Welke drugs slurpen geen serotonine

Porsche69

Experimenterende gebruiker
Ik merk dat als ik XTC of iets dergelijks heb gehad ik echt in een enorme dip kom. Ik heb het idee dat ik veel meer last heb van een dip dan mn vrienden. Ik denk dat ik gevoeliger ben geworden voor dit soort dingen. Misschien omdat ik in het verleden antidepressiva heb gehad en dat m’n serotonine sowieso niet helemaal meer optimaal is ofzo.

Nu is de vraag echter, welke drugs zijn leuk op festivals/feestjes die niet je hele serotonine gelijk opmaken? Het liefst iets wat je gewoon oraal kan innemen!

Foxy Methoxy

Bewuste gebruiker
Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord maar denk niet dat er veel gaat zijn..

Alcohol is wel populair.
Kleine dosis truffels kan misschien een beetje ervaring toevoegen.

CuriousExplorer

DF-koning
Ik merk dat als ik XTC of iets dergelijks heb gehad ik echt in een enorme dip kom. Ik heb het idee dat ik veel meer last heb van een dip dan mn vrienden. Ik denk dat ik gevoeliger ben geworden voor dit soort dingen. Misschien omdat ik in het verleden antidepressiva heb gehad en dat m’n serotonine sowieso niet helemaal meer optimaal is ofzo.

Nu is de vraag echter, welke drugs zijn leuk op festivals/feestjes die niet je hele serotonine gelijk opmaken? Het liefst iets wat je gewoon oraal kan innemen!
Pep.

Edit: en coke.

Ei-Salade

Bewuste gebruiker
Ketamine doet wel wat met serotonine, maar juist anti depressief.
Alleen zou ik zelf geen keta nemen op het en festival. Meer een huisfeestje

Is ook behoorlijk dissociatief

Erionics

Newbie

Ik ben zelf ook behoorlijk depressie gevoelig (lang geleden ook ernstig depressief geweest), en simpel gezegd is XTC of MDMA oid gewoon geen optie meer. Nou ben ik nogal inpulsief, en met regelmaat een idioot. Dus zo 1 a 2 keer per jaar wil ik nog wel eens wat kristallen nemen met vrienden als het toch rond gaat. Maar dan zorg ik er wel altijd voor dat ik niet meer als 40mg neem, en met de juiste timing want bij pakken is geen optie.

En verder, zorg goed voor jezelf, ben lief, en streng wanneer het nodig is. Helpt ook een hoop in het ontwijken in de neerslachtige katers.

Nihilist88

Badass junkie
Qua stims:
Eigenlijk enkel 3-FA (3-Fluoramfetamine), een soort pep+ en werkt enkel op je dopamine en noradrenaline. 2-FMA en 4F-MPH ook niet op je serotonine, maar is niks creatief en fun aan.
Dus ja deze 3-FA, in pillen verkrijgbaar en anders oldskool pep.

HuisbaasBob

Bewuste gebruiker
Ketamine (of de rc versies), ghb, 2cb, speed, x-MMC, lsd kan ook geweldig zijn op langere festivals, coke als je een hekel hebt aan geld. Tramadol met wat biertjes.

Voor keta en vooral ghb raad ik wel ten zeerste aan dat je er op voorhand in een thuis setting flink ervaring mee op doet. Niks zo vervelend als té scheef van de ghb op een feestje lopen

Nihilist88

Badass junkie
Ketamine (of de rc versies), ghb, 2cb, speed, x-MMC, lsd kan ook geweldig zijn op langere festivals, coke als je een hekel hebt aan geld. Tramadol met wat biertjes.
Tramadol is toch een serotonine releaser? Dus ie vraagt specifiek achter stofjes die niet op zn serotonine-niveau werken, mag je deze dus al uitsluiten.

x-MMC (veronderstel dat de x door een cijfer moet aangevuld worden) dus 4-MMC, 3MMC,...werken ook op je serotonine 🤷

Ook bij 2C-B is de bindingsactiviteit vd serotoninereceptor voornamelijk bij betrokken.

HuisbaasBob

Bewuste gebruiker
Tramadol is een reuptake inhibitor. Om nou te zeggen dat het "serotonine slurpt" vind ik een stap te ver gaan.
De MMC'S en fluor amfetamines wel iets meer maar naar mijn mening lang niet zo heftig als mdma.

