat? Ik ben erg benieuwd!

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2017
  15. krannatom

Best warm je een screentje op, zodat je het makkelijk kan plooien en dan duw je het op zijn plaats in de bowl van het pijpje.
    Als het echt te groot is kan je rondom wat bijknippen.

Edit: het mag bol zitten, het moet zelf denk ik

Succes!

16. De Dunne

Bedankt! Hoe vaak moet ik die pipe screen vervangen? En hoe krijg je m uit de pijp?
    Mooi pijpje heb ik of denk je van niet? Er was weinig keuze in hout. Hij had ook stenen pijpjes, hoe roken die?

17. krannatom

Ik vervang een screen enkel als die er uit valt en echt stuk is gegaan. In mijn pijpje blijft zo iets nooit lang zitten jammer genoeg, zeker niet wanneer ik het mee neem in een jas of broekzak. Daarom heb ik ook nooit moeite met dat er terug uit te prutsen.

Als fan van houten pijpjes kan ik gerust zeggen dat je een mooi exemplaar hebt gekocht!

18. De Dunne

Misschien een klein etuitje kopen voor je pijp?

Dank je! Ik ga het staks proberen. Eerst even een dikke maaltijd er in. Ik laat wel weten of het lukt. Ik neem een youtube video erbij. Het komt nogal nauw geloof ik met je vinger op dat gaatje en er weer af halen.
    Heb jij wel eens een stenen pijp gerookt? Dat hadden ze ook.

19. Fool

Fool Badass junkie

Je kunt gewoon een 'minibong' scoren, een pijpje waarbij de rook gewoon door een klein reservoir water heen geleid wordt. Daar wordt het een stuk minder scherp van!

20. De Dunne

Zooo heheh :stoned::stoned::stoned::stoned:
    Dat gaat goed zeg met zo een pijpje! De smile staat op mijn gezicht!
    Het smaalt lekker vind ik, al is het eerste trekje het lekkerst. Ik denk wel dat ik een tikkie hout proef maar dat weet ik niet. Een pure joint zit met papier en dat proef je ook. Ik vind de smaak wel lekker zo met deze pijp. Toch ga ik ook een glazen pijpje kopen gewoon om het verschil in smaak te proeven. Eentje met een spiraal erin.
    De scherpte valt reuze meer. Het is wel scherper dan een normale joint maar zeker minder scherp dan een pure joint. Tot nu toe bevalt het wel. :thumbsup4:

Roze olifant vindt dit leuk.
  21. De Dunne

Ik kende zo eentje niet. Ik heb even op internet gekeken en dat is ook gaaf zeg. Zo klein!

Fool vindt dit leuk.
  22. De Dunne

@Psychedelibee . Ik zie in ene dat in mijn 1e post het woord “pijpje” een link wordt naar Azarius. Is dat nieuw? Klik maar op dat woord pijpje in mijn 1e post. :flushed:

23. Acidfreakx

Acidfreakx Belezen gebruiker

De geniuspipe is echt een zalig pijpje voor wiet, hasj en changa :)
    Kost wel een dikke 100 euro + verzendingskosten maar het is echt de moeite waard.

24. De Dunne

Geef eens een link als je wil? Via google krijg ik veel verschillende en zelfs niets over pijp.
    En ik ga geen €100 voor een pijp betalen. Als ik zoveel zou willen en kunnen uitgeven koop ik eenvaporizer.

25. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie

Die van glas zijn aanraders. Rookt echt lekker en puur. Zie je wel sneller dat ze vuil worden binnenin. Ook goed bewaren. Had er ooit eentje met zo dubbele spiraal enzo, heel vetjes, cadeau gehad. Na 3 dagen heeft de hond met zijn kwispelstaart die op de grond gekieperd zodat er nog enkel scherven over bleven :thinking:

26. De Dunne

Ow wat zonde! Ik ga idd ook een glazen pijpje met spiraal kopen. Ik ben benieuwd hoe het verschilt in smaak met een houten pijp. Thanks!

27. De Dunne

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2017 om 17:13
  28. Psychedelibee

Geen idee, ik ben geen admin he.

29. De Dunne

Oke ik dacht jij weet dat wel :yum:

30. Psychedelibee

Nee daar moet je MacLeod voor hebben.

De Dunne vindt dit leuk.
  31. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie

Die van glas zijn meestal iets duurder omdat ze lekker blowen en wat meer handwerk nodig hebben.

32. De Dunne

Oke bedankt.

33. De Dunne

http://www.apollyon.nl/pijpjes/glazen-pijpjes/

Ja wel, dat begrijp ik. Maar kijk de prijzen hier dan eens. Dat scheelt nogal.

34. Acidfreakx

Acidfreakx Belezen gebruiker

Dit is een link voor afbeeldingen en een link van de shop.
    Het is inderdaad zeer duur maar het is echt wel de moeite, is ook vrij makkelijk in onderhoud volgens een kameraad :)

https://www.google.be/search?q=Geni...iAwL7XAhXBbVAKHQmZBDYQsAQINA&biw=1900&bih=923

https://geniuspipe.com/pages/how-it-works

35. Albedo

Albedo Belezen gebruiker

36. De Dunne

Thanks! Maar 120mm is maar 12 cm. Dat is nog niet heel lang, net zo lang als die ik nu heb. Plus dat het spiraaltje in de pijp zit dus de koele lucht er niet bij kan. Ik denk dat het nog niet genoeg koelt.

37. De Dunne

38. Psychedelibee

Zo'n spiraal is er niet zodat er koelere lucht bijkan, maar om de lengte die de rook aflegt te vergroten zodat het afkoelt. Dus of een spiraal nou omringd is door nog iets anders doet er niet toe. Het is namelijk altijd afgesloten van lucht, want anders zou je je rook kwijt raken...

39. De Dunne

Ja oke. Maar dan nog is 120mm dan te kort voor mij. Een uurtje rijden hier vandaan zit een smart shop. Ik ga gewoon eens fysiek kijken. Ik heb toch het meest mijn zinnen gezet op zo een glazen spiraal pijp. Die zijn behoorlijk lang qua afstand zeg maar en je kunt de rook leuk zien gaan door die spiraal.

40. De Dunne

IMG_2573.JPG Tadaa! Daar is tie dan! Deze heb ik gekocht. Het ziet er niet uit maar het schijnt heel goed te koelen. Prijs was ook goed. €17,95
    En wat vinden jullie er van? Heeft iemand ooit al eens zo een pijpje wiet gerookt?

Laden...

Deel Deze Pagina