Welke positieve invloed hebben drugs op jou

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Zwijgrecht

Bewuste gebruiker
Niet perse op mij, maar het gebruik van drugs samen met een ander, en dan bedoel ik harddrugs, kan een betere band met diegene opleveren. Je moet toch de rug van de ander hebben, zeker op een festival ofzo. Stuk vertrouwen

Mesh

Belezen gebruiker
Beetje raar misschien, maar voor mij is t stukje bewuster leven heel erg gaan spelen sinds ik zo nu en dan drugs gebruik. Ik vind bewust drugs gebruik extreem brlangrijk, daarbij hoort goed eten, genoeg bewegen en leuk sociaal leven. Ik weet dat drugs over t algemeen niet gezond zijn, dus leef ik bewuster om gezond te blijven.

Daarnaast sociale relaties krijgen wel een boost erdoor. Zolang ook hun er bewust mee omgaan.

Bas

Wijs gebruiker
Niet perse op mij, maar het gebruik van drugs samen met een ander, en dan bedoel ik harddrugs, kan een betere band met diegene opleveren. Je moet toch de rug van de ander hebben, zeker op een festival ofzo. Stuk vertrouwen
Beetje raar misschien, maar voor mij is t stukje bewuster leven heel erg gaan spelen sinds ik zo nu en dan drugs gebruik. Ik vind bewust drugs gebruik extreem brlangrijk, daarbij hoort goed eten, genoeg bewegen en leuk sociaal leven. Ik weet dat drugs over t algemeen niet gezond zijn, dus leef ik bewuster om gezond te blijven.

Daarnaast sociale relaties krijgen wel een boost erdoor. Zolang ook hun er bewust mee omgaan.
Precies dit hierboven. En drugs leveren gelukkig ook negatieve gevolgen op. Het is dan aan jezelf hoe je ermee omgaat, hier wordt je zelf ook weer sterker van en leer je bepaalde dingen. Echter kunnen alle positieve gevolgen van drugs gebruiken ook worden bereikt zonder drugs. Alsof zeg maar drugs nemen om dingen te leren de makkelijke weg is en je dus niet voor de moeilijke weg gaat (nuchter dingen leren).
kan een betere band met diegene opleveren
Maar dit kan ook ooit tegen je gaan werken, want als een band met iemand kapot gaat, waarbij drugs mee te maken heeft, zijn de gevolgen wel een stuk erger.

Drugs is een aanvulling op je leven, dit is positief, maar drugs moet niet de hoofdrol gaan worden.

De effecten dat drugs op je leven heeft, is een leuke ervaring. Je hoort ook veel mensen zeggen dat ze zich beter voelen en dat ze bepaalde dingen hebben bereikt in hun leven dankzij drugs. Maar dit kan ook zonder drugs. :P

Mesh

Belezen gebruiker
Precies dit hierboven. En drugs leveren gelukkig ook negatieve gevolgen op. Het is dan aan jezelf hoe je ermee omgaat, hier wordt je zelf ook weer sterker van en leer je bepaalde dingen. Echter kunnen alle positieve gevolgen van drugs gebruiken ook worden bereikt zonder drugs. Alsof zeg maar drugs nemen om dingen te leren de makkelijke weg is en je dus niet voor de moeilijke weg gaat (nuchter dingen leren).

Maar dit kan ook ooit tegen je gaan werken, want als een band met iemand kapot gaat, waarbij drugs mee te maken heeft, zijn de gevolgen wel een stuk erger.

Drugs is een aanvulling op je leven, dit is positief, maar drugs moet niet de hoofdrol gaan worden.
Dat zeker! Drugs is geen middel of oplossing, zou t ook niet aanraden om drugs te gaan gebruiken om beter te gaan leven. Dan krijg je jaren '30 - 60 taferelen, roken is gezond..

