• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

welke ghb spuit?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

MDMAZING

Badass junkie
Welke spuit is ideaal voor ghb? of ik lees ook vaak over cola dopjes ofzo? Hoeveel ml gaat er in een (cola) dopje dan?

Perenijsje

Wijs gebruiker
Bij de apotheek kun je spuitjes halen die per ml aangeven. Max 5ml is prima en die zijn ideaal. Coladopje is toch minder precies. Maar daar gaat 5ml in geloof ik.

benzzzy

Badass junkie
In een cola dopje gaat ong 5ml dat is met een beetje goede g genoeg om out te gaan.
+ dopjes zijn zeer inacutaat dus die "5ml" kan van de ene op de andere keer goed 3-7ml zijn wat met ghb zeer problematisch kan zijn.

Wat betreft spuiten zou ik voor 5ml gaan gezien dit vaak meer dan genoeg is voor een ghb dosering.

Natozlato

Bewuste gebruiker
Inderdaad wat de anderen zeggen. Ik ging naar de apotheek en vroeg om een 10 ml spuitje. Deze werd gratis en zonder vragen verstrekt. Je kan ook altijd zeggen dat je door je vader gestuurd werd, voor zijn medicijnen 😉
Je kan ze ook online wss wel bestellen.

Ga aub nooit klooien met dopjes. Als je een aantal dosissen mee wil nemen omdat je op stap gaat, dan kan je van tevoren buisjes klaarmaken. Deze heb ik bij Ali Express besteld.

MDMAZING

Badass junkie
Wat valt er onder apotheek? Een kruidvat? een Ethos? of gewoon een apotheek in een gezondheidscentrum bv? En moet je dan zo een spuit aanvragen aan de balie medewerkster? gaan ze dan geen rare vragen stellen :P

Perenijsje

Wijs gebruiker
Wat valt er onder apotheek? Een kruidvat? een Ethos? of gewoon een apotheek in een gezondheidscentrum bv? En moet je dan zo een spuit aanvragen aan de balie medewerkster? gaan ze dan geen rare vragen stellen :P
Ja gewoon een echte apotheek. En ja kun je dus gewoon vragen aan de balie en nee dan stellen ze verder geen rare vragen. Die dingen worden voor zoveel andere dingen ook gebruikt nl.

Natozlato

Bewuste gebruiker
Etos en Kruidvat zijn drogisterijen: winkels.

Ja een echte apotheek. Waar je normaalgesproken met een recept heengaat.
Als ze wat vragen zeg je dat het voor medicijnen voor je vader is. Weet jij veel welke medicijnen.

MDMAZING

Badass junkie
Etos en Kruidvat zijn drogisterijen: winkels.

Ja een echte apotheek. Waar je normaalgesproken met een recept heengaat.
Als ze wat vragen zeg je dat het voor medicijnen voor je vader is. Weet jij veel welke medicijnen.
toppie dan ga ik morgen even langs de etos.

MDMAZING

Badass junkie
Ik heb het maar niet gedaan. Hoe graag ik ook wil weten hoe ghb nou echt voelt, durf ik het niet aan.. omdat het zo ontzettend verslavend is en iedereen raad het af. Deze topic mag verwijdert worden :)

Revolutionair

Wijs gebruiker
Dopjes zijn gevaarlijk.
Die van de kleine cola flesjes zijn ong. 5ml.
Maar lang geleden toen ik net begon met ghb heb ik een keer een dopje gedaan van een andere fles en ging ik out.
Later nagemeten en er ging 8ml in die dop.

Die dosseer spuiten van de apotheek daar slijt meteen de verf van de metingen eraf heel snel.
Dat zijn die kleine spuitjes.

Ik heb er een van kruidvat die zijn dik en groot en na 5 maanden zit de verf van de metingen er nog op.
Die zijn gewoon het beste.

Deze is het beste.
Maar ik vind met zo een spuit werken een lelijk aanzicht. En ook met het meenemen van de ghb niet handig.
Liever een buisje:

Een halve is 2.5 dus en volle 5ml dus doseren gaat hier erg goed mee.
Makkelijk mee te nemen en van te voren een aantal vullen.
Je kan natuurlijk ook een spuit kopen en daarmee de buisjes vullen.
Maar je ziet al snel dat het niet nodig is en makkelijk kan zien hoeveel er in een buis zit.

Danny0531

Experimenterende gebruiker
Dan zit er denk ik toch behoorlijk kwaliteits verschil in van spuitjes gebruik de mijne al half jaar was hem ook altijd af en alles is nog perfect leesbaar

benzzzy

Badass junkie
Je had ook gewoon een oraale doseerspuit kunnen halen bij de apotheek voor nog geen paar euro.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan