1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke drug gaf jou het meest euforische gevoel?

Discussie in 'Drugs' gestart door Trippen1999, 30 mrt 2019.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Trippen1999

Trippen1999 Newbie

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd naar de drug die jou het meest euforische gevoel gaf.

Persoonlijk heb ik alleen nog maar ervaring met xtc.
    De eerste keer xtc had ik 2 pillen van 260mg per stuk genomen, ja niet slim maar godverdomme beste gevoel ooit :tongueout:.

Ik wil graag iets anders proberen dan xtc, maar het moet wel een drug zijn die een euforisch gevoel geeft, enige tips (buiten heroine en meth).

Kort gezegd: Enige drugs die je kan aanraden voor een thuis setting waar de dopamine lekker tekeer gaat in je hersenen, buiten xtc heroine en meth.

Fijn weekend

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Een dopamine-rush krijg je vooral van stimulantia, maar het woord zegt het al, die zijn stimulerend en zijn vind ik niet altijd even geschikt om daarmee thuis op je stoel te hangen, een niet al te hoge dosering coke wellicht uitgezonderd.

3. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

Qua euforie scoorde 4f-mph wel erg goed laatst.

4. Dirkjan

Dirkjan Experimenterende gebruiker

"Euforie" is nogal een breed begrip. Zeker als het om drugs gaat is er niet 1 bepaalde euforie omdat elke drugs net iets anders werkt.

Breed gezien zijn er volgens mij drie soorten:
    • Emotionele euforie. Geven vooral een gevoel van emotionele verbondenheid met anderen. (MDMA)
    • Stimulerende euforie. Geven vooral energie, focus, zelfverzekerdheid maar ook een zekere mate van egoïsme. (Amfetamine, Cocaïne)
    • Psychedelische euforie.
    De laatste hoor ik eigenlijk meer van anderen aangezien ik zelf niet zo'n psychonaut ben. Ze hebben het dan vaak over zo hard trippen dat er meer "begrepen" wordt van het hele universum en dat dat een soort "euforie" kan geven.

Albedo vindt dit leuk.
  5. Undercover Buster

Undercover Buster Bewuste gebruiker

6. Lysergine

Lysergine Belezen gebruiker

MDMA = xtc.

Haarsteeg1 en Fenrir vinden dit leuk.
  7. Lavachequirit

Lavachequirit Newbie

ik denk dat ik toch zeker Lsd moet antwoorden hoor :)

Btw ik ben net nieuw hierzo en zeg dan ook hier even, Hallo allemaal !! peace & love to you all !!

Ontdekkingsreiziger, Toon en Roze olifant vinden dit leuk.
  8. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

LSD en psilocybine.

Veel ‘echtere’ en daardoor intensere euforie dan die van stimulanten (zelfs MDMA, terwijl dat al flink euforisch is op een andere manier).

Het leuke van psychedelica-euforie vind ik ook dat je er niet van verzekerd bent. Hij is er niet altijd. Maar áls hij er is...

Yceman224, Ontdekkingsreiziger, Jen en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. Undercover Buster

Over het algemeen wel maar toch. Snap je :wink:

10. Roze olifant

Welkom :) goede smaak. :sunglasses:

Toon en Lavachequirit vinden dit leuk.
  11. Lavachequirit

Lavachequirit Newbie

op de
    dankje roze :)

12. Lavachequirit

Lavachequirit Newbie

perfecte aanvulling bij wat ik bedoelde :)

Toon vindt dit leuk.
  13. Trippen1999

Trippen1999 Newbie

Bedankt voor de antwoorden.
    Ik ga me meer inlezen over LSD, klinkt leuk om een keer mee te maken.

14. Lavachequirit

Lavachequirit Newbie

tof en wijs dat je je eerst informeert !! en voor als je er klaar voor bent: enjoy it !!

15. LoveSexDreams

LoveSexDreams Experimenterende gebruiker

Inderdaad LSD en psilocybine zoals hiervoor genoemd en voor mij persoonlijk ook lachgas. Dit heb ik wanneer ik 4 patronen in een keer doe dan krijg je een enorm gelukzalig gevoel en dan trip je er ook een beetje op. Bij 3 of minder voel je je alleen stoned en heel zwaar in mijn beleving en ook nog wel een beetje dat gelukzalige gevoel. Wanneer je het combineerd met een trip middel is het effect nog sterker en moet je er zeker niet gelijk 4 nemen maar beginnen met 1 of 2 en ik zou dit ook niet aanraden bij je eerste trip.