• Like
Waarderingen: Bas

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Drugsgebruik moet een middel (ha!) zijn ergens toe, geen doel op zich. Het kan wat toevoegen aan je leven wanneer je ervaringen, inzichten of wat dan ook tijdens het onder invloed zijn kan integreren in je nuchtere leven. Ik vind trippen geweldig. Het brengt mij in een toestand waarin ik altijd zou willen zijn. Toch probeer ik het verlangen naar deze toestand in toom te houden. Ik sta er kritisch bij stil. Ik gebruik psychedelica om in die toestand te geraken, niet louter om in die toestand te zijn, maar om vanuit die toestand iets mee te kunnen nemen naar mijn nuchtere leven, iets waarmee ik dat leven kan verreiken of misschien zelfs iets dichter bij die gewenste toestand kan brengen zonder daar een middel voor nodig te hebben. Drugs structureel gebruiken ter verhoging van prestaties is op de langere termijn evenmin houdbaar. Dit zou je misschien nog kunnen doen op spaarzame momenten waarop je echt even een piekprestatie moet leveren, maar zeker niet op structurele basis.

Psychedelica hebben me tot cruciale inzichten gebracht. Het heeft me spiritueel verreikt, en richting gegeven bij het aanpakken van langslepende persoonlijke vraagstukken, existentiële kwesties. In het aanpakken daarvan kunnen drugs bovendien op hun beurt weer handvatten bieden, of een middel zijn tot verandering of een oplossing.

Bas

Wijs gebruiker
Zou je dit toe kunnen lichten? Je klinkt behoorlijk stellig hierin! Dat maakt me des te nieuwsgieriger naar je gedachtegang erachter.
Drugs gebruiken heeft positieve toevoegingen zoals van: dat je qua instelling positief verandert en hierdoor meer kan bereiken. Zoals eerder werd genoemd: makkelijker contact zoeken, praten, eerlijk praten, anders naar het leven kijken. Maar drugs gebruik kan ook veel van je afnemen, eigenlijk is dit wel logisch. Want niet altijd vallen de drugs die je neemt goed en kan dit bijvoorbeeld (voornamelijk bij een verslaving) alles van je afnemen in alle opzichten: vrienden, geld, geluk, je huis, geluk en ga zo maar door. En het kan je leven afnemen.
Dat maakt me des te nieuwsgieriger naar je gedachtegang
Ik vind het persoonlijk een gewoonlijke gedachte gang. Het feit dat je nieuwsgierig bent naar wat ik bedoel, doet lijken alsof je voornamelijk alleen naar de positieve kanten kijkt van drugs.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Drugs gebruiken heeft positieve toevoegingen zoals van: dat je qua instelling positief verandert en hierdoor meer kan bereiken. Zoals eerder werd genoemd: makkelijker contact zoeken, praten, eerlijk praten, anders naar het leven kijken. Maar drugs gebruik kan ook veel van je afnemen, eigenlijk is dit wel logisch. Want niet altijd vallen de drugs die je neemt goed en kan dit bijvoorbeeld (voornamelijk bij een verslaving) alles van je afnemen in alle opzichten: vrienden, geld, geluk, je huis, geluk en ga zo maar door. En het kan je leven afnemen
Ja, OK, dat snap ik. Dat is meer in het algemeen. Ik dacht dat je specifiek in mijn situatie bedoelde. Vandaar dat ik even in verwarring was. De manier waarop ik gebruik zie ik namelijk niet zo snel tot afbreuk leiden, aangezien mijn gebruik zeer gematigd is.

Prison

Bewuste gebruiker
Drugs gebruiken heeft positieve toevoegingen zoals van: dat je qua instelling positief verandert en hierdoor meer kan bereiken. Zoals eerder werd genoemd: makkelijker contact zoeken, praten, eerlijk praten, anders naar het leven kijken. Maar drugs gebruik kan ook veel van je afnemen, eigenlijk is dit wel logisch. Want niet altijd vallen de drugs die je neemt goed en kan dit bijvoorbeeld (voornamelijk bij een verslaving) alles van je afnemen in alle opzichten: vrienden, geld, geluk, je huis, geluk en ga zo maar door. En het kan je leven afnemen.

Ik vind het persoonlijk een gewoonlijke gedachte gang. Het feit dat je nieuwsgierig bent naar wat ik bedoel, doet lijken alsof je voornamelijk alleen naar de positieve kanten kijkt van drugs.
Dit geldt niet voor iedereen. Genoeg mensen kunnen recreatief met drugs omgaan. Niet iedereen zit elke week aan de pep.

Bas

Wijs gebruiker
Genoeg mensen kunnen recreatief met drugs omgaan.
WAAR. Maar drugs past ook je gedachte gang aan. Als je kijkt naar het topic van 'Tygo in de GHB' en die vrouw hoort zeggen: ik gebruik recreatief drugs. Maar ze gebruikt dit dagelijks + vloeibare speed. Dus niet iedereen die zegt; ik gebruik recreatief, is scherp genoeg.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Er was toch al zo'n topic?

Het heeft mij veel relaxter gemaakt, gedwongen om meer in het hier en nu te zijn, waardoor ik dat ook in het dagelijks leven steeds makkelijker heb gekund en minder ben gaan piekeren. Doordeweeks veel stress in mijn hoofd en non-stop gedachten over of ik het allemaal wel goed deed, en dan sta je op een festival aan de pillen en de belangrijkste vraag is of je even wil zitten of niet. Echt heerlijk. Zo simpel kan het zijn.

Ik weet niet of drugs mij meer openminded heeft gemaakt of dat ik juist drugs ben gaan gebruiken omdat ik dat al was. Het zal een beetje van beiden zijn geweest. En verder heeft het mijn interesse in bewustzijn vergroot maar dat sluit aan op wat ik als eerste vertelde.

Prison

Bewuste gebruiker
WAAR. Maar drugs past ook je gedachte gang aan. Als je kijkt naar het topic van 'Tygo in de GHB' en die vrouw hoort zeggen: ik gebruik recreatief drugs. Maar ze gebruikt dit dagelijks + vloeibare speed. Dus niet iedereen die zegt; ik gebruik recreatief, is scherp genoeg.
Recreatief gebruik is geen subjectief begrip. De personen in die documentaire zijn verslaafd en afhankelijk. Niet echt een goed voorbeeld dus.

Bas

Wijs gebruiker
Recreatief gebruik is geen subjectief begrip. De personen in die documentaire zijn verslaafd en afhankelijk. Niet echt een goed voorbeeld dus.
Mja, iedereen heeft andere gedachtes bij 'recreatieve gebruiken'. Bij mij is dat eens per maand (waar ik dus nu niet aan zit en wat me irriteert). En bovendien zijn drugs een insluiper betreft een verslaving, je gaat langzamerhand steeds meer en vaker gebruiken terwijl je nog steeds hetzelfde denkt over het feit of je recreatief gebruik.
De personen in die documentaire zijn verslaafd en afhankelijk.
Ja, en zoiets gebeurt niet zo maar. Dus is het wel logisch dat ze zeggen dat ze recreatief gebruiken omdat ze die verslaving gewoon niet doorhebben en het gebruik normaal vinden. Ze leven gewoon op het gebruik van drugs.

Zwijgrecht

Bewuste gebruiker
Het kan een toevoeging zijn, maar vroeg of laat gaat het ook veel van je afnemen. (:

Waar baseer jij al je uitspraken op? Wat is je referentiekader in deze, en een aantal andere situaties waarin je nadrukkelijk adviezen probeert te geven omtrent "regels en richtlijnen", of het er nou toe doet bij het onderwerp of niet. je bedoelingen zijn goed maar heb het idee dat je niet echt doorhebt in welke situatie of stelling het van toepassing is, voorzichtig gezegd.

Je doet soms een beetje veel aannames volgens mij, volgens mij helpt NIVEA wel goed. Niet Invullen Voor Een Ander :upsidedown:

Bas

Wijs gebruiker
Waar baseer jij al je uitspraken op? Wat is je referentiekader in deze, en een aantal andere situaties waarin je nadrukkelijk adviezen probeert te geven omtrent "regels en richtlijnen", of het er nou toe doet bij het onderwerp of niet. je bedoelingen zijn goed maar heb het idee dat je niet echt doorhebt in welke situatie of stelling het van toepassing is, voorzichtig gezegd.

Je doet soms een beetje veel aannames volgens mij, volgens mij helpt NIVEA wel goed. Niet Invullen Voor Een Ander :upsidedown:
Klik op mijn profiel en ga dan naar 'negeer', klik erop, problem solved.

Zwijgrecht

Bewuste gebruiker
Klik op mijn profiel en ga dan naar 'negeer', klik erop, problem solved.
Het is een online forum waar ik (deels) in mijn vrije tijd, voor mijn plezier op zit om meer kennis te vergaren, beetje contact hebben met types mensen die ik in het dagelijks leven weinig tot niet ontmoet, een leuke pot te discussieren en me scherp en bewust te houden wat betreft mijn eigen issues. Kennis is Macht :wink:
Om een probleem te solven moet er in eerste instantie een probleem zijn, ik zie er geeneen. Zeg alleen wat me opvalt en stelde je een vraag. Wat is je referentiekader met betrekking tot de verhalen die je neerpent en mensen wil meegeven?

Ik kan me er in de verste verte niet druk om maken, laat staan het willen negeren, elke invalshoek is er tenslotte 1 :blushing::wink: (het is ook net het echte leven, zo'n forum. Deze uitspraak zag ik ergens voorbij komen vandaag, op dit forum. Weet niet meer wie, maar voor diegene : is blijven hangen:handok:)

Laatst bewerkt:

Bas

Wijs gebruiker
Mijn reacties baseer ik op ervaringen, fouten, kennis, internet, kennis van andere en ga zo maar door.

''Het kan een toevoeging zijn, maar vroeg of laat gaat het ook veel van je afnemen.''
Dit is eigenlijk een vraag waar je niet over na hoeft te denken. Niet iedereen gebruikt recreatief of kan dit recreatief houden. Eenmaal verslaafd gaat je leven er nou niet bepaald op vooruit.

En nja, mensen die vooral alleen toevoegingen in het gebruik van drugs zien, zie ik persoonlijk wel snel aftakelen als ze met die gedachtegang blijven zitten.

Bas

Wijs gebruiker
Om het maar even bot te zeggen, krijg nogal sterk het idee dat je de klok heb horen luiden maar geen idee hebt waar de klepel hangt, desondanks je eigen mening en advies graag deelt.
Ofcourse weet ik niet alles, maar wat ik wel weet is wat ik heb meegemaakt en waar ik van heb geleerd. Sommige drugs heb ik nog nooit gebruikt, dus daar kan ik sowieso weinig over vertellen. Het dik gedrukte stukje klopt dus niet.
''eigen mening en advies'' -> waar denk je dat ik dat advies op baseer? Op wat ik zelf heb meegemaakt.

Maar wel lol dat je 1x het woord 'internet', in de eerste citaat, ziet staan en direct gaat concluderen dat ik dingen vertel terwijl ik er geen weet van heb. Alsof ik loop te liegen hier op DF, lol. Dat is juist wat ik niet doe.

Wat wil je nu verder met dit gesprek bereiken? Ik geef hier op DF eerlijke antwoorden, advies, ik vertel wat ik mee maak etc, etc. (iets dat sommige DF'ers niet doen)
krijg nogal sterk het idee dat je de klok heb horen luiden maar geen idee hebt waar de klepel hangt
Lijkt alsof jij juist in deze situatie zich bevind en dat je jaloers/angstig en uit schaamte dit zelf niet durft te vertellen, lol.

''Dus als je mijn ergste situaties wilt weten, laat het weten! En zie het als een uitdaging om te kijken of jij net zoals mij dit aankan. Uitdagingen moet je blijven zoeken in je leven, maar laat pep niet jou uitdagen.''
-
Heb je door dat ik hiermee doel op het nuchter uitzitten van een dip zonder gebruik van benzo's, downers e.d.? Na het gebruik van bepaalde drugs kan zo'n dip erg heftig zijn, dus probeer die maar eens uit te zitten.
maar af en toe even pas op de plaats maken is niks mis mee.
Dat denk jij. Lees de titel maar nog eens van dit topic, tis direct duidelijk dat TS alleen maar 1 kant op kijkt. Niet zo gek dat ik daarom reageer met de negatieve kanten van drugs gebruik. Gezien ook veel DF'ers denken dat ze goed bezig zijn, terwijl ze eigenlijk al zwaar zijn afgedwaald.

Bas

Wijs gebruiker
Wat is je ergste situatie geweest en hoe pak ik jou uitdaging aan om te kijken of ik net zo sterk ben?
Ga daar zelf maar over na denken.
Pep over mijn jonko's strooien?
Als of dat mijn bedoeling was, lol. Ik weet niet of jij nog 100% goed functioneert na het gebruik van pep en/of andere drugs, maar coördinatie e.d. wordt hier wel minder.

Edit: waarom ga je niet zwijgen?

Laatst bewerkt:

Bas

Wijs gebruiker
Ik denk dat je zelf eigelijk bevestigd wat ik probeer duidelijk te maken, lees het later maar is terug. Heb zo'n vermoeden dat TS niet persé zit te wachten op een interventie georganiseerd door jou.

Over en sluit doc ; -)

Om mijn favoriete drugspositivo @Rayyar niet teleur te stellen, wil ik vertellen dat mijn kennis van scheikunde tegelijk met drugs expentonieel is toegenomen !

Goodnight, deze jongen gaat een dutje doen zo. Eer aan Johan;
Elk nadeel heb zn voordeel!
Wist je dat pep niet alleen je coördinatie aanpast, maar ook de manier van hoe je denkt? Denk daar maar aan als dat nog lukt, dat je aan de pep zit is wel duidelijk te herkennen.

Bas

Wijs gebruiker

Zwijgrecht

Bewuste gebruiker
Excuses voor mijn kant in dit verhaal. Was kinderachtig van me, onnodig, niet wie of wat ik wil zijn en niet hoe ik over wil komen. :) heb het verwijderd. Wil geen mensen zitten zieken op dit forum. (of waar dan ook) Da's niet mijn stijl en daarbij erg flauw. Daarbij, mijn persoonlijke mening doet er in deze helemaal niet toe. De wereld draait nog steeds als ik die wat vaker voor me houdt, merk ik wel eens :)

Mea culpa & have a nice monday!

Laatst bewerkt:

Prison

Bewuste gebruiker
Mja, iedereen heeft andere gedachtes bij 'recreatieve gebruiken'. Bij mij is dat eens per maand (waar ik dus nu niet aan zit en wat me irriteert). En bovendien zijn drugs een insluiper betreft een verslaving, je gaat langzamerhand steeds meer en vaker gebruiken terwijl je nog steeds hetzelfde denkt over het feit of je recreatief gebruik.

Ja, en zoiets gebeurt niet zo maar. Dus is het wel logisch dat ze zeggen dat ze recreatief gebruiken omdat ze die verslaving gewoon niet doorhebben en het gebruik normaal vinden. Ze leven gewoon op het gebruik van drugs.
Als iedereen andere gedachtes heeft over recreatief gebruiken waarom bepaal jij dan dat drugsgebruik vroeg of laat iets van je af gaat nemen? Misschien moet je proberen wat meer openminded te zijn en niet je eigen ervaringen en mening als enige waarheid te zien.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Tot op heden ben ik best wel happy met mijn, in mijn ogen verantwoord, drugsgebruik. Ik gebruik verschillende drugs voor verschillende positieve effecten dus lijkt het me het handigst om ze per soort te beschrijven. Ik focus vanwege het topic even alleen op de positieve effecten:

Alcohol

Mijn meest frequent gebruikte drug. Ik gebruik alcohol voor de smaak en ontspanning in een thuissetting maar vind het ook een gezellige party-drug. Het haalt remmingen weg en je maakt makkelijker nieuwe contacten.

Cannabis

Voor mij de perfecte relax drug. Twee teugen van een joint en de werkstress van de hele week is weg. Alles wat ik normaal leuk vind om te doen vind stoned net een beetje leuker. Slapen en seks zijn ook zalig op weed/hash.

MDMA

De ideale sociale drug! Nog beter dan alcohol in het maken van nieuwe contacten en het bouwen van een feestje. In een thuissetting kan het ook echt zorgen voor diepe gesprekken en het bespreekbaar maken van pijnlijke onderwerpen. Versterkt connecties met partner/vrienden.

LSD/Psilocybine

Trippen heeft mijn hele kijk op het leven veranderd. Ik zie de wereld als mooier en interessanter door het trippen. Ik beschouw mijn leven als ‘rijker’ door mijn ervaringen met psychedelica. Het trippen heeft me geleerd om meer te accepteren en los te laten. Ik ben minder bang om dood te gaan en ik sta positiever in het leven.

DMT

DMT heeft me laten zien dat er waarschijnlijk echt meer is in de wereld dan dat ik ooit had vermoed. DMT heeft de potentie om van de meest cynische grijze man weer een verwonderd jongetje te maken.

Disclaimer: het lijkt nu alsof ik drugs heel eenzijdig positief bekijk. Dit komt door de vraag van de TS. Ik ben me ervan bewust dat de meeste drugs ook een schaduwzijde kennen met potentiele risico's en schade.

שמש

Wijs gebruiker
Lees de titel maar nog eens van dit topic, tis direct duidelijk dat TS alleen maar 1 kant op kijkt.
Ik wens allereerst, níet in jullie ruzie betrokken te worden...
Maar aangezien ik hierin genoemt wordt, bij deze dan; Het is jouw interpretatie van de titel. Ik heb dit topic aangemaakt in respons op een ander topic dat de focus legt op de negatieve kanten van drugsgebruik. Twee kanten vd zelfde munt. Dit is de andere kant. Moet ik bij elke zin die ik op dit forum schrijf een (...) zetten of een uitleg zodat niemand daar een gigantische ego strijd van gaat maken? Soit.

שמש

Wijs gebruiker
Tot op heden ben ik best wel happy met mijn, in mijn ogen verantwoord, drugsgebruik. Ik gebruik verschillende drugs voor verschillende positieve effecten dus lijkt het me het handigst om ze per soort te beschrijven. Ik focus vanwege het topic even alleen op de positieve effecten:

Alcohol

Mijn meest frequent gebruikte drug. Ik gebruik alcohol voor de smaak en ontspanning in een thuissetting maar vind het ook een gezellige party-drug. Het haalt remmingen weg en je maakt makkelijker nieuwe contacten.

Cannabis

Voor mij de perfecte relax drug. Twee teugen van een joint en de werkstress van de hele week is weg. Alles wat ik normaal leuk vind om te doen vind stoned net een beetje leuker. Slapen en seks zijn ook zalig op weed/hash.

MDMA

De ideale sociale drug! Nog beter dan alcohol in het maken van nieuwe contacten en het bouwen van een feestje. In een thuissetting kan het ook echt zorgen voor diepe gesprekken en het bespreekbaar maken van pijnlijke onderwerpen. Versterkt connecties met partner/vrienden.

LSD/Psilocybine

Trippen heeft mijn hele kijk op het leven veranderd. Ik zie de wereld als mooier en interessanter door het trippen. Ik beschouw mijn leven als ‘rijker’ door mijn ervaringen met psychedelica. Het trippen heeft me geleerd om meer te accepteren en los te laten. Ik ben minder bang om dood te gaan en ik sta positiever in het leven.

DMT

DMT heeft me laten zien dat er waarschijnlijk echt meer is in de wereld dan dat ik ooit had vermoed. DMT heeft de potentie om van de meest cynische grijze man weer een verwonderd jongetje te maken.

Disclaimer: het lijkt nu alsof ik drugs heel eenzijdig positief bekijk. Dit komt door de vraag van de TS. Ik ben me ervan bewust dat de meeste drugs ook een schaduwzijde kennen met potentiele risico's en schade.
Ah! Eindelijk iemand die positieve dingen ervaart door drugsgebruik. Begon me al af te vragen of ik hier echt de enige ben.

Echter:
Daarmee doel ik op lange termijn effecten
dus niet zo zeer de onmiddelijke korte termijn effecten, maar hoe het jou op een fundamenteel niveau veranderd heeft, ten goede.

Ik vind het onnodig in dit topic steeds te verklaren dat er ook een (negatieve) weerszijde aan drugs zit; lezend op dit forum staat het al vol met drugsproblematiek. Dus laten we misschien eens de positieve kanten belichten? Nogmaals, het gaat mij om lange termijn effecten.

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Ik denk toch dat het uberhaupt vrij lastig is om positieve effecten van drugs op de lange termijn te kunnen benoemen, want je hebt geen enkel vergelijkingsmateriaal, want je weet dus niet hoe je je zou hebben ontwikkeld/hoe je je nu zou voelen als je je nooit met drugs zou hebben ingelaten.
Het enige waar ik 100% van overtuigd ben is dat psychedelica me meer zelfinzicht hebben gegeven, andere conclusies durf ik gewoonweg niet te trekken.

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Voorbeeld:
'Samen drugs gebruiken leidt tot een sterkere band'.

Leuke stelling, maar de conclusie dat dit DOOR de drugs komt ben ik niet mee akkoord. Want naar mijn mening leidt puur het 'samen dingen ondernemen' op zichzelf al tot die stevigere band en kan dit niet aan de drugs worden toegeschreven.

Zwijgrecht

Bewuste gebruiker
Wil je er echt over doorgaan? Volgens mij hebben we al genoeg meegekregen van jullie 'volwassen' manier van discussiëren.
volgens mij zeg ik juist niet te willen doorgaan, of wil je nog wat kwijt? Sorry heb ik genoeg gezegd denk ik. Zullen we erover ophouden dan?
Als mijn antwoord niet in line is met je hetze tegen de negativisering verwijder ik het zo weer voor je hoor.jou topic, jou feestje.

Zwijgrecht

Bewuste gebruiker
Voorbeeld:
'Samen drugs gebruiken leidt tot een sterkere band'.

Leuke stelling, maar de conclusie dat dit DOOR de drugs komt ben ik niet mee akkoord. Want naar mijn mening leidt puur het 'samen dingen ondernemen' op zichzelf al tot die stevigere band en kan dit niet aan de drugs worden toegeschreven.
Was dan ook het enige wat ik kon verzinnen op dat moment, zo ontzettend veel voordelen kan ik dus bedenken. En echt overtuigend kwam het er niet uit

שמש

Wijs gebruiker
Ik denk toch dat het uberhaupt vrij lastig is om positieve effecten van drugs op de lange termijn te kunnen benoemen, want je hebt geen enkel vergelijkingsmateriaal, want je weet dus niet hoe je je zou hebben ontwikkeld/hoe je je nu zou voelen als je je nooit met drugs zou hebben ingelaten.
Het enige waar ik 100% van overtuigd ben is dat psychedelica me meer zelfinzicht hebben gegeven, andere conclusies durf ik gewoonweg niet te trekken.
Akkoord, maar je kan wel op dit moment -Nu- een balans opmaken hoe je nu bent als persoon. Aangezien drugsgebruik tot je persoonlijke weg 'hier naar toe' behoort, kan je misschien analyseren voor jezelf of je goede eigenschappen (en je negatieve eigenschappen) te herleiden zijn naar je drugservaringen? Voor mij geldt dat wel, maar misschien is dit omdat ik vrij analytisch ingesteld ben, dat zou kunnen.

Bovenaan