Welke RC proberen

Paranoize.

Badass junkie
ik vindt het ook best gek dat je ghb als voorbeeld gebruikt
ghb is een van de grote voorbeelden van gevaarlijke en schadelijke drugs, en ook vrij nieuw vergeleken met cannabis etc
(die ook schadelijk zijn)
Ghb bestaat al lang, ik zeg niet dat het onschadelijk is maar dat de risico's (grotendeels) bekend zijn. RC'S zijn vaak substanties die totaal niet onderzocht zijn.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Jullie weten dondersgoed dat ik coke, mdma, speed, cannabis, ghb, lsd, paddo's etc etc. Bedoel. Maar oké wijsneuzen.

Ik heb een afkeer gekregen tegen RC's omdat ze levensgevaarlijk zijn.

Er gaat steeds meer waardering en glorie naar de kunstmatige hennep......
Ik vraag mij af of er nog waardering is voor puur en onbewerkt......

Besef wat Fentanyl en RC benzos doen?

Mijn reactie was wat persoonlijk be my guess al gebruik je apihp,fentanyl,clonazolam door elkaar heen in 3dubbele dosis.

Alsof coke, speed en GHB lieverdjes zijn… Maar oké wijsneus. :tongueout:

Ik besef heel goed wat RC-benzo’s doen, overigens niet alleen RC-benzo’s. Gewone benzodiazepines kunnen dat net zo goed doen, ongemonitord.

Het is gewoon bullshit om onderscheid te maken tussen ‘echte, pure’ drugs en ‘niet echte, gevaarlijke’ RC-drugs, zo werkt het niet. Daarmee zeg ik niet dat RC’s geen linke shit kunnen zijn. Dat geldt echter net zo goed voor een bepaald deel van de standaard Opiumwet-drugs, laten we ze even zo noemen dan.

Paranoize.

Badass junkie
Ik besef heel goed wat RC-benzo’s doen, overigens niet alleen RC-benzo’s. Gewone benzodiazepines kunnen dat net zo goed doen, ongemonitord
Sorry maar dit is grotendeels bullshit. De enige benzo die in de buurt komt is xanax en die is meer in Amerika een probleem dan in Europa. Tuurlijk kan je jezelf in de nesten werken met farmaceutische benzo's buiten de artsen om maar zeker niet op het niveau van hele potente afgekeurde RC benzo's. Ze zijn niet voor niks rc's en niet goedgekeurt door de farmaceutische industrie.

Sterker nog de grootste benzo verslaafden via de artsen hebben in iedergeval een stabiele supply en supervisie van een arts.

Mensen die in rc benzo's verstikt raken kunnen veel makkelijker in levensgevaarlijke situaties terrecht komen 1: omdat het hele potente benzo's zijn en 2 omdat er geen dokter involved is dus is de kans op levensgevaarlijke situaties veel groter

En ik spreek uit ervaring hoe het is om huilend bij je HA te zitten omdat je een clonazolam verslaving hebt en fftjes geen geld hebt en bang bent voor een seizure

OtherShore

Badass junkie
@Red pill heeft in die zin gelijk dat we over de gezondheidsrisico’s van rcs relatief weinig weten. Dat geldt voor alle rcs. We proberen natuurlijk een redelijke inschatting te maken van de gezondheidsrisico’s van specifieke rcs (bijvoorbeeld door ze te vergelijken met bekendere stoffen), maar het blijft een inschatting.

Verder geldt dat dingen als versnijden, onzorgvuldigheden in het productieproces en bewust of onbewust verkeerd labelen zowel bij rcs als illegale drugs voorkomen. Er kleven altijd risico’s aan drugsgebruik, maar het voordeel van drugs die al langer in omloop zijn is dat we meer afweten van de risico’s.

Sorry het is niet mijn bedoeling om deze oververhitte discussie verder aan te wakkeren 🙃 maar er zit zeker een kern van waarheid in wat @Red pill zegt.

krijgt_kritiek

Experimenterende gebruiker
Belachelijk dat mensen hier ook daadwerkelijk suggesties doen, los van het feit dat dit überrhaupt iets is wat je niet zou moeten aanmoedigen, is er totaal niets gezegd over de behoeftes van deze persoon behalve dat de prijs kwaliteit verhouding goed moet zijn.

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Belachelijk dat mensen hier ook daadwerkelijk suggesties doen, los van het feit dat dit überrhaupt iets is wat je niet zou moeten aanmoedigen, is er totaal niets gezegd over de behoeftes van deze persoon behalve dat de prijs kwaliteit verhouding goed moet zijn.
Aanmoedigen? Hij komt hier zelf de vraag stellen toch. Een ietswat vage vraag wel. Maar wij proberen die zo goed mogelijk te beantwoorden. Het blijft een drugsforum he.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@Red pill heeft in die zin gelijk dat we over de gezondheidsrisico’s van rcs relatief weinig weten. Dat geldt voor alle rcs. We proberen natuurlijk een redelijke inschatting te maken van de gezondheidsrisico’s van specifieke rcs (bijvoorbeeld door ze te vergelijken met bekendere stoffen), maar het blijft een inschatting.

Verder geldt dat dingen als versnijden, onzorgvuldigheden in het productieproces en bewust of onbewust verkeerd labelen zowel bij rcs als illegale drugs voorkomen. Er kleven altijd risico’s aan drugsgebruik, maar het voordeel van drugs die al langer in omloop zijn is dat we meer afweten van de risico’s.

Sorry het is niet mijn bedoeling om deze oververhitte discussie verder aan te wakkeren 🙃 maar er zit zeker een kern van waarheid in wat @Red pill zegt.

