1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke straffen krijg je tegenwoordig?

Discussie in 'Drugs en de wet' gestart door rudolf, 22 okt 2012.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. rudolf

rudolf Bewuste gebruiker

Ik zit al even te kijken omdat ik toch wel benieuwd ben wat voor straffen je krijgt in Nederland voor drugsverkoop.

Vooral omdat ik de straffen in Nederland al erg laag vind en nu met de wietpas (erg merkbaar hier in het zuiden) is de handel op straat alleen maar erger geworden.

Wat zijn de straffen die je tegenwoordig kunt krijgen voor drugshandel?

Vul me lijstje in aub:

- Hasj en Weed
    - Cocaïne
    - DXM
    - GHB
    - Herbals en efedrine
    - Heroïne
    - Ketamine
    - Opiaten
    - Paddo's
    - Poppers
    - Slaap- en kalmeringsmiddelen
    - Speed
    - Tripmiddelen
    - XTC

En nee. Ik ben het niet zelf van plan maar be gewoon benieuwd.Als je ziet wat je tegenwoordig voor een moord krijg in Nederland vind ik de straffen erg mee vallen.

2. rudolf

rudolf Bewuste gebruiker

Niemand een idee?
    Ik kan er weinig over vinden op internet.

3. Herbalisme

Herbalisme Bewuste gebruiker

Moeilijk ook om hier een antwoord te geven, straffen zijn ZEER variabel, het hangt af van situatie, hoeveelheid, strafblad van de persoon, land, advocaat, voorwaardelijk of effectief, ...

Greets
    Herbalisme

4. rudolf

rudolf Bewuste gebruiker

Oke. Ik dacht dat er standaarden voor waren.

Wel raar dat het ook aan de advocaat kan liggen enzo.
    Maar ik bedoel natuurlijk in Nederland en hoeveelheid ,tja dat is lastig te zeggen.

5. Herbalisme

Ik ken iemand die normaal een gevangenisstraf vn 10 jaar effectief zou moeten krijgen en hij heeft 3 jaar voorwaardelijk gehad en heeft maar 3 maanden moeten zitten, een goeie advocaat vind overal wel wegjes ... :tongueout:

6. rudolf

rudolf Bewuste gebruiker

En hij had gedaan?

7. Herbalisme

Grote drugshandel in Oostende en Kortrijk, afpersingen en andere louche handeltjes, z'n advocaat heeft erg veel verzachtende omstandigheden kunnen bewijzen en heeft kunnen onderhandelen met rechter etc.
    Als je wat slim bent en eerlijk zaken doet met andere bekwame mensen dat is de kans zeer minimiem dat je betrapt word, overdrijf gewoon niet in wat je handelt en laat je niet verzieken dan geldzucht, beter wat armer dan een groot stuk van je leven kwijt zijn.
    Greets,
    Herbalisme

8. rudolf

rudolf Bewuste gebruiker

Nou sorry maar ik heb wel wat verstand van de wet en wat je nu zegt kan gewoon niet.
    Als er bewijs is tegen hetgene wat je net zegt kan hij geen 3 maanden hebben gehad.

Maar ik ga er geen discussie van maken.
    Zou graag bewijs zien.

Ben erg benieuwd , maar ik denk dat het niet waar is.

9. Herbalisme

Welkom tot het Belgisch recht (;
    Hij heeft wel een lange tijd moeten rondlopen met een enkelband en moest regelmatig gaan praten met een gerechtsambtenaar, maar ja, alles is beter dan de cel, nietwaar?
    Bewijzen worden te niet verklaard door (niet-bestaande) alibi's en andere middelen waarmee men het Belgisch recht misleid.
    Politie, politici, rechters, ... allemaal corrupt volgens mij, zeker niet allemaal maar toch wel een groot deel.

Greets

10. rudolf

rudolf Bewuste gebruiker

Zoals ik al zei zou ik graag wat bewijs zien.

Het lijkt wel een film zo vertel je het.

11. Legio Patria Nostra

Legio Patria Nostra Bewuste gebruiker Donateur

Je kunt nooit -standaard -sancties van tevoren vastleggen voor de wat zwaardere delicten.
    Wel met bijv. De zgn. "Mulder" feiten, uit de verkeerswetgeving.
    Maar de eerstgenoemde categorie m o e t nu eenmaal door een rechter getoetst worden. Omdat er eigenlijk geen twee zaken een kopie van elkaar kunnen zijn..

12. strafrechtzaken.nl

strafrechtzaken.nl Strafrechtadvocaat Professional

Uit de feiten en omstandigheden van het geval moet blijken dat het gaat om dealen. Indien er geen wettig en overtuigend bewijs is ten aanzien van dealen zou het kunnen gaan om het aanwezig hebben van softdrugs en/of harddrugs. Voor het aanwezig hebben van softdrugs en/of harddrugs worden doorgaans andere straffen opgelegd.

De oriëntatiepunten voor straftoemeting gaan - indien er sprake is van dealen van harddrugs vanuit een pand en/of op straat - uit van de onderstaande straffen:
    a. Het verkopen/afleveren/verstrekken van gebruikershoeveelheden harddrugs vanuit een pand of op straat gedurende minder dan een maand met enige regelmaat.

Oriëntatiepunt: 3 maanden gs ov

b. Het verkopen/afleveren/verstrekken van gebruikershoeveelheden harddrugs vanuit een pand of op straat gedurende meer dan een maand, doch minder dan 3 maanden, met enige regelmaat

Oriëntatiepunt: 6 maanden gs ov

c. Het verkopen/afleveren/verstrekken van gebruikershoeveelheden harddrugs vanuit een pand of op straat gedurende meer dan drie maanden, doch minder dan 6 maanden, met enige regelmaat.

Oriëntatiepunt: 8 maanden gs ov

d. Het verkopen/afleveren/verstrekken van gebruikershoeveelheden harddrugs vanuit een pand of op straat gedurende 6 tot 12 maanden met enige regelmaat.

Oriëntatiepunt: 12 maanden gs ov

13. Legio Patria Nostra

Legio Patria Nostra Bewuste gebruiker Donateur

O jeee. Weer eens niet op de plaatsingsdata gelet...Excuus!

Azarius vaporizers and accessories
Laden...