Welke drug zou jij proberen op je sterfbed?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

gebruiker292744

Bewuste gebruiker
Hey, welke drug zou jij wel eens willen proberen aan het einde van je leven? Zelf heb ik hier ook nooit over nagedacht maar volgens mij zou ik wel een mix van meth en DMT proberen, daar sterf je sowieso aan plus je hersenen scheiden nog een extra dosering DMT af. Kon zelf niks anders bedenken want meth is zeer verslavend dus wil ik het nog lang niet proberen.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Als ik heel erg veel pijn heb dan zou ik wel een opioide willen proberen, logischerwijs.

Voor de rest heb ik mijn wenslijstje al een heel end afgevinkt. :sunglasses:

edit;
Ik kan me niet voorstellen dat de combinatie meth/dmt een fijne is trouwens. Wellicht heb je dan een gruwelijke horrortrip de laatste uren van je leven, ik weet niet of je dat wel zou moeten willen.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Meth, crack of heroïne.

Ben ook wel benieuwd naar GHB maar ik denk dat de setting zich er niet voor zou lenen. Mijn vijfde no-go-drug-waarnaar-ik-wel-erg-benieuwd-ben is datura. Dat lijkt me echter zonde van mijn laatste uren op deze aardkloot.

gebruiker292744

Bewuste gebruiker
Meth, crack of heroïne.

Ben ook wel benieuwd naar GHB maar ik denk dat de setting zich er niet voor zou lenen. Mijn vijfde no-go-drug-waarnaar-ik-wel-erg-benieuwd-ben is datura. Dat lijkt me echter zonde van mijn laatste uren op deze aardkloot.

Datura bevat allerlei alkaloïden en dosering is heel moeilijk (net als met slaapbolzaden) want je weet nooit hoeveel werkzame stoffen er in zitten dus het kan dodelijk zijn. Wat ik wel weet is dat er in Datura scopolamine zit wat bekend staat om zijn 'hypnotische' effecten. Wel betwijfel ik of verhalen hierover wel authentiek zijn.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Datura bevat allerlei alkaloïden en dosering is heel moeilijk (net als met slaapbolzaden) want je weet nooit hoeveel werkzame stoffen er in zitten dus het kan dodelijk zijn.
Dat maakt in deze situatie niet zoveel uit toch :yum:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Dodelijke dosering Datura zorgt denk ik ook wel voor een horrortrip voor je het loodje legt denk ik.

Doe mij dan maar een infuus LSD dan met steeds hogere dosering om de tolerantie te counteren. Of geef me een ons DMT lol.

stomme eend

Bewuste gebruiker
Ik dacht heel lang dat ik als ik nog 1 dag te leven had, ik wel heroïne of zo zou willen proberen. Inmiddels helemaal bijgesteld van die gedachte, als ik echt nog 1 dag zou hebben, zou ik de controle zeker niet uit handen willen geven door me aan een of andere drugs over te leveren. Zou het ook zo sneu voor mijn kinderen vinden...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik zou het heel onrespectvol vinden van mezelf tegenover mezelf, tegenover mijn naasten, tegenover het leven, tegenover dat wat mij gemaakt heeft om op het moment van de dood mezelf vol te spuiten met drugs om nog even een laatste high te beleven. Het is imo een gebaar dat ik het leven zag als iets dat van zichzelf niet goed genoeg is. Nee, ik wil de dood zo nuchter en helder als het kan meemaken.

Daarnaast heb ik ook geen twijfel dat de dood ook egodood inhoudt en dat het ons aan niets zal ontbreken.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik zou het heel onrespectvol vinden van mezelf tegenover mezelf, tegenover mijn naasten, tegenover het leven, tegenover dat wat mij gemaakt heeft om op het moment van de dood mezelf vol te spuiten met drugs om nog even een laatste high te beleven. Het is imo een gebaar dat ik het leven zag als iets dat van zichzelf niet goed genoeg is. Nee, ik wil de dood zo nuchter en helder als het kan meemaken.

Daarnaast heb ik ook geen twijfel dat de dood ook egodood inhoudt en dat het ons aan niets zal ontbreken.

Mooie reactie inderdaad, maar ik weet niet of de TS letterlijk bedoelde ‘op je sterfbed’. Misschien eerder: als je weet dat je niet lang meer te leven hebt. Ik zou die laatste vraag zelf ook interessanter vinden, want wie wil het zijn familieleden wél aandoen om bewust helemaal gededrogeerd of trippend - dan heb ik het niet over pijn- of slaapmedicatie - de laatste momenten met hen te beleven? Ze zijn in de minderheid denk ik (no offense wijlen Albert Hofmann... dacht ik? wel een bazige actie though).