Ging ook wel een beetje om enkele voorbeelden van ‘echte’ drugs die hij noemt. Met name coke, GHB… ja, we weten meer over de gezondheidsrisico’s op langere termijn dan over veel RC’s. Maar laten we wel wezen, de gezondheidsrisico’s die we kennen van - bijvoorbeeld - deze specifiek genoemde ‘echte’ drugs zijn nou zeg maar niet bepaald al te best.

Terwijl er ‘neppe’ drugs zijn die een chemisch een laag risicoprofiel lijken te hebben, zoals 1P-LSD (ik benadruk: lijken, want ik snap je comment). Nu vergelijk ik wel de extremen, want LSD-25 werd ook onder ‘echte’ drugs benoemd, dus beetje flauw van misschien deze appels-en-peren-vergelijking. Maar mijn punt is dat er geen echt of nep is.

Reactie is niet bot/kortaf bedoeld, maar moet NU de deur uit, eigenlijk al zijn, dus sorry als het daardoor zo overkomt haha.

OtherShore

Badass junkie
Je reactie komt helemaal niet bot/kortaf over @Roze Olifant en ik zie jouw kant van het verhaal ook. Ik wilde alleen even zeggen dat @Red pill tussen de regels door een aantal goede punten maakt, niets ten nadele van jouw goede punten.

New Dawn

Bewuste gebruiker
Blue pill red pill.jpg

Als je wiet kunt betalen: lekker wiet blijven roken, lees niet verder, slik de blauwe pil en leef nog lang en gelukkig.
...
...
...
WTF...?!

...
...
...
Neem je nou echt zomaar een willekeurige pil van een vreemde aan!? OP EEN DRUGSFORUM? Gaat het wel lekker met je?..

Haii! Welke RC’s zijn het echt waard om te proberen en ook goed met prijs verhouding?

zelf heb ik wiet lsd en xtc gebruikt, en ik zoek eigen iets waar je beetje vaag van wordt en t liefst alleen

Dan zou je wellicht een synthetische cannabinoïde zoals JWH-210 kunnen overwegen.

Cannabinoïden hebben in het algemeen een slechte reputatie, maar dat is (denk ik) vooral dankzij onbetrouwbare "K2 / spice mixes" die overal en nergens verkocht werden (worden?..) waarbij totaal onbekend is welke substantie je deze keer in handen kreeg, en welke dosering je daar van nodig had, waarbij batches 50% in potentie konden wisselen ... Gewoon een vorm van psychedelische RC roulette, te koop door iedereen, zonder voorlichting, bij tankstations etc...

Veel soorten zijn krankzinnig potent, extreem verslavend, mentaal slopend en dodelijk.

Maaaarrrr variant JWH-210 is zowaar redelijk verantwoord te gebruiken.

Eigenschappen van deze specifieke substantie:

* Het voelt voor veel mensen exact zoals stoned zijn.
* Komt langzaam opzetten en werkt een paar uur lang.
* Is in Nederland te bestellen bij de betere RC handel.
* Dosering (zonder gewenning...) is +/- 5mg, betaalbaar
* JWH-210 heeft relatief weinig nare / gevaarlijke kanten.
* JWH-210 is (voor zover ik weet) zo verslavend als wiet.
* Damp het puur: gewoon een beetje in een glazen pijpje.
* Bij puur verdampen komt er praktisch geen stank / rook vrij.
* Kan verwerkt worden in voedsel, geeft een erg lange high.

Nadelen van deze drugs rubriek:

* Je lijkt een aan harddrugs verslaafde junk, met je glazen pijpje.
* Varianten met extreem korte werkingsduur zijn zeer verslavend.
* Afkicken van potentere noid varianten is als afkicken van heroïne.
* De kwaliteit / potentie van batches was in het verleden wisselend.
* Bij infusion van een eigen kruidenmix kunnen hotspots ontstaan.
* Doseren is lastig, overdoseren is kneiterhard trippen, vaak akelig.
* Substanties verdampen via een atomizer maakt het te makkelijk.
* Potentieel nieuwe spannende rituelen om aan verslingerd te raken.

Deze podcast van Hamilton Morris is wellicht interessant:

Bij deze ook gelijk een kort kijkje in de hel achter de deur die ik hier op een kiertje zet:

Meer informatie / waarschuwingen op deze Reddit pagina.

Is dat belachelijk..? Kennis uitwisselen == harm reduction...

Wat mij betreft zijn RC's een logisch gevolg van het drugsbeleid in Nederland en daarbuiten.
Dankzij dat drugsbeleid kunnen mensen makkelijker aan rare ongeteste substanties komen.

Veel gebruikers / psychonauten willen ook liever veiligere en geteste middelen gebruiken.
Harm-reduction = pure, veilige, gedoseerde, geteste producten met handleiding aanbieden.

Mijn droomscenario:

De smartshop verkoopt praktisch alle substanties in kleine hoeveelheden.
Volwassenen krijgen een middel mee als blijkt dat ze alle risico's begrijpen.
Hulp bieden aan mensen die zichzelf in de problemen dreigen te brengen.

Kwaliteit, eerlijke prijs, geen milieu schade.
Soort chemisch Reinheitsgebot: 99.99% puur.
Laboratorium dat 100% kwaliteit controle doet.
Zeer nauwkeurige doseringen per tablet / blotter.
Duidelijke handleiding met interacties etc.

2C-B, 2-C-T-7, MDMA, 6-APB, 5-MAPB, LSD-25, paddo's, 4-HO-MET, Ketamine, wiet extracten etc. etc...

Bovenaan