Lavachequirit vindt dit leuk.
  16. Lavachequirit

Lavachequirit Newbie

ikzelf heb ook wel eens lachgas geprobeerd en ik vind dat je gelijk hebt !! maar spijtig dat je er zosnel weer uit bent :) en dan die hoofdpijn nee dank je !
    maar als je een paar caps opzuigt ja dan ga je euforisch uit je bol :tongueout:

Jen en LoveSexDreams vinden dit leuk.
  17. Undercover Buster

LSD is zeker iets wat je een keer meegemaakt moet hebben. Hele leuke herinneringen aan. Wat ik altijd zo mooi vond was als je naar een muur, de grond of iets keek en dan al die mooie kleuren zo door elkaar zag draaien. Daar deed ik het altijd voor. Prachtig. Heb ook hele aparte dingen meegemaakt onder invloed van LSD. En het heeft me ook een relatie gekost btw. Was nog maar 15 toen maar bij je thuiswonende vriendin thuis blijven slapen met LSD op is geen goed plan want de dag erna maakte ze het zonder opgaaf van reden uit en ze was vrij pissig :sweatsmile: Weet nog steeds niet wat er precies allemaal gebeurd is die nacht lol Blijkbaar niet veel goeds :grimacing:

Toon en Lavachequirit vinden dit leuk.
  18. Dirkjan

Dirkjan Experimenterende gebruiker

Blackouts op LSD, is dat normaal? Ik heb ontelbare keren blackouts gehad op alcohol dat je de de volgende morgen denkt hoe the fuck ben ik hier nou weer beland, maar op LSD?

19. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Ik zou tot voor kort met volle overtuiging kunnen zeggen dat je met psilocybine de fijnste euforie "kan" krijgen. Want zoals @Roze olifant al zei, is het met psilocybine/psilo's geen garantie die te krijgen. Maar áls ... dan is het echt hemels.

Maar sinds kort heb ik onderhand twee x met de combi xtc+keta ook echt wel hemelse euforie gehad. Keta alleen vind ik niet eens zo lekker eigenlijk. Maar als ik al M op heb en ik neem dan een paar puntjes keta erbij, dan raak ik ook echt volledig opgelost in liefde. Het enige wat aan kan psilocybine euforie kan tippen, maar wel met meer garantie die euforie ook telkens te krijgen.

20. Undercover Buster

Nou ik ben een keer langs mijn moeder gegaan op visite en toen ik thuis kwam had ik een zak suiker bij.
    En zo heb ik nog wel wat dingen waarvan ik achteraf dacht huh?

Edit. Ik ben geen echte LSD gebruiker dus kan er niet heel veel over vertellen. Heb het aantal keer gedaan roen ik 15 a 16 jaar was. Toen aantal keer toen ik 18 jaar was en een paar keer toen ik volgens mij jaartje of 25 was maar dat weet ik niet meer precies want heb ik geen geheugensteuntje van. Is allemaal al behoorlijk lang geleden.

Lavachequirit en Dirkjan vinden dit leuk.
  21. Lavachequirit

Lavachequirit Newbie

blackouts op LSD... ooh yes zeker wel, maar ik weet het ook niet zeker daarom noemen ze het denkik een blackout :grin:

Undercover Buster vindt dit leuk.
  22. Lavachequirit

Lavachequirit Newbie

dit is ook wel een zeer wauwse combi denk ik idd !! maar zoals je zegt psilo's zeker wel hemelse euforie.. dit geld denk ik ook zeer zeker voor mescaline... ik heb op san pedro's ook al een zeer mooie euforische trip gehad... en dan zou ik het zelfs een exstase durven noemen niet? zeer zeker waar !! :)

23. Ghbeetje

Ghbeetje Experimenterende gebruiker

Ghb in combinatie met cocaine

Jen en Lavachequirit vinden dit leuk.
  24. anoniem12345678

anoniem12345678 Experimenterende gebruiker

Aangezien OP aangeeft lekker thuis willen kunnen genieten; DXM is hier imo heel geschikt voor, heb t dit weekend voor t eerst geprobeerd en t is echt heel lekker euforisch, heel kalm en ontspannend maar toch euforisch

25. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

-Van een goede Sativa wiet soort word ik behoorlijk euforisch. Ook geschikt voor thuis.
    -Speed kan maar wel in lage dosering, anders word je misschien te actief. Klinkt gek speed als advies maar ik kan met speed zeker gewoon thuis me goed vermaken. Wel gewassen speed zonder cafeïne. Ook op de bank zitten etc. De euforische rush bij speed is helaas niet bij elk gebruik aanwezig maar als wel dan woeiii!
    -Coke kan ook maar wederom laag doseren denk ik. Al verschillen de meningen daar over.
    -MDMA/XTC is ook zeer geschikt voor thuis maar dat wilde je niet.
    -lage dosering 2cb kan misschien ook leuk zijn. Al heb je voor thuis voor een relax avondje misschien al snel teveel. Bij 10mg ben ik behoorlijk euforisch!
    -

26. Toon

Toon Experimenterende gebruiker

Meest euforisch is voor mij pure mdma kristallen. Ik heb wel eens hero gerookt maar nog niet gespoten omdat ik vrees dat ik dat nog veel zaliger zou vinden.

27. Rupsje

Rupsje Bewuste gebruiker Tripreporter Donateur

LSD euforie heb ik eigenlijk heel weinig over het algemeen, de euforie van paddo's (high hawaiians) die je af en toe kan krijgen vind ik heel erg lijken op hoe mensen heroïne vaak beschrijven. Zeker met cannabis erbij kun je dit gevoel nòg sterker maken.. dan zit ik echt met half dichte ogen ergens in een hoekje te puffen hoe fijn ik het wel niet heb. Veel beter dan MDMA, en veel echter.
    De euforie van speed is trouwens ook erg lekker! :)

28. Toon

Toon Experimenterende gebruiker

Paddo's en heroïne werken in op exact dezelfde neuroreceptoren en bootsen beiden het lichaamseigen serotonine na. Vandaar is er dus zeker enige analogie. Trouwens leuk dat je graag hawaiaantjes hebt, die vind ik persoonlijk ook het leukst omdat ze zoveel visueel effect geven hihi

Rupsje vindt dit leuk.
  29. Benzoboss

Benzoboss Bewuste gebruiker

Mdma for sure.

30. Stonologie

Stonologie Bewuste gebruiker

Psychedelica zijn voor mij persoonlijk by far het meest euforisch. Hoe sterk de euforie ook is, hij voelt altijd echter, fijner en liefdevoller dan de euforie van uppers als MDMA of Speed.

Truffels is mijn meest euforische ervaring. Truffels lacht MDMA een beetje uit, MDMA is erg slap in verhouding.

4-Ho-Met was ook erg goed gestemd. Leek iets meer op de MDMA euforie dan truffels naar mijn mening. Dit komt ook omdat het stimulerender is dan truffels.

LSD vond ik niet heel euforisch, ben iets minder van dopamine dan van serotonine ook, hoewel LSD op beide werkt.

Combinatie wiet en kanna kan ook de goede kant opgaan, maar niet in verhouding tot psychedelica.

31. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Is dit echt waar? Ik dacht dat heroïne op de opiaat receptoren werkt en psilocybine op de serotonine receptoren.

Kan me trouwens wel een truffeltrip herinneren waar een vriend en ik ons ultiem comfortabel voelden. Echt zo'n warme deken om je heen 'cozy' alles is perfect euforisch gevoel. We lagen bijna te kreunen onder een dekentje op de bank... Dat lijkt wel een beetje op de beschrijvingen van heroïne. :sweatsmile:

Maar heb ook heel andere, meer extatische euforie meegemaakt op truffels/paddo's, die daar dan weer helemaal niet op lijkt.

Laatst bewerkt: 10 apr 2019
  32. Stonologie

Het is echt een duidelijke euforie, een die veeeeel sterker is dan MDMA, als je goed gaat. Niet tussen aanhalingstekens dus, onbetwist de lekkerste euforie die ik ooit heb gevoeld, na 20 soorten drugs.

33. Stonologie

Dankjewel, precies dat. Soms totaal geen euforie, dan de mooiste die er is.

Roze olifant vindt dit leuk.
  34. Stonologie

Ik vond LSD misschien wel de minst leuke euforie hebben van welke drug dan ook. Ene moment heel licht aanwezig en andere moment totaal niks. Gewoon een normaal gevoel terwijl je tript. En ik ben het er helemaal mee eens over truffels, en 4-HO-MET is minstens net zo fijn (nog geen hoge dosis geprobeerd maar op lage dosis manmanman).

35. GoldenGrow

GoldenGrow Belezen gebruiker

1p-lsd (lsd analoog) gaf mij onverwacht een mega euforie, wel kwam het pas halverwege de trip opzetten.
    Ik lag als een balletje opgekruld in mijn bed te genieten

36. Stonologie

Lekker man, welke dosis is goed om te beginnen? Ik heb LSD 125ug gedaan, maar dat kan underdosed zjn.

37. Roze olifant

Ik vind LSD juist extreem euforisch, als het echt een goede trip is. Op truffels ook intense euforie ervaren. Wat hierboven door iemand over de vergelijking met euforie van opiaten wordt gezegd herken ik dan echt weer totaal niet. Ik zie echt geen enkele overeenkomst tussen die twee, al heb ik geen specifieke ervaring met heroïne.

Grappig dat dit blijkbaar zo enorm persoonlijk is.

38. SuperSilverHaze

SuperSilverHaze Experimenterende gebruiker

Met truffelen op Atlantis zeker een hele euforische ervaring gehad.
    Heb ook wel eens een hippie flip gedaan (truffels met xtc) en dat was ook wel heel euforisch moet ik zeggen

39. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

LSD is voor mij ook zeer euforisch geweest, maar omdat het psychedelica is, is dat geen opzichzelfstaand en gegarandeerd effect. Het heeft helemaal te maken met hoe de trip verloopt: alle omstandigheden in dat moment.

De meest out of this world euforie die ik ooit heb meegemaakt was op psilo echter. Maar ook hier weer psychedelica, dus niet voorspelbaar en compleet afhankelijk van het verloop van de trip. Maar die euforie ging ver die van MDMA voorbij en het mooiste was dat het niet kunstmatig aanvoelde en het ook geen tegenhanger had (dysforie).

Probleem met psychedelics is dat als je die euforie heel graag wilt ervaren, je het waarschijnlijk niet zult ervaren.

Ontdekkingsreiziger en Stonologie vinden dit leuk.
  40. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Ja precies! Het overkomt je. Er zijn ook gewoon geen woorden voor om dit gevoel te beschrijven. Elke poging doet dat gevoel eigenlijk te kort.

Mindless vindt dit leuk.
Laden...