En volgens mij maakt het voor de werking van je serotonine niet zoveel uit dat hallucinogenen zich binden aan/bemoeien met die receptoren. Daar ging ik altijd van uit in ieder geval, ik weet de dynamiek van tripmiddelen niet zo.

Nickjeee

Tripmiddelen werken wel op je serotonine receptoren maar "slurpen" geen sero want ze releasen niet, wat xtc e.d. wél doet. Dus (1p-)LSD, 5-meo-mipt of 4-HO-MET bijvoorbeeld. Daarnaast GHB e.d., dat werkt op een ander neurotransmitter systeem (GABA). Speed & coke vooral dopamine, nauwelijks serotonine. Tenslotte dissociatieven zoals Ketamine (NMDA receptoren). Keuze zat dus maar de "love"-feeling en het warme en praterige van sero slurpers is wel uniek. Zwaar klote van de lange pauzes en risico op (permanente) ongevoeligheid of zelfs depressieve klachten....

Dirkjan

DF-koning
En volgens mij maakt het voor de werking van je serotonine niet zoveel uit dat hallucinogenen zich binden aan/bemoeien met die receptoren. Daar ging ik altijd van uit in ieder geval, ik weet de dynamiek van tripmiddelen niet zo.
Tripmiddelen werken wel op je serotonine receptoren maar "slurpen" geen sero want ze releasen niet, wat xtc e.d. wél doet.
Tripmiddelen "imiteren" serotonine.

1675096830895.png

1675096859817.png

Naarmate je ouder wordt word je denk ik sowieso gevoelig voor katers van om het even welk middel. Ik ben in de 40 en gebruik vanaf mijn 16e van alles wel eens op z'n tijd. Ik heb van veel mensen terug gehoord dat ze gevoeliger zijn geworden. Zoek het niet in de middelen die geen of minder serotonine op zouden wekken, want pep geeft bv. veel meer kater dan xtc. Wat ik doe is GHB pakken bij of na uppers. Als de euforisch high van de upper dan voorbij gaat, dan land je op een vrolijke roes van GHB en voel je je niet down. Ik heb het idee dat dit langer doorwerkt, misschien ook naar de dagen erna. Ik pak na een drugsavond ook altijd een 'handje vol' met After-E en andere supplementen. De volgende dagen zijn daardoor nooit beroerd. Ook omdat ik me beleid doseer en wellicht ook omdat ik nooit pep pak.

mrorange

Bewuste gebruiker
Bij mij werkt kratom altijd wel goed, neemt niet helemaal alles weg, maar juist gedoseerd voel ik me daar prima bij tijdens een serotonine dip.

Dirkjan

DF-koning
Maar wat betekent het nu eigenlijk echt?
Een serotonine reuptake inhibitor, ofwel heropname remmer, remt de heropname van serotonine. Dit zorgt ervoor dat de serotonine die normaal in de synaptische spleet wordt afgebroken als hij zijn taak heeft volbracht op de receptor niet wordt afgebroken en dus rond blijft zwerven en de receptor meerdere malen activeert. Er ontstaat een opstopping van serotonine. Dat is voornamelijk wat met dopamine gebeurt in amfetamines.

Anders dan bij een releaser dat zorgt voor de aanmaak van meer serotonine.

Vieze asbak

Belezen gebruiker
Don’t get me started. Ik ben slecht met vrouwen maar dit ga je niet van me winnen. ⚔️ en guarde!
Ik kan gewoon mierenneuken aangezien het woord reguleren ongeveer 10+ definities heeft, waarvan de helft mijn antwoord feitelijk juist maakt, maar dan zou ik een zuur figuur zijn, oh wacht..

Maar het laatste wat ik wil op een zondagavond om bijna 12u , is een discussie voortzetten en uiteindelijk verliezen van iemand die Dirk heet :)

DennisD

Ok, Bedankt voor de antwoorden, maar zoals altijd blijkt het toch tegenstrijdig te zijn.

Ik als man 1,82 mtr 132 kg slik al 24 jaar paroxetine, heb zelf het idee dat het al lang niet meer werkt omdat een dokter dat ooit heeft voorgeschreven op mijn 19de vanwege liefdesverdriet .

Eigenlijk nooit meer over nagedacht en iedere ochtend me pilletje, totdat ik door een foutje eens 3 dagen in een politie celletje door mocht brengen.

Me hoofd werd aan alle kanten met stroom gezapt als ik dat als het beste kant omschrijven. Omdat ze het niet nodig vonden om te geven

Mijn vraag is:

Sex gaat altijd goed, weliswaar iets mindere zin maar eenmaal op dreef gewoon goed, klaarkomen ging echter na een tijd ook wel weer, juiste partner en concentratie.

Om een lang verhaal te besparen diverse operaties aan me rug gehad en nu 80mg oxycodon per dag.

De zin is totaal weg, geen prikkel niks maar wel constant een erectie, maar mis en sorry voor me taalgebruik de zin in piemel in vagina contact.

Met de hand is het heerlijk maar wil me vrouw ook wel is een goede beurt geven want ze is nog mooi ook.

Lekker beffen die ik wel languit, maar als ze aan mij wil zitten dan zeg ik laat maar

De Apotheker

Badass junkie
4-CA ( 4-chloro-amphetamine)
3-cmc ( 3-chloro-methyl-cathinone)
4-fa ( 4-fluor-amphetamine)

1 van de 3 is een Niet doen, zeer dodelijk en als je ook maar een seconde dacht dat klinkt wel lekker dan, dan verwijs ik je naar Google en rc Reddit.

Laatst bewerkt:

Nickjeee

1 van de 3 is een Niet doen, zeer dodelijk en als je ook maar een seconde dacht dat klinkt wel lekker dan, dan verwijs ik je naar Google en rc Reddit.
4-CA gebruiken ze in lab experimenten om serotonine receptoren te killen, heb ik begrepen. Zeg maar het ultiem neurotoxische broertje van 4-FA. Ooit wel eens gedaan, 4-CA???

De Apotheker

Badass junkie
4-CA gebruiken ze in lab experimenten om serotonine receptoren te killen, heb ik begrepen. Zeg maar het ultiem neurotoxische broertje van 4-FA. Ooit wel eens gedaan, 4-CA???

Ondanks je disclaimer weet ik niet of dit een goed idee is.
Was juist een grap die zo duidelijk zo moeten zijn dat Darwin lacht als je dat toch in je smoelwerk krijgt haha heel forum voor je bakkes en dan toch iemand die te lui is eerst te zoeken. En inderdaad 4-ca is een neuronen doder dus niet heel recreatief nee.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Zo, klinkt niet als een lieverdje inderdaad die 4-CA (Wikipedia FTW): 💀

para-Chloroamphetamine (PCA), also known as 4-chloroamphetamine (4-CA), is a substituted amphetamine and monoamine releaser similar to MDMA, but with substantially higher neurotoxicity, thought to be due to the unrestrained release of both serotonin and dopamine by a metabolite.[1] It is used as a neurotoxin by neurobiologists to selectively kill serotonergic neurons for research purposes, in the same way that 6-hydroxydopamine is used to kill dopaminergic neurons.[2][3][4][5]

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ondanks je disclaimer weet ik niet of dit een goed idee is.
Ben ik het wel mee eens. Lijkt me niet dat we hier moeten strooien met bijzonder toxische middeltjes zonder het er expliciet bij te vermelden, zoals @Roze Olifant nu doet. Je loopt altijd het risico dat iemand onder invloed iets verkeerd begrijpt en het in een verward moment toch besteld of gebruikt…

Man 90% hier is niet bijster slim met ideeën maar als je niks opzoekt of serieus neemt in de rc wereld is Darwin die het laatst lacht :wink:
Ik denk dat Darwin vaak genoeg te lachen heeft… volgens mij heeft hij daar geen hulp bij nodig 😜

Dirkjan

DF-koning
Nou, het is wel extreem neurotixisch maar ik denk dat ze in het lab eerder gaan voor een NbOme drug, die zijn nog veel neurotoxischer. 4-CA gebruiken is wat minder praktisch. Maar het kan wel. 4-CA en serotoninereceptoren zijn zegmaar niet bepaald vrienden van elkaar.

Raver

Badass junkie
Kun je een ssri wel veilig combineren met bijvoorbeeld 2-cb? Psilocybine lees ik verschillende dingen over ook.. Wellicht weet jij dat wel @Dirkjan

Bovenaan