1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke Drugs na geen slaap?

Discussie in 'Drugs' gestart door Quinn, 13 jun 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Quinn

    Quinn Bewuste gebruiker

    Goededag mensen van het goede leven,
    ik heb nu heel erg dat ik niet slaap ( ook al wil ik wel.). alleen vervolgens wil ik niet mijn slaap patroon verstoren door in de middag te gaan slapen en de dag doorhalen tot minimaal 20:00/21:00. zijn er drugs die zorgen dat je wakker blijft en die je meerdere keren zou kunnen gebruiken per week ? ik heb het ongeveer 3 dagen in de week dat ik niet slapen kan. ik dacht eerst aan mdma alleen dit werkte voor mij totaal niet.
     
  2. acht.zes

    acht.zes Wijs gebruiker

    @Quinn

    kan je iets duidelijker zijn want ik snap je vraag niet helemaal.

    3 nachten in de week slaap overslaan is heel erg ongezond in ieder geval, dit combineren met drugs al helemaal.

    MDMA mag je eigenlijk niet vaker doen dan 1 keer per 2 a 3 maanden en is daarmee sowieso ongeschikt voor 'meerdere keren per week'. Speed is dan beter maar met 3 keer per week rol je zo een verslaving in en je zal ook al problemen krijgen met tolerantie.
     
  3. Bas

    Bas Bewuste gebruiker

    Blow je regelmatig? Dat zou het namelijk wel verklaren. Vroeger had ik ook wel eens een slecht slaappatroon, dat ik veel kon uitslapen en zo te lang doorsliep. Enige manier om dit recht te trekken was door een nacht door te halen en dan een uur of 10 aan nachtrust te pakken.
     
  4. Quinn

    Quinn Bewuste gebruiker

    ik wil wel slapen maar kan niet slapen. is meer een stoornis wat zich plaats vind. mdma niet in pil vorm ofzo en niet kei harde 50/100+ nee 20mg max. maar het is heel ingewikkeld.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2018
  5. Quinn

    Quinn Bewuste gebruiker

    ja op een dag tussen de 3/6 keer. alleen heb nu tijdelijk verminderd. slaap probleem is toen ook ongeveer ontstaan ( dus nu weekje of 1,5
     
  6. Bas

    Bas Bewuste gebruiker

    Is iets dat je juist helpt om te slapen beter dan iets dat je wakker houd? Haha. Over dat blowen zeg ik maar niks, dat heeft er namelijk ook mee te maken. Ik zou persoonlijk nu dat verminderen met blowen aanhouden en zorgen dat je door iets anders gewoon kan slapen. Of je gaat het op een manier doen zonder drug door jezelf wijs te maken dat een bepaald iets helpt om te slapen. Net zoals ik mezelf gek hou dat Red Bull en Dextro me wakker houden. ;p
     
    De Dunne en Quinn vinden dit leuk.
  7. Quinn

    Quinn Bewuste gebruiker

    mhu is goed advies <3 thanks ja dat word 20 blikken red bull naar achter werken :P :P. thanks
     
  8. acht.zes

    acht.zes Wijs gebruiker

    @Quinn

    Nu snap ik het helemaal niet meer. Het probleem is dat je niet kan slapen en daarvoor zoek je iets wat je wakker houdt?
     
  9. Quinn

    Quinn Bewuste gebruiker

    het probleem is dat ik 's nachts niet kan slapen. komt door prive omstandigheden. dan vervolgens wordt ik rond de middag moe natuurlijk en zou het eerst logisch zijn om naar bed te gaan. alleen als ik dat doe verstoor ik me slaap patroon en gaat alles door de war. dus ik zoek een manier om wakker te blijven heel de dag zodat ik me slaap schema/patroon niet door de war haal.

    met patroon/schema bedoel ik
    8:00 opstaan
    00:00 naar bed.
    dit is voorbeeld
     
  10. Bas

    Bas Bewuste gebruiker

    Dit, gewoon de middag doorhalen en in de avond gaan slapen zodat je +/- 10 uur slaap pakt. Is op zich qua doorzettingsvermogen wel te doen en komt er geen drugs bij kijken of andere middelen.
     
    Quinn vindt dit leuk.
  11. acht.zes

    acht.zes Wijs gebruiker

    @Quinn

    Doe gewoon een hazenslaapje/korte siesta in de middag. Even naar bed, half uur a 3 kwartier later de wekker zetten. Dan heb je toch even lekker geslapen zonder in de diepere fases van de slaap te geraken, je kan er tegenaan tot de avond, en 's-avonds kan je gewoon slapen omdat je lichaam die diepere slaap nodig heeft en nog niet gehad heeft.

    Ik snap niet dat hier drugs voor gebruikt moeten worden.
     
    Quinn vindt dit leuk.
  12. Quinn

    Quinn Bewuste gebruiker

    ik zeg niet dat er persee drugs voor gebruikt moeten worden ik vraag of dit een optie is. :) groot verschil. ik ga ook niet zomaar vragen of dit een optie zou zijn. als ik hiervoor geen andere dingen had uitgeprobeerd zou raar zijn. natuurlijk probeerde ik eerst te zoeken naar iets wat non drug evolved was enzovoort alleen vele manieren die op internet stonden werkte niet ( bijvoorbeeld de 20/40 minuten nap. maar alsnog dankjewel <3
     
  13. Roze olifant

    Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

    En de keren dat je ‘niet kan slapen’ zoals je zelf zegt, slaap je dan ook echt helemaal niet, of kort?
     
  14. De Dunne

    De Dunne Badass junkie Donateur De Leukste Thuis!

    Het beste is geen drugs nemen natuurlijk. Als je drugs (welke dan ook) gaat gebruiken om te kunnen functioneren gaat t snel fout.
    Verslaving, nog meer problemen etc.
    Gewoon je ritme aanhouden. Nachts slapen overdag wakker. En volhouden. Blijven de problemen dan kun je naar je huisarts voor advies.
     
    Roze olifant vindt dit leuk.
  15. Quinn

    Quinn Bewuste gebruiker

    helemaal niet voor me gevoel. ik kan me de 7 uur lang niks doen in bed nog herinneren maar misschien kleine slaap breaks gehad zonder het door te hebben
     
  16. Jmths

    Jmths Bewuste gebruiker Tripreporter

    Het is wel belangrijk dat je pas naar bed gaat op een moment dat je er vrij zeker van bent dat je zult doorslapen tot in de ochtend en bij sprake van niet middernacht wakker wordt. Rond 20:30 zou ik zeggen.

    Als je moeite hebt op een bepaald tijdstip in slaap te vallen (23:00 ofso?) is de meeste effectieve manier om dit te verhelpen en weer wat nachtritme in je slaappatroon te krijgen op tijd blijven opstaan (8:00?) totdat je 's avonds wel moe genoeg bent om op dit tijdstip (23:00) in slaap te vallen.

    Als je jezelf er echt niet van kunt weerhouden 's middags in slaap te vallen probeer dan een wekker te zetten na 1 á 2 uur, hou er echter rekening mee dat het risico zeer groot is dat je door je wekker heen slaapt dus beter gewoon helemaal niet.

    Ik heb zelf wel eens stimulanten gebruikt om overdag wakker / alert te blijven en ritme te forceren maar dat is moeilijk aan te raden natuurlijk. Maar los daarvan is MDMA gebruik voor dit doeleinde waarschijnlijk nog wel een van de minst constructieve ideeën. Hou er rekening mee dat lage doseringen MDMA relatief meer serotonine verbruiken.

    Lange wandeling kan eventueel ook helpen om een beetje rust te vinden aangezien je aangeeft dat er stress in het spel is.
     
    Quinn vindt dit leuk.
  17. acht.zes

    acht.zes Wijs gebruiker

    Die powernaps werkten voor mij als een tierelier toen ik nog vrachtwagenchauffeur was in ieder geval. Op die manier kan je zonder drugs dagen achtereen werken.
     
    Quinn vindt dit leuk.
  18. Bas

    Bas Bewuste gebruiker

    Sommige weten het nog wel, ik heb dit eens gedaan om wakker te blijven. Het is effectiever dan het lijkt, je bent gewoon wakker, normale tot vrolijke stemming en hebt zin om dingen te doen. Ik raad het vanwege het serotonine gebeuren niemand aan, tenzij je het 1x wilt doen.

    Persoonlijk zou ik de tijd verleggen naar 22 uur. Ik zelf werd altijd in de nacht wakker als ik voor 9 uur ging slapen en rond 08 uur moest opstaan.

    Maar goed Quinn, je hebt ondertussen genoeg adviezen van veel mensen, hier red je het wel mee. ;p
     
    Quinn vindt dit leuk.
  19. ZERO-

    ZERO- Badass junkie

    Ja, zeker. Maar blijft wel tricky volgens mij. Je moet dan wel echt met een wekker werken want als je te lang/diep slaapt dan verstoort het je nachtrust al snel. Ik ga soms ook even powernappen voor een avondje stappen als een echte granny haha.

    OT: Als je slaapproblemen hebt, en zelfs nog maar 1,5e week, zou ik vooral overdag gewoon proberen wakker te blijven en je door de moeheid heen te vechten. Als je meer moe bent heb je ook meer kans dat je 's avonds weer gewoon in slaap knalt. En dat je minder bent gaan blowen zal verklaren dat je vaker wakker ligt nu, dus daar moet je lijf gewoon weer opnieuw aan wennen.
     
    Quinn vindt dit leuk.
  20. Jmths

    Jmths Bewuste gebruiker Tripreporter

    MDMA moet je gewoon bewaren voor een speciaal moment en niet als middeltje gebruiken.

    Het serotonine systeem wordt 20x kleiner geschat dan het dopamine systeem en in tegenstelling tot dopamine is de aanwezige hoeveelheid serotonine constant en in balans (in tegenstelling tot afwezig en pieken als reactie op beloning). Serotonine wordt sterk geassocieerd met algemeen welbevinden en is een stuk gevoeliger voor veranderingen/misbruik dan dopamine. De reden dat MDMA weinig misbruik potentieel heeft is omdat je je hierdoor heel snel ellendig gaat voelen, het is hiervoor gewoon ongeschikt.

    Yush, suggereerde 23:00, maar Quinn geeft aan moeite te hebben met 's middags wakker blijven, 20:30 om in eerste instantie de dag te overbruggen.
     
    Quinn vindt dit leuk.
  21. De Dunne

    De Dunne Badass junkie Donateur De Leukste Thuis!

    Dagelijks blowen is mede oorzaak dat je niet slaapt. Bij een wiet verslaving blow je dagelijks en krijg je heel andere en veel meer negatieve bijwerkingen dan wanneer je sporadisch blowt. Zoals slapeloosheid, eetlust vermindering, vermoeid zijn overdag, concentratie problemen etc. (Been there, done that)
    Ik las t nu pas dat je een dagelijkse blower bent.
    Wiet is een downer dus logisch dat je slaperig word als je overdag blowt toch?
    Probeer overdag niet te slapen en minder of helemaal niet te blowen en je slaapproblemen zullen langzaam aan verdwijnen. Wel door zetten een poosje. Succes!
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2018
    Quinn vindt dit leuk.
  22. Psychedelibee

    Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

    De oplossing zit niet in blog meer drugs, dat zal de problemen alleen maar groter maken.

    Een kort middag dutje, max een uur vind ik persoonlijk, zou wonderen kunnen doen. Probeer het eens, anders slaap je 's avonds ook niet begrijp dus daarop heb je dan al niet meer veel te verliezen.

    Ik heb gelukkig nooit zo'n problemen met slapen. Maar wel met op tijd in slaap vallen aangezien ik eigenlijk een nachtmens ben, wat zich in de ochtend vertaald in moeilijk op staan omdat ik slaaptekort kom. Maar als je elke dag op dezelfde tijden naar bed gaat en weer op staat, dan past je lichaam zich daar snel op aan en val je moeiteloos op tijd in slaap en wordt je makkelijk wakker. Nadeel is wel dat je dat ritme dan ook in het weekend moet aanhouden en dat is al snel saai.
     
  23. Jmths

    Jmths Bewuste gebruiker Tripreporter

    Gaat natuurlijk persoons- en contextgebonden wezen maar in perioden waarin ik minder sliep, als ik 's middags een tukkie deed was ik weg en kon niets en niemand mij meer wakker maken. Als iemand mij al probeerde wakker te maken reageerde ik (onbewust) met veel irritatie dat ze mij met rust moesten laten. Vervolgens kon ik 's nachts vaak weer niet in slaap vallen.

    Uiteindelijk toch wel tot de conclusie gekomen dat ik beter niet 's middags kon slapen.
     
  24. Bas

    Bas Bewuste gebruiker

    Dit is herkenbaar, sommige kunnen beter niet een tukkie doen, andere wel
     
  25. missWappie

    missWappie Belezen gebruiker

    Ik zou melatonine nemen in het begin/middag van de avond. Dus niet pas een uurtje voordat je gaat slapen, maar al om 19 of 20uur. Dan heb je kans dat je savonds wél slaperig genoeg bent om in slaap te vallen. Je zegt namelijk dat je smiddags zo slaperig wordt dat je wel kan slapen. Dat klinkt alsof je slaaprime door de stress (adrenaline, cortisol) is verschoven. Melatonine kan helpen om dat weer te resetten. Nog belangrijker is natuurlijk als je de stressbron weg kan nemen, of t iig beetje van je af kan zetten (meditatie bv).

    Wat verder helpt is om je schermen (laptop, telefoon etc) savonds op de nachtmodus te zetten, zodat ze geen blauw licht afgeven. En smiddags juist daglicht opzoeken en beetje actief blijven. Maar als je echt moe bent en/of een nacht niet geslapen hebt dan is er ook niets mis mee om smiddags een dutje te doen, zoals iemand hierboven ook aangeeft. Maar zet wel een wekker zodat je niet meer dan een uur slaapt.

    Succes ermee!
     
  26. Auraz

    Auraz Belezen gebruiker

    Ik heb niet alle reacties gelezen.
    Maar de tip die ik je wil geven (misschien dat het al gezegd is, en ik snap dat je je niet voor niets aanwendt tot DF), is... mocht je het nog niet gedaan hebben... om eerst alle opties te ontdekken die niet drugs gerelateerd zijn.

    Mbt het slapen, wat voor mij helpt is de combi elke dag op tijd opstaan, ook al heb je soms geen zin.. stukje discipline dus. Genoeg bewegen en opletten met wat je savonds consumeert. Frisse beddengoed en elke dag even laten luchten, iets van een slaap lekker thee tje of kruidenmengsel. Dat laatste heb ik uitgebreid getest om te zien wat voor mij werkt, dus probeer daar ook van alles in en wees consequent. Ik vind namlijk dat je pas echt iets goed kunt testen wanneer je dit over een langere periode meet.

    Ik ken je privesituatie niet, maar waar ik mezelf soms op betrap is loslaten en ook de overstap van het naar bed gaan. Ik maak er een soort ritueel van en probeer niet nog urenlang in bed op mn tel bezig te zijn. Zie het als een investering in jezelf. Misschien is dit niet helemaal antwoord op je vraag, maar wilde het toch even melden.
     
Laden...