welke RC's worden verboden?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Baap

Experimenterende gebruiker
Jow,

Tijdje geleden had ik een topic gemaakt over nieuwe wetten die veel rc's illegaal zouden maken. Het antwoord hierop was vooral: Nog lang niet, en ze hebben op dit moment betere dingen te doen. Onlangs zag ik een video over het onderzoek naar stoffen die in een klap veel drugs illegaal maken, dat dit onderzoek bijna afgerond was (overheidsonderzoek) en er hierdoor een wet gemaakt kan worden, die in de eerste en tweede kamer meteen door zal gaan.

Weten jullie wanneer deze wet komt? Welke populaire (3mmc, 6apb, 4fmp, 2mmc, etcccc) RC's gaan verboden worden? En zal het bestaan van populaire RC's na het illegaal maken verdwijnen, omdat het nu op een legale manier wordt geproduceerd en deze na het illegaal maken waarschijnlijk zullen stoppen met produceren?

Hoor het graag, alle info is welkom.

Baap

Laatst bewerkt:

Baap

Experimenterende gebruiker
Kun je de link plaatsen naar het artikel waarin vermeld wordt dat een dergelijke wet eraan aan gaat komen?
Zal morgenochtend een link plaatsen. Heb mijn topic aangepast, want had er onjuistheden inverwerkt maar dat krijg je als je in je space zit hahaha!

Gympie

Badass junkie
ja, ik heb het artikel gezien.

zal het ook zo gaan zoals in België?
kvond dit op DF

en dit is wel een interessant artikel

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Hoor het graag, alle info is welkom.
De politieke christelijke ChristenUnie en CDA partijen proberen strengere drugswetten, een strenger beleid, meer financiën en meer maatregelen door te voeren via de 1e en 2e kamer in de oorlog tegen drugs. Dit onder het slogan dat drugs niet normaal mag worden.

Grapperhaus zegt dat er een 1e kamer meerderheid is, of er een 2e kamer meerheid is blijft echter de vraag. De 2e kamer kan voorstellen van de 1e kamer verwerpen / blokkeren. Er zijn enkele partijen in de 2e kamer die vrij duidelijk aangeven een Amerikaanse drugsoorlog in Nederland niet te zien zitten.

Zo verscheen er recent in de media meermaals een tegengeluid dat (gebruik van) drugs niet illegaal gemaakt moeten worden maar dat drugs juist gereguleerd moeten worden. Bijvoorbeeld: https://drugsbeleid.nl/

Grapperhaus gaf de moord op advocaat Derk Wiesum door Amsterdamse Mocro maffia aan als een aanleiding om het Nederlands drugsbeleid over de boeg te willen gooien. Zie: https://www.politie.nl/gezocht-en-v...eptember/05-moord-op-advocaat-imstenrade.html

Sinds de analoogwetten aankondiging van Grapperhaus via de NOS is er naar mijn weten niets meer vernomen van de christelijke politieke partijen omtrent de analoogwetten naar mijn weten. Ik denk dat het er op neer komt of het door de 2e kamer gedrukt kan worden. Het wetsvoorstel wordt waarschijnlijk in eerste instantie verworpen waarna gewijzigde / 'verbeterde' versies op de analoogwetten meermaals opgeworpen mogen worden in de 2e kamer.

Er zal dus meerdere keren gestemd worden in de 2e kamer over de vraag of de analoogwetten van Grapperhaus ingevoerd worden of niet.

Laatst bewerkt:

Thomas Shelby

Badass junkie
Alle RC's. Gabberhous is gewoon een pannekoek. Die lul wilt ook alle festivals verbieden omdat er drugs gebruikt word. Kan je ook meteen alle cafés en clubs dicht gooien. Wat een pannekoek is dat zeg

Laatst bewerkt:

De Zandman

Badass junkie
Idd. Deze paljas in den Haag staat net zoals vele andere politici overigens, zóoooo ontzettend ver van de praktijk af, deze war on drugs wordt weer eens totaal verkeerd gevoerd. Hoe kan het dan ook anders dan volledig verkeerd gaan. Maar, het kan nog erger:
Bijvoorbeeld in een ander euro land:
Neem een land als Frankrijk.
Nergens is er een drugswetten en bestrijding daarvan, zo streng, als daar.
( Zo heb ik me laten vertellen tenminste.)
Wat is het resultaat?
Nergens zijn er zó veel drugsverslaafde mensen. (Inwoners).
Ik zeg nu ...Met name drugsverslaafden, even alcohol als zijnde geen drug bezien ihkv die wettgeving, want als we de alcoholverslaving daarbij zouden optellen, wordt deze kwestie nog veel erger qua aantallen dus, bekeken....
Dus, grappie moet zijn huiswerk beter doen.
Er klopt geen flikker van...

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Nergens is er een drugswetten en bestrijding daarvan, zo streng, als daar.
Wat ook wel opvallend is is het enorme cannabisgebruik in Antwerpen bijvoorbeeld (zie wetenschappelijk artikel in hogere sferen Volume 3).

In Antwerpen ligt het cannabisgebruik aanzienlijk hoger dan in de meeste Nederlandse steden. Dit terwijl Bart de Wever, burgemeester van Antwerpen en (niet formeel) voorzitter van de grootste politieke partij in Vlaanderen een zero tolerance beleid voert tegen cannabis gebruik.

Zo kun je onder andere in het nieuws terug vinden dat Bart de Wever zijn buren meld bij de politie voor cannabis bezit en dat hij het Nederlands cannabis gedoogbeleid ziet als de reden waarom Antwerpen ernstige cocaïne problematiek ervaart. Bart de Wever is ook degene die de term yoga snuivers via de media de wereld in heeft geholpen om de suggestie te wekken dat hij zelf geen hypocriet is.

Typisch geval iemand dat als kind veel gepest is en vervolgens een Julius Ceasar complex heeft ontwikkeld, dat hij dan ook Julius Caesar quote in de media is geen toeval. Persoonlijk zie ik de gelijkenissen wel tussen het Vlaams politiek gedachtegoed en de Nederlandse Christelijke conservatieve partijen.

Extremisme in drugsbeleid is dan ook meestal het gevolg van identiteitsproblematiek.

Laatst bewerkt:

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Ownee, Nederland toch, als Belg steeds jaloers geweest op jullie drugsbeleid. Zal dan snel nog bestelling doen.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Er zal dus meerdere keren gestemd worden in de 2e kamer over de vraag of de analoogwetten van Grapperhaus ingevoerd worden of niet.

Waarom horen we hier nu zo weinig meer over? En wat wil die grappenhaus precies dan?

Wat ik er zover van snap
Ben eens rond aan het spitten op internet (blijkbaar machtig interessant om 2:15 tijdens een comedown XD)
Hij heeft wat rond zitten roepen erover, de kranten staan vol met berichten dat RC straks verboden worden blablabla
toen kwam ik dus hier.
en dus vervolgens hier:
https://www.eerstekamer.nl/trefwoord/initiatiefvoorstellen of hier https://www.eerstekamer.nl/nieuws

Maar ik kan nou niks vinden of er een initiatiefvoorstel is gedaan. Of hoeft dat dan weer niet als een wet gewijzigd wordt?
https://www.eerstekamer.nl/trefwoord/drugs en uiteindelijk kom ik er dus achter dat grappenhaus er niet zo veel meer over te vertellen heeft?

Er zijn dus een hoop wetsvoorstellen geweest, ze zijn hier nou al minimaal vanaf 2013 ofzo mee bezig https://www.eerstekamer.nl/trefwoord/drugsprecursoren

Uiteindelijk eindig ik hier

Met het oog op de stroomlijning en verduidelijking van het rechtskader voor drugs wil de Europese Commissie met dit voorstel de schadelijkste nieuwe psychoactieve stoffen onder dezelfde strafrechtelijke bepalingen laten vallen als die welke gelden voor de krachtens de VN-verdragen gereguleerde stoffen. De Commissie stelt daarom voor de werkingssfeer van Kaderbesluit 2004/757/JBZ uit te breiden tot nieuwe psychoactieve stoffen.

Er is van alles te vinden, alleen is me nog steeds niet duidelijk wat de echte stand van zaken is. Ik begin het idee te krijgen dat de Nederlandse regering hier zelf niks over te zeggen heeft en dat het straks gewoon in 1 klap verboden is. Zou dat mogelijk zijn?

Afijn, Ondertussen krijg ik genoeg om dit allemaal uit te pluizen, er is een enorme hoeveelheid info te vinden maar veel verder als half 2019 kom ik niet.

Afijn, misschien dat iemand anders hier nog wat aan heeft,

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan