• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Welke drug lijkt hardst op XTC?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

heyol

Belezen gebruiker
Hallooo

XTC/MDMA is de goeie shit natuurlijk. Maar niet iets om elke week te liggen slikken (cuz obvious reasons zoals gezondheid/tolerantie opbouw etc.).
Maar welke drug/pil komt het dichts in de buurt van dat nice XTC-gevoel. Dan bedoel ik vooral het liefdesgevoel, zin om te dansen, muziekervaring,...

Mag eenderwelke drug zijn (ook farmaceutisch ofzo), geef wel een beetje extra informatie bij die drug.
Of geef jou mening over welke drug het dichts in de buurt komt en waarom.

Thanks

benzzzy

Badass junkie
Enig middel dat goed op mdma lijkt is niet veilig met die frequentie.

Wat over blijft is psychedelica zoals 2cb-fly 2c-c en 4-ho-met.
Niet exact mdma maar je zult geen hart transplantatie nodig hebben ja een paar jaar zoals met de apbs wss het geval gaat zijn.

Aniet_Speed

Wijs gebruiker
Ik vond 4fmp er wel heel erg op lijken, maar dan (in mijn beleving) iets milder en minder/geen ernstige kater, mja dat is mijn beleving. Ik ken mensen die het juist kutter vinden... verschilt denk p.p.

De Dunne

DF-koning
Ik vond 4fmp er wel heel erg op lijken, maar dan (in mijn beleving) iets milder en minder/geen ernstige kater, mja dat is mijn beleving. Ik ken mensen die het juist kutter vinden... verschilt denk p.p.
Je bedoeld denk ik 4fa, dat werkt ook op serotonine. Welliswaar minder als mdma maar een pauze van een maand of 2 moet wel tussen gebruik. Dus niet geschikt voor tijdens de mdma pauze.
Zoals @benzzzy zegt is er niet echt een drug die op mdma lijkt die je wel vaker kunt nemen.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zoals @benzzzy zegt is er niet echt een drug die op mdma lijkt die je wel vaker kunt nemen.
2C-B of mescaline. :wink: Tripmiddelen die net als MDMA in de fenethylamine groep thuishoren en daardoor vergelijkbare euforie als die van MDMA kúnnen geven. Maar ja, dat is dus psychedelica en daar is de TS wellicht niet echt naar op zoek.

De echte pure plezier/partydrugs komen toch altijd wel met een prijs...

Aniet_Speed

Wijs gebruiker
Je bedoeld denk ik 4fa, dat werkt ook op serotonine. Welliswaar minder als mdma maar een pauze van een maand of 2 moet wel tussen gebruik. Dus niet geschikt voor tijdens de mdma pauze.

20200201_111228.jpg

Nee ik bedoel 4fmp, ik heb het maar 2 keer gedaan hoor, de eerste x voelde voor mij echt als een xtc pil, weet die halve nacht niet meer echt 1 zwart gat maar ik schijn heel hard los te zijn gegaan 😆(bkjn vs. Partyraiser en Dr. Peacock) ik had daarvoor wel flink gezopen zal er ook wel mee te maken gehad hebben...het gekke vond ik dat ik geen kater had en die maandag gewoon fit op mn werk zat🤨 De tweede x voelde eigenlijk gewoon heel chill, een soort xtc light als ik het zou moeten verwoorden... mja een vriend van me met ADHD krijgt juist alle negatieve aspecten die je normaal van xtc krijgt, dus daarom zei ik, verschilt per persoon denk...

Aniet_Speed

Wijs gebruiker
Oja over de frequentie van gebruik kun je wel gelijk hebben hoor, dat zou ik niet weten aangezien ik het slechts 2x heb ervaren

De Dunne

DF-koning
Bekijk bijlage 5360

Nee ik bedoel 4fmp, ik heb het maar 2 keer gedaan hoor, de eerste x voelde voor mij echt als een xtc pil, weet die halve nacht niet meer echt 1 zwart gat maar ik schijn heel hard los te zijn gegaan 😆(bkjn vs. Partyraiser en Dr. Peacock) ik had daarvoor wel flink gezopen zal er ook wel mee te maken gehad hebben...het gekke vond ik dat ik geen kater had en die maandag gewoon fit op mn werk zat🤨 De tweede x voelde eigenlijk gewoon heel chill, een soort xtc light als ik het zou moeten verwoorden... mja een vriend van me met ADHD krijgt juist alle negatieve aspecten die je normaal van xtc krijgt, dus daarom zei ik, verschilt per persoon denk...
Het is hetzelfde alleen een andere naam. 4fa=4fmp. Je hebt ook 4fma en dat is wel anders. Google maar eens. Het staat ook in jouw gekopieerde stuk.

Laatst bewerkt:

Aniet_Speed

Wijs gebruiker
Het is hetzelfde alleen een andere naam. 4fa=4fmp. Je hebt ook 4fma en dat is wel anders. Google maar eens. Het staat ook in jouw gekopieerde stuk.

Soo ja joh moggeee😂 ken wel merken dat ik slaaptekort kom hahahaha, mja ik kende het verder eigenlijk ook niet, kreeg het van een vriendin als 4fmp, verder niet echt research naar gedaan.

Spyro

Bewuste gebruiker
Keta ligt ook maar net aan je doseringen. Met een milde dosering is bijvoorbeeld een feestje pakken nog wel leuk. Maar ga je all-in, dan zit je liever thuis op de bank weg te vagen. 🤪

Aniet_Speed

Wijs gebruiker
Keta ligt ook maar net aan je doseringen. Met een milde dosering is bijvoorbeeld een feestje pakken nog wel leuk. Maar ga je all-in, dan zit je liever thuis op de bank weg te vagen. 🤪
Nou die laatste x dat ik het deed was echt leip, ik had 2 lijntjes achter elkaar genomen terwijl ik het verder eigenlijk bijna nooit gebruik (in totaal 3x gedaan denk), was indd heel blij dat ik thuis was 😂lag in een foetus houding op de grond

Vind voor op een feestje echt te heftig die shit, meer zo'n after dingetje

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
5-MAPB ligt het dichts bij MDMA qua effecten die het faciliteert, via waarschijnlijk vrijwel identiek werkingsmechanisme dus.

Als je je simpelweg euforisch wilt voelen is waarschijnlijk cocaïne het meest voor de hand liggende alternatief.

Aniet_Speed

Wijs gebruiker
5-MAPB ligt het dichts bij MDMA qua effecten die het faciliteert, via waarschijnlijk vrijwel identiek werkingsmechanisme dus.

Als je je simpelweg euforisch wilt voelen is waarschijnlijk cocaïne het meest voor de hand liggende alternatief.
Of pep🤓

Spyro

Bewuste gebruiker
Waarom vinden jullie dat? Gewoon benieuwd 🤗 ik heb een hoop meegemaakt maar vind dat wel echt heavy en raar, wel leuk idd maar zou dat echt niet te vaak willen..
Heb zelf een Ketamine verslaving gehad. Heb zoveel shit meegemaakt op deze drugs.

Naar mijn mening is dit de leukste drugs omdat je er zoveel kanten mee op kan. Met lage doseringen word je lekker vaag en met hoge doseringen kom je in de ziekste trips terecht met hallucineren.

Heb veel k-Hole ervaringen gehad, ik kickte daar echt op.

Keta is wel echt zo’n drugs waar je van moet houden of je haat het. Blijft een zwak voor mij!

Spyro

Bewuste gebruiker
Amfetamine associeer ik eerder met functioneren maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.

Veel mensen weten niet goed wat het verschil tussen een hole ervaring is en een sterke dissociatieve ervaring.

Tijdens een hole ervaring lig je langere tijd plat tegen de grond met je ogen dicht.
Klopt, wat is je punt?

Aniet_Speed

Wijs gebruiker
Heb zelf een Ketamine verslaving gehad. Heb zoveel shit meegemaakt op deze drugs.

Naar mijn mening is dit de leukste drugs omdat je er zoveel kanten mee op kan. Met lage doseringen word je lekker vaag en met hoge doseringen kom je in de ziekste trips terecht met hallucineren.

Heb veel k-Hole ervaringen gehad, ik kickte daar echt op.

Keta is wel echt zo’n drugs waar je van moet houden of je haat het. Blijft een zwak voor mij!
Okee duidelijk, om het hallucineren dus, dan snap ik ook waarom ik er geen lover van ben.. Vind dat echt moeilijk om te relativeren in het moment wat er gebeurd, reden ook dat ik geen psychedelica doe.. K vind een pil al vet spacend 🤯, k wil graag weten wat ik doe haha.

Spyro

Bewuste gebruiker
Okee duidelijk, om het hallucineren dus, dan snap ik ook waarom ik er geen lover van ben.. Vind dat echt moeilijk om te relativeren in het moment wat er gebeurd, reden ook dat ik geen psychedelica doe.. K vind een pil al vet spacend 🤯, k wil graag weten wat ik doe haha.
Snap ik wel. Ben zelf geen fan van psychedelische middelen. Maar Keta is voor mij anders.

Kan altijd ergens nog wel relativeren dat ik Ket gesnoven heb. Al lijken sommige ervaringen uren te duren en ben ik zo gescheiden van alles dat ik soms m’n twijfels heb of ik nog wel ga landen op aarde. 😂

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Snap ik wel. Ben zelf geen fan van psychedelische middelen. Maar Keta is voor mij anders.
Dissociatieven kosten minder energie en zijn misbruik vriendelijker. Ik kan ze zelf ook wel waarderen.
Al lijken sommige ervaringen uren te duren en ben ik zo gescheiden van alles dat ik soms m’n twijfels heb of ik nog wel ga landen op aarde. 😂

Aniet_Speed

Wijs gebruiker

Kan altijd ergens nog wel relativeren dat ik Ket gesnoven heb. Al lijken sommige ervaringen uren te duren en ben ik zo gescheiden van alles dat ik soms m’n twijfels heb of ik nog wel ga landen op aarde. 😂
Ik vind het wel grappig spul, maar niet om frequent te doen, leuk om mee gemaakt te hebben en zou t zo weer doen maar op een feestje..nooouuu nee 😅. 1x was ik op de verjaardag van een vriendin toen kreeg ik het ook, lag vervolgens gestrekt op de bank, zag en hoorde alles maar ik kon niet reageren leek net of ik uit m'n lichaam was ofzo vond dat ergens wel grappig maar tegelijk ook creepy😲

Azarius vaporizers and accessories