1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke drugs kan je hoe vaak gebruiken?

Discussie in 'Drugs' gestart door randomd00d, 19 mrt 2016.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. randomd00d

randomd00d Newbie

Wiet kan je dagelijks gebruiken; welke andere drugs kan je zonder al te veel problemen dagelijks gebruiken?

MDMA zou je bijvoorbeeld best niet meer dan 1 keer per maand gebruiken van wat ik gehoord heb.

En hoe zit het met psychedelica zoals LSD, DMT, Magic Mushrooms, Mescaline en Salvia; hoe vaak kan je elk van deze nemen?
    En laten we zeggen dat je LSD niet meer dan eens per maand zou mogen doen, en dat je Magic Mushrooms niet meer dan eens per maand zou mogen doen; betekent dit dat het dan oké is om LSD in de eerste helft van de maand te gebruiken en Magic Mushrooms in de tweede helft van de maand? Of zou het gebruik van alle psychedelica afgeraden zijn tot op z'n minst een maand na de trip? En zijn sommige psychedelica niet meer oké om vaker te gebruiken dan andere? Zoals Salvia en DMT? Ik denk ook dat het deels afhankelijk is van persoon tot persoon, hoe vaak iemand psychedelica aankan.

Misschien is dit iets voor vraag van de week?

2. Exceptional Insight

Exceptional Insight DF-koning Emeritus Mod

Alles: Met mate.

Een éénduidig antwoord is hier niet op te geven. Er is geen maatstaf voor schade. Want waar leg je de grens? Concentratieproblemen? Een slecht geheugen? Karakterdegeneratie?

3. Fool

Fool Badass junkie

Dit.

En MDMA kun je beter maar ééns per 3 maanden gebruiken. :wink:

4. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Wiet kan je dagelijks gebruiken maar is niet aan te raden. Op langdurige basis verliest het de fun en heb je zonder dat jij dat beseft een verslaving aan je been :)

5. randomd00d

randomd00d Newbie

En hoe zit het dan met mijn verschillende vragen over psychedelics?

6. Fool

Fool Badass junkie

In principe zou je pas aan een volgende trip moeten beginnen zodra je de vorige naar jouw idee 'verwerkt' hebt. Van te vaak trippen kun je een nogal zweverige hippie worden die de grip op de realiteit niet helemaal meer heeft.

Hoe lang die pauze duurt zal voor ieder persoon en per trip verschillen, maar deze pauze zal geen onderscheid maken in de stof die de trip veroorzaakt heeft. Als je nog met je LSD-trip in je hoofd zit is er nog geen ruimte voor een paddo-trip. :wink:

Beantwoord dit je vraag een beetje?

7. Exceptional Insight

Dat zijn ook drugs. Dus daar geldt hetzelfde voor.

8. Wacky

Wacky Badass junkie

Afwisselen van psychedelica maakt niet dat je het in totaal vaker moet doen dan je 1 enkele afzonderlijk zou doen. Ze hebben dezelfde psychische effecten en hebben ook zelfs een gedeelde tollerantie.

Hoe vaak trippen goed voor je is is denk ik geen objectief antwoord op te geven.

Ik ken mensen die het elke week doen en in heftige dosis. Dat zijn allemaal mafketels.
    Ik weet niet of ze elke week 300ug doen omdat ze mafketels zijn, of dat ze mafketels zijn omdat ze elke week 300ug doen.
    Ze zijn wel heel aardig, geen gevaar voor de maatschappij of zichzelf, niet ongezond, niet minder gelukkig dan de gemiddelde mens (maar ook niet per se gelukkiger) en sommigen ook nog redelijk productief. Maar mafketels zijn het wel...

9. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Als je het over lichamelijke tolerantie hebt met psychedelica dan zou ik zeggen 10 dagen (met de gemiddelde stof) Dan zit je weer op nauwelijks tot geen tolerantie. Geestelijk zou ik zeggen tot je het verwerkt hebt zoals Fool zei.

Ik hou van een goeie trip maar om nou iedere week in die sferen te zitten dat hoeft van mij zeker niet. En ook 1 keer in de maand ga ik niet redden. Ik voel het altijd wel weer aan wanneer ik weer wil. Soms duurt het me ook te lang omdat het dan net even niet uit komt. Maar goed dat vind ik minder erg dan te veel.

10. randomd00d

randomd00d Newbie

De vraag is wanneer is de grens.

11. randomd00d

randomd00d Newbie

Bedankt! Dit heeft mijn vraag zo wel beantwoord denk ik :grin:

12. MeejheM

MeejheM Badass junkie

Een beetje moeilijk te beantwoorden, er zijn nogal wat drugs. ook is je intentie me een beetje onduidelijk. het beste koop je van alles wat en gebruik je elke dag wat anders, dan ben je wel even zoet...

bovenstaande is natuurlijk slecht advies...

13. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Voor elke drugs geldt eigenlijk dat je het beste niet volgens een vast patroon gaat gebruiken, of dat nou elke dag, week of maand is. Vaste gebruikspatronen zijn en recept voor een verslaving. Plus dat de lol er snel vanaf gaat, maar dat is eigenlijk nog wel het minste probleem.

Verder is de rest hierboven wel gezegd.

Ps. De vraag van de week hebben we niet meer en anders was dit er ook geen kandidaat voor geweest aangezien er niet een eenduidig antwoord op te geven is.

14. Exceptional Insight

Dus het juiste antwoord is het antwoord dat je zelf ook al hebt bedacht. Typisch.

Doe je dit expres?

15. randomd00d

randomd00d Newbie

Wat? Wat bedoel je? Ik heb dit antwoord zelf niet bedacht?

Mercedesz vindt dit leuk.
  16. Exceptional Insight

Niet?

17. randomd00d

randomd00d Newbie

Ik snap het probleem niet? Ik had een vraag en Fool heeft die beantwoord. Als ik het antwoord zelf al wist, waarom zou ik het dan vragen? :confused:

18. Exceptional Insight

Ik ook niet.

En jij zelf dus ook al.

Dat is ook mijn vraag.

19. randomd00d

randomd00d Newbie

Fool heeft meer gezegd dan enkel:
    ...
    Ik snap niet wat het nut van deze discussie is.

20. Exceptional Insight

Yeah, maar de rest kwam op hetzelfde neer.

Dat snapte ik bij de beginpost al niet.

Sprokkie vindt dit leuk.
  21. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Hylarisch die conversaties met Exceptional :tearsofjoy:

22. Exceptional Insight

En ik dacht nog wel dat ik de enige was die plezier beleefde aan deze :sunglasses:

23. Fool

Fool Badass junkie

Nee, ik ook! :P

Mooi :)

24. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

Nee hoor hier nog een!

Maaruh Randomd00d waarom denk je dat je wiet probleemloos dagelijks kunt gebruiken?

25. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Ja hier ook nog eentje! Heerlijk direct zonder gelul. :)

26. Narayani

Narayani Bewuste gebruiker

Ik dacht ook altijd dat dat redelijk probleemloos kon (want het was 'maar' 1 joint per dag) tot ik een tijdje terug besloot alleen nog in het weekend te blowen. Ik schrok een beetje van hoeveel frisser en scherper ik me voelde na een paar dagen lichtjes ontwennen. Dus TS pas inderdaad op met die gedachte.

Overigens is de frequentie die per drug nog enigszins verantwoord is geen freepass om die drug ook precies zo vaak te gebruiken zonder consequenties. Zeker niet als je verschillende drugs zou afwisselen.

27. SkittlesAndMe

Dat is precies wat ik bedoel inderdaad. Het voelt zo onschuldig zolang je het doet, maar pas wanneer je het na een tijd niet meer doet merk je wat het eigenlijk echt met je doet

28. Mindless

Mindless Badass junkie Emeritus Mod Tripreporter

Het sluipt er zo gemakkelijk in met wiet hè? Paar zware dagen op 't werk en dan is 't soms een makkelijke keuze om het te vaak achter mekaar te gaan gebruiken. En inderdaad, je hebt gewoon niet door hoe je je scherpte/helderheid verliest. Ik pas er wel mee op nu. Zo onschuldig als ik dacht is het allemaal niet.

29. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Lijkt me echt helemaal niks an om wiet dagelijks te gebruiken.

30. Tijdloos

Tijdloos Badass junkie Tripreporter

Laatste paar maanden wissel ik het na (laatst 1 maand clean van wiet/hasj) chronisch te hebben geblowd. En geef toe het is relaxter vind ik als geen wiet rook of af en toe dan.Ben dan tenminste dan wakker. Paar dagen weer wiet aan het roken nu en het bevalt me niks. 'Stop' er morgen weer mee.

Liever me eigen kort werkende mix zonder na-effecten.

31. SkittlesAndMe

Ja daar geloof ik dus persoonlijk ook niet echt in... Ik geloof niet dat er een middel bestaat wat je zonder klachten dagelijks kunt blijven gebruiken. Zelfs koffie heeft zo z'n invloed, al is die vrij klein.

32. Wilwilwel

Wilwilwel Experimenterende gebruiker

Wat is mdma

33. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

MDMA is de werkzame stof in XTC pillen. MDMA staat voor 3,4-methyleendioxymethamfetamine. MDMA komt ook voor in kristalvorm.

Sprokkie vindt dit leuk.
  34. Wilwilwel

Oke weet een hoop van drugs maar niks van het nieuwe wil het geneens proberen

35. Wilwilwel

Zit net bij deze forum is ook verslavend je leest een hoop eerlijke dingen die personen over hun drugs gebruik vertellen

36. Sprokkie

Sprokkie Bewuste gebruiker

Fijn he!! Eerlijke mensen die openlijk ergens over praten.
    Soort commune.
    Let the hippie love flow <3

Wilwilwel en SanneBanne vinden dit leuk.
  37. Tijdloos

Tijdloos Badass junkie Tripreporter

Heb die tijd ook gehad , vond toen 300ug nog weinig. Heeft me wel erg creatief gemaakt en nu bijna klaar met opleiding tot regisseur. Ik zeg er wel bij dat ik toen een aardige tolerantie had na al die trips.. (heb een paar reports gemaakt toen)

Voor die doseringen moet je wel stevig in je schoenen staan. Nu is af en toe 200ug al perfect. Het heeft mij geholpen om mijn talent te ontwikkelen.

Maar raad dat niet aan anderen. Blijf bij je eigen veilige doses met psychedelica.

Fenrir vindt dit leuk.
  38. acht.zes

acht.zes Badass junkie Donateur

Ik ga hier de komende tijd toch eens wat over nadenken.

Driekwart jaar geleden ben ik na een pauze van zo'n 15 jaar met nauwelijks gebruik bewust weer recreatief gaan gebruiken, en best wel wat verschillende soorten drugs (Psilocybine, Mdma, Speed, Coke, Kratom en het eerste half jaar ook veel benzo's). Als ik die laatste driekwart jaar eens naloop, dan vind ik dat het gebruik toch wat te kort op elkaar ligt, het enige waar ik me aan gehouden heb is de 2,5 maand regel met MDMA (de enige drug waarmee ik dus ooit mee in de problemen kwam).
    Daarnaast heb ik ook nog Baby Hawaian Woodrose Madagascar en Kanna liggen en wordt mijn stash volgende week ook nog uitgebreid met een voorraad 2CB en LSD.

Ik heb me tot dus ver opperbest vermaakt, nog geen enkele negatieve ervaring gehad op een ietwat over the top tripervaring na en ook nog geen last gehad van schuldig voelen na gebruik waar ik vroeger dus nog wel regelmatig last van had.

Ík ben dus eigenlijk nog op zoek naar een betere balans, en om die te vinden zal ik de vraag in de titel van dit topic voor mezelf moeten beantwoorden, en dan mezelf toch ook wat meer regels moeten opleggen over hoe vaak ik wat van mezelf mag doen en hoe vaak ik in het algemeen iets wil gebruiken.

Verslaving/drugproblematiek, voorkomen is beter dan genezen. :tongueout:

Laatst bewerkt: 4 mrt 2018
  39. LFDY

LFDY Newbie

Ik gebruik elke dag sowiezo 1 soort harddrugs.
    Ik heb meestal een vast schema:
    Maandag: XTC
    Dinsdag: Pep
    Woensdag: XTC
    Donderdag: Coke (tenzij ik te weinig geld heb)
    Vrijdag mix ik meestal uppers met downers
    Weekend nuchter.

Alles kan

40. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik zeg vast doei tegen je hersenen :wave: en je hart en vaten ook trouwens, en je lever, je nieren en je neusschotje.

Geniet je er nou nog van als je drugs zo misbruikt? Je lijkt er bijna trots op.

PsyTekZ, Rebell, Sally Tessio en 2 anderen vinden dit leuk.
Laden...