‘Aan het levenseinde’ is natuurlijk wel breder dan letterlijk het moment van je dood. Het gaat om een hele periode die afhankelijk van de situatie korter of langer kan duren.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mooie reactie inderdaad, maar ik weet niet of de TS letterlijk bedoelde ‘op je sterfbed’. Misschien eerder: als je weet dat je niet lang meer te leven hebt. Ik zou die laatste vraag zelf ook interessanter vinden, want wie wil het zijn familieleden wel aandoen om hard trippend de laatste momenten met hen te beleven? Ze zijn in de minderheid denk ik (no offense wijlen Albert Hofmann... dacht ik? wel een bazige actie though).
Aldous Huxley ook (met LSD).

Heb dat nooit begrepen waarom iemand dat zou doen. Ik ben veel meer benieuwd naar wat de echte doods-ervaring zal zijn, dan een trip daar net voor. Ik vermoed dat de dood ultiem psychedelisch zal zijn. Immers, het nieuwe ervaren is psychedelisch. Reizen is psychedelisch, trippen is psychedelisch. De dood is de beëindiging van alles waar we bekend mee zijn en het begin van het onbekende, dus in die zin denk ik psychedelisch van zichzelf. Maar ik vind dat (psychedelica) nog wel heel wat anders dan jezelf platleggen met opiaten of compleet strak laat staan met methamfetamine ofzo, omdat 'je toch dood gaat'. Dat laatste zou ik echt geen goed gevoel bij hebben.

‘Nabij het levenseinde’ is natuurlijk wel breder dan letterlijk het moment van je dood. Het gaat om een periode die afhankelijk van de situatie korter of langer kan duren.
Dat is wel waar ja, ik was uitgegaan van letterlijk op je sterfbed liggen/bijna doodgaan.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Overigens zou ik zelf supergraag onderzoek doen naar de effecten van bijv. psilocybine bij palliatieve patiënten, maar helaas krijgen dit soort onderzoeken op wereldschaal heel moeilijk subsidie terwijl er misschien wel echt winst te behalen zou vallen. Het gaat dan uiteraard wel om lage dosissen met passende begeleiding en er moet net zoveel of zoniet nog meer oog zijn voor de eventuele risico’s of nadelen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Aldous Huxley ook (met LSD).

Heb dat nooit begrepen waarom iemand dat zou doen. Ik ben veel meer benieuwd naar wat de echte doods-ervaring zal zijn, dan een trip daar net voor. Ik vermoed dat de dood ultiem psychedelisch zal zijn. Immers, het nieuwe ervaren is psychedelisch. Reizen is psychedelisch, trippen is psychedelisch. De dood is de beëindiging van alles waar we bekend mee zijn en het begin van het onbekende, dus in die zin denk ik psychedelisch van zichzelf. Maar ik vind dat (psychedelica) nog wel heel wat anders dan jezelf platleggen met opiaten of compleet strak laat staan met methamfetamine ofzo, omdat 'je toch dood gaat'. Dat laatste zou ik echt geen goed gevoel bij hebben.

Dat is wel waar ja, ik was uitgegaan van letterlijk op je sterfbed liggen/bijna doodgaan.

Ah, Huxley! Thanks! Bijna goed. :wink:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ah dacht Hoffman ook, maar niet dus.

Oh wel? Haha, misschien beide dan. Zo eens even googelen. (Heb cola over mijn oude toetsenbord - never forget - gegooid dus ben momenteel toevallig even een nieuwe aan het installeren, en mijn telefoon typt niet al te handig.)

Ik denk dat ik me verder helemaal in je standpunt kan vinden. Ik zou de dood geloof ik ook puur willen meemaken en niet onder invloed. Wel boeiend om over na te denken.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator

Helemaal mee eens!
Maar als ik nog een periode te leven heb. Zeg een paar maanden... dan gaat er echt wel het 1 en ander geproefd en getest worden :yum:. Waarvan zeker psychedelica in zeer hoge doseringen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Helemaal mee eens!
Maar als ik nog een periode te leven heb. Zeg een paar maanden... dan gaat er echt wel het 1 en ander geproefd en getest worden :yum:. Waarvan zeker psychedelica in zeer hoge doseringen.

Wat zou je testen?

Ik ben super gefascineerd door 5-MeO-DMT, maar ik schijt hem hier echt nog effe te hard voor. Vond DMT al wel een ervarinkje, om het zo maar even te zeggen. ^^ Ben benieuwd of er een moment in mijn leven komt dat ik het lef vind om me hieraan te wagen. Same goes voor heroïsche dosissen psilo/LSD.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Wat zou je testen?

Ik ben super gefascineerd door 5-MeO-DMT, maar ik schijt hem hier echt nog effe te hard voor. Vond DMT al wel een ervarinkje, om het zo maar even te zeggen. Ben benieuwd of er een moment in mijn leven komt dat ik het lef vind om me hieraan te wagen. Same goes voor heroïsche dosissen psilo/LSD.
5-MeO-DMT vind ik minder heftig dan DMT, maar ik ga deze twee dan zeker volop gebruiken ja:grimacing:. Net als heroïsche dosissen psilo's en LSD. Misschien ook wel wat heroine en GHB maar niet echt zeker.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
5-MeO-DMT vind ik minder heftig dan DMT, maar ik ga deze twee dan zeker volop gebruiken ja:grimacing:. Net als heroïsche dosissen psilo's en LSD. Misschien ook wel wat heroine en GHB maar niet echt zeker.

Echt waar?! Kun je daar meer over vertellen? :) (Evt. PB als het teveel off-topic gaat.)

GHB is niet veel aan, kan ik je alvast vertellen. Ik zou zeggen: afhankelijk van hoe lang je tegen die tijd nog te leven hebt, schrap hem van je lijst. :wink: Doet me er wel aan denken dat ik daar recent een hele rare ervaring mee heb gehad, en daar wilde ik nog een topic over openen. Zo even doen!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Echt waar?! Kun je daar meer over vertellen? :) (Evt. PB als het teveel off-topic gaat.)

GHB is niet veel aan, kan ik je alvast vertellen. Ik zou zeggen: afhankelijk van hoe lang je tegen die tijd nog te leven hebt, schrap hem van je lijst. :wink: Doet me er wel aan denken dat ik daar recent een hele rare ervaring mee heb gehad, en daar wilde ik nog een topic over openen. Zo even doen!
Heel kort dan over 5-MeO-DMT: Mijn leukste ervaring hiermee was dat ik het snoof. Weet helaas de dosering niet meer. Ik raakte binnen enkele minuten totaal in Zen mode. Hartslag daalde zo erg dat zelfs mijn vriendin mijn hart haast niet meer kon voelen. Ik voelde zelf mijn hart al helemaal niet meer kloppen. Daarom vroeg ik haar dit even te controleren. Totale euforie met een soort wit hemels licht met mijn ogen dicht. Alsof ik in diepste meditatie trance ooit zat. Duurde maar een klein half uur volgens mij al staat de tijd op het moment van de trip natuur gewoon stil :). Laatste keer is alweer 5 jaar geleden dus heel veel meer kan ik er niet over zeggen. Wel dat het een heerlijk, mooi en hemels middel is.

Verder OT: Nou stond GHB ook zeker niet hoog op mijn lijstje dus die is zo geschrapt hoor haha. Maar heroine zou ik wel eens willen ervaren en misschien ook met Meth als we dan toch bezig zijn:wink:. Maar DMT staat wel heel hoog op mijn lijstje. En dan denk ik aan puur met een maoi.

Avīci

Bewuste gebruiker
Lekker niks. Er komt een flinke dosis DMT vrij op het moment suprême. Dat volstaat wel denk ik zo.

Niks is mooier dan de pure ervaring.

Daag.

ATGC

Bewuste gebruiker
Als je terminaal bent mag je vrijblijvend morfine, midazolam en haldol uitproberen. :)

Als ik er zelf zou liggen zouden IV meth en heroïne wel interessant lijken. Of iets wat permanente existentiele verlichting geeft.

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Als ik er zelf zou liggen zouden IV meth en heroïne wel interessant lijken. Of iets wat permanente existentiele verlichting geeft.

Als ik toch al de pijp uit zou gaan, zou ik inderdaad ook wel hiervoor gaan, yodo! (you only die once, ofzo)

R

Revolutionair

Gast
Ik heb alles wel gebruikt wat ik wou gebruiken.
Daar maakt de dood niet anders voor mij.
Ik zou wel gewoon aan de ghb gaan dan voel je jezelf goed en ga je niet zitten piekeren.
Met een goed gevoel de dood in gaan.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Heroïne en net voordat ik sterf komt mijn natuurlijke DMT vrij.
Dat is nog steeds een hele verre theorie dat DMT bij je sterven vrij komt. Ik vind in ieder geval de beschreven bijna doodervaringen totaal anders dan de bijschrijvingen van DMT ervaringen. Ik moet het eerst maar zien, maar als het even kan voorlopig nog even niet:wink:.

Woke-up-sticky

Belezen gebruiker
Ik denk dat sterven wel genoeg is. Heb je wel weleens een stervensproces meegemaakt?

Stervende mensen hebben wel genoeg op hun bordje zoals bijv het heen en weer slingeren tussen deze realiteit en non dualiteit.

Lees peter en elisabeth fenwick the art of dying.

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Ik denk dat sterven wel genoeg is. Heb je wel weleens een stervensproces meegemaakt?

Als naaste, ja.
Zelf? Nee anders had ik hier niet gepost.

Ot; heroine en ketamine. Iets die mij helemaal doet nodden en verdoven. Als je dood gaat in deze wereld is dat meestal wel door dementie, ouderdom, ziekte, kanker,... leuk is anders